Виховна година в 1 класі на тему: Сіємо зернятко мудрості

Про матеріал

Виховна година в 1 класі на тему: Сіємо зернятко мудрості. Ціль для вчителя: ознайомити учнів з поняттям «мудрість», дати дітям зрозуміти, що в житті людини важливо мати Божу мудрість; показати яким чином ми можемо набути мудрість і чим мудра людина відрізняється від розумної; Розвивати у дітей бажання набувати мудрість, вміння аналізувати і знаходити вихід з проблемних ситуацій; Виховувати прагнення до пізнання Бога, Який є джерелом мудрості.

Перегляд файлу

                                        ДХ НВК «Премудрість»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година в 1 класі на  тему: Сіємо зернятко мудрості

 

 

 

 

 

 

Підготувала: Пахай Яна Леонтіївна

 

 

 

 

2019

Виховна година: Сіємо зернятко мудрості.

Ціль для вчителя: ознайомити учнів з поняттям «мудрість», дати дітям зрозуміти, що в житті людини важливо мати Божу мудрість; показати яким чином ми можемо набути мудрість і чим мудра людина відрізняється від розумної;

Розвивати у дітей бажання набувати мудрість, вміння аналізувати і знаходити вихід з проблемних ситуацій;

Виховувати прагнення до пізнання Бога, Який є джерелом мудрості.

Ціль для учнів: сьогодні ми дізнаємось, що таке мудрість і як її набути.

Обладнання: дві ляльки, картинки до історії, корона, дві хустини, лялька- немовля, іграшковий меч, листи для дітей, картинки по темі, заготовки для поробки.

Хід заняття:

1.Вступ.

Вихователь: - Сонечко встало,

Іде новий день.

Любі малята

Усім: «Добрий день!»

 

Пташечка в небі

Співає пісень.

Ніби вітає усіх:

«Добрий день!»

 

Дзвоник видзвонює

Дзень! Дзень – дзелень!

Учні, школярики,

Всім: Добрий день!

 

- Одного разу дві сестри прогулювались і одна запитала іншу: -Навіщо в небі сонце, навіщо місяць в небі?

-їх Бог створив для тебе, їх Бог створив для мене. Щоб навкруги весною усе росло і квітло, щоб люди, птахи, звірі, комахи жили мирно.

-А дощичок навіщо?

-Щоб мали ми що пити.

-Ну, а сніжок навіщо?

-Щоб корені укрити. Сніг, наче тепла ковдра, пухнаста на землі. Мороз тріщить, лютує, а корінці - в теплі(супроводжую розповідь двома ляльками). Вірш «Навіщо?» В. Бєличенко.

Вихователь:- сестри прийшли на зелену галявину і почули цікаву розмову...

Кінь на лузі задоволено щипав соковиту травичку. Там же росла Кропива.

Кінь підійшов до неї, хотів було спробувати, але вона його боляче вжалила. Кінь

сердито фиркнув і сказав:

  • І навіщо оцей непотріб тут росте?

Почувши для себе таку образу, Кропива йому відповіла:

  • Ти неправий, Коню! Я не непотріб, а необхідна річ у ланцюжку

Божого творіння. Якщо ти не можеш мене їсти, то це ще не означає, що я взагалі

нікому і ні для чого не потрібна. Мною люди лікують хвороби, я очищаю кров,

мною корисно мити голову, та й у борщі я смачна. Ти, Коню, повинен знати, що у світі немає нічого зайвого: тут усе корисне на своєму місці. У вічнім круговерті

життя однаково потрібні: орел і муха, кобра і земний черв’як, ведмідь і мурашка,

гусениця і метелик, жаба і лелека, риба і рак, дуб і мох, ніч і день, біле і чорне – на землі ніщо не зайве. Усе, що створив Господь, корисне і необхідне. Тут потрібний ти, Коню, і я теж.

- Діти, як ви думаєте, чи все потрібне?(відповіді дітей).

-Дивлячись на творіння, ми пізнаємо, що його Творець - це Мудрий Бог. Він знає все про всіх і ніколи не помиляється у Своїх діях. Сьогодні, ми дізнаємось, що ж таке мудрість, яку людину можна назвати мудрою  і як набути мудрість.

2.0сновна частина.- -Що ж таке мудрість?(відповіді дітей)-Яку людину можна назвати мудрою?(відповіді дітей).

Мати мудрість-означає робити правильний вибір між добром та злом, мати чисті думки і приймати правильні рішення; це вибір Божого шляху, дивлячись на речі так, як дивиться Господь.

З людської точки зору: мудрість - це знання. І коли людина здобуває освіту, то вважається, що вона має бути мудрою. Але знання і мудрість не одне і теж. Часто між ними немає жодного зв’язку, вони, як дві сестри...(показую дітям дві ляльки, які схожі між собою).

Освічена людина - людина, яка має освіту, засвоїла різнобічні знання.

Мудра людина - наділена, обдарована Богом великим розумом; має значний життєвий досвід; черпає розум зі спілкування з Богом.

Коли запитуєш людей про те, чи освічена і мудра людина — це одне і те ж, зазвичай вони відповідають, що так.

Однак освіченість і мудрість — далеко не одне і те ж; часто між цими поняттями взагалі не існує жодного зв’язку. Кажуть, що освічена, розумна людина може знайти вихід із скрутної ситуації, а мудра — не потрапить у неї.

Мудрість — це здатність уміло робити вибір між добром і злом. Якою не була б людська мудрість, вона завжди обмежена. Повною та істинною є лише мудрість Божа.

-Ми вже з вами дізналися з Слова Божого, по те, як один цар просив у Бога мудрості. Хто це?(Соломон).Як ви думаєте, чи дав йому Бог мудрість?(так).А в чому вона могла проявлятись?(роздуми дітей).3араз ми дізнаємось у чому проявлялась мудрість Соломона. Для цього мені потрібна буде ваша допомога...

«І прийшли до царя дві жінки блудниці, та й стали перед обличчям його. І сказала одна жінка: Прошу, пане мій, я та ця жінка сидимо в одному домі. І породила я при ній у цьому домі. І сталося третього дня по породі моїм, і породила теж оця жінка. А ми були разом, нікого чужого в домі з нами не було, тільки двоє нас було в домі. А вночі помер син цієї жінки, бо вона налягла на нього. І встала вона серед ночі, і взяла мого сина від мене, а невільниця твоя спала, і поклала його при своєму лоні, а свого померлого сина поклала при лоні моїм.. .1 встала я рано, щоб погодувати сина свого, аж ось помер він! І придивилася я до нього рано, а ото не був це син мій, що я породила. А ішла жінка відказала: Ні, то мій син живий, а твій син мертвий! А та говорила: Ні, то твій син мертвий, а мій син живий! І так сперечались вони перед царем. І сказав цар: ця говорить: це мій син живий, а син твій мертвий, а та говорить: ні, то син твій мертвий, а мій син живий. І сказав цар: Подайте мені меча! І принесли меча перед цареве обличчя. І сказав цар: Розітніть це живе дитя надвоє, і дайте половину одній, а половину другій!... І сказала до царя жінка, що син її той живий, бо запалилася любов її до сина свого, і сказала вона: Прошу, пане мій, дайте їй немовлятко живим, а забити не забивайте його!... А та каже: Хай не буде ні мені, ні тобі, розтинайте! А цар відповів та й сказав: Дайте їй це живе немовлятко, а вбивати не вбивайте його. Вона його мати! І почув увесь Єрусалим про той суд, що цар розсудив, і стали боятися царя, бо бачили, що в ньому Божа мудрість, щоб чинити суд.(1 Царів 3:16-28)(інсценуємо історію).

Бесіда

  •       3 якою метою прийшли жінки до царя?
  •       Яке рішення ви прийняли , якби були царем Соломоном?
  •       Як розсудив Соломон?
  •       Чи важко було йому прийняти таке рішення?
  •       Що відповіла справжня мати дитини? (Відповідь учнів.)

Історія про мудрого царя Соломона вчить нас важливим урокам:

-мудрість дає Господь. Тому, щоб набути мудрість ми повинні просити її в Господа.

-мудра людина завжди перш, ніж щось зробити подумає, а що про це думає Господь? Як я повинен зробити, щоб не засмутити Бога? Пройшли тисячоліття, але й сьогодні люди знають про царя Соломона як наймудрішого царя за всю історію людства. Тому що мудрість, йому дала не людина, і не сам він, але Бог наділив його особливою мудрістю. Соломон попросив у Господа найголовнішого.

Мудрість потрібна нам завжди і в будь-якій ситуації - як нам відповідати людям, з якими ми спілкуємося, як правильно і мудро вчинити.

Гра «Мудрий вибір»

Учні отримують в листах опис ситуації, їхнє завдання - подумати і дати мудру відповідь.

Ситуації:

  1. Твій найкращий друг не хоче сам виконувати домашнє завдання. Він прийшов до тебе, щоб списати.
  2. Діти з твого класу кепкують з однокласника, який не може постояти за себе.
  3. Мама попросила прибрати в кімнаті, а ти продовжуєш сидіти і дивитися телевізор.
  4. Товариш на тебе розгнівався і боляче тебе вщипнув. Тобі хочеться дати здачі.

Обговорення проблемної ситуації, що відбулась сьогодні  у класі.

 

3. Висновок:    -Що вам сподобалось на занятті?-Що ви запам’ятали?(відповіді дітей) - Діти, мудрість - це здатність уміло робити вибір між добром і злом. Якою не була б людська мудрість, вона завжди обмежена. Повною та істинною є лише мудрість Божа. Хай Господь дасть кожному з вас мудрості!

   -  Що таке перлина? Це дорогоцінна коштовність, яка формується в молюскові на дні моря. І дістати її не так просто, для цього потрібно прикласти багато зусиль, коштів та наполегливості. Слово Боже говорить , що мудрість дорожча за перлини. На згадку про наше заняття, ми виготовимо поробку з віршем: «бо Господь дає мудрість...Приповісті 2:6».