Мета: вчити п’ятикласників здорового способу життя, свідомо ставитися до свого здоров’я; розвивати бажання вести активний спосіб життя, берегти, зміцнювати здоров’я; виховувати хороші звички, бажання перетворити набуті знання у внутрішню потребу.
Обладнання: малюнки, що ілюструють приклади здорового способу життя; прислів’я, приказки про здоров’я, мультимедійна дошка, роздатковий матеріал.
Здоров’я — розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті.
Як є здоров’я день при днині,
Можливість є йти до мети.
Хід заходу
Учитель. Добрий день! Сьогодні у нас на виховній годині – вільне спілкування. Кожен може висловити свою думку, поставити запитання, дати пораду, поділитися досвідом.
Але, перш ніж розпочати виховну годину, я хочу подивитись який настрій у кожного з вас. Перед вами смайлики кольорового паперу. Виберіть один з них і покажіть мені.
(Коментування)
Діти, тема нашої виховної години – «Здоров’я — розкіш для людини…»
Батьки всі хочуть й вчителі,
Щоб ви росли чудові.
І щоб ішли по цій землі
Розумні та здорові.
Бо хворому немилий світ,
Усе йому байдуже.
То ж бережи з дитячих літ
Своє здоров’я друже!
Кажуть, що здоров’я – це найдорожчий скарб. А ви з цим погоджуєтесь? Що таке здоров’я у вашому розумінні?
(Відповіді дітей)
Особисто я порівнюю їжу з будівельним матеріалом. Згадаємо, як зводиться будинок. Для закладання фундаменту використовується цегла, граніт, цемент, великі залізобетонні блоки. На будівництво стін ідуть бетонні блоки або цегла. Поверхи перекривають великими залізобетонними плитами, уставляють вікна, двері, штукатурять, фарбують. Для будівництва необхідно багато різних матеріалів, деталей.
Наша їжа — теж будівельний матеріал. І ось від того, що ми їмо, залежить і наше здоровя.
Від чого залежить здоров’я?
50 % - спадковість;
20 % - стан навколишнього середовища;
20 % - спосіб життя;
10 % - медичне обслуговування
- Чи звернули ви увагу від чого найбільше залежить здоров’я? Чи погоджуєтеся ви з цим?
- Що таке спосіб життя?
Співвідношення праці і відпочинку, харчування, сон, характер спілкування з людьми.
- Який спосіб життя ви вважаєте здоровим?
Який зберігає і зміцнює здоров’я (фізичне і моральне).
-Назвіть основні складові здорового способу життя.
Фізична і розумова праця, здорове харчування, дотримання гігієни та режиму фізкультури, загартування.
Їжа — основне джерело енергії, яке необхідне для життєдіяльності організму людини. З їжею ми одержуємо поживні речовини, що сприяють росту і розвитку нашого організму, їжа забезпечує організм людини такими основними складовими: білками, жирами, вуглеводами, вітамінами, неорганічними речовинами та водою. Їжу ще називають харчовими продуктами.
- Ви малювали малюнки, будь ласка, покажіть і прокоментуйте, що ви намалювали.
(Коментування малюнків)
Учитель. Без їжі людина не може жити. Через їжу ми отримуємо поживні речовини необхідні для роботи мозку, серця, легенів, інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією. А ще здоров’я залежить від того, як ми їмо і що ми їмо…
Ой, ви чуєте? До нас хтось завітав.
Сценка «Мікроби»
1. Що притихли, не чекали?
Чи нас просто не впізнали?
Я – великий Повелитель
Злющий вірус і мучитель.
А це мої друзі – нероби,
Шкідливі бактерії і мікроби.
2.Ми – мікроби – гарні і веселі,
Ми прийшли до вашої оселі,
Ми – мікроби – дуже любим бруд,
Може ми оселимося тут?
3.Ми – активні, всюдисущі,
Ми не осторонь, ми в гущі,
Ми – бацили, Ми – мікроби,
Ми несемо всі хвороби
1.Не мийте ваші ручки,
Не мийте ваші ніжки,
Не чистіть ваші зубки.
І буде все гаразд
2. І довго ви хворітимете,
Лежатимете в ліжечку,
До школи не ходитимете,
І буде все гаразд!
3.Послухайте бактерій
Послухайте всіх нас,
Товаришуйте з нами –
І буде все гаразд!
ВСІ: Ми зникнемо лише тоді, коли ви пригадаєте правила, яких ми дуже боїмося.
Відповіді дітей.
Всі: Нам тут нічого робити. Прощавайте!
Учитель. Молодці. А тепер зверніть увагу на ці два кошики. Їх треба заповнити. Один кошик – корисними продуктами, інший – шкідливими.
(Два учні заповнюють кошики, всі інші учні відгадують загадки)
Переплутав ноги, переплутав вуса. Ліг біля дороги для нашої спокуси. І тяжко обминути, щоб не скубонути. (Горох)
Не стелюсь я спати долі,
А деруся все угору. Бо я...(квасоля).
Кругле, соковите,
Сонцем налите.
З гілочки котиться –
У ротик проситься... (яблуко).
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду на свою
хорошу вроду. (калина).
Ми цукрові, ми кормові.
Є брати у нас столові.
Ми зростаємо рядками
Люди звуть нас...(буряками).
Сидить Марушка
В семи кожушках;
Хто її роздягає,
Той сльози проливає. (цибуля).
Ми зеленої всі масті
Всі довгасті, всі смугасті.
Прив’язали нас в рядках
На зелених ланцюжках.
Гарбуза ми сини й дочки
Звати як нас? (Огірочки).
На городі молода
Пишні коси розплела
У зелені хустинки
Золоті хова зернинки.
(Кукурудза)
Вона на сонці сонцем сяє
І родичів багато має.
Гарбузову господиню
Усі знають! Хто це? (Диня)
Стою стрункий, високий,
В зелених шатах я.
І золотом прикрашена
Голівонька моя. (Соняшник)
Що то за голова,
Що лиш зуби та борода? (Часник)
І печуть мене і варять,
І їдять мене і хвалять,
Бо я добра і смачна. (Картопля)
Сидить дівчина в коморі,
А коса її надворі. (Морква)
Зозуляста, сріблиста,
Сорочок наділа 300. (Капуста)
Висновок. Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм потрібними вітамінами.
ДОДАТОК І
Десять найшкідливіших продуктів харчування
ДОДАТОК ІІ
Щоб бути здоровим, треба знати правила харчування.