1
Тема: «Стежина добра»
Мета : познайомити дітей із такими моральними категоріями, як добро, любов, милосердя, чуйність, уважність, порядність, ніжність, вчити розрізняти добрі і погані вчинки. Розвивати та корегувати основні психічні процеси (увагу, відчуття й сприймання, пам’ять, мислення, мовлення, емоції, почуття). Виховувати у дітей бажання робити добрі вчинки, проявляти співчуття та піклування до оточуючих.
Матеріал до заняття: ноутбук, мультимедійне обладнання, торбинка із завданнями від Добрика, пазли з сюжетами добрих та поганих вчинків, LEGO конструктор, іграшка-добрик.
Хід заняття
І. Організаційна частина
Хвилинка психологічного настрою
Вихователь:
- Діти, до нас завітали гості, давайте привітаємось.
Всі разом:
Ми всміхаємось сонечку: Здрастуй, золоте. Ми всміхаємось квіточці: Хай вона росте. Ми всміхаємось дощику: Лийся, мов з відра. Друзям усміхаємось: Зичим їм добра. Треба разом привітатись: Добрий день. Промінь падає в долоні – Другу посміхнулись. Очі у небес бездонні – За руки взялись. Шелестить над нами листя – Всі ми обнялись. Десь за лісом сонце сіло – Тож сідайте всі.
Вихователь:
Сьогодні ми поговоримо про добро, любов, милосердя. Будемо розрізняти добрі і погані вчинки. Про добро дуже багато написано віршів, казок, складено пісень. Ви щодня випрошуєте у мене казочку, а вам подобається , коли перемагає поганий герой? А хороший? А якою ви б хотіли мандрувати стежиною – добра чи зла? Отже ми обираємо стежину добра – вона і буде, сьогодні, темою нашого спілкування. Візьмімося за руки щоб ставати на таку гарну стежину - нашою, класною родиною, і промовимо правило дружби.
Всі разом: Звичайно, краще в мирі І з усіма дружити, Щоб всі веселими були, В добрі і злагоді жили.
ІІ. Основна частина
Вихователь:
В одній казковій країні живе дуже хороша родина: Доброта, Любов, Милосердя, Чутливість, Уважність, Порядність, Ніжність. (Діти виходять, і по черзі розповідають про себе.)
Учень:
Я - Доброта, Доброта - це світлий дар, Людям ти його віддай.
Учень:
Я - Любов, я в серці живу.
Я сім'ю від біди стережу.
Учень:
Я - Милосердя. Хочеться всіх пожаліти.
Учень:
Я - Чутливість
Будьте чуйними людьми
Учень:
Я - Уважність, хто Мене поважає, Той всюди встигає!
Учень:
Я - Порядність - не люблю я вчинки погані.
Учень:
Я - Ніжність - ніжність навіки, а не на мить.
Добре сімейство намагається зробити світ добрішим, щоб люди любили один одного. Вони вчать нікому не робити боляче ні словами, ні діями, ні думками. Кожного дня Добре сімейство розсіває насіння доброти в дитячих сердечках!
Вихователь:
Молодці! Хай у ваших серцях завжди панує: доброта, любов, милосердя, чутливість, уважність, порядність, ніжність. Хай ваша стежка завжди буде доброю.
Вихователь:
Діти:
(Розповідають про іграшку до якої часто звертаються, на уроках)
Вихователь:
Скажіть мені, а ви хотіли б що ця маленька іграшка перетворилась на справжню, на живого хлопчика Добрика, який подорожує і розносить світом добро? Тоді закриймо оченята, і прислухаймося до чарівної мелодії.
Звучить чарівна мелодія. (Діти відкривають очі, а перед ними стоїть хлопчик)
Добрик:
Казав мудрець: живи, добро звершай, Нагород за це не вимагай. Хай оживає істина стара: Людина починається з добра!
- Доброго дня, друзі. Я - Добрик.
Вихователь:
Завдання 1. Інтерактивна вправа «Як стати добрим»
- Якщо, не хочете бути злими та поганими потупайте ніжками.
Вихователь:
Добрик:
Вихователь пояснює правило гри (треба підняти цеглинку зеленого кольору, якщо так, а підняти цеглинку червоного кольору, якщо ні.)
Завдання 2. Гра «Так чи ні»
Бабусі хлопчик помагав, На допомогу він мастак. Він, діти, добрий хлопчик? (Так)
Тепер усі скажіть мені: У сварці жити добре? (Ні)
А як немає сварки, Тоді усім прекрасно? (Так)
А як обличчя всіх сумні, Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)
Кричить, ламає все хлопчак, Він добре, робить діти? (Ні)
Тоді іще скажіть мені: Коли всі діти б’ються, це добре діти? (Ні)
Коли вам краще жити: Коли сміються діти? (Так)
Фізхвилинка
Добре те, що світить сонце! (піднімають руки вгору) Добре те, що віє вітер! (коливають руками) Добре те, що цей ось ліс (присідають) Разом з нами ріс і ріс! (підстрибують) Добре те, що в нашій річці («плавають») Синя, не брудна водиця, («плавають») І мене матуся рідна (крокують) Після школи зустріча. (стрибають) Добре гратися на дворі! (плескають у долоні) Добре вчитися у школі! (присідають)
Вихователь:
Наступне завдання допоможе визначити нам хто з вас найуважніший.
Завдання 3. Гра «Не помились»
Вихователь пояснює правило гри (треба підняти кулачок пальчиком вгору на гарний вчинок, а підняти кулачок пальчиком вниз на поганий.)
• Не вмиватися • Галасувати, в кімнаті відпочинку • Бути вихованою, слухняною дитиною • Брати чужі речі коли ніхто не бачить • Добре вчитися, вивчати літери • Сміятися коли хтось упав • Допомагати однокласникам застелити ліжко • Сваритися та ображатися
Вихователь:
Найцікавіше завдання нашептав мені на вушко Добрик на дні кошика – це пазли, з тих клаптиків паперових можна скласти цікаві картинки. Давайте спробуємо, поділимось на дві групи одну очолю – я, а другу - наш гість.
Завдання 4. Діти виконують завдання «Склади пазли», аналізують на якій картинці показано добрий вчинок, а на якій поганий.
Вихователь:
Ось такі ви у мене маленькі, але дуже розумні дітки. Знаєте де добрі вчинки, а де погані.
Добрик:
Вихователь:
ІІІ. Заключна частина Підсумок
Діти, якщо ви будете робити лише добрі вчинки ваша стежка буде наповнена лише кольоровими фарбами. На екрані з’являється кольорова веселка. А, якщо будете сваритися, брати чуже, робити погані вчинки ваша стежка буде ось така, по якій буде йти небезпечно. На екрані з’являється чорно-біла веселка.
Пісня «На нашій Україні»
На нашій Україні малята всі веселі . Розумні і кмітливі ,найкращі від усіх . Ми щиро вас запрошуємо до нашої оселі . Тут дзвоником веселим, лунає щирий сміх. Тут дзвоником веселим, лунає щирий сміх. Бо наша Україна – це:
Приспів :
Країна сонечка, країна добра, Країна радості, країна тепла . Країна сонечка, країна добра, Чарівна країна моя.
Вихователь:
Добрик:
Лунає мелодія «Добра» всі ідуть пити чай.