Виховна година в 1 класі на тему: Сіємо зернятко мудрості. Ціль для вчителя: ознайомити учнів з поняттям «мудрість», дати дітям зрозуміти, що в житті людини важливо мати Божу мудрість; показати яким чином ми можемо набути мудрість і чим мудра людина відрізняється від розумної; Розвивати у дітей бажання набувати мудрість, вміння аналізувати і знаходити вихід з проблемних ситуацій; Виховувати прагнення до пізнання Бога, Який є джерелом мудрості.
Виховна година в 1 класі на тему: Сіємо зернятко мудрості
Підготувала: Пахай Яна Леонтіївна
2019
Виховна година: Сіємо зернятко мудрості.
Ціль для вчителя: ознайомити учнів з поняттям «мудрість», дати дітям зрозуміти, що в житті людини важливо мати Божу мудрість; показати яким чином ми можемо набути мудрість і чим мудра людина відрізняється від розумної;
Розвивати у дітей бажання набувати мудрість, вміння аналізувати і знаходити вихід з проблемних ситуацій;
Виховувати прагнення до пізнання Бога, Який є джерелом мудрості.
Ціль для учнів: сьогодні ми дізнаємось, що таке мудрість і як її набути.
Обладнання: дві ляльки, картинки до історії, корона, дві хустини, лялька- немовля, іграшковий меч, листи для дітей, картинки по темі, заготовки для поробки.
Хід заняття:
1.Вступ.
Вихователь: - Сонечко встало,
Іде новий день.
Любі малята
Усім: «Добрий день!»
Пташечка в небі
Співає пісень.
Ніби вітає усіх:
«Добрий день!»
Дзвоник видзвонює
Дзень! Дзень – дзелень!
Учні, школярики,
Всім: Добрий день!
- Одного разу дві сестри прогулювались і одна запитала іншу: -Навіщо в небі сонце, навіщо місяць в небі?
-їх Бог створив для тебе, їх Бог створив для мене. Щоб навкруги весною усе росло і квітло, щоб люди, птахи, звірі, комахи жили мирно.
-А дощичок навіщо?
-Щоб мали ми що пити.
-Ну, а сніжок навіщо?
-Щоб корені укрити. Сніг, наче тепла ковдра, пухнаста на землі. Мороз тріщить, лютує, а корінці - в теплі(супроводжую розповідь двома ляльками). Вірш «Навіщо?» В. Бєличенко.
Вихователь:- сестри прийшли на зелену галявину і почули цікаву розмову...
Кінь на лузі задоволено щипав соковиту травичку. Там же росла Кропива.
Кінь підійшов до неї, хотів було спробувати, але вона його боляче вжалила. Кінь
сердито фиркнув і сказав:
Почувши для себе таку образу, Кропива йому відповіла:
Божого творіння. Якщо ти не можеш мене їсти, то це ще не означає, що я взагалі
нікому і ні для чого не потрібна. Мною люди лікують хвороби, я очищаю кров,
мною корисно мити голову, та й у борщі я смачна. Ти, Коню, повинен знати, що у світі немає нічого зайвого: тут усе корисне на своєму місці. У вічнім круговерті
життя однаково потрібні: орел і муха, кобра і земний черв’як, ведмідь і мурашка,
гусениця і метелик, жаба і лелека, риба і рак, дуб і мох, ніч і день, біле і чорне – на землі ніщо не зайве. Усе, що створив Господь, корисне і необхідне. Тут потрібний ти, Коню, і я теж.
- Діти, як ви думаєте, чи все потрібне?(відповіді дітей).
-Дивлячись на творіння, ми пізнаємо, що його Творець - це Мудрий Бог. Він знає все про всіх і ніколи не помиляється у Своїх діях. Сьогодні, ми дізнаємось, що ж таке мудрість, яку людину можна назвати мудрою і як набути мудрість.
2.0сновна частина.- -Що ж таке мудрість?(відповіді дітей)-Яку людину можна назвати мудрою?(відповіді дітей).
Мати мудрість-означає робити правильний вибір між добром та злом, мати чисті думки і приймати правильні рішення; це вибір Божого шляху, дивлячись на речі так, як дивиться Господь.
З людської точки зору: мудрість - це знання. І коли людина здобуває освіту, то вважається, що вона має бути мудрою. Але знання і мудрість не одне і теж. Часто між ними немає жодного зв’язку, вони, як дві сестри...(показую дітям дві ляльки, які схожі між собою).
Освічена людина - людина, яка має освіту, засвоїла різнобічні знання.
Мудра людина - наділена, обдарована Богом великим розумом; має значний життєвий досвід; черпає розум зі спілкування з Богом.
Коли запитуєш людей про те, чи освічена і мудра людина — це одне і те ж, зазвичай вони відповідають, що так.
Однак освіченість і мудрість — далеко не одне і те ж; часто між цими поняттями взагалі не існує жодного зв’язку. Кажуть, що освічена, розумна людина може знайти вихід із скрутної ситуації, а мудра — не потрапить у неї.
Мудрість — це здатність уміло робити вибір між добром і злом. Якою не була б людська мудрість, вона завжди обмежена. Повною та істинною є лише мудрість Божа.
-Ми вже з вами дізналися з Слова Божого, по те, як один цар просив у Бога мудрості. Хто це?(Соломон).Як ви думаєте, чи дав йому Бог мудрість?(так).А в чому вона могла проявлятись?(роздуми дітей).3араз ми дізнаємось у чому проявлялась мудрість Соломона. Для цього мені потрібна буде ваша допомога...
«І прийшли до царя дві жінки блудниці, та й стали перед обличчям його. І сказала одна жінка: Прошу, пане мій, я та ця жінка сидимо в одному домі. І породила я при ній у цьому домі. І сталося третього дня по породі моїм, і породила теж оця жінка. А ми були разом, нікого чужого в домі з нами не було, тільки двоє нас було в домі. А вночі помер син цієї жінки, бо вона налягла на нього. І встала вона серед ночі, і взяла мого сина від мене, а невільниця твоя спала, і поклала його при своєму лоні, а свого померлого сина поклала при лоні моїм.. .1 встала я рано, щоб погодувати сина свого, аж ось помер він! І придивилася я до нього рано, а ото не був це син мій, що я породила. А ішла жінка відказала: Ні, то мій син живий, а твій син мертвий! А та говорила: Ні, то твій син мертвий, а мій син живий! І так сперечались вони перед царем. І сказав цар: ця говорить: це мій син живий, а син твій мертвий, а та говорить: ні, то син твій мертвий, а мій син живий. І сказав цар: Подайте мені меча! І принесли меча перед цареве обличчя. І сказав цар: Розітніть це живе дитя надвоє, і дайте половину одній, а половину другій!... І сказала до царя жінка, що син її той живий, бо запалилася любов її до сина свого, і сказала вона: Прошу, пане мій, дайте їй немовлятко живим, а забити не забивайте його!... А та каже: Хай не буде ні мені, ні тобі, розтинайте! А цар відповів та й сказав: Дайте їй це живе немовлятко, а вбивати не вбивайте його. Вона його мати! І почув увесь Єрусалим про той суд, що цар розсудив, і стали боятися царя, бо бачили, що в ньому Божа мудрість, щоб чинити суд.(1 Царів 3:16-28)(інсценуємо історію).
Історія про мудрого царя Соломона вчить нас важливим урокам:
-мудрість дає Господь. Тому, щоб набути мудрість ми повинні просити її в Господа.
-мудра людина завжди перш, ніж щось зробити подумає, а що про це думає Господь? Як я повинен зробити, щоб не засмутити Бога? Пройшли тисячоліття, але й сьогодні люди знають про царя Соломона як наймудрішого царя за всю історію людства. Тому що мудрість, йому дала не людина, і не сам він, але Бог наділив його особливою мудрістю. Соломон попросив у Господа найголовнішого.
Мудрість потрібна нам завжди і в будь-якій ситуації - як нам відповідати людям, з якими ми спілкуємося, як правильно і мудро вчинити.
Учні отримують в листах опис ситуації, їхнє завдання - подумати і дати мудру відповідь.
Ситуації:
Обговорення проблемної ситуації, що відбулась сьогодні у класі.
3. Висновок: -Що вам сподобалось на занятті?-Що ви запам’ятали?(відповіді дітей) - Діти, мудрість - це здатність уміло робити вибір між добром і злом. Якою не була б людська мудрість, вона завжди обмежена. Повною та істинною є лише мудрість Божа. Хай Господь дасть кожному з вас мудрості!
- Що таке перлина? Це дорогоцінна коштовність, яка формується в молюскові на дні моря. І дістати її не так просто, для цього потрібно прикласти багато зусиль, коштів та наполегливості. Слово Боже говорить , що мудрість дорожча за перлини. На згадку про наше заняття, ми виготовимо поробку з віршем: «бо Господь дає мудрість...Приповісті 2:6».