Виховна година за творами В. О. Сухомлинського

Про матеріал
Тема: " Людина починається з добра". Мета: знайомити учнів з оповіданнями В.О. Сухомлинського, вчити учнів аналізувати вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивний приклад. Формувати у дітей уявлення про те, що добра, чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає, піклується про стареньких, добре ставиться до рідних і друзів, береже природу. Розвивати мовлення учнів, уміння аналізувати, робити висновки, працювати в парах. Виховувати віру в силу добра і справедливості, прагнення рости добрими, чуйними людьми.
Перегляд файлу

Тема: " Людина починається з добра".
Мета: знайомити  учнів з оповіданнями  В.О. Сухомлинського, вчити  учнів аналізувати  вчинки головних героїв оповідань, наслідувати їх позитивний приклад. Формувати у дітей уявлення про те, що добра, чуйна людина завжди допомагає іншим, поважає, піклується про стареньких, добре ставиться до рідних і друзів, береже природу. Розвивати мовлення  учнів, уміння аналізувати, робити висновки, працювати в парах. Виховувати віру  в силу  добра і справедливості, прагнення рости  добрими, чуйними людьми.
 

Хід виховної години

І. Організація класу до виховної години.

«Доброго дня!» -  мовим за звичаєм.
«Доброго дня!» - всім вам ми зичимо.
Щастя й здоров'я вам кожної днини,
Миру і злагоди вашій родині.

- Сьогодні до нас на заняття  з чарівного лісу завітав  Лісовичок  - добротвор.

- Як ви думаєте, чому його так звуть?  (Відповіді учнів)

- А які добрі справи робите ви?

ІІ. Мотивація діяльності учнів.

     Оголошення теми та мети виховної години.

- Як ви вважаєте, про що ми поговоримо сьогодні? (Відповіді учнів)

Темою нашої виховної години  буде : " Людина починається з добра".  На занятті  ми продовжимо знайомство з творами  В.О. Сухомлинського - великого педагога і письменника, який дуже любив дітей, написав для них багато цікавих оповідань  і дуже хотів, щоб всі діти виростали чуйними, добрими, працьовитими, любили і поважали своїх рідних, друзів, свою Батьківщину.

Вправа «Незакінчене речення».  Прийом «Мікрофон».

- Закінчіть речення: «Ця тема важлива для мене тому, що …»

ІІІ. Робота над прислів’ями.

  • Наш Лісовичок - добротвор приніс нам  прислівя, які знають усі чарівні істоти лісу.  Але в дорозі налетів злий вітер, і слова повипадали з прислів'їв. Давайте спробуємо відновити їх. 
  • Хто людям добра бажає,той і сам його ...
  • Доброго тримайся, а злого 
  • За добро добром .. .
  • Добро перемагає ...
    - Яке слово частіше  за інші повторюється в прислів'ях?

- Яку людину можна назвати доброю? 

ІУ. Конкурс на краще знання  казок.

- Український народ завжди прославляв  добро та  шанував  добрих людей, а злі люди та злі вчинки  завжди карались.

 - Пригадайте казки, у яких добро перемагає зло. Переможе той, хто назве останнім казку.

У.Читання та обговорення казки.  Побудова Квітки Добра.

- Послухайте казочку, яку нашепотів нашому Лісовичку  добрий  вітерець.
Казка про Добро і Зло.
В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками.
Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг - Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках. Чому в дитячих?  А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінинка може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння.  Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте.

- Ось подивіться, на лісовій галявині виросла ромашка , та не проста - це Квітка Добра.

- У кожного з вас на парті лежать пелюстки. Напишіть на них  одне слово, яке для вас означає, що таке добро.

 

 

 

- Я бажаю вам, щоб у ваших серцях завжди проростало насіння добра.  Виростайте справжніми людьми  -  чуйними,  доброзичливими,  привітними, люблячими.
Сказав мудрець:
Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра.
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра.

УІ. Знайомство з творами В.О.Сухомлинського.

  1. Ознайомлення з біографією В.О.Сухомлинського.
  • Читання учнями пдготовлених рефератів.

 

  1. Читання та опрацювання  оповідання "Добре слово".
    - Що сталося з дівчинкою?
    - Що приносили Олі родичі?
    - Що принесла бабуся?
    - Чи допомогло це дівчинці стати здоровою?
    - Так чого Олі не вистачало?   Дуже часто і у нашому класі теж не вистачає доброго слова у стосунках між вами.

Кажімо більше добрих слів
Знайомим, друзям і коханим.
Нехай комусь тепліше стане
Від добрих наших почуттів.
Нехай тих слів солодкий мед
Чиюсь загоїть рану.

Фізкультхвилинка

3.Робота в групах.  Нагадування правил роботи  в групі.
- Діти, а зараз ми будемо працювати в групах .  Кожна група  отримує  оповідання В.Сухомлинського про добро та добрі справи. Ваше завдання: прочитати оповідання, дати відповіді на питання.


І група:  «Щоб ти став кращим»

- Чому стороння людина приготувала у лісі хатину для перехожих?
-Як ви розумієте слова дідуся: «Щоб ти став кращим?»
- Так, я сподіваюсь, що ви теж подасте руку допомоги людям, навіть незнайомим. Від  Лісовичка - Добротвора ви отримуєте  Квіточку допомоги.

ІІ група:  «Іменинний  обід»

- Чому Ніна не схотіла, щоб бабуся сідала за стіл?
- Чому мама сказала, що бабуся хвора?
- Що означає мамине побажання донці: будь справжньою людиною?
- Молодці.Я сподіваюсь, що з вами ніколи не трапиться подібна ситуація. Ви отримуєте Квіточку людяності.

ІІІ група:  «Покинуте кошенятко»
- Що би ви зробили в такій ситуації
- Як учинили би ви, коли би батьки не дозволили вам узяти кошеня додому?
- Якою була Наталочка?
- Сподівюсь,  й ви б не пройшли повз чужу біду. Від Лісовичка - Добротвора вам - Квіточка співчуття.

ІУ група:  «Соромно перед соловейком»

-Як ви гадаєте ,чому Ліді було соромно перед соловейком?
-А як ви себе поводите у лісі?
Так ,ви молодці, вмієте бережно ставитись до природи.Це теж добрі справи. Ви отримуєте Квіточку чистоти.

 УІІ. Рольова гра.

  • Складіть продовження та розіграйте в групах наступні ситуації:
  • Мама просить вас сходити у магазин, тому що вона захворіла, а вас кличуть гуляти друзі...
  • Ви бачите, як двоє старших хлопців ображають вашого однолітка…
  • Молодший брат просить вас погратися з ним, а ви хочете подивитись телевізор…
  • Захворіла бабуся, а до вас у гості прийшли подруги та голосно сміються і розмовляють. ..

 УІІІ. Підсумок виховної години.

Вправа «Незакінчене речення». Прийом «Мікрофон».

  • Продовжіть речення: «Сьогоднішнє заняття навчило мене …»


Існує повір’я, що коли народжується дитина, Бог запалює свічку на небі й посилає до неї ангела-охоронця. Увісні янгол цілує немовля тричі: в чоло – аби воно зростало розумним, в личко – щоб було красивим, та в груди – аби здоров’я, любов та доброта вселились в його серце та душу.
Я вірю, що ви виростете  розумними, чуйними, добрими людьми, і насінини зла ніколи не проростуть у ваших серцях. Саме цього вчать твори В.О.Сухомлинського. 

Твори добро

Ти усміхнися небу,
усім, хто біля тебе:
і братику й сестричці,
і сонечку й травичці.
Люби усіх довкола,
удома та у школі,
і ця любов із Неба
повернеться до тебе.

Прощай дрібні образи
і помирись одразу.
Хто вміє всім прощати,
сильнішим здатен стати.
Твори добро, дитино,
і у твоїй родині
воно знайде домівку
віднині і довіку.

 

 

docx
Додано
3 січня 2020
Переглядів
1804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку