Виховна година "Великодні звичаї в українській родині. Воскресіння Христове – найбільше християнське свято"

Про матеріал
Матеріал виховної години має на меті спонукати до усвідомлення учнями суті і значення події Воскресіння Христа у житті людей, виховувати шанобливе ставлення до народних звичаїв щодо приготування до свята та святкування Великодня.
Перегляд файлу

Виховна година

Тема: Великодні звичаї в українській родині. Воскресіння Христове – найбільше християнське свято

Мета (очікувані результати):

  • з’ясувати суть і значення народних звичаїв щодо приготування до свята та святкування Великодня; ознайомити з біблійною історією страти та воскресіння Ісуса, з релігійними символами цієї події; розвивати мислення, мовлення, творчі здібності; спонукати до усвідомлення значення події Воскресіння Христа у житті людей, виховувати шанобливе ставлення до народних звичаїв.

Методично-дидактичне забезпечення (засоби навчання): «Дитяча Біблія», свічка, роздруковані завдання на картках, предметні малюнки для вправи, заготовки для Великодніх листівок, клей-олівець для кожного учня, відеозаписи.

Попередня робота: бесіда з батьками учнів щодо віросповідання, згода щодо участі дітей у виховній годині; підготувати дітей, які декламуватимуть вірші, виступатимуть з інформаційними повідомленнями.

Хід  виховної години

І. Організація класу до роботи

  • Починаючи з Вербної неділі всюди звучить християнське вітання «Слава Ісусу Христу!».  На це відповідають «Навіки слава!». Тож давайте і ми привітаємо одне одного так.

ІІ. Мотивація виховної діяльності

Гра «Засвіти, сонечко!»

Учитель повідомляє, що сонечко закрили хмарки і, щоб визволити його, слід відповісти на питання.

  •      Що святіше за хліб? (Паска.)
  •      Що то таке: в одній діжці два тіста, а не змішуються. (Яйце.)
  •      У фарбах катається, до церкви збирається. (Писанка або крашанка.)
  •      Біле поле полотняне,

рівно ткане, чисто пране.

А по ньому голка ходить,

за собою нитку водить. (Рушник)

  •      Лозина до лозини – сплелася торбина. (Кошик.)

Вчитель перевертає хмаринки, показує відгадки і звільняє сонечко.

  • Про що вам нагадали ці предмети?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •      Сьогодні ви дізнаєтесь про останній тиждень перед Великоднем, згадаєте про звичаї вашої родини у ці дні. А ще ознайомитесь з біблійними історіями про страту та воскресіння Ісуса.

ІV. Актуалізація особистісного досвіду

1. Фронтальна бесіда.

  • Згадайте, до якого найбільшого релігійного свята ми зараз готуємось?
  • Чи має це свято інші назви?
  • Пригадайте, яку подію вшановує світ у цей день?
  • Яких звичаїв дотримуються у ваших родинах в останній тиждень перед Великоднем?

Відповіді підготовлених дітей, доповнення вчителя.

Після Вербної неділі у понеділок, вівторок та в середу люди намагаються в оселях та на обійстях закінчити господарські справи. З настанням Чистого четверга люди остаточно звільняються від бруду – миються, купаються, прибирають в оселях. Під вечір замішують тісто на паски, фарбують і розписують яйця.

А в Страстну п’ятницю згадують про муки Ісуса перед стратою, тому не веселяться, не шумлять, і навіть говорять стиха. З церкви приносять додому свічки і ставлять на покуті.

2. Перегляд відео «Розповіді Доброї Книги. Смерть і воскресіння»

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=ugoU48fTqkU

Фізкультхвилинка

3. Робота з «Дитячою Біблією».

Читання та обговорення Біблійної історії «Страта Ісуса. Воскресіння», висловлювання дітей.

  • Як стратили Ісуса?
  • Коли воскрес Ісус Христос?
  • Хто першим прийшов до Гробу?
  • Хто сповістив про Воскресіння Христа?
  • Що сталося під час зішестя Ангела?
  • Що сказав Ангел Господній?

4. Робота над віршами.

а) Слухання віршів, які заздалегідь вивчили підготовлені учні.

       Христос воскрес!

Привіт, горобчику! Ти знаєш –

Христос воскрес?!

Ця звістка райдужно лунає

Аж до небес!

Привіт, кульбабко! Знаєш ти –

Смерть переміг Ісус?!

Немає влади в темноти,

Я Богові молюсь!

О сонечку, привіт, привіт!

Зі мною порадій!

Любов’ю викупив наш світ

Господь, Спаситель мій!

Співають небо і земля,

Луна хвала над світом,

Бо кожне серце промовля:

Воскрес наш Викупитель!

                         (Зоряна Живка)

              Христос Воскрес!

Христос Воскрес! Співає вся природа,

Величний гімн полинув до небес.

Хоч Він помер — з любові до народу,

Із гробу встав, у величі Воскрес.

Христос Воскрес! Яка велична днина!

Яка любов, і ласка, і краса!

Віддав Господь улюбленого Сина,

Щоб людям всім відкрити небеса.

Христос воскрес! Радійте нині діти!

Сповнилося найбільше із чудес.

Пропала тьма, і сонце правди світить.

Христос воскрес! Воістину воскрес!

                              (Іванна Савицька)

б) Обговорення прослуханого.

  • За що помер Ісус?
  • Чому Господь віддав улюбленого сина на страту?
  • Як автори описують радість природи за Воскресіння нашого Спасителя?

5. Розповідь учителя.

Незабаром настане Великодня Неділя. Як тільки задзвонять дзвони, то з усіх кінців люди поспішатимуть до церкви. По закінченні літургії святиться «свячене»: паска, сир, масло, сало, ковбаса. Коли вноситимуть  свячене у хату, промовляють: «Свята паска у хату – вся нечисть із хати!».  Перед тим, як сісти за стіл, вся сім’я  повинна вмитися. Їсти потрібно спочатку все свячене, а починати з яйця, розрізаного на стільки частин, скільки членів сім’ї. За столом можна цілувалися, обмінювалися крашанками і говорити: «Христос Воскрес – Воістину Воскрес!».

VI. Усвідомлення та закріплення матеріалу

1. Вправа «Асоціативний кущ».

Орієнтовно:

                                                            Воскресіння

 

                                  Паска                                                         Писанки

 

                                                            ВЕЛИКДЕНЬ

                         Кошик

                     зі свяченим                                                               Церква

 

                                                                Радість

 

2. Гра «Великодній кошик».

а) Діти об’єднуються у команди (по рядах). Сидячи за партами, передають естафетою картки, на яких записані назви продуктів. Потрібно підкреслити по одному слову, що вказує потрібне для великоднього кошика.

Зміст карток: торт, паска, масло, морозиво, ковбаса, чіпси, хрін, морква, огірки, сіль, яйця, сир, молоко, цукор.

б) Перевірка виконання.

3. Творче завдання.

Оформлення Великодніх листівок.

VІІ. Підсумок виховної години.  Рефлексія.

1. Виставка творчих робіт. Висловлювання «Кому я привітаю з Великоднем?».

2. Мотивація молитви:

  • Подякуймо Господові за те, що він для нас витерпів і Воскрес.
  • Запалімо свічку і помолимось щиро:

«В ім’я Отця і Сина і Святого Духа. Дякую Тобі, Ісусе, за нове життя.

Христос Воскрес! Воістину Воскрес! Амінь».

 

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
1501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку