Самостійна діяльність учнів ГПД
Діти можуть набувати самостійність за допомогою: спостереження; екскурсії; бесіди і розмови; різні ігри; елементарні досліди; чергування; доручення; колективна праця; організація побутових процесів. Група продовженого дня є однією із форм виховання та навчання дітей, забезпечує створення сприятливих умов для організації навчально-виховного процесу у другій половині дня: відпочинку, позаурочної діяльності, гурткової роботи.
Важливо добре організувати процес самостійної діяльності,щоб діти не заважали дітям з іншим видом діяльності,щоб процес кожної з груп був продуктивним і приносив задоволення і радість. Кожен з видів діяльності,ігрової чи творчої, навчальної чи фізичної повинен бути регламентований та чергуватися один з одним вихователем,щоб давати максимально ефективний результат. Вчасна зміна виду діяльності у молодших школярів на групі продовженого дня,на мій погляд, сприяє продуктивному завершенню будь-якого виду діяльності і цілісності режиму ГПД.