Виховний година на тему: Що значить бути ЛЕДІ ТА ДЖЕНТЛЬМЕНОМ
Мета: виховувати в учнів культуру поведінки, тактовність; виробляти звичку вживати ввічливі слова; привчати чемно поводитись у громадських місцях; спрямовувати учнів на оволодіння мистецтвом слова розвивати вміння відстоювати власну точку зору, формувати риторичні здібності, вміння спілкуватись.
Діти, сьогодні ми з вами вирушимо у подорож до Країни Ввічливості. А спершу ми розберемо, що ж таке «ввічливість». Яку людину можна назвати ввічливою?
Слово «ввічливість» утворено від стародавнього слова «вежа», що означає «як поводити себе з людьми». Тому ми повині навчитися вести себе так, щоб вас не ображали, не принижували, не насміхалися, і щоб другим з вами було проємно бути. А для цього треба дотримуватись золотого правила вихованості: стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди так ставилися до тебе. А це значить, щоб до тебе добре ставилися, так стався і ти до людей хорошо, ввічливо.
Діти, до вас прийшов лист від Незнайки. Він просить допомогти йому виправити помилки, навчити, як треба вірно себе поводити.
-
Коли Коротулька запрошує мене в гості, я відповідаю йому: «Будь ласка» (Дякую за запрошування. Мені дуже приємно. Я обов’язково прийду).
-
Коли в гостях мені не подобається якась страва, я ввічливо раджу іншим не їсти цю страву. (потрібно робити вигляд, ніби нічого не сталося. Можливо іншим ця страва подобається).
-
Якщо під час обіду я забруднив руки, то кажу до сусідів: «Вибачте, будь ласка, і витираю руки краєчком скатертини. (руки потрібно витирати серветкою).
-
Коли я встаю з-за столу, чемно промовляю: «До побачення» (Потрібно подякувати, зробити комплімент).
-
Що б ви порадили Незнайкові? (Щоб вивчив правила ввічливості і навчився правильно вживати чарівні слова).
-
А ви, я бачу, вже знаєте багато правил ввічливості. Тому можемо тепер мандрувати до Країни Ввічливості.
Гра «Назви чарівне слово»
(Діти стають у коло, ведучий з чарівною паличкою по середині: ведучий з паличкою рухається по колу, на кому зупиниться паличка, той називає чарівне слово).
-
Які слова вітання ви знаєете?
-
Як треба просити пробачення?
-
Які слова подяки ви знаєте?
-
Які слова говорять, коли лягають спати?
-
Які слова говорять під час обіду?
-
Які слова говорять на прощання?
Конкурс «На найкращий комплімент». Можливі варіанти:
-
хлопці - хлопцям;
-
дівчата - дівчатам;
-
хлопці - дівчатам;
-
діти - учителю;
-
учитель - дітям тощо.
-
Як висловити пораду або побажання, яке може бути неприємним для співрозмовника, але сказати йому про це, на твою думку, необхідно?
-
Продумай форму такої поради.
-
Розіграйте таку ситуацію: твій приятель (подруга) з класу грубо розмовляє з іншими однокласниками.
-
У такій ситуації партнером дівчинки є тільки дівчинка, хлопчика - хлопчик.
-
Яку пораду ти можеш надати приятелю (подрузі)?
-
Як реагувати на таку пораду?
-
Чи відбувалося з тобою щось подібне? Як ти сприйняв(ла) таку пораду?
-
Складання «Словничка ласкавих імен»
-
Давайте спробуємо скласти «усний словничок ласкавих імен». Почнемо із сусідів по парті (наприклад, за партою сидять Галя та Микола). Галя, спробуй пригадати якомога більше ласкавих найменувань для Миколи, а Микола для Галі (Галочка, Галюня, Галюся, Галинонька тощо; Миколко, Миколчику тощо).
-
Бачите, скільки добрих і ласкавих слів можна згадати для кожного імені. Їх приємно і говорити, і слухати. Ніколи не забувайте, звертаючись до товариша або подруги, назвати його по імені, уживайте у своїй мові якомога більше ласкавих слів.
Ви знаєте дуже багато чарівних слів і з честю пройшли всі мої випробування. І я сьогодні переконалась, що ви справді хочете бути чесними і вихованими. З цього часу ви маєте право носити горде ім’я. Ви, дівчатка, - «маленька леді», а ви хлопчики «юний джентльмен».