Виховна година «Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти»

Про матеріал
Тема виховної години: «Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти» Мета: формувати поняття про справжню дружбу, уміння правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; поповнити знання дітей правилами дружби; вчити цінувати дружбу та друзів; виробляти якості, що сприяють дружбі, а саме: почуття допомоги, взаємовиручки; розвивати пам’ять, мовлення, творчі здібності; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності, чесності, щирості, толерантності.
Перегляд файлу

1

 

Тема виховної години:

               «Дружити справа нелегка, але дружити треба

вміти»

Мета: формувати поняття про справжню дружбу, уміння правильно

вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; поповнити знання дітей правилами дружби; вчити цінувати дружбу та друзів; виробляти якості, що сприяють дружбі, а саме: почуття допомоги, взаємовиручки; розвивати пам’ять, мовлення, творчі здібності; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності, чесності, щирості, толерантності.

Обладнання: малюнок-ребус, плакат «Правила дружби», квітка-семицвітка з пелюстками-надписами.

Хід виховної години:

  1.   Організаційно-психологічний етап

У нас сьогодні в класі свято,

Гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько так всміхніться,

І всі разом скажіть їм:

– Добрий день!

 

  1. Оголошення теми виховної години і очікуваних результатів

- Так, сьогодні мова піде про дружбу як про одне з найбільших багатств  людини. Гадаю, після сьогоднішнього спілкування, ви розширите свої знання правилами дружби і краще будете розбиратися в справжніх друзях.

Вихователь: А  зараз уявіть собі, що в мене у руці чарівна палиця. І я перетворю  ці  стільці на міжміський автобус. Кожен  з  вас  зараз  отримає квіток і займе  місце в автобусі. Що ж,  рушаємо в  подорож.

                     Перша  зупинка м. Купянськ  і ви отримаете три завдання.

  1. Мотивація навчальної діяльності
    1. Читання дітьми і обговорення вірша А. Костецького «Велосипед»

Славкові, що з квартири сорок,

велосипед купили вчора.

Він зразу в двір його потяг

прудкого та дзвінкого,

все хизувався ним

і нас не підпускав до нього.

Просив Юрко: «Ну дай хоч раз

проїду метрів двісті!»

А він Юркові: «Ач який!

Свого купи та їзди».

І я просив. Та він: «Моє!» –

І нам кататись не дає…

Ну й що ж, нехай! А ми зате

разом в кіно ходили,

разом у нашому дворі

співали скільки сили,

а потім грали у квача,

аж поки вечір не почавсь.

А що Славко? Він сам-один

сидів з велосипедом,

і вже кататись не хотів.

Отак йому і треба.

 

  1. Бесіда за змістом вірша.
  • Кому було весело?
  • Хто виявився покараним?
  • Чому так сталося?
  • Якого правила дружби не знає Славко?
  • А чи не буваєте ви жадібними?
  • Чи хочете навчитись дружити по-справжньому?

На  дошці  діти складають

                          Правила дружби.

Перше  правило.

Друг  поділиться останнім  шматком  хліба.

  1. Обговорення теми виховної години

Вступне слово вихователя.

Що ж означає слово «дружба» в науковій літературі?

Словникова  робота.

Дружба (за тлумачним словником) – це стосунки між людьми, в основі яких знаходиться взаємна прихильність.

Потреба в дружбі, в товаришуванні, в друзях виникла дуже давно. Ще первісні люди, наші пращури, разом полювали на звіра, берегли вогонь, охороняли житло, ділились здобиччю.

Друге  завдання. 

          Оленка прийшла до Іринки.

  • Збирайся, Іринко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!
  • Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.
  • Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у Надьки.
  • Вибач, Олено, але не можу! Вибач!
  • Ех ти, а ще подружкою називаєшся!

Вихователь: Чи правильно вчинила Іринка?

Друге  правило  дружби.

Дружба – це правда і чесність кожного.

 Третє  завдання.

Другокласниця Людмила

вранці мамі заявила:

– Все, до школи я не йду,

я не стерплю цю біду.

Щастя скінчено моє,

адже в Рити джинси є.

І тепер зі мною Рита

відмовляється дружити.

Мама:

  • Ви ж  були найкращі друзі!

Мамо, мамо дружбу виручай,

джинси ти мені придбай –

Мама спершу подивилась

На похнюплену Людмилу.

Потім мовила:

  • Діла!

Ви не  справжні подруги! –

й пішла.

Вихователь: Тепер скажіть і ви мені:

         Це справжні подруги чи ні?

Трете  правило

Справжний друг ніколи  не  буде  хизуватися своїм  одягом.

Вихователь: Трохи  відпочинемо та  заспіваємо  пісню  про  дружбу.

     Пісня «Справжній друг»

Вихователь: Рушаємо  далі,  вас  чекають ще  три  завдання.

      Зупинка  м. Харків

Інсценізація вірша «Ми розбили чаїнку з чаєм». (Пара дівчаток)

Дві  подружки  просто грались.

               Та біда така от сталась...

             Вони  розбили чашку з чаєм

І тепер сидять, зітхають

 

Я з тобою не буду грати,

І до школи вдвох ходити,

І уроки разом вчити,

На перервах пустувати

І про хлопців розмовляти.

Буду я тепер сама.

В мене подружки нема.

 

В вічі подружці дивлюся

І кажу: «Пробач, Лінусю,

Кляту чашку я впустила.

 

Ні, це я її розбила!

Нумо черепки збирати

І скоріш ходімо грати.

Щоби всім нам не сваритись,

Краще, друзі, помиритись!

(О.Конькова)

Четверте правило дружби

Уміти вибачати і вибачатися

 Вихователь: Чарівна мирилочка.

      Досить лаятись і злитись!

           Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа, відійди,

Жде нас дружба назавжди!

  Шосте  завдання

Доповни  прислівя.

Не  має  друга,  знайди – а  знайшов,  бережи.

Не  май  сто  рублів, а  май  сто  друзів.

Один  за  всіх  і  всі  за  одного.

Людина  без  друзів, що  дерево  без  коріння.

Вихователь: Молодці,  діти  вірно  виконали  всі  завдання.

  Д/ гра «Так  чі  ні»  Все, що ви говорили, правильно. Отже, який він, ваш друг – назвіть тепер його одним словом.

  1. Складання «асоціативного куща»

Друг

Приємний – веселий- добрий   – чесний-  не жадібний

Вихователь: Як ви  важаете а  з  чого  починаеться  дружба?

     ( з  посмішки ) 

Дуже важливо путь важкий пройти,

Друга вірного в житті собі знайти,

Втішити засмучену людину

І до щастя відшукать стежину,

Дружби перекинути мости,

Бо із другом завжди легше йти.

Не забудьте посмішку з собою взяти,

Бо посмішка робить людину гарнішою,

Ввічливішою, красивішою, ніжною,

Ласкавою і трохи сором’язливою.

       

         Гра «Мікрофон» і «Незакінчене рішення»

Підніміть руку, у кого з вас є друг, чи подруга?

Я так і знала, і дуже цьому рада.

  • А що для вас означає дружити?

Свою відповідь починайте словами: «Дружити – це означає…» (працює «мікрофон»)

Релакційна пауза «Коло любові».

А тепер візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда зліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. А яким буде наш клас? За вашими посмішками сподіваюсь, що дружнім. А ви відчуваєте, як у ваших долоньках з’явилося тепло, це маленьке сонечко від ваших добрих сердець зігріває їх. У когось ручка була холодною, і швидко зігрілася від руки сусіда. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок. Ми єдине ціле.  Будемо дружити, цінити і поважати один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі і перепони, допомагаючи один одному. Дружба велика сила. Тільки в єдності нас ніхто не подолає, ми все зможемо, всього досягнемо.

«Радій за себе і за товариша».

  1.   Підсумок

Якщо друг у тебе є –

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

То ж без друга не прожити.

         Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас.

Все вам легко удається,

Весело усім живеться.

Дружать хлопчики й дівчатка,

В лісі дружать всі звірятка,

Дружать ріки і струмки,

Дружать гори і горбки.

Дружать степи і дороги,

Колоски дружать у полі,

Пташенята у гнізді,

Дружать рибки у воді.

Дружать квіти біля школи

І не сваряться ніколи.

Он троянда задивляється,

Як ромашка посміхається.

І дорослі дружать й діти,

Як цьому нам не радіти?

Де в сім'ї любов і ласка,

Там панує мир і щастя.

Дружить голуб і голубка,

Дружить лебідь і лебідка,

Дружать зайчики малі,

Дружать діти на Землі.

 

 

       

 

         

 



doc
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
1 лютого 2020
Переглядів
1020
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку