Мостищенська спеціальна школа
Виховна година на тему:
« Щоб бути здоровим »
Вихователь: Гаган Тетяна Петрівна
Мета: виявити та поглибити знання дітей про здоровий спосіб життя, розвивати мову дітей, збагачувати словниковий запас вихованців, вчити дітей дотримуватись правил особистої гігієни, прищеплювати навички самообслуговуючої праці. З допомогою ігрових моментів закріпити знання правил вуличного руху та протипожежної безпеки.
Наочність: малюнки « Режим дня », предмети особистої гігієни.
Діти сядьте рівненько і, будьте дуже уважні. Сьогодні у нас гостя ̶ тіточка Зубна Щіточка.
Тема нашого заняття « Щоб бути здоровим ». На сьогоднішній виховній годині ми з вами поговоримо про те, що треба робити для того, щоб бути здоровим.
Здоров’я діти, це коли ніколи нічого не болить, завжди хороший настрій і апетит, коли хочеться бігати, гратися, дружити з усіма.
Здоров’я – це найбільша цінність людини. Недарма люди вітаються і бажають один одному здоров’я: « Доброго здоров’я », « Здоровенькі були », « Будьте здорові », « Дай Вам, Боже, здоров’я ».
А здоров’я, діти, в значній мірі залежить від самої людини, від нас самих ( від нашої поведінки, від нашого способу життя ).
Хвороби починаються від неправильної поведінки, порушень режиму дня, режиму праці та відпочинку, від куріння, вживання алкоголю, неохайності.
Що таке здоровий спосіб життя? Як ви думаєте?
Словникова робота: гігієна, режим дня;( гігієна одягу, взуття, житла, гігієна тіла ). Слово гігієна означає чистота.
- Хто розповість про наш шкільний режим дня?
Розгляд малюнків про режим дня з коментуванням.
Повторення віршів про режим дня.
Лиш прокинувся – вставай! Лінькам волі не давай.
Умиватись – добра звичка ллється, хлюпає водичка
В школі парту бережи ,
І на парті не лежи,
Щоб урок пройшов не марно
треба сісти рівно, гарно
Не базікать на уроці як папуга чи сорока.
Щоб бути здоровим, не треба капризувати, нервувати, треба бути лагідним, поважати інших, уникати бійок і сварок, бо це послаблює наше здоров’я.
Зустріч з гостею.
У кожного з вас є зубні щіточки. Познайомтесь з їхньою родичкою – наймудрішою і найохайнішою тіточкою Зубною Щіточкою.
Вона дбає, щоб у вас було міцне здоров’я і добра вдача. Сьогодні вона хоче нам подарувати свою гру і перевірити, чи знаємо ми як треба поводитись, щоб бути здоровими.
Зубна Щіточка кожному роздає малюнок з неправильною поведінкою. Потім учні по черзі підходять до столу і серед багатьох малюнків, знаходять відповідний малюнок своєму, тільки із зображенням правильної поведінки.
Зубна Щіточка дякує учням, задоволена їхніми відповідями і, дарує кожному нову зубну щіточку.
Фізкультхвилинка.
Зараз швиденько сідайте в автобус!
Ми поїдемо в гості до казки. ( Діти виходять із-за парт, стають в колону по-одному і беруть один одного за пояс ).
Регулювальник: подає сигнали транспорту та пішоходам.
На сигнал зеленого кольору автобус їде . Діти бігають по колу; на червоний – зупиняються; пішоходи переходять вулицю на зелене світло; на жовтий колір автобус « заводиться » діти крокують на місці з високо піднятими колінами . В автобусі « проїжджають » 3-4 кола , пішоходи переходять вулицю 2-3 рази.
Сідайте на місця. Молодці! Я бачу, ви дружите з правилами вуличного руху. Сідайте зручненько, бо ми в гостях у казки « Козенята і вогонь ».
Читання казки вихователем.
- Чому сталася пожежа?
- Чи можна ховатися, коли виникла пожежа?
- Чи правильно викликав пожежну команду козеня-брат?
- Чи згодні ви з висловом « Чиє горить, той хай і гасить »?
- Від чого застерігає нас ця казка? ( Від біди-пожежі )
В руках дорослих вогонь добрий: готує їжу, дає тепло, а в руках дітей стає злим, виривається на волю і влаштовує пожежу.
А зараз, трішки відпочинемо і порахуємо в лічилці правила поведінки, щоб бути здоровим і не сталося біди.
Лічилка.
- Ось і підходить до кінця наше заняття.
Про що ми сьогодні говорили? Вірно, про те як бути здоровим.
Давайте послухаємо, що кажуть народні прислів’я про здоров’я.
( Учні розказують по-черзі раніше вивчені прислів’я )
« Найбільше багатство людини – здоров’я ».
« Без здоров’я нема щастя ».
« Здоров’я маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо ».
« Бережи одяг, доки новий, а здоров’я поки молодий ».
« Наше здоров’я – у наших руках ».
« Здоровий не знає який він багатий ».
« В здоровому тілі – здоровий дух ».
« Хто робить зарядку, у того здоров’я впорядку ».
Загадки від Зубної Щіточки.
Зуби чистити щодня Не лінуюсь завжди я Допоможе мені чітко У цій справі зубна…
Солодка, смачна
Та неїстівна
Хоч на зуби кладуть,
Та ніколи не жують.
Зубна Щіточка роздає учням пам’ятки: « Їж те, що корисно для зубів »
Будьте обережними із їжею, що липне до зубів!
Виступ учнів – читців
Знаєш правила прості:
Треба жити в чистоті!
Умиватись вранці з милом,
Щоб усі за нас раділи
Шию, руки й ноги мити
Завжди в чистому ходити,
Зуби зранку начищати
Й перед тим, як спать лягати
Нігті добре доглядати
Не виходити патлатим
Перед їжею ми руки
З милом миєм, без принуки
Зубна Щіточка читає вірш « Гімн здоров’ю »
Здоров’я – основа усього на світі
Здоровими бути бажають всі діти
Для цього потрібно щоденно вмиватись
Робити зарядку і тепло вдягатись
Себе гартувати водою і сонцем
І солодко спати з відкритим віконцем
І їсти усе, що на стіл подають,
Бо страви нам росту і сил додають
Поводитись добре, усіх шанувати
Не плакать, не киснуть, не капризувати
Не гратись з вогнем, не стрибать під машини,
Що мчать по дорогах щодня без упину
Себе бережи для матусі і тата
Накази їх всюди виконувать свято!
Запам’ятайте, про що говориться у вірші і все виконуйте щодня! Чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття?
Ви всі добре сьогодні попрацювали.
Молодці!