Виховна година « Здоров’я - головний життєвий скарб»

Про матеріал
Познайомити учнів із визначенням понять «здоров'я», «здоровий спосіб життя»; визначити залежність здоров'я людини від соціальних, кліматичних умов, зовнішніх факторів, впливу шкідливих звичок; виховувати прагнення берегти своє здоров'я, як найдорожчий скарб, вести здоровий спосіб життя. Зосередити увагу учнів на питанні здорового способу життя, викликати бажання і прагнення залишатися здоровими на довгі роки. Сприяти формуванню стилю життя, в якому немає місця палінню, зловживанню алкоголем, наркоманії. Розвивати пізнавальний інтерес учнів.
Перегляд файлу

Виховна година « Здоров’я - головний життєвий скарб»

 

Мета: ознайомити учнів із визначенням понять «здоров'я», «здоровий спосіб життя»; визначити залежність здоров'я людини від соціальних, кліматичних умов, зовнішніх факторів, впливу шкідливих звичок; виховувати прагнення берегти своє здоров'я, як найдорожчий скарб, вести здоровий спосіб життя.

Зосередити увагу учнів на питанні здорового способу життя, викликати бажання і прагнення залишатися здоровими на довгі роки. Сприяти формуванню стилю життя, в якому немає місця палінню, зловживанню алкоголем, наркоманії. Розвивати пізнавальний інтерес учнів.

Оформлення приміщення: на дошці та стінах розвішано плакати на тему виховної години, вислови відомих людей. Посередині дошки плакат з назвою виховної години.

Підготовка виховної діяльності

  1. Виготовити наочне оформлення.
  2. Підбір матеріалу.
  3. Розподіл ролей.

 

 

Очікувані результати: сформованість усвідомленого ставлення до власного здоровя, позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.


Методичне забезпечення: виставка літератури з теми; заготовки з кольорового паперу: сонечко з променями, хмаринки; вирізки з журналів (для колажу); прислів'я, записані на окремих аркушах; кульки.
( Епіграф: «Головним скарбом життя є не землі, що ти завоював, не багатства, що у тебе в скринях... Головним скарбом життя є здоров'я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати». (Авіцена.)
 


Сценарний хід виховної години


Вихователь:  Діти – ви майбутнє нашої нації. Саме вам належить важлива роль у розбудові нашої держави.  А що потрібно для цього?

  Варіанти відповідей: Освіта, любов……. Здоров’я.

Ну звичайно ж, в першу чергу здоров’я!  Кожна людина на Землі повинна народжуватись здоровою, жити в злагоді та любові в сім’ї, родині, державі; підтримувати та оберігати  здоров’я рідних і близьких, думати про прийдешнє, бути готовою передати дітям набуті вікові знання, мудрі закони вічного єднання душі і тіла.

 

 У всі часи люди особливу увагу звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишатися бадьорими на довгі роки.
Наші предки вважали, що хвороби людям приносять злі духи, або чорні сили (відьми, чаклуни). Ще хвороби пов'язували із карою богів, рятуючись від якої, люди намагалися задобрити їх дарами і жертвами.
Серед своїх богів давні греки з особливою шаною ставилися до бога лікування Асклепія та його доньок — Гігієї та Панацеї. Перша вміла запобігати захворюванням (звідси назва галузі медицини — гігієна), а друга лікувала та зцілювала людей (звідси вислів: «Панацея від усіх бід»).

А що ж таке здоров’я?

 

Учень: У статуті Всесвітньої організації охорони здоров’я визначено, що здоров’я – це стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя, високої працездатності та соціальної активності людини.

І. Картина    « Здорового способу життя»

 

Вихователь:   Відомо, що здоров’я людини більш, ніж на 50%, залежить від способу життя, тому особливо важливим постає питання правильного вибору цього способу.

     В калейдоскопі з кольорових камінців утворюється візерунок. От і ми зараз спробуємо побудувати  з окремих складових частин картину

                                     

   « Здорового способу життя»

    А він  на наш погляд складається…..

  Виходять по черзі учні зі складовими калейдоскопа і зачитують та складають візерунок на плакаті.

  1. Повноцінне, збалансоване харчування, куди входять вітаміни, білки, жири, вуглеводи.
  2. Фізичне навантаження – ранкова гімнастика, уроки фізкультури в школі, спортивні секції, туристичні походи, спортивні ігри на майданчиках.
  3. Знання та дотримування гігієнічних правил, загартовуючі процедури.
  4. Категорична відмова від паління, вживання алкоголю, наркотиків.
  5. Життєрадісне сприйняття навколишнього світу, добре ставлення до всього живого, позитивні емоції.
  6. Любов до рідних, піклування про інших, бажання робити добро.
  7. Добрий екологічний стан середовища, адже людина – частина природи. Чисте повітря, вода, продукти харчування.
  8. Створи себе сам, адже завтрашній характер у сьогоднішньому вчинку.
  9. Гарний, комфортний клімат у колективі, сім’ї, серед друзів.
  10.                      Почуття міри в усьому

 


II. Народна мудрість про здоров'я

Вихователь:    Народна мудрість донесла до нас багато народних приказок про здоров’я.
Знання нашого народу про здоров'я відобразилися в усній народній творчості: прислів'ях і приказках. Давайте пригадаємо і проаналізуємо їх.


• Здоров'я не купиш — його розум дарує.
• Як немає сили, то й світ немилий.
• Здоровому все добре.
• Подивися на вид, та й не питай здоров'я.
• Бережи одяг, доки новий, а здоров'я — доки молодий.
• Без здоров'я немає щастя.
• Весела думка — половина здоров'я.
• В здоровому тілі — здоровий дух.
• Хвороб безліч, а здоров'я одне.
• Бережіть здоров'я — його в крамниці не купиш.
• Тримай голову в холоді, а ноги в теплі — будеш вік жити на землі.
• Здоров'я входить золотниками, а виходить пудами.

 

                                  Приказки:    Здоровому все здорово.

                      Було б здоров’я, а щастя знайдеться.

                      Багатство – ніщо без здоров’я.

                      Бережи воду біля джерела, а здоров’я змолоду.

                      Будь-яка надмірність шкодить.

                      Губити здоров’я – обкрадати себе.

                      Де чисто, там і рай.

                      Достаток їжі послаблює гостроту розуму.

                     Задоволеному завжди вистачає.

                     Їж як здоровий, пий як хворий.

                     Із сонцем вставати, голоду не знати.

                      Краще бути худим і здоровим, ніж товстим і хворим.

                       Менше хвилюєшся, довше проживеш.

                        Місто – для багатства, село для здоров’я.

                       На здоровому все заживе.

                       Не будуй дім там, де горілкою торгують

                       Не живи там, жде немає церкви, лікаря і школи.

                       Якщо дитина бігає і грається, то їй здоров’я усміхається  

                       Не дивись на вік, дивись на здоров’я.

                       Як на душі, так і на тілі.

                       Весела думка – половина здоров’я.

 


III. Вправа «Коло здоров'я»
Вихователь:  - Давайте порівняємо наше здоров'я із сонцем. Чому? Тому що сонце зігріває своїм теплом усе живе на землі. Ще сонце нагадує нам коло. А коло — це одна з назв сонця в українській міфології.
(звертаюся до плаката, де символічно зображене сонце. Діти діляться на три групи й отримують завдання визначити, що допомагає людині бути здоровою, з чого складається здоров 'я людини, без чого не можна уявити собі здорової людини. Діти пишуть відповіді на кольорових смужках паперу і прикріплюють їх до сонця.)
Вихователь:    -      Давайте тепер спробуємо дати визначення поняттю здоров'я.
(Після обговорення один із учнів зачитує визначення здоров'я Всесвітньої організації охорони здоров 'я.)
Учень: Здоров'я — це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад. Основною метою здоров'я є повноцінне життя й активне довголіття.
Чи будемо ми здорові — великою мірою залежить від нас. Це підтверджують і дослідження вчених: серед чинників, від яких залежить здоров'я людини, яка проживає в цивілізованій країні в умовах миру за відсутності природних катаклізмів (землетруси, повені, засухи), приблизно 20 % припадає на економічні умови; 20 % — на спадковість і генетичні порушення; 10 % — на розвиток медицини і якість медичного обслуговування, а близько 50 % припадає на спосіб життя людини, на її ставлення до власного життя. Отже, наше життя в наших руках.
Ученими доведено, що людині відпущено для життя на землі від 150 років і далі. А чому ми живемо в кращому випадку 70 і вже в 50—60 років маємо десятки хвороб, які заробили через своє безвідповідальне ставлення до власного здоров'я, лінощі і небажання працювати над собою.
Вихователь:   - Давайте разом визначимо компоненти здорового способу життя:
1. Заняття спортом, висока рухова активність.
2. Збалансоване харчування та дотримання режиму харчування.
3. Загартовування, яке особливо цінне в дитячі та юнацькі роки.
4. Сприятливий психологічний клімат у стосунках з людьми (тобто збереження психічного здоров'я, що є основою духовного життя).
5. Бережливе ставлення до природи.
6. Улюблена робота.
7. Відмова від шкідливих звичок.
— А як ви вважаєте, чи комфортно почуває себе сонечко за хмарами? Щоб звільнити його від хвороб, що нам потрібно робити? Звичайно ж, дотримуватися здорового способу життя.
У Японії та Китаї співчутливе ставлення до хворого зовсім не обов'язкове. Навпаки, хвороба там сприймається як показник слабкості не стільки тіла, як духу. Ось чому людина, яка часто хворіє, небажана в будь-якому колективі. Там спрадавна вважається, що сильні духом, а отже, здорові люди не повинні скаржитися на своє здоров'я. Я вважаю, що отримана інформація під час уроку здоров’я вам допоможе пізнати, задуматися, вирішити, глибше зрозуміти проблему сьогодення та самореалізуватися в житті. 

 

Дитина1:

Здоров’я-це ранок

Зі свіжим повітрям.

Це сонце, що гріє

Ласкаво і привітно.

Це хвилі Дніпра,

Що нам лиш дають.

Бери це сміливо,

Мій друже і в путь.

 

Дитина 2:

Здоров’я-це смак,

Свіжих ягід дозрілих,

Це спорт, що дає нам

Наснагу і силу.

Це сон, що на крилах

Нам зорі несуть.

Усе це з собою

Узять не забудь.

 

Дитина 1:

Та тільки на цьому шляху пам’ятай,

Цурайся цигарки, від чарки тікай.

 

Дитина 2:

І знай любий друже,-

У цьому житті.

 

Діти разом:

Чи бути здоровим,

Вирішуєш ти!

 

Гості з країни « Здоров’я ».

 

Ведуча №1:

До нас сьогодні завітали гості з країни « Здоров’я», які нагадають нам, про «Здоровий спосіб життя».

 

 

 

Ведуча №2:

Зустрічайте! Зустрічайте, оплесками нашого першого гостя з країни «Здоров’я» , «Ранкова гімнастика».

 

Ведуча №1:

Яка постава, грація!

 

Ведуча №2:

А, які м’язи!

Починати день необхідно саме з неї. Вона полегшує перехід від сну до робочого стану, дозволяє «заряджати» організм бадьорістю на цілий день. Ранкова гімнастика – перший і обов’язковий крок на шляху до сили, сміливості та спритності. Збільшується сила м’язів, підвищується працездатність, знижується стомлюваність організму. Гімнастичні вправи виконуються у певній послідовності : спочатку потягування, вправи плечового поясу, тулуба, ніг. Наприкінці – біг, стрибки. Закінчується ранкова зарядка ходьбою із поступовим уповільненням темпу рухів. Запам’ятай найголовніше правило : зарядку потрібно робити постійно й занять не переривати.

Дякуємо, дякуємо.

 

Ведуча №1:

Звичайно, як же ранкова гімнастика без водних процедур, які проводяться відразу після гімнастики.

«Сонце, повітря, вода-наші найкращі друзі».

Тож зустрічайте нашого наступного гостя «Загартування».

Пам’ятайте, що найбільше багатство людини – це здоров’я. Зміцнюйте своє здоров’я; щоранку робіть зарядку, вмивайтеся прохолодною водою, стежте за чистотою тіла! Влітку купайтесь у річці, озері, морі, вчіться плавати, ходіть у туристичні походи. Взимку катайтесь на лижах, ковзанах. Займайтесь спортом, більше бувайте на свіжому повітрі.

Дякуємо .

 

Ведуча №2:

Вельмишановна аудиторіє, нарешті зустрічайте улюбленого гостя «Активний відпочинок».

 

    Для підвищення працездатності і зміцнення здоров’я, мають велике значення прогулянки на свіжому повітрі. Особливо важливим є активний відпочинок у вихідні дні і під час канікул. Найкращий відпочинок після напружених занять в училищі це - спорт і туристичні походи.

 Отже, ви помітили за допомогою гостей з країни «Здоров’я», що здорові звички, це виконання режиму дня, вдалий і розумний відпочинок. А, також необхідна скромна їжа - бідна на жири, вуглеводи, але багата вітамінами.

 

Ведуча №1:

До вашого відома поради  з лабіринту «Здорове харчування».

1). Харчуватися потрібно чотири-п’ять разів на день в один і той же час.

2). Споживати їжу багату на поживні речовини; білки, жири, вуглеводи, вітаміни і мінеральні солі.

3). Добовий раціон ккал (кілокалорій) повинен становити 2500-3000 ккал

(40 ккал на 1 кг маси тіла).

4). Пережовувати їжу потрібно старанно, не поспішаючи.

5). Споживати їжу в невеликій кількості.

 

Ведуча №2:

1). Шкідливо вживати дуже холодну і дуже гарячу їжу.

2). Їсти треба лише тоді, коли є відчуття голоду.

3). Споживати сирі овочі та фрукти.

4). Під час їжі й після неї не пити воду чи інші рідини.

5). Під час їжі не можна займатись сторонніми справами. Приймати їжу потрібно з задоволенням та уважно.

 


IV. Створення колажів-проектів
Вихователь:  Давайте зараз спробуємо стати художниками і створимо колажі-проекти.
(Кожній групі пропонуються вирізки з журналів. Діти створюють колажі за темами «Активне творче життя», «Збалансоване харчування», «Спорт та здоров'я». Після завершення діти презентують свої проекти.)
V. Гра-змагання «Хто швидше?»
Вихователь:  Часто показником здоров'я людини є здоров'я легень. Якщо легені здорові, у них вміщується багато повітря. Зараз ми проведемо своєрідне тестування. Для цього потрібно троє бажаючих.
(Дітям роздаються кульки. За командою вони починають їх надувати. Перемагає дитина, яка швидше надує кульку.)

VI. Підсумок заняття

Ми добре знаємо, що здоров’я – найбільша людська цінність. І попри всі складності нашого буття кожен  повинен свідомо ставитися до власного здоров’я, берегти найдорожчий скарб у житті. Недарма у народі кажуть, що за гроші здоров’я не купиш.

А що таке здоров’я ?... Це багатопланове поняття і має на увазі не лише відсутність хвороб, а й високий рівень пристосування, благополуччя, комфортне психологічне самопочуття, добрі соціальні відносини.

   Бути здоровим – значить бути веселим, життєрадісним, з надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому щасливим.

Кожен із вас повинен знайти себе, свої цінності, цілі життя. Рішення про те : пити чи не пити, курити чи не курити, починати сексуальне життя чи утримуватися, практикувати безпечний секс чи ризикувати – краще приймати після розуміння того, хто ви є, ким би ви хотіли стати в житті, що потрібно зробити, щоб досягти своєї мети. Вам необхідно зробити правильний вибір, щоб жити цікаво,а для цього потрібно займатися фізкультурою, спортом, уміти організувати своє дозвілля, відмовитись від шкідливих звичок.

 

Я вважаю, що отримана інформація під час уроку здоров’я вам допоможе пізнати, задуматися, вирішити, глибше зрозуміти проблему сьогодення та самореалізуватися в житті. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад

« Матвіївська загальноосвітня санаторна школа – інтернат I-III ступенів »

Запорізької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година « Здоров’я - головний життєвий скарб»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь:

Людмила Тихоновська

«спеціаліст

педагогічне звання

старший вихователь»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Матвіївка 2022р.

docx
Додано
11 січня 2022
Переглядів
1016
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку