Виховна година з елементами тренінгу на тему:
« Як правильно дружити…»
Мета: поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, прищепити учням повагу до цінностей дружби; вчити дружити і толерантно ставитися до оточуючих; сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, терпимості й коректності в спілкуванні з друзями; навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи вирішення; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; навчити дітей вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися і товаришувати; сприяти виникненню дружнього колективу в класі;розвивати вміння працювати в групах; виховувати любов, повагу до друзів.
Обладнання: вислови про дружбу, олівці, альбомні аркуші; хмарки з прислів’ями; пелюстки до квітки; хмарки з якостями дружби.
Хід виховної години
І. Створення робочого настрою
Виконання пісні «Усмішка», обговорення значення посмішки для кожної людини.
II. Вступне слово вчителя
Ви всі зрозуміли , що темою нашої сьогоднішньої виховної години є дружба. Це дуже багатогранна і цікава тема. Про дружбу написано тисячісторінок, сотнівіршів, поем, романів. Говорять, що дружба потрібналюдинітількитрішечкименше, ніжїжа та повітря.
Дружба, дружба над усе,
Дружба радість нам несе.
Дружба всім нам дорога,
Дружба житипомага.
Якщо друг у тебе є,
Життярадіснимстає.
Разом можна все зробити,
Тож без друга не прожити.
Інтерактивна вправа «Мозкова атака»
Діти, називіть якості характеру друга.
(доброзичливий, чемний, толерантний, стриманий, добрий, чесний, вірний,
справедливий, надійний, сміливий, щедрий)
Гра: паперові “Посмішки”
На партах смайлики. Дітям пропоную показати усміхненого смайлика, при умові що дана якість потрібна для дружби, або сумного, коли ця якість не є суттєвою.
(Пропоновані якості: акуратність, вихованість, життєрадісність, веселий, надійність, освіченість, відповідальність, сміливість, красота, терпимість і вміння прощати, чесність, працьовитість, щирість, чуйність. )
Бесіда з учнями.
Можливі відповіді дітей:
Добре, що на світі дружба є,
З другом легша будь-яка дорога,
З ним і світ яскравішим стає,
Друг — твоя підтримка й допомога.
Я люблю й шаную друзів всіх своїх
І не уявляю, як би жив без них!
Мої друзі вчаться у моєму класі,
їх не ображаю я у жоднім разі!
3. Перегляд уривку мультфільму «Портфелик!».
«Дружба» - це такі відносини між людьми, коли вони поважають один одного.
Дружба – це правда і чесність кожного.
ІІІ. Основна частина
В усі часи , і в різних народів дружба і вірність була головною із чеснот,ознакою благородності і поваги.
Про людину, з якою ви просто вітаєтеся у дворі, ви можете сказати ...
знайомий.
Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете ..приятель.
Про однокласника, з яким за 5 років з'їдений пуд солі, скажете ...товариш.
Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою ділите радості і печалі, скажете ...друг!
Дружба – це стосунки, що засновані на взаємній допомозі, прихильності, спільності інтересів, поглядів, життєвих цілей.
Вам ще довго доведеться крокувати з класу в класс пліч-о-пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що випронесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.
А вірний друг — це та людина,
Яка не кине у біді.
І як прийде лиха година,
Пізнаєш друга титоді.
Вінзахистить і допоможе,
Й не вимагатимеподяк.
І сонцевигляне погоже,
І сонечкузрадіє всяк.
А душу затишокобійме,
Бопоруч тебе — вірний друг.
Й захопиштийого в обійми,
Бо стане світлим все навкруг.
Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»
Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:
«Це все я, це все я, це мійкращий друг і я»
Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечкувсміхався?
Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?
Хто з вас працеюсвоєюприкрашаєдім і клас?
Хто приходить зранку в класіззапізненням на час?
Хто умієберегти ручки, зошити й книжки?
А хто граючи в футбол увікно заб’є нам гол?
Хто веселу вдачу має і усім допомагає?
Робота в групах.
Зараз за початковими літерами слова дружба кожна з команд буде називати якості товариша.
Д (добрий, дотепний, дбайливий).
Р (розумний, радісний).
У (уважний, урівноважений).
Ж (життєрадісний, жвавий).
Б (бадьорий, балакучий).
А (акуратний, активний).
Один із групи називає якості характеру справжнього друга.
Фізкультхвилинка.
Прийом «Лови помилку»
Закони
Один за всіх, і всі за одного.
Обманюй друга, коли тобі це вигідно.
Розділи з другом і радість, і смуток.
Підтримай друга у біді.
Свого друга ображай, обзивай, зрідка кусай.
Бережи друга, не ображай, не обзивай його.
Поступайтеся один одному.
Будь з другом чесним та відвертим.
Вправа з лего «Палац дружби»
Група обирає одного інженера–конструктора для створення загального палацу.
Поки наші конструктори збирають палац ми трохи помалюємо. У вас на парті лежить аркуш. Ваше завдання – намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець.
Вправа «Місток дружби»
Учитель просить дітей за бажанням утворити пари, придумати і показатим істок (за допомогою рук, ніг, тулуба). Потім побудувати містоку трьох, учотирьох і т. д. Вправа закінчується тим, що всі беруться за руки, роблять коло і піднімають руки вгору, зображуючи «Місток дружби».
Створення колективного панно «Сад дружби»
– У кожного з вас є кущик. Намалюйте на ньому стільки квіточок, скільки у вас друзів, а в серединці напишіть першу букву імені друга.
Вправа «Проженемотемні хмари»
–Над нашим садом з’явилися різні хмарки, з одних йде холодний, неприємний, сильний дощ, який все руйнує, навіть дружбу. А з інших хмарок іде теплий, приємний дощик, який все оживляє.
– Давайте оберемо, який дощ піде в нашому саду «дружби». (на хмарках слова: доброта, сміливість, чесність, справедливість, веселість, уважність; злість, жадібність, заздрість, брехливість, неохайність)
ІV. Підсумок заняття
Будемо завжди добро ми творити,
Навчатись сумлінно, щиро дружити,
Нехай доброта в нашім класі панує,
Нехай в нім ніколи й ніхто не нудьгує,
Хай буде між нами завжди та щоденно
Взаємна підтримка та поміч взаємна!!!
Я вам бажаю бути добрими, відвертими, веселими, щирими. Нехай біля вас завжди будуть люди, які зможуть розділити з вами радості і печалі, допомогти у складній ситуації, завжди вислухати. Бажаю, щоб у кожного з вас був справжній друг!
Наш клас – це маленька сім'я. Хотілося б, щоб в нашій сім'ї завжди панували доброта, пошана, любов, взаєморозуміння.