Притча «Все залишає свій слід». Жив-був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав, щоб кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі. У перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. Другого дня ще більше.. Наступного тижня він навчився стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися. Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій гнів, ніж забивати цвяхи. Нарешті прийшов день, коли він жодного разу не втратив контроль над своїми емоціями.
. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути зі стовпа по одному цвяху. Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку, підвів до огорожі і сказав: «Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше. Коли говориш людині що-небудь зле, у нього залишається такий шрам, як і ці дірки. І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся - шрам залишиться».
Практикум «Аналіз ситуацій». (Мета: формувати вміння розрізняти види насильства, агресора і жертву ситуації насильства). Завдання: визначити вид насильства, вказати агресора і жертву ситуації. Ситуація 1 Петрик, зайшовши у їдальню, і, як завжди, сів не на своє місце. До нього підійшла Оленка і попросила звільнити її стілець. Він відштовхнув дівчинку з такою силою, що вона впала на підлогу.
Ситуація 2 Під час перерви Юрко бігав по класу і штовхнув Іринку. Дівчинка, падаючи, ненароком розбила вазу на столі вчителя. У клас зайшла вчителька і побачила розбиту вазу. Іринка намагалась пояснити, що трапилось на перерві, але вчителька не вислухала виправдань і нагримала на неї. Ситуація 3 Дмитрик взяв без дозволу ручку Олега. Коли Олег це побачив, вдарив Дмитрика.
Коло ідей «Як зупинити насильство». Завдання: обговорити це питання і запропонувати один варіант. • Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства. • Говори спокійно і впевнено. • Дай агресору можливість зупинитися. • Відійди в сторону. Це не ознака слабкості! • Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення. • Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва!
Що робити, якщо ти став жертвою шкільного насилля чи знаєш, що когось ображають?1. Розкажи про це дорослим – батькам, класному керівнику, директору школи, психологу.2. Уникайте місць, в яких можна стати жертвою шкільного насилля.3. Ходи разом з друзями.4. Нападнику важливо, щоб ти звернув на нього увагу, боявся його, то намагайся не помічати його ігноруй виклики у твою адресу.
Райдуга – це семикольорова дугоподібна смуга на небі, яка з’являється внаслідок заломлення сонячних променів у краплинах дощу. У давніх літописах райдугу називали «райською дугою». Поява райдуги вважалась добрим знаком. Райдуга – це символ миру та злагоди. Оберіть той колір радуги, який Вам найбільше подобається.