Виховна година "Твори добро"

Про матеріал
Виховна година розширює знання учнів про доброту, визначає її значення в житті людини. Виховує чуйність, доброзичливість, співчуття до оточуючих. : допомає усвідомити, що добро потрібне кожній людині. Вчить нести добро іншим через добрі справи.
Перегляд файлу

 

 

 

Виховна година

 

«Життя таке коротке,

Поспішайте творити добро»

О. Довженко

 

 

 

 

 

 

 

підготувала вихователь ГПД

ЗГ №70

Федорченко О.О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Життя таке коротке,

Поспішайте творити добро.

О. Довженко

 

План заходу

 І. Організація класу

 

 1. Привітання

 Вчитель: Любі діти, у наш клас

 Завітали гості щирі.

 Привітаймо в добрий час

 Гостей посмішкою й миром.

 

 Діти: Добрий день нам!

 Добрий день вам!

 Добрий день всім!

 

- Кому дозволимо першим сісти?

- Дівчаткам.

- Так, спочатку краса, а потім сила.

 

 2. Вправа «Дві торбинки» (емоційний настрій на урок)

 • З яким настроєм ви прийшли на урок? Що відчуваєте? (радість, віру в себе, задоволення, щастя, гордість, ніжність, тривогу, сум, гнів, розчарування, сором, страх …)

 • У дорогу люди завжди беруть із собою торбинку. У мене теж є дві торбинки. У темну торбинку я заберу весь ваш смуток, біль, страх, розчарування, а теплу, жовтогарячу, відкрию і подарую вам радість, піднесення, інтерес, захоплення, добро.

 Сподіваюсь, що ці приємні почуття дійдуть до ваших сердець і здійсняться всі ваші сподівання.

 

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 

 1. Вправа «Очікування»

 • Що ви очікуєте від заняття? (Буде цікаве, навчальне, творче, продуктивне, добре)

 • А якими будете ви?

 - уважними;

 - розумними;

 - активними;

 - працьовитими;

 - дисциплінованими;

 

 2. Оголошення теми заходу.

 а) Гра «Прочитай слово»

 - Яке слово сховалося на таблиці?

 О Р Д Б О

 • Воно нам буде потрібне сьогодні на уроці, бо і тема нашого заходу звучить так: Поспішайте творити добро. О. Довженко (зачитують учні). Сьогодні  ми поговоримо про добро, про те, як воно народжується і хто його творець; про те, як прекрасно і корисно творити добро.

 

II. Розминка «Тільки хороше». (Діти в парі; звучить музика - діти  говорять один одному тільки добре або потискують один одному руку).               

- Що було для вас легше говорити добрі слова або тиснути один одному руку?

- Кому було приємно чути добрі слова на свою адресу? (Сигналізують кольоровими картками)

(Виникнення проблемної ситуації. Подивимося, що дала нам діагностика. Є проблема: чути добрі слова на свою адресу нам подобається, а от самі говоримо їх іншим дуже рідко).

 

1. Бесіда про добро.

 - Чи можна доторкнутися до добра?

 - Чи можна його покуштувати?

 - Чи можна понюхати?

 • Отже, це категорія не матеріальна, а духовна. Вона стоїть поруч з такими поняттями, як Дух, Душа.

 - А як ви розумієте, що таке добро? (добра справа, вчинок, щось приємне)

 - Якщо уявити добро у вигляді музики, яка це буде музика?

 - Яким би кольором ви намалювали добро?

• Отже, добро – це позитивне, хороше, корисне, до нього не можна доторкнутися, понюхати, покуштувативати. Добро можна тільки відчути: це ласкаве слово, добре, ніжне ставлення, готовність допомогти в скрутну хвилину, це любов до оточуючого світу. Це те, що заставляє нас радіти, любити, співчувати.

 

2. Посперечаємось. Чи все вимірюють грошима?

 

- А зараз послухайте суперечку двох дітей про добро і скажіть хто правий.

 

 Хлопчик: - Добро – це цукерки.

 Дівчинка: - Ні, Вітю! Це мама!

 Хлопчик: - Це печиво і шоколад!

 Дівчинка: - Я кажу, що мама і бабуся!

 Хлопчик: - А я кажу, що велосипед!

 Дівчинка: - Та скільки тобі, Вітю, говорити, що це мама, тато,бабуся, дідусь!

 

 - Хто правий? Чому? ( У народі кажуть: „Не все можна продати і не все можна купити”.

Іграшки можна купити за гроші, можна купити черевики . а дружбу – ні.)

 

 3. Складання асоціативного куща «Добро».

 - Які асоціації у вас виникають, коли чуєте це слово?

 • Слово «добро» виступає в ролі магніту. Притягує до себе слова без яких не може існувати. З'єднайте слова за допомогою стрілочок, які тягнуться до слова «добро».

 

 допомога

 золото

 гроші

 милосердя

 дорогоцінності

 любов сердечність

 щирість мир

 багатство

 

 

 • Ви правильно з'єднали слова, добро не може існувати без любові, допомоги, сердечності.

 

 • Погляньте на дошку, на що схожий наш асоціативний кущ про добро?

 • А народна мудрість говорить: «Добро, що сонце».

 - Як ви розумієте цей вислів? (добро, як і сонечко дарує нам тепло, радість, ласку)

 - З чого народжується добро? (з любові і поваги)

 

 • Ми сказали, що добро – це сонце.

 - А що робить сонце, а разом з ним і добро? (всіх осяває своїми промінчиками)

 - І що ж дарує кожний промінчик людям? (тепло, увагу, турботу)

 

 • Виходить, що промінчик чарівний.

 - Що ж він може ще зробити? (побороти зло, розбудити почуття, зігріти холодні серця)

 

 • Ви переконалися, що промінчики мають велику силу? Я вважаю, що це велике щастя, коли не гасне в серці людини сонце доброти. Ми разом пройдемо стежкою доброти, будемо дотримуватись правил ввічливості, обмінюватися добрими думками і справами.

Девіз уроку:

Творити добро сьогодні йдемо, поспішаймо!

Уяву, фантазію, творчіть скоріше збираймо!

 

ІІІ. Зупинка „Пташка маленька, а й та серце має”.

 

1.Вправа на саморегуляцію «Врятуй пташеня»

— Уяви, що в твоїх долонях безпорадне пташня. Зігрій його. Повільно, по одному пальчику склади долоньки, сховай у них пташеня, подихай на нього, зігріваючи рівним спокійним диханням. Приклади долоні до своїх грудей, віддай пташеняті добро і ласку свого серця і дихання. А тепер розкрий долоні — і побачиш, що пташеня радісно злетіло. Посміхнись йому і не сумуй,— воно ще повернеться до тебе.

 

2.Бесіда.

- Чи можна приносити птахів злісу додому?

- Чи хотять вони бути із своїми мамами і татами, як ми?

 

3.Вправа „Поговоримо”.

   Зустрілися дві пташки: у клітці і пташка на волі. Про що вони розмовляють?

 

4. Висновок

  • не руйнувати пташині гнізда;
  • не приносити птахів додому;
  • взимку підгодовувати.

 

 

ІV.Зупинка „Коли у друзів лад – усякий тому рад”.

-Чому посварилися діти?

 

  1. Гра „Добре – погане”.(піднімають картки: зелену або червону).

Розірвав                     захистив

Образив                     відвідав

Посварилися             обігрів

відібрав                      допоміг

штовхнув                   поділився

ударив                        заспокоїв

 

  1. Бесіда.
  • Які риси характеру ваших друзів вам подобаються?
  • Як помирити друзів? (за лічилкою, домовитися, найдобріший – завжди перший).

 

Давайте проговоримо лічилку.

Мізин-мізин-мізинець -

Помирив нас, молодець!

 

 

3. Вправа „Закінчи речення”(Мікрофон)

Якщо мій товариш захворів, я.....................

Мені подарували фломастери, і я................

Мама дала мені дві цукерки, і я...................

 

 

4.Висновок.

Поводитися зі своїми друзями так, як би ти хотів, щоб він поводився з тобою.

 

V.Зупинка „У лиху годину пізнаєш вірну людину”.

 

1.Бесіда.

- Для того, щоб допомогти, потрібно побачити, помітити.

- Кому ще потрібна допомога? (Людям з обмеженими можливостями)

- У нашому суспільстві багато людей, яким потрібна допомога. Чи завжди ми ставимося до них з належною увагою?

- Чому їм потрібно допомагати?

- У нашому суспільстві багато уваги приділяється інвалідам. Для них відкриті спецшколи, проводяться змагання, організовуються концерти...

 

2.Вправа „Хто хоче допомогти хлопчикові?”

Який варіант гри підходить хворому хлопчику:

  • Діти з відром або сіточкою стоять на невеликій відстані, а хлопчик вчиться влучати в ціль;
  • Діти малюють коло на відстані 1-2 метри від візка, а хлопчик намагається влучити в коло;
  • Гра „Штандер”. Діти почергово підкидають мяч догори й ловлять його.

 

3. Висновок. Добра людина ніколи не залишиться байдужим до чужого горя. На цій доріжці ми відобразили турботу держави про людей з обмеженими можливостями. Щоб вони відчували себе такими ж як ми, для інвалідів-візочників організовуються змагання і навіть олімпіади, концерти, відкриті школи для сліпих і глухих. І закликаємо: обігрійте їх своєю добротою і увагою.

 

 

 

 

VІ.Зупинка„ Добре діло роби сміло”

 

1.Бесіда

  1. Що сталося із цією старою жінкою? Як вона почувається? Як можна допомогти бабусі? Що для вас важливіше: почути слова подяки чи просто допомогти?
  2. Чи можуть старенькі люди стати молодшими? А може, наша увага, чуйність, спілкування з ними зроблять диво?
  3. Які добрі справи ви можете зробити для:
  • Своїх бабусі та дідуся;
  • Стареньких сусідів;
  • Незнайомих стареньких людей?

 

2.Обговорення ситуації.

- Бабуся готувала онукові чай. І замість цукру насипала солі. Ненавмисно( вони схожі). Онук розгнівався. Що треба йому сказати?

 

3.Висновок: вважаємо цю доріжку дуже важливою, оскільки у кожного з нас є бабусі і дідуся. І закликаємо: будьте уважні до літніх людей вдома і в громадських місцях, ніколи про них не забувайте - телефонуйте, відвідуйте, вітайте.

 

   

VІІ. „У світі бракує на всіх доброти, бо є безпритульні собаки й коти”.

  

  • Про що розмовляли хатній і бродячий кіт?

 Погляньте, діти,  навколо себе. Таких песиків і котиків є багато. Чи це не ті тваринки, яких хтось спочатку взяв, щоб забавлятися, а потім викинув, бо таке заняття здалося важким? Запам’ятайте: ми відповідаємо за тих, кого приручаємо. Гадаю, що ви такого ніколи не зробите. Чи не так?

 

 

1. Вправа „Розгадай”    (Лист діда Миколи.)

                                       

Добрий день шановні першокласники!

Пише Вам дід Микола. Допоможіть мені вирішити одну проблему.

У моєї собаки народилося маленьке цуценя. До мене завітали сусідські хлопчики.

Друзі Дмитрик, Сашко та Андрій давно мріяли про собаку. В кожного з них я запитав: „Що ти будеш робити із цуценям?” Дмитрик відповів: „Я завяжу цуценяті бантик!”  Сашко посміхнувся: „А я буду бігати з ним!”, лише Андрійко сказав: „ Я облаштую цуценяті теплу постільку в кошику, наллю молочка у мисочку і доглядатиму його”.

   - Кому мені подарувати цуценятко?

Дякую за допомогу дід Микола.

 

2. «Магічна свічка»

      -В народі кажуть: «Добро творить дива». Запалимо свічку і уявимо , що вона магічна, і відтепер всі, хто візьме її в руки,перетворюються на чарівника. Включіть свою фантазію, уявіть, що кожен, з вас, став добрим чарівником. Щоб ви зробили, ставши чарівником? Почніть так:

     - Якби я став чарівником, я б зробив би …

 

 

 

 

VІІІ. Підсумок.   Пісня „Дорогою добра”

- Сьогодні ви протоптали стежку доброти, бажаю вам , дітки, щоб ця стежка перетворилась на широкий шлях, яким ви будете йти впевнено, даруючи усім радість і любов.

Звичайно, ви ще маленькі і не можете допомагати всім тваринам, що потребують цього, всім людям, так як це роблять дорослі. Щоб ваше серце було добрим, а не жорстоким, то не чиніть зла. Допоможіть, чим зможете, і не проходьте повз нужденного. І немає різниці – людина це чи тварина, всі ми хочемо тепла і ласки, любові й захисту. 

. Не забувайте про це, ніколи. Нехай у вашому серці завжди живуть велика любов і доброта, щирість і співчуття, людяність і щедрість.

 

Малювання смайликів добра

 

Мозковий штурм «Інтерв’ю»

-А тепер проведемо інтерв’ю про добру людину. Дізнаємось, чого ніколи не робить добра людина. Починаємо такими словами:

- Добра людина ніколи не ….

 

doc
Додано
18 грудня 2022
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку