урок "Свою Батьківщину любіть"

Про матеріал
розробка живої газети , основна мета якої Формувати у школярів ціннісне ставлення до Батьківщини, українського народу;  розширити кругозір учнів про рідну Україну, про державні символи;  викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини;  розвивати в учнів почуття гордості за славне минуле рідного народу, національної самосвідомості та громадянської активності;  заохочувати творити добро, здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави;  виховувати прагнення примножувати своєю працею здобутки українського народу.
Перегляд файлу

 «Свою Батьківщину любіть

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета уроку:

  •                  Формувати у школярів ціннісне ставлення до Батьківщини, українського народу;
  •                  розширити кругозір учнів про рідну Україну, про державні символи;
  •                  викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини;
  •                  розвивати в учнів почуття гордості за славне минуле рідного народу, національної самосвідомості та громадянської активності;
  •               заохочувати творити добро, здобувати знання, щоб бути гідним учнем своєї школи і громадянином своєї держави;
  •               виховувати прагнення примножувати своєю працею здобутки українського народу.

Форма проведення:

  •                    жива газета.

Обладнання:

  •                    Аркуші ватману і паперу;
  •                    зображення смайлику;
  •                    прислів’я і приказки про Батьківщину;
  •                    зображення державних символів України;
  •                    Конституція України;
  •                    Кросворди  «Україна»;
  •                    кольорові паперові сердечка ,  долоньки;
  •                    карта України.

Епіграф:                                

    Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна, тільки Батьківщину.

В. Симоненко

                  

               

ХІД УРОКУ:

Ι. Організаційний момент

Вчитель:

     На білому світі є різні країни,

     Де ріки, ліси і лани...

     Та тільки одна на землі Україна,

     А ми їі доньки й сини.

 

     Усюди  є небо, і зорі скрізь сяють,

     І квіти, усюди ростуть...

     Та тільки одну Батьківщину ми маєм -

     її Україною звуть.

 

 

 

Щоб протягом уроку у вас був гарний настрій, я прикріпляю на дошці смайл «Радість».

Тому, усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. А для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Шановні  гості. Пропонуємо вашій увазі усний журнал.

ΙΙ. Активізація пізнавальної діяльності учнів

Вчитель: Сьогодні ми будемо говорити про нашу Батьківщину, про нашу країну.

1. Гра «Бліц-опитування»

  • Наша країна називається …
  • Найбільша річка України …
  • Столиця нашої країни - …
  • Свято, яке відзначається 24 серпня називається…
  • Назва гімну  («Ще не вмерла Україна»)
  • Автор слів Гімну (Павло Чубинський)
  • Президент України (В.Янукович)
  • Найдавніша писемна пам’ятка (Пересопницьке Євангеліє)
  • Колір нашого прапора (жовто-блакитний)
  • Автор музики Гімну (Михайло Вербицький)

А щоб з’ясувати які ще державні свята ви знаєте, пропоную вам наступне завдання.

  1.    Гра «Святкове лото»

Співставити дати державних свят та їх назви

 

24 серпня

День Перемоги

28 червня

День Незалежності України

23 лютого

Міжнародний жіночий день

9 травня

День Конституції

1 січня

Новий рік

8 березня

День Захисника Вітчизни

7 січня

Різдво Христове

Дуже добре! Вас сміливо можна назвати патріотами, тому що ви цікавитеся тим, що відбувається в країні, в якій живете. А тепер давайте, з'ясуємо, що ще ви знаєте про свою Батьківщину.

ІІІ. Основна частина

Вчитель:  Видавати газету – це важка справа. Головне в газеті що? Правильно, це передова стаття. Отже, відкриваємо першу сторінку нашої газети.

Перша сторінка, «Що таке батьківщина?»

 

  Вчитель. Так, в кожного одна Батьківщина і кожен має любити її. Україна - наша рідна країна. Це та земля, де ми народилися і живемо, де живуть наші батьки, де жили наші предки.

  Древня легенда розповідає,  що на світанку нашої землі Бог оглядав творіння рук своїх і, натомившись,  вирішив перепочити.  Земля, де опустилися Бог з  ангелами,  була вельми багатою на сонце, звірів  та пташок. А найбільше сподобалися Богові люди того краю. До якої хати не заходив він зі своїми  супутниками, -

всюди їх зустрічали хлібом та сіллю. Так сподобалася Богові та місцина,  що він став часто сюди навідуватися зі словами:

  - Рушаймо у край!

  Кажуть, що з того і  пішла назва нашої держави — «Україна».

  4-й учень. Пройшло      20  років від дня, майдани українських міст і сіл, святкували День Незалежності! Здавалося, назавжди щезає з нашої землі ненависницький,чужинський режим, що стільки років нищив народ український. У той день не одного українського серця торкнулася надія - вибороли,

осягнули свій історичний шанс! Починаємо будувати соборну самостійну Україну.

Друга сторінка. «Проголошення незалежності України»

  Вчитель (зачитує Акт проголошення  незалежності  України).

Виходячи із смертельної небезпеки,  яка нависла була  над Україною,в зв'язку з державним переворотом в СРСР

19 серпня 1991 року:

  - продовжувати  тисячолітню традицію державотворення в Україні,

  - виходячи з права на самовизначення, передбаченого  Статутом  ООН  та іншими міжнародно-правовими документами,

  - здійснюючи Декларацію про державний суверенітет України, Верховна Рада Української Соціалістичної Республіки урочисто проголошує  незалежність України та створення самостійної Української держави - України.

  Територія України є неподільною і недоторканою. Віднині на території України мають чинність виключно Конституція і закони України.

  Цей  акт  набирає чинності  з моменту його схвалення.

                                      Шлях до незалежності

 

 

Вчитель: Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – в нашій славній Україні! Україна! Перед нами постають безкраї пшеничні лани, блакитне небо, могутня річка Дніпро, перші князі Київської Русі, визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького, пер­ший Президент Української Народної Республіки Михайло Грушевський. Усе це українські образи, створені століттями, наша з вами історія. У кожного народу свій шлях розвитку, свій шлях до щастя, до самовизначення. Для українського на­роду він був довгим і тернистим.

24 серпня 1991 року сесія Верховної Ради УРСР прийняла постанову про проголошення України незалежною демократичною державою і затвердила Акт проголошення незалежності України. А 1 грудня 1991 року цей документ отримав всенародну підтримку: під час референдуму (всенародне опитування способом голосування з найважливіших питань державного життя) за нього висловилося понад 90% населення, яке взяло участь в опитуванні. Того самого дня наш народ обрав главу держави – Президента України. Ним став Леонід Кравчук. Наступними Президентами України були: Леонід Кучма, Віктор Ющенко. У січні 2010 року Президентом України став Віктор Янукович.

Україна – одна з найбільших європейських держав. На території держави нині 24 області. До складу також входить Автономна республіка Крим. У нашій країні живе близько 46 млн. осіб. Поряд з українцями в Україні мешкають росіяни, білоруси, молдовани, кримські татари, болгари, угорці й представники інших національностей. Та всі разом ми – український народ, а земля України – наша Батьківщина.Діти, дивіться, яка у нас гарна передова стаття. Але, що ж це трапилося? Уявляєте, коли стаття була відправлена на друкування, виявилося, що в ній пропущені слова. Треба рятувати ситуацію. Допоможете?

 

Робота в парах. Вправа «Коректор» («реставрація» пошкодженого тексту).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Шлях до незалежності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Молодці! Дуже добре, нарешті, дві перші сторінки готові! (відреставрований текст прикріпляється до ватману на дошці)

Слід зазначити, що із відродженням державності відродились і дер­жавні символи: гімн, прапор і герб, які уособлю­ють історію України та її сутність. Саме ним буде присвячена наша друга сторінка.

Сторінка третя. «Державні символи України»

  Вчитель. Кожна країна світу обов'язково має свої символи. А що таке символи? Що до них належить?

  Символ - це предмет, який характеризує державу, її побут, традиції, господарювання, історичне минуле, прагнення народу. Символи

України - герб, прапор, гімн.

Працюємо з історичним джерелом

  1.    Робота в четвірках. Прочитайте статтю 20 Конституції, назвіть державні символи України. Опишіть за текстом Конституції:

1, 4 четвірки - Державний Герб;

2, 5 четвірки - Державний Прапор;

3, 6 четвірки - Державний Гімн України.

А тепер подивіться на ілюстрації наших символів і порівняйте їх зображення з описом в Конституції. Збігаються?

У статті 20 (розділ  1) Конституції України записано: «Державними символами України є Державний прапор України, Державний герб, Державний гімн України».

 

  3-й учень. Прапор - полотнище певного кольору, чи поєднання  кольорів, часто  з певним  зображенням, прикріплене до держала

чи шнура.  Це офіційна емблема, символ суверенітету.

  Історичні джерела донесли до нас скупі відомості про  кольори прапорів Київської Русі. У 1910 році синій і жовтий кольори називали державними кольорами Давньої Русі, спадкоємницею якої була передусім Україна.

  1-й учень. Одна з версій щодо давньої української традиції поєднання жовтого и синього кольорів. Згідно з нею, слово «хохол», яким дехто зневажливо називає українців, - монгольського походження: «хох» - означає синій, голубий, небесний,  «улу» - жовтий. Кінцева голосна редукується - маємо теперішнє звучання - хохол.

  1-й учень. Герб - розпізнавальний знак держави, офіційна емблема, що зображується на прапорах, грошових знаках, печатках,  деяких документах. Його призначення - дати в умовних і лаконічних символах уявлення про державу, її історію, суспільний та державний лад. Герб держави Україна символізує мир і творчу працю, спорідненість поколінь, він  є продовженням  глибинних історичних геральдичних традицій українського народу.

Вчитель: Вже 20 років Україна — незалежна самостійна держава. У нас є свій прапор, герб, гімн і, звичайно, Конституція — основний закон держави. Конституцію України було ухвалено 28 червня 1996 року.

Вчитель: Ще в газетах друкують інтерв’ю з різними відомими людьми. Сьогодні ви - респонденти, тобто будете відповідати на короткі питання.

Питання для бліц-інтерв’ю з учнями (принцип «вільний мікрофон», бажано залучити до розмови якнайбільше учнів):

1.        Як ви розумієте значення слова «громадянин»?

2.   Як ви думаєте, що потрібно для того, щоб відчувати себе громадянином своєї країни?

3.   Чи обов’язково для громадянина України знати свою історію, національну мову, гімн?

4.   Ви пишаєтеся, що ви громадяни України? (Якщо відповідь «ні», можна поставити додаткові запитання: Чому? Громадянином якої країни ви б хотіли бути?)

5.   Чи вірите ви, що Україна стане процвітаючою державою? Що для цього необхідно?

6.   Чи може наша держава упоратися з цим самостійно? Чи потрібна допомога інших держав?

7.   Як ви розумієте вислів «Держава будується не в майбутньому, а сьогодні»?

8.   Яким може бути ваш внесок у зміцнення держави?

(цікаві думки записуються на ватмані)

Сторінка четверта  «Розважальна»

Вчитель: От і закрито ще одну сторінку нашої газети, залишилася остання сторінка. За традицією це розважальна сторінка. На ній звичайно друкуються кросворди, тести, анкети. I зараз пропоную вам рішити кросворд. Якщо він буде правильно розв’язаний, то у виділених клітинках можна буде прочитати назву нашої держави.

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

Питання:

  1. Другий президент України.
  2. « … про державний суверенітет України».
  3. Один із державних символів.
  4. 24 серпня – День … України.
  5. Столиця України.
  6. Всенародне опитування способом голосування.
  7. Перший президент незалежної України.

Відповіді:    Україна.

1. Кучма. 2. Декларація. 3. Прапор. 4. Незалежності. 5. Київ. 6. Референдум. 7. Кравчук.

(розв’язаний кросворд прикріплюється до ватману на дошці)

Творче завдання

Різні герби і прапори, учні мають творче завдання намалювати герб Колінківців.

Вікторина

І на останок пропоную вам невеличку вікторину.

1.       Яку назву за Конституцією має наша держава? (Україна)

2.    Коли було проголошено незалежність України? (24 серпня 1991 року)

3.     Коли було прийнято Конституцію України — Основний Закон, за яким живе держава? (28 червня 1996 року)

4.   В якій статті Конституції України визначено державні символи країни? (У 20-ій)

5.     Що належить до державних символів України? (Державний Прапор, Державний Гімн, Державний Герб)

6.    Хто був першим Президентом незалежної України? (Леонід Кравчук)

7.    Скільки областей має Україна? (24 області)

Ось, ми і перегорнули останню сторінку нашої газети. Подивіться на дошку, бачите, яку ми з вами видали цікаву та змістовну газету, присвячену 20-річчю незалежності нашої країни.

Батьки  учнів зачитують прислів’я і приказки про Батьківщину, прикріплюють на дошку до віночка у вигляді лєнточок

ΙV. Підсумкова частина

Вчитель. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким

буде майбутнє України. А любити її – це значить працювати в ім’я рідної землі. Нові часи, нові завдання, нові вимоги... Незалежність України дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі, а для того, щоб ним стати, потрібно, найперше, любити землю, віддати їй розум, серце, душу. Сьогодні ми є свідками великих перетворень, що відбуваються в нашій країні.  Кожен з нас уже сьогодні повинен подумати, що робитиму «я», щоб принести користь людям, країні, собі. Яким буде завтрашній день нашої держави? Відповідь на це запитання дає день сьогоднішній. Що більше буде зроблено для розбудови сьогодні, та краще житимемо завтра, і будемо гідно називати себе українцями. Бо, хто шукає, той завжди знаходить, а хто вірить, тому по вірі його і воздається. Хай Бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм розумом, своїми руками і серця

 


                                   Не розчаровуйсь в Україні –

                      Немає єдності у нас.

То наша головна провина

За весь неволі довгий час.

Не розчаровуйсь в Україні.

А зрозумій її печаль.

Що робиш ти для неї нині –

У себе спершу запитай.

Не розчаровуйсь в Україні.

Вона свята, а грішні – ми.

В її недолі часто винні

Її ж бо дочки і сини.

Не розчаровуйсь в Україні.

Ідеї волі певним будь.

Бо тільки той є справжнім сином,

 

Хто вміє неньки біль збагнуть.

Не розчаровуйсь в Україні.

Вір, що мине важка пора,

Розквітне пишний цвіт калини

В садках достатку і добра.


Творче завдання

Думаю, що у вашому житті наступить той момент, коли ви задасте собі питання «Чи потрібен я Україні таким, яким я є сьогодні? Що можу зробити, щоб більше знати, уміти?» (Малюємо свої долоньки, даючи відповідь на питання «Як я можу реалізувати себе як громадянин?»)

А зараз кожен учень отримує кольорове паперове сердечко, відмалює свою долоньку та напише своє побажання для нашої країни, і ми все це розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була захищена любов’ю, теплом наших сердець, долонь.

Цю карту ми повісимо у класі й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї милої України. Ми її патріоти, а тому ми все робитимемо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою.

doc
Додано
12 січня 2022
Переглядів
727
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку