Виховна година: "Вода – це життя!"

Про матеріал
Виховна година до Всесвітнього дня водних ресурсів. Мета: ознайомити учнів з найбільшим багатством Землі – водою та її значенням для всього живого, про зміни станів води. Ознайомити учнів з вченням японського дослідника Масару Емото про вміння води сприймати інформацію з навколишнього середовища.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Вчитель\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\10AE0564.tmp

 

Вода – це життя!

Мета: ознайомити учнів з найбільшим багатством Землі – водою та її значенням для всього живого,  про зміни станів води. Ознайомити учнів з вченням японського дослідника Масару Емото про вміння води сприймати інформацію з навколишнього середовища.  Формувати екологічну культуру, сприяти творчому розвитку, розвивати пізнавальний інтерес.  Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до води.

Хід заходу

І. Вступне слово вчителя

А вода це справжнє диво!

Як прожити без води?

З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.

Є вода — ростуть рослини:

Ліс, сади, рясні поля.

Це чудово для людини

І радіє вся Земля.

Плавають в водичці діти,

Риби у воді живуть.

Розцвітають в лузі квіти.

І рясні дощі ідуть.

Кругообіг повсякчасно

На Землі вода веде.

Тож з водою всім прекрасно

І біди нема ніде!

Надія Красоткіна

Так, діти, вода — джерело життя і всього іншого. Без неї неможливий побут, виробничі технології, процес ділення клітин. А організм людини на 75% складається з води.

Тема нашої виховної години: «Вода – це життя!»

ІІ. Основна частина

Слово вчителя.

Щорічно 22.03 світ відзначає день водних ресурсів. Це свято було встановлено Генеральною Асамблеєю ООН для того, щоб нагадати всім людям про важливість цієї речовини. 

Вода — безбарвна рідина — покриває понад 70% земної кулі, а її вік близько 4,5 мільярдів років. Лише 3% усіх водних ресурсів на планеті становить прісна вода, і лише 1% прісної води є придатним для пиття.

Вода, безперечно, — основа всього життя. Всі живі істоти складаються з води: риби — на 75%, тварини — на 75%, картопля — на 76%, медузи — на 99%, помідори — на 96%, яблука — на 85%. Навіть людина, і та, складається з води: у новонародженого в тілі міститься 86%, у старої ж людини — не більше 50%. Отож, можна зробити висновок, що старість – це не що інше, як сухість організму. Печінка дорослої людини щодня прокачує через себе близько двісті літрів рідини. 

Протягом життя людина в середньому випиває і, відповідно, виділяє приблизно 75 т води. У рідкому середовищі відбуваються процеси травлення і засвоєння організмом поживних речовин. Завдяки воді з організму виводяться шкідливі продукти обміну – сеча, піт. Як стверджують спеціалісти, без їжі людина може прожити два місяці, а без води не проживе і п’яти днів. При втраті 2 % води людина відчуває спрагу, при втраті 6-8 % може втратитись свідомість, а при 10 % - з’являються галюцінації, людина не може нічого ковтати. Втрата 10-20 % води для людини - небезпечна для життя. 

А давайте з вами з’ясуємо: вода - добре чи погано (створення ментальної карти)

 

Слово вчителя.

Давайте відгадаємо загадки.

Що тут сталося за нічку?

Де була раніше річка –

Від санчаток видно слід,

Все скував довкола …. (лід).

 

Наша матінка – завія

Нас із сита всюди сіє,

А як сонце припече –

Ми струмочком потечем. (Сніжинки).

 

Зоря-зірниця, красна дівиця,

По небу гуляла, плакала-ридала,

Місяць бачив — не підняв,

Сонце встало і забрало. (Роса.)

 

Росте вона вниз головою, '

Не в літню пору, а зимою.

І тільки сонечко зігріє —

Вона заплаче й швидко гине. (Бурулька.)

 

Птиця летіла, крила розпустила,  сонце закрила. (Хмара).

 

Довго не має мене – все в’яне,

А прийду – оживає. (Дощ).

 

Текло, текло і лягло під скло. (Вода).

 

Сидить дід за подушками та й  стріляє галушками.          (Град).

 

Надворі горою, а в будинку водою. (Сніг.)

 

Хмара сива весь світ закрила. (Туман).

 

Вода, а літає.  (Пара).

 

Один біжить, другий лежить, третій кланяється. (Вода, сніг, дощ.)

 

 Коли ми розгадували з вами загадки, то зрозуміли, що всі вони про воду.

  • Скажіть, а хіба пара, то вода?
  • Правильно і лід, і пара, і град – це агрегатні стани води.

У природі вода міститься в трьох станах:

— твердий стан (сніг, град, лід);

— рідкий стан (вода, туман, роса і дощ);

— газоподібний стан (пар).

Випарена молекула води проведе в повітрі близько 10 днів, перш ніж впасти з неба у вигляді опадів і заново повторити цикл.

Ніколи не замислювалися, чому айсберги не тонуть? Адже айсберг — це твердий лід, який як камінь повинен піти на дно. Виявляється все просто: замерзша вода має менш щільну структуру, а також містить у собі бульбашки повітря, тому не тоне. Гідрологічний цикл (кругообіг води) по всій планеті за один день виробляє більше енергії ніж все людство за всю свою історію. За 20 хвилин, одна гроза виливає на землю близько 125 мільйонів літрів води! Якби льодовики нашої планети раптово розтанули, то близько 1/8 всієї суші затопило б водою, а рівень у світовому океані піднявся б на 65 метрів!

Слово вчителя.

Ми з вами розуміємо, що вода – це джерело життя. Без води все живе помре!

 Але вже сьогодні вже більше 2 мільярдів людей у 40 країнах відчувають нестачу води… А до 2050 року на землі для потреб людей треба буде на 22 % води більше, ніж її є сьогодні в природі!

Просто треба воду використовувати раціонально. А бездумне, недбале використання води приводить до забруднення. І щоб очиститись воді під землею, потрібні тисячоліття!

Тільки задумайтесь, скільки води ми витрачаємо щодня:

на вмивання — 4 %                      на купання — 30 %

на злив у туалеті — 32 %            на миття посуду — 3 %

на прання — 20 %                         на приготування їжі — 4 %

на прибирання 3 %                       інше — 5 %.

Давайте разом складемо правила, як потрібно берегти воду. (відповіді учнів)

Бережіть воду!

-  Закривайте кран.

- При чищені зубів користуйтесь водою із індивідуального стаканчика. І воду зекономите і так гігієнічніше.

- Посуд мийте  у перекритій пробкою мийці.

- Приймаючи ванну не допускайте  протоку води через переливну трубу.

- А краще купатися під душем, так гігієнічніше.

- Заради чашки чаю чи кави не кип’ятіть  повний чайник води.

- Якщо виникли неполадки у водогоні, негайно викликайте аварійну службу.

Слово вчителя.

  • А ви знаєте діти, що вода жива і вона все відчуває?

Саме до такого висновку прийшов Масару Емото - японський дослідник, відомий експериментами, спрямованими на доказ того, що вода має здатність сприймати інформацію від навколишнього середовища, що свідомість людини впливає на молекулярну структуру води.

Основний метод його доказів полягає у впливі на воду вимовленими і написаними словами й вивченні структури кристалізації такої води, яка, за його заявами, змінюється в залежності від змісту цих слів. Починаючи з 1999 р. Емото видає книгу «Послання води», що містить фотографії кристалів з поясненням, яка інформація була задана воді. (перегляд відео  https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=4StXGiTTYFY)

Результат пошуку зображень за запитом "масару ємото"

 

ІІІ. Підсумок.

Народ теж вигадував прислів’я  та приказки про воду, бо вважав, що вода це одне з головних багатств людства і її треба берегти. Давайте згадаємо,  які ви знаєте?

  • Без води і не туди і не сюди.
  • Без води й борщу не звариш.
  • Де вода, там і верба.
  • Куди водиця тече, там травиця росте.
  • Води хоч топитись, та нема де напитись.
  • Не виливай каламутну воду, доки чисту не знайдеш.
  • Буде вдосталь води, то не буде біди!
  • Якщо чистою буде вода, то і горе нам  - не біда!
  • Українському народу – чисту і цілющу воду!

 

 

Вода!

Вода!

ЇЇ живильна сила,

Дала нам силу і тепло,

Вона життя у нас вселила,

Принесла у життя добро.

І пронеслась вона рікою,

Що народила, то знесла,

Своєю мокрою рукою,

Життя у хвилі віднесла.

Стихійне лихо, горе, сльози…

А сльози, чистої води,

Вода руйнує та лікує,

Вода бере і віддає.

Бурхливо річка протікає,

Життя своєю стежкой йде,

Життя іде і все минає,

Вода тече і віддає…

1

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Байда Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Байда Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Олейник Екатерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 травня 2019
Переглядів
6584
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку