Виховна година: "Правовий букварик"

Про матеріал
поглибити знання учнів про права свободи людини та права дитини; ознайомити учнів з міжнародними стандартами прав дитини; виховувати в школярів високу правову культуру; переконання в необхідності дотримання законів.
Перегляд файлу

Тема: «Правовий букварик»

Мета:  поглибити знання учнів про права свободи людини та права дитини;

ознайомити учнів з міжнародними стандартами прав дитини;

виховувати в школярів високу правову культуру;

переконання в необхідності дотримання законів. 

Обладнання:  дерево, паперові картки у вигляді квіток, ілюстрації, роздаткові картки, конверти.

Хід роботи

І.Організаційна частина

- Добрий день, діти! Сьогодні у нас виховна година звучить так: «Правовий букварик».

ІІ. Розкриття теми виховної години.

1.Ви знаєте, що були часи, коли дітей взагалі не сприймали як щось особливе, до них як до дорослих.

Пройшло не одне тисячоліття, поки людство зрозуміло, що до дітей треба ставити не так, як до дорослих, що вони потребують особливої уваги.

Лише в ХVІІ-ХVІІІ столітті на дітей почали звертати увагу . Раніше діти не мали ні дитячого одягу, ні дитячих іграшок чи книжок.

Довгі роки найрозумніші найдобріші люди боролися за дітей самотужки, і нарешті у 1924 р. вони вперше зібралися в місті Женеві, де прийняли перший документ про потреби дітей – Декларацію прав дитини, в якій зазначено такі права дитини (зображення кожного права дитини показується на ілюстраціях) :

  • Право на життя, на виживання  і здоровий розвиток;

Ти народився, і думає про тебе

Уся рідня, уся твоя сім’я.

Дитя моє! Бог дав тобі життя

І, щоб ніхто не заподіяв шкоди

Тобі, малий громадянине,

Бог дав закони нашого народу.

Від дня народження до іменин,

Він твій, цей світ широкий за вікном.

Ти на життя і щастя маєш право.

Під небом Української держави.

  • На ім’я та набуття громадянства;
  • Право знати своїх батьків і право на їх піклування; право на збереження індивідуальності;
  • Право на свободу думки, совісті, релігії;
  • Право на освіту;
  • Всі діти мають право на відпочинок і дозвілля;
  • Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства;
  • Всі діти мають право на повноцінне харчування;
  • Діти мають право вільно висловлювати свої думки;
  • Діти мають право на любов та піклування;
  • Особлива турбота дітям – інвалідам;
  • Всі діти мають право на медичну допомогу;
  • Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці.   

Коли порушується ваші право ви можете звернутися до вчителя, батьків, опікунів, до правоохоронних органів.

2. На адресу нашого класу прийшли якісь незвичні листи. З вашого дозволу я відкрию один. І ми разом дізнаємося, від кого він.

     «Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть».

  1.     З якої казки цей лист? («Коза – дереза»).
  2.     Чиї та які право були порушені? ( Право на родинну оселю).

     Я – Колобок,

Діда  і баби синок,

Хочуть всі мене з’їсти,

Підкажіть нужбо дітки,

Які право у мене є,

Щоб лиса не з’їла вже .

  1.     З якої казки цей лист? («Колобок»).
  2.     Чиї та які право були порушені? (Право на життя)

     Знов на бал зібралась вся сім’я:

Мачуха і сестри, та тільки не я.

Стільки роботи повік не зробити :

Вікна помити і квіти полити,

Вдома прибрати, зварити харчі,

Купа прання – все роби і мовчи.

Хочу на бал, та мене не взяли,

Чом такі люди жорстокі та злі?

1)З якої казки цей лист? («Попелюшка»).

2)Чиї та які право були порушені? (Рівність всіх прав).

3. – А тепер допоможемо нашому дереву розквітнути. Запишіть на пелюстках квітки права дитини, про які б ви хотіли дізнатися більше. ( Діти працюють парами. Кожна пара  записує по 2-3 права на листочках  вирізаних у формі квітки. Заповнені листочки прикріплюють до «Правового дерева».

4. Наша держава дбає про дітей, але й діти в нашій країні крім прав і обов’язки. Діти повинні вміти вітатися, бути ввічливими, вихованими, бути акуратними, добрими.

Пам’ятайте: першими вітаються вихованіші. Тож давайте постійно доводити осбі та оточуючим -  що ви вихована людина .

-         Давайте перевіримо, чи знаєте ви основні правила привітання.

-         Хто вітається першим – чоловік чи жінка?    (Чоловік).

-         Молодший чи старший?   (Молодший).

-         Керівник чи підлеглий? (Підлеглий).

-         Учитель чи учень?   (Учень).

-         А давайте я прочитаю вам правила, які використовує вихована людина.

     Не поспішай першим сісти за стіл;

     Не розмовляй під час їжі;

     Не перебивай того, хто говорить;

     Не показуй пальцями на інших;

     Не забудь знятиняти шапку, коли заходиш до приміщення;

     Не забудь вибачитись, якщо ти когось штовхнув.

-         Я зачитаю речення, а ви повинні сказати, де правильно поступають діти, а де ні.

Якщо правильно – піднімаємо зелену картку (З.), якщо ні – червону (Ч.).

    Дайте мені хлібину,- звертається хлопчик до продавця. (Ч.)

    Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисно,- каже дівчинка в автобусі.(З.)

    Покличте до телефону Марину.(Ч.)

    Я трохи порвала цю книгу, підклейте її самі,- каже дівчинка до бібліотекаря.(Ч.)

    Люба бабусю! Я з задоволенням вам допоможу.(З.)

    Моя сестричка завжди миє руки перед їжею.(З.)

-         Окрім загальних правил, ви повинні знати правила школярів !

-       Вчасно приходити до школи.

-       Виконувати домашні завдання.

-       Уважно слухати вчителів.

-       Бути активними на уроці.

-       Ходити в шкільній формі.

-       Не запізнюватися на уроки.

-       Не відволікати інших однокласників під час уроку.

ІІІ. Підсумок теми виховної години.

Дитя моє, права дитини

Ти маєш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

Напевно знати в наші дні:

Коли з тобою справедливо

 Вчиняють, а коли і ні.  

  

 

 

 

docx
Додано
18 січня
Переглядів
36
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку