24 березня о 18:00Вебінар: Розвиток критичного мислення та медіаграмотності на уроках англійської мови

Виховна година "Я-уважний пасажир"

Про матеріал
цей матеріал можна використати і для проведення уроку і як для проведення позакласного заходу. Діти знайомляться з видами транспорту в ігровій формі. Учні вчаться поводити себе у громадських місцях та бути взаємоввічливими з однолітками.
Перегляд файлу

Тема:  «Я –  уважний ПАСАЖИР»

Мета:ознайомити учнів з правилами користування громадськи транспортом;

           вчити дітей дотримуватися правил поведінки у ньому;

          ви­ховувати шанобливе ставлення до інших.

Обладнання: малюнки, фотографії громадсько­го транспорту; різні предмети для гри:  кермо, лялька, хустин­ка, капелюх, м’яч, зелений і червоний кружеч­ки для учнів.

І. Організаційний момент

Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати

Та знання мерщій хапати.

ІІ. Повторення вивченого.                                                                               слайд 1

Звучить пісня про дорожній рух.

Про що ця пісня?

Хто такі пішоходи?Де ходять пішоходи?

Що таке транспорт?Де рухається транспорт?

Як треба поводитися будучи на вулиці?

Що людям допомагає переходити дорогу?

Що означає знак «Пішохідний перехід»?

Які  бувають переходи?                                                                                    слайд2

 Читання вірша вчителем.

Про культуру поведінки

Загавилася  гава  на дорозі,а тут як тут – швидкий автомобіль,

Тепер  їй дошкуля пекучий біль,і друзі за здоров'я  у тривозі.

Тож і хочемо всім нагадати,аби кожний завжди пам'ятав:

Треба правила руху вивчати й не ловити на вулиці гав.

-  Яка була гава?

-  Що ви порадите гаві?

Гра «Світлофор».                                                                                              слайд 3

Якщо ви згодні з тим, що почуєте, покажіть зелений кружечок,

якщо - ні - червоний.

Переходити дорогу слід на червоне світло.                                                                                                                                                                                                                                                                   

На дорозі не можна затримуватися, бавитися.

Переходячи дорогу, треба подивитися спочатку назад, потім - вперед.

На зелене світло не треба йти, слід дочекатися червоного.

Можна швидко перебігти дорогу перед машиною.

Бесіда.

Які кольори є у світлофора? Що означає кожен світловий сиг­нал?

Чому не можна гратися на проїзній частині дороги?

Які є ще знаки для переходу?

(«Надземний пішохідний перехід», «Підземний пішохідний пере­хід».)

Вставте потрібне слово.

Читає учень  вірш. Учні встав­ляють слова, яких не вистачає.

Безпека руху - то не жарти.Біжиш, стоїш чи йдеш здалека, дотримуйсь правил ти... (без­пеки ).Дороги різні є і всякі, а на них... (дорожні знаки).

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу.

1.Мотивація навчальної діяльності.                                                       слайд 4-7    

F:\документация\ПЕЧАТАТЬ срочно\фото до уроку Я -ПАСАЖИР\images (2).jpgВідгадування загадок.

В синім небі путь моя,

Швидше всіх літаю я.

Маю крила, хоч не птах.

Люди звуть мене …літак

F:\документация\ПЕЧАТАТЬ срочно\фото до уроку Я -ПАСАЖИР\images (3).jpgПасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах   (потяг)

Є у мого татка на колесах хатка.

Возить хатка невеличка нас на дачу і до річки. (Машина)

Швидко мчить, бо поспішає, пасажирів підбирає.

І хвилинка у хвилинку їх доставить на зупинку. (Автобус)

-Яку загальну назву можна добрати до цих відгадок?

- А що ви знаєте про транспорт?

- Які види транспорту ви знаєте?

(Залізничний, морський, повітряний,міський(громадський)

- Яким громадським транспортом ко­ристуєтеся, коли їдете по місту? 

(автобуси, тролейбуси, трамваї, маршрутне таксі)

- Яким тран­спортним засобом користуєтесь ви?

- У якому місці вулиці тре­ба чекати прибуття транспортного засобу, виконувати посад­ку і висадку з нього?

- Як слід поводитися у громадському транспорті?

2 .Повідомлення теми уроку.

-А чи всі ми вміємо їздити в громадському транспорті?

-Сьогодні на уроці буде йти мова про пасажирів та їхній рух, про правила користування громад­ським транспортом

F:\документация\ПЕЧАТАТЬ срочно\фото до уроку Я -ПАСАЖИР\images (4).jpg3 .Робота за темою уроку.                                                                          слайд 8-10        

Дім по вулиці повзе,                                                                         

На роботу всіх везе.

Не на курячих ногах,

А  гумових чобітках. (Автобус)

 

F:\документация\ПЕЧАТАТЬ срочно\фото до уроку Я -ПАСАЖИР\maxresdefault.jpgМаленькі будиночки 

            Містом біжать, 

         Хлопчики й дівчатка 

         В будиночках сидять.        (Трамвай)

 

F:\документация\ПЕЧАТАТЬ срочно\фото до уроку Я -ПАСАЖИР\Без названия.jpgВгору ріжки підіймає

 І в дорогу вирушає.

Їздить тільки у містах,

В будні дні і по святах.     (Тролейбус)

 

 

Як називаються люди, які їдуть в автобусі, тролейбусі, трамваї? (Пасажири.) 

Чи часто ви буваєте пасажирами?

 

4.Словникова робота: пасажир – людина, яка користується транспортним засобом і знаходиться в ньому, але не причетна до керування ним.В умовах міста дорогами рухається велика кількість тран­спортних засобів, багато з яких перевозить людей: автобуси, тро­лейбуси, трамваї, маршрутні таксі. (фото транспорту) Вони курсують за строго визначеними маршрутами, при цьому кожен з них має свій номер

Де треба чекати транспорт?

— Пасажирський транспорт треба чекати  на спеціально обладнаній зупинці. На зупинці не бігати, не галасувати, не штовхати людей. Не вибігати на проїжджу частину. Небезпечно чекати транспортний засіб, стоячи близько до проїз­ної частини дороги, якою рухається потік автомобілів та іншого транспорту. Адже натовп людей, які чекають транспорт, може нена­роком виштовхнути вас на дорогу. Коли чекаєте потрібний вам транспорт, - не стійте на краю тротуару: можна оступитися чи взимку підсковзнутися і потрапити під колесо. Не варто підходити до громадського транспорту, поки він не припинив рух.

-Як слід заходити у транспорт?

- Можна розмовляти з водієм під час руху?   

-  Можна висовуватися у вікно чи виставляти руку?

- Чи можна ходити по автобусу, коли він їде?

- Чи можна в автобусі (трамваї, тролейбусі) голос­но розмовляти, кричати, співати пісні, читати вірші?

За поведінкою людини у салоні автобуса, тролейбуса, трамвая, вагоні метро можна судити не лише про те, чи знає вона правила дорожнього руху, але й про її культуру.

5.Вивчення корисних порад 

 

                                      Корисні поради

 

-Чекай транспорт на зупинці якнайдалі від дороги.

-Коли він під'їде, стань збоку від дверей. Пропусти пасажирів, які ви­ходять.

-У салоні сідай на вільне місце або стань так, щоб було зручно триматися.

-Готуйся до виходу.Поміняйся місцями із тими, хто не виходить на   зупинці.

 

Робота за підручником, с. 88-89.

Розповідайко повідомляє: «Ти вже не маленька дитина і, напевне, ко­ристуєшся різними видами громадського транспорту. Аби проїзд ними був без­печним, запам'ятай: чекати транспорт — автобус, тролейбус, трамвай, марш­рутне таксі — треба на зупинках; входити до салону громадського транспорту слід спокійно, не штовхаючись».              ,

Розгляньте малюнки на с. 88. Розкажіть за малюнками правила корис­тування громадським транспортом.

Навчіться входити у громадський транспорт і виходити з громадського транспорту: спочатку слід пропустити пасажирів, які виходять з транспорту, а потім уже заходити. Під час посадки не штовхатися, допомагати людям по­хилого віку, пропускати вперед дівчаток, жінок.

-Розповідайко радить: «У громадському транспорті будь чемним, посту­пайся місцем інвалідам, людям літнього віку, пасажирам з маленькими ді­тьми; не штовхайся, не бігай по салону, не сміти; не висовуйся з вікна, не спи­райся на двері.

Які правила поведінки в транспорті ви виконуєте?

 

7.Вивчення правил поведінки

Не шуміти, не штовхатись, чемно й лагідно триматись.

Старшим людям, як годиться, треба місцем поступиться.

Хочеш вийти — не штовхайся, потихеньку просувайся.

Як зійшов — шукати слід -Пішохідний перехід.

8.Інсценізація «Зайчик та Їжачок»

Без квиточка, знає кожен,

 Їхать в транспорті не можна.

- А чи виконав Зайчик це правило?

- А кого ще називають «зайцем»?

- Чому почервонів Зайчик?

 

VІ. Закріплення матеріалу.

Відповіді на запитання підручника, с. 90.

Робота над віршем.

                                   САШКО

В трамваї переповненім Сашко з м’ячем сидить,

а коло нього згорблений старий дідусь стоїть.

Хтось до Сашка звертається: «Чи вас у школі вчать,

як місце дати старшому, як старших поважать?»

-Та вчать, - Сашко відказує, - але у дану мить

розпочались канікули, і нас ніхто не вчить!..          

                                                                                   Грицько Бойко

-Чи правильно повівся Сашко? Як слід поводитися у тран­спорті? Чи повинна залежати поведінка учня від канікул?

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

Гра «Пішоходи і пасажири».

Учні стають у коло. Ведучий (учитель ) стає у середину кола і тримає в руках м’яч. Ведучий, кидаючи м’яч комусь із гравців, називає слово «пасажир» або «пішохід». Той, хто зловить м’яч, розказує одне з правил поведінки пасажира чи пішохода і повертає м’яч ведучому. Не можна повторювати вже названі правила.

VІІ. Підсумок уроку.

Чомучка запитує:

Які види громадського транспорту ви знаєте?

Якими види громадського транспорту ви користуєте­ся?

Як слід поводитися у транспорті?

Як правильно входити і виходити з транспорту?

Як слід поводитися під час посадки?

Кому потрібно допомагати під час посадки?

Кого необхідно пропускати вперед під час посадки?

Де треба чекати пасажирський транспорт?

                           

 

 

docx
Додано
24 березня 2020
Переглядів
574
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку