Виховна година з елементами тренінгу ««Нікнейм» в інтернет- спілкуванні. Безпечний Інтернет для дітей»

Про матеріал
Мета: • дослідити позитивні і негативні сторони Інтернету; • засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті; • розвивати логіку, кмітливість; • сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; • виховувати інформаційну культуру учнів.
Перегляд файлу

1

 

Виховна година з елементами тренінгу

««Нікнейм» в інтернет- спілкуванні.

Безпечний Інтернет для дітей»

 

Мета:

  • дослідити позитивні і негативні сторони Інтернету;
  • засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті;
  • розвивати логіку, кмітливість;
  • сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  • виховувати інформаційну культуру учнів.

 

Обладнання:

відео, стікери, маркери або ручки, комп'ютерна презентація, ватман, музичний супровід, конверт.
Вихователь                                                                                                                              Доброго дня, дорогі діти! (Слайд №1)                                                                                                                   Сьогодні  наша виховна година пройде під девізом «Відверто говори про себе» (вчимося говорити про те, що думаємо, не звертаючи увагу на те, що наша думка не схожа на думку інших людей)                                   

Ми з вами поговоримо про Інтернет.                                                                             Чи можете ви сказати, що таке Інтернет?

Відповіді дітей  (Слайд №2)

    Інтернет – дуже потужний ресурс, який значно полегшує життя людини та відкриває майже необмежені можливості для самореалізації та саморозвитку юної особистості, спілкування, навчання, дозвілля.
Вихователь

Чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують?

Відповіді дітей  

   Коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

 

Вихователь

   Знайдіть цікаву інформацію про Інтернет.

Діти читають

1 учень: На початку 1996 року по всьому світу нараховувалось 30 млн. користувачів Інтернету
2 учень: В 2009 році кількість користувачів досягла 6 млрд.710 029 070
3 учень: 3G телефони представлені Японією в 2001р.
4 учень: Спілкування людей в віртуальних мережах – невід’ємна частина соціального життя

 

Гра «Квітка» (Квітка намальована на ватмані і розміщена на дошці).

    Вихователь: Хто з вас вміє користуватись Інтернетом?
Хто має мобільні телефони?
Що таке «НІК»? (Слайд №3)
   Нік – це ім’я, яке використовують користувачі Інтернету, не називаючи своє справжнє ім’я. (Слайд №4)
   Спробуйте  придумати собі «нік», запишіть на стікері і приклейте на квітку так, щоб утворити пелюстки.
    Кожен з дітей пише на стікері нік і приклеює його на квітку.

 

    Вихователь: А зараз познайомимося  з:                                                                                             Золотими правилами безпечного користування Інтернетом (Слайд №5)

 Перше правило.(Слайд №6)                                                                                Чому діти дуже важливо не надавати цю інформацію?

Діти читають

(Приклад про дівчинку, яку обікрали)

 

Друге правило.(Слайд №7)

  Поговоримо про випливаючи вікна. Ось з’являється на екрані  вікно де, написано, що ви виграли купу грошей. Як ви вважаєте, це дійсно правда.      Є таке гарне прислів’я «Безкоштовний сир тільки в мишоловці» 

Діти читають.

Перш за все запросимо до екрана монітора, або екрана мобільного телефону  батьків.

 

Третє правило (Слайд №8)

    Діти читають

    Дівчинка познайомилась в Інтернеті зі своїм однолітком, хлопчиком, якого звати  Войтек. Вони почали спілкуватися в мережі. Аня пише: «Привіт, я Аня, мені 12 років, я шукаю друзів».

    Хлопчик їй відповідає: «Привіт, Аня, я Войтек, мені також 12 років і я хочу зустрітися з тобою». А насправді, цей Войтек дорослий чоловік, який обманює дівчинку, і не тільки її.

 

Вихователь

   Дуже часто, спілкуючись в інтернеті, уявляєш собі одну людину, а насправді вона зовсім інша.

Знайдіть відповідну інформацію на паперах.

 Зустрічі віч-на-віч після знайомства в Інтернеті:

 В 46% - "друг” виявився не таким, як писав

Четверте правило (Слайд №9)

   Вихователь:

    Дівчатам, які мають занижену самооцінку, подобається розміщувати провокаційні фото, вони схильні на фривольні розмови, видаючи себе за дорослих жінок, в результаті чого стають жертвами сексуальних домагань

  Діти читають

Учень: Дуже часто, спілкуючись в інтернеті уявляєш собі одну людину, а насправді вона зовсім інша. 25% - запрошення до сексуальних дій

       

Вихователь:

                             ШОУ «РОЗСМІШИ КОМІКА»

  • Дорогі друзі,настав час трішки відпочити. Раді вітати вас на шоу «Розсміши коміка». І так запрошуємо наших учасників.
  • Привіт! Представтесь будь ласка.
  • Ну що ж, приємно познайомитися, правила нашої гри прості: вам потрібно розсмішити глядачів у цьому залі за 1 хвилину. Час пішов, бажаємо успіхів.

( учні читають анекдоти)

АНЕКДОТИ

Ситуація: дзвінок у двері. Мама відчиняє двері, а там стоїть хлопець і запитує:
— Петя дома?
— Немає більше Петі. Він покинув цей світ…
— О боже! Він що, помер?
— Ні, до Інтернету підключився!

           ***

— Алло, МНС?
— Так.

— Допоможіть мені звідси вилізти.
— А де ви?
— У Фейсбуці

            ***

На уроці української мови. Вчителька:
- Не з дієсловами пишеться разом чи окремо?
- Через пробіл! 

       ***

Вчителька 1 класу проводить урок.

- Діти скільки комп’ютерів ви бачите на столах?

-Один. (Вчителька заносить до класу ще один комп’ютер)

-А тепер?

-Два. (Знову захекана проносить ще один)

-А скільки тепер?

-Три.

- А якщо я два заберу скільки залишиться?

-Один.

Вчитель втомлено: - ваууууу, а раніше з яблучками було якось простіше.

 

П’яте правило (Слайл №10)

Дидактична гра «Хто надіслав тобі листа?»

  Для цієї вправи вчитель використовує «Квітку» з попередньої вправи. Вихователь видає учням стікери і просить кожного/ну написати позитивне побажання або просто хороші слова на стікері. А потім наклеїти їх поряд з будь-яким зі стікерів з нікнеймами на аркуші з квіткою. Кожен/на учень/ учениця має наклеїти побажання до чужого нікнейму так. щоб власники нікнеймів не бачили хто надає їм побажання. Учасники отримають побажання до свого нікнейму і намагаються вгадати, хто надіслав їм це «повідомлення» (дивіться Малюнок 3). У 99% учасники не можуть вгадати відправника повідомлення.

Вихователь:

     Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи, спілкується з тобою.
В Інтернет-просторі не існує почерків, тому ти ніколи не знаєш хто знаходиться по той бік комп'ютера або мобільного телефону.

 

ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ

-Яку відповідь ви дасте на такі листи. Обґрунтуйте вашу відповідь:

Лист 1.

Привіт, мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ....

Лист 2.

Привіт, мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та адресу.

Лист 3.

Всім!!!
Наша організація займається збиранням коштів для потерпілих від повені в N. Ми купуємо їду, теплі речі для тих, хто втратив домівки. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вдячні діти вас ніколи не забудуть. Дякуємо

 

Шосте правило (Слайд №11)

Діти читають

1. Обмежуй свій час роботи та ігор в Інтернеті
2. Батьки мають знати, чим ти займаєшся , коли сидиш біля комп'ютера!

 

Сьоме правило (Слайд №12)

Які ж загрози чекають дітей в Інтернеті?

    Виготовлення, розповсюдження та використання матеріалів зі сценами    насильства над дітьми
    Наполегливе чіпляння в мережі, розмови на теми сексу, насильства, "зваблення”
    Показ невідповідних віку нелегальних та шкідливих матеріалів, що впливають на психіку, приводять до фізичної шкоди
    Переслідування і залякування

Закріплення.

Спробуйте перерахувати правила користування Інтернетом, з якими ви познайомились.

-    не надавати інформацію про своє ім'я, адресу, та дані про своїх батьків,
-    погано поводитись при спілкуванні,
-    користуватись комп'ютером та Інтернетом з дозволу батьків,
-    тримати пароль комп'ютера у таємниці
-    повідомляти батькам про проблеми, які виникають під час роботи з
комп'ютером або в Інтернеті,

 

Безпечний Інтернет

Не можу уявити

Життя без Інтернету,

Що всі куточки світу

Заплів в свої тенета.


Лиш кнопку я натисну –

Відкриються в вікні

Новин велика збірка

І правила, й статті.

 

Встають переді мною

Найвищі в світі гори.

Ліси стоять стіною,

Хлюпочуть хвилі моря.


Я побуваю в шахті

І в космос піднімуся.

З подругою в контакті

Я легко поділюся.

 

Та є у «павутині»

Картинки не хороші,

І сайти підозрілі,

Настроєні вороже.


А є й такі там сайти,

Мов вовк в овечій шкурі –

Поки їх розпізнаєш,

Вони тебе обдурять.


Учись добру в мережі,

Шукай знання й новини,

А сайти злі, що брешуть,

Обходить ми повинні.

 

Всі разом: - Будьте обережні в Інтернеті! 

 

 

 

 

 


 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Севрук Іван Григорович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шеховець Марія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Черенова Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
1 лютого 2020
Переглядів
3190
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку