Виховна година "Я і мій клас"

Про матеріал
Виховна година у групі подовженого дня на початку навчального року "Я і мій клас" Допомогти дітям зрозуміти важливість спілкування, дотримання прав дитини в школі, виховувати бажання бути ввічливими, чуйними, турботливими.
Перегляд файлу

Виховна година

 

Тема. Я і мій клас.

Мета: допомогти дітям зрозуміти важ­ливість спілкування, сприяти дотри­манню прав дитини в школі; навчити співпереживати, слухати; виховувати почуття поваги та взаємоповаги; уточнити уявлення дітей про ввічливість; учити оперувати ввічли­вими мовними формами; виховувати бажання бути ввічливими, турботливими, чуй­ними.

Форма проведення: бесіда з елементами гри

Хід заняття

І. Організаційний момент

1. Привітання

2. Емоційне налаштування

- Посміхніться спочатку до мене, потім поверніться до своїх товаришів за партою і посміхніться до них. Давайте один одному побажаємо гарного настрою та успіхів у навчанні.

3. Оголошення теми заняття. Робота з віршом.

- Щоб дізнатися про що ми будемо з вами говорити, вам потрібно уважно послухати вірш.

Наша школа - дружний клас!
Завжди об'єднує він нас.
Ми, як крапелька води,
Разом будемо завжди!
Допоможем, хто в біді.
Та пишаємось цим ми!

- Отже, діти ми з вами будемо говорити про одну велику шкільну родину – наш клас.

ІІ. Основна частина

1. Розповідь вчителя з читанням оповідання

У групі подовженого дня у нас присутні учні таких класів, як: 1-А, 1-Б класу, та є у нас учні інших класів. Але перш за все, Ви всі – учні. І тому якщо ми ходимо до однієї групи – то ми одна родина і один згуртований клас.  Вдома та в школі вас вчать, як правильно себе поводити, як ставитися до своїх однокласників і однолітків. Залог успішних відносин – це уміння слухати, співпереживати та співпрацювати. Це те, що необхідне кожному в спілкуванні з однолітками.

Вміння слухати, почуття довіри, поваги і відповідальності необхідні людині. Запам’ятайте: у ставленні одне до одного слід поводитись з іншими так, як би ви хотіли, щоб ставились до вас.

Послухайте оповідання В. Сухомлинського "Чому?"

Три тижні не був у школі Сергійко: хворів. Скучив за товаришами й за вчителькою. Радісний, збуджений, прийшов хлопчик до школи. Ось його парта, ось і товариші. Думалось йому: в очах товаришів побачить він радість і привітання. Та їхні очі були спокій­ні й незворушні...

- А ти виконав сьогодні завдання? — тільки й спитав сусіда по парті.

- Виконав,— тихо сказав Сергійко й заплакав.

2. Бесіда з учнями.

- З яким настроєм ішов Сергій до школи?

- Що він хотів побачити в очах товаришів?

- Чому заплакав хлопчик?

- Приємно відчувати настрій інших людей, а іноді навіть необхідно.

Зараз ми пограємо у гру, яка навчить нас розуміти почуття учнів без слів.

3. Гра «Емоції».

• Двоє учнів залишають клас.

 У той час, як вони за дверима, інші діти обирають якесь почуття, яке вони мають продемонструвати. Наприклад, щастя, злість, розчарування, захоплення, нудьга, самотність тощо.

 Діти, які були за дверима, повертаються, а присутні в класі розігрують обране почуття. Діти повинні відгадати його.

- Чи легко було відгадати зображене почуття?

- Як вам вдалось його відгадати?

- Чи це добре — знати, що відчувають люди навколо тебе?

- Чому?

- Що б сталось, якби ніхто не звер­тав уваги на почуття іншого?

- Уміння співпереживати — це складова частина людських стосунків.

4. Гра «Чарівний м’яч».

- Проведемо гру «Чарівний м’ячик». Коли візьмемо до руки м’яч, ми почуваємося добре і навколо нас ми бачимо тільки гарне. Ви будете передавати м’яч з рук у руки, розповідати при цьому, що бачите гарного в тих людях, які поруч із вами.

5. Гра  «Ми - ввічливі діти»

- Пограємо в гру «Ми — ввічливі діти». Вам потрібно буде вставити ввічливі слова в текст.

Мама послала Оленку до тітки Галі за книжкою. Оленка подзвонила у две­рі, зайшла в квартиру і сказала... Тітка Галя саме відпочивала, дівчинці стало незручно, і вона промовила...

Тьотя Галя дала дівчинці книжку. Оленка сказала... і пішла додому.

- Потрібно бути ввічливим не лише в словах, а й у тоні, жестах, діях.

Якщо ввічливі слова сказані грубим голосом, вони перестають бути ввіч­ливими.

Культурна людина завжди вітається і прощається, адже не відповісти на привітання неввічливо.

6. Гра «Ласкаві імена»

- Ваше завдання назвати на першу букву імені свого товариша ласкаве та добре слово. Наприклад: Таня – турботлива, тендітна. Данилко – добрий. Якщо на першу літеру імені не знаходимо ласкаве слово, то на другу літеру.

7. Створення проблемної ситуації

- Поміркуємо над такими запитаннями

- Яким треба бути щоб мати багато друзів?

- Які слова треба говорити щоб нас вважали ввічливим та вихованим класом?

ІІІ. Заключна частина

1. Підсумкова бесіда

- Давайте з вами пригадаємо.

- Що таке клас?

- Хто такі ввічливі люди?

- Що потрібно зробити, щоб мати багато товаришів?

ВИГОТОВЛЕННЯ ЕМБЛЕМИ КЛАСУ

- Діти, ви бачили як багато приміщень у нашій школі, а двері до класних кімнат такі схожі одна на одну. Пропоную вам придумати емблему нашої класної кімнати. Який символ ви можете запропонувати для нашої емблеми?

 

 

 


 

 

ІГРИ НА МАЙДАНЧИКУ

Рухливі ігри:

«Кот і миші»

«Хованки»

«Футбол»

«Наздожени»

«Колдунчики»

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
28 грудня 2022
Переглядів
1236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку