Виховна година "Скажи "ні" насиллю"

Про матеріал
Мета: дати основи знань про права людини, насильство та форми його прояву; формувати навички правомірної поведінки, уміння самостійно приймати рішення, відстоювати власну думку; розвивати мовлення учнів, елементи логічного мислення; виховувати толерантність у ставленні до людей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Скажи «ні» насиллю.

Номер слайду 2

Який у вас зараз наст рій?

Номер слайду 3

Насильство – це будь-які навмисні дії однієї людини стосовно іншої, якщо ці дії порушують права і свободи людини та наносять їй тілесну, моральну чи психічну шкоду.

Номер слайду 4

Учасники ситуації насилля. Агресор – це людина, яка здійснює насильство. Жертва – це людина, яка зазнає насильства.  

Номер слайду 5

Притча «Все залишає свій слід». Жив-був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав, щоб кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі. У перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. Другого дня ще більше.. Наступного тижня він навчився стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися. Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій гнів, ніж забивати цвяхи. Нарешті прийшов день, коли він жодного разу не втратив контроль над своїми емоціями.

Номер слайду 6

. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути зі стовпа по одному цвяху. Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку, підвів до огорожі і сказав: «Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше. Коли говориш людині що-небудь зле, у нього залишається такий шрам, як і ці дірки. І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся - шрам залишиться».

Номер слайду 7

Вправа «Що мене найбільше ображає у стосунках з однолітками?»Охочі уголос промовляють свої варіанти. Учитель наголошує, що названі причини образливі практично для всіх людей.

Номер слайду 8

Практикум «Аналіз ситуацій». (Мета: формувати вміння розрізняти види насильства, агресора і жертву ситуації насильства). Завдання: визначити вид насильства, вказати агресора і жертву ситуації. Ситуація 1 Петрик, зайшовши у їдальню, і, як завжди, сів не на своє місце. До нього підійшла Оленка і попросила звільнити її стілець. Він відштовхнув дівчинку з такою силою, що вона впала на підлогу.

Номер слайду 9

Ситуація 2 Під час перерви Юрко бігав по класу і штовхнув Іринку. Дівчинка, падаючи, ненароком розбила вазу на столі вчителя. У клас зайшла вчителька і побачила розбиту вазу. Іринка намагалась пояснити, що трапилось на перерві, але вчителька не вислухала виправдань і нагримала на неї. Ситуація 3 Дмитрик взяв без дозволу ручку Олега. Коли Олег це побачив, вдарив Дмитрика.

Номер слайду 10

Коло ідей «Як зупинити насильство». Завдання: обговорити це питання і запропонувати один варіант. • Уникай ситуацій, які можуть призвести до насильства. • Говори спокійно і впевнено. • Дай агресору можливість зупинитися. • Відійди в сторону. Це не ознака слабкості! • Не прагни помсти ворогам. Вмій просити пробачення. • Попроси допомоги. Це не ознака слабкості чи боягузтва!

Номер слайду 11

Що робити, якщо ти став жертвою шкільного насилля чи знаєш, що когось ображають?1. Розкажи про це дорослим – батькам, класному керівнику, директору школи, психологу.2. Уникайте місць, в яких можна стати жертвою шкільного насилля.3. Ходи разом з друзями.4. Нападнику важливо, щоб ти звернув на нього увагу, боявся його, то намагайся не помічати його ігноруй виклики у твою адресу.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Райдуга – це семикольорова дугоподібна смуга на небі, яка з’являється внаслідок заломлення сонячних променів у краплинах дощу. У давніх літописах райдугу називали «райською дугою». Поява райдуги вважалась добрим знаком. Райдуга – це символ миру та злагоди. Оберіть той колір радуги, який Вам найбільше подобається.

Номер слайду 14

Згідно розповсюдженому тлумаченню, червоний колір – бажання, оранжевий – радість, жовтий – щедрість, зелений – надію, блакитний – щастя, синій – спокій, фіолетовий – велич. Нехай у нашому житті веселка засяє всіма барвами й принесе кожному з нас успіх.

pptx
Додано
2 грудня 2022
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку