Олексієво-Дружківська
Загальноосвітня санаторна школа-інтернат I-III ступенів №13
Донецької обласної ради
Виховний захід-квест у 3-А класі
з теми:
«Україна- моя Батьківщина»
Вихователь: Киященко А.О.
2019 рік
Тема: «Україна - моя Батьківщина»
Мета:
поглиблювати знання третьокласників про культуру, звичаї, традиції українського народу;
розширювати поняття про єдність нашої держави;
сприяти формуванню національної свідомості школярів;
розвивати активну громадянську позицію щодо єдиної держави;
виховувати патріотичні почуття до рідного краю.
Формування ключових компетентностей:
-Спілкування державною мовою (Уміння : висловлювати думки, погляди).
- Соціальна і громадська компетентності (Уміння: співпрацювати з іншими на результат).
-Уміння навчатися впродовж життя (Уміння : Оцінювати результати діяльності).
-Загальнокультурна грамотність (Уміння: розуміння власної приналежності до української культури)
Навчальні ресурси: мультимедійна презентація, карта України, квіти для прикрашання карти України, конверти й аркуші із завданнями, заготовки для аплікацій.
Форми організації пізнавальної діяльності: індивідуальна, колективна, групова.
Методи і прийоми: робота з кросвордом, робота в групах.
Перебіг виховного заходу
І. Вступна частина
Вихователь. Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у формі квесту. Чи знаєте ви, що таке квест?
Квест – це змагання, в якому команди виконують певні завдання . А подорожувати ми будемо надзвичайною, чарівною країною. Якою саме – ви зараз скажете, відгадавши кросворд.
|
1 |
|
|
|
|
|
|||||
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
3 |
|
|
|
|
|
|||||
|
4 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
5 |
|
|
|
|||||||
|
6 |
|
|
|
|
|
|||||
|
7 |
|
|
|
|
|
|||||
1. Прямокутний відрізак полотна, на якому по краях вишиті візерунки (Рушник)
2. Сорочка, прикрашена вишивкою (Вишиванка )
3. Найбільша річка України (Дніпро)
4. Тварина, яка є символом сімейного щастя (Лелека)
5.Столиця України( Київ)
6. Рослина, яка є символом сімейного щастя, дівочої краси. (Калина)
7. Дерево, яке саджали біля води, щоб очистити її (Верба)
Добре, молодці! Сьогодні ми відправляємось у подорож нашою рідною Україною!
Ви відправитеся по 5 станціях, щоб показати свої знання про Україну –неньку. Але не думайте, що все буде просто. Для того, щоб дізнатися на яку станцію ви відправитеся, вам потрібно буде відгадати назву станції.
Зараз я пропоную вам об'єднатися у групи. Поруч з кожним із вас знаходиться картка, перевернута зображенням вниз. Прочитайте зашифроване слово. Відповіддю на ваше завдання буде картка, яка знаходиться на одному з пунктів розташування груп. (учні виконують завдання, об'єднуються у групи).
- Після виконання всіх завдань ми знову збираємось разом і виконаємо спільне для команд завдання.
Кожна група отримує маршрутний лист. Вихователь повідомляє учнів про те, що за правильне виконання завдань, на кожній станції вони отримають квітку ( відповідно до назви команди: барвінок, чорнобривці, соняшник, калина)
- Команди готові? Ну, що ж всім зрозуміло завдання. Отже на старт! Увага! Почали!
ІІ. Основна частина
Маршрутний лист
Станція 1. «Символи України»
1.Що символізує Прапор України?
2. Пригадайте і назвіть рослин – символів України.
3. Пригадайте і назвіть тварин – символів України.
4. Символом чого є український віночок?
Використовуючи заготовки виготовіть аплікацію «Символи України» (кожній групі – своя заготовка)
Станція 2. « Карта України»
2. Уважно розгляньте карту України. Порахуйте, скільки областей в Україні?
3. Уважно розгляньте карту України. Знайдіть Донецьку область, покажіть її на карті.
4. Уважно розгляньте карту України. Назвіть області – сусіди Донецької області.
Станція 3. «Народна»
Інтерактивна гра «Дешифрувальник»
– На картках записані зашифровані прислів’я. Ви повиинні їх розшифрувати і пояснити зміст.
мила, Та, де, мати, земля, родила. -Та земля мила, де мати родила.
кінь, і, швидше, Додому, біжить. - Додому і кінь швидше біжить.
краєм, болить. За, своїм, серце, - За своїм краєм серце болить.
звичай. край, Кожен, має, свій, - Кожен край має свій звичай.
Станція 4. «Загадкова»
У червоних чоботях, в білому халаті,
Він весною прилетів і сидить на хаті.
(Лелека)
Синє небо, жовте жито –
цю святиню знають діти.
( Прапор)
Ой цвіте на Україні красне літо,
Ой збирають чорноброві в гаю квіти,
В’яжуть стрічку й квіточку в стіжок,
Щоб до танцю вбратись в оберіг – … ( вінок).
Хто ж ті ягоди не знає,
Від застуди їх приймає.
На кущах вони висять,
І, як маків цвіт, горять.
Тільки це не є малина.
Що за ягода? — (Калина)
Станція 5. «Розумники»
1. Державна мова в Україні. (Українська)
2. Розмальоване великоднє яйце. (Писанка)
3. Мешканець Запорізької Січі. (Козак)
4. Сплетені в коло квіти, ним дівчата прикрашають голову (вінок)
5. Різнокольорова прикраса українського віночка. (Стрічка)
6. Цей кущ оспіваний в українських народних піснях,є символом дівочої краси. (Калина)
7. Улюблена страва українців. (Вареники)
8. Урочиста пісня нашої держави. ( Гімн)
9. Які моря омивають Україну? (Чорне море, Азовське море)
10. Грошова одиниця України (Гривня)
11. Найдовший музичний інструмент в Україні (Трембіта)
12.Столиця України (Київ)
13.Найдовша річка України (Дніпро)
ІІІ. Заключна частина.
Вихователь Кожна людина найбільше любить той край, де народилася і живе. Кожен пишається своєю рідною землею, своєю Батьківщиною.
Україна – це держава. Простір землі, яку заселяють українці, є такий великий, що аби перетнути його пішки із заходу на схід, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30км.
Нас, українців, багато і тому ми належимо до найбільших народів Європи. Нас понад 40млн.
Де б не жили українці, для всіх Україна – єдина, як рідна мати. Її не можна ані купити, ані заслужити.
Батьківщина у кожного одна і дається йому від народження.
Україна складається з різних регіонів, але серед них найкраще, наймиліше те місце, де ми народилися і виросли.
Не забувайте про це ніколи! Любіть і поважайте той край, де ви народилися і виросли.
Вихователь. Закінчився квест. Підрахуймо ж кількість балів, які отримала кожна команда протягом нашого квесту! Усі ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Тож усі ми маємо об’єднатися в одну команду – українців, які багато знають про рідну країну, шанують її символи, завжди підтримують одне одного!
На кожній станції ви отримували улюблені квіточки, пов’язані з Україною. Ось зараз із квітів вашої любові ми прикрасимо карту України, щоб наша рідна Батьківщина була квітучою і жила у любові своїх синів і доньок.
Прикрасьте, будь ласка ,
барвінком- Західну Україну ,
соняшником- Східну Україну,
калиною- Північну Україні,
чорнобривцями- Південну Україну.
А Центральну Україну яприкрашу півонією- символом мудрості.
(діти наклеюють квіти на карту України)
Прикріплюючи квітку, кожен із нас нехай прислухається до свого серця і скаже заповітні та щирі слова про Україну. Яка наша Батьківщина? (Мила, дорога, славна, свята, чудова, чарівна)
Підсумок
Бесіда
Кожна людина — патріот своєї держави, її свідомий громадянин.
- Як ви розумієте значення слова «патріот»? (Патріот — це людина, яка любить свою Вітчизну, віддана своєму народові.)
- А що означає слово «громадянин»? (Громадянин — той, хто належить до постійного населення якої небудь держави, користується її правами і виконує обов’язки, встановлені законами цієї держави. Кожний справжній громадянин — це патріот, який працює на благо своєї країни, бореться за її незалежність, щастя і процвітання.)
- Чи може школяр відчувати себе справжнім громадянином своєї Вітчизни, її патріотом? Що для цього треба робити? (Головне завдання школярів — оволодівати знаннями, щоб у майбутньому давати користь своїй країні.)
Заключне слово вихователя
– Історія свдчить, що українці- сильний і незалежний народ. Як би не було тяжко, та наш народ вистоїть, адже для того, щоб не зламатись, потрібно бути разом. Наша сила- в єдності! Ми впевнені, що в нашій країні завжди пануватиме мир та спокій.
Додаток 1
Маршрутний лист № 1
Розгадай ребус
3.Український народ здавна славився народною мудрістю, щирими піснями, влучними прислів’ями. Відвідай станцію «Народна» та отримай квіточки – відзнаки.
5.Назва цієї станції зашифрована. Спробуй її знайти. Зафарбуй слово. Знайди станцію і виконай завдання.
РЕНИІВАЙЛДЗЕНИАМИТЬОГН
ПРВАИТРОЗУМНИКИПФБЮЗЇ
ОЛДИТЬІВСЕРАОРИИПВАПИ