Класний керівник
Уварова Т.О.
Андріївського ЗЗСО І-ІІ ступенів
Виховна година
« Здоров’я ,дорожче за золото!»
Мета: довести до свідомості дітей ,що шкідливі звички є основною причиною порушення здоров’я ;
Формувати в учнів негативне ставлення до шкідливих звичок; виховувати дбайливе ставлення
до власного здоров’я.
Хід заняття
І. Активізація уваги учнів. Створення проблемної ситуації. Прослухати оповідання
У саду за металевою огорожею ,було гарно, як у казці. Зеленіла молода травичка, п’янили запахом кущі різнокольорового бузку, палали на клумбах тюльпани, а десь в глибині саду , в затінку розквітлих дерев ,змагалися в мистецтві співу пташки. У глибокому кріслі –гойдалці в холодочку напівлежала тяжко хвора дівчинка років 12-13. Легенький вітерець пустотливо ворушив її золотисте волосся ,ніби намагався розвеселити. Але , здається , не радувало її: ні розкішний одяг,ні розкрита на маленькому столику книжка, ні навколишня краса, ні чудова музика записана на модерному магнітофоні.
Раптом звідки не взявся гурт дітлахів ,босих, замурзаних, у якомусь лахмітті замість одягу. А тут, як на лихо ,слуга виніс на дорогій таці запашну каву із солодощами й попрямував стежкою до дівчинки.
Очі дітей так і прикипіли до таці на якій були недосяжні для них ласощі. «От щаслива!»зі щирою заздрістю подумали діти.
І, налякані грізним подивом слуги ,відійшли від загорожі й почали гратися.
Якби вони дивились у сад трохи довше, то були б немало здивовані: дівчинка навіть не торкнулася ласощів . а згодом кивком голови відіславши слугу, стала кидати шматочки печива собаці,що саме нагодився.
Й набивав синці .але вони, очевидно, нітрохи цим не журились.
Щасливі…Боже, які вони щасливі!»-подумала дівчинка, і в її блакитних очах відбилися невимовна туга й біль…
Вчитель. Якщо ви уважно слухали, то скажіть:
-Що подумали діти про дівчинку?А дівчинка про дітей?
- Чи можна вважати щасливими дітей .які ростуть у злиднях, упроголодь, не мають пристойного одягу ?
- Кого вам більше жаль: цих дітей чи дівчинку7Чому?
(відповіді учнів )
Учитель. Без сумніву, не можна вважати щасливими дітей, які виростають у бідності й нестатках. Але в даному випадку вони таки щасливіші від тієї дівчинки ,що купається в розкошах Ї х радує весняне тепло що дозволило нарешті покинути убогі оселі й весело гратися на вулиці, вони мають найбільше багатство-здоров’я, якого не має панночка.
У народі кажуть, що здоров’я – щастя вже собою, а хвороба-нещастя. Здоров’я – це неоцінений скарб ,це щастя, яке ми недооцінюємо тоді, коли маємо, І багато людей самі є причиною своїх хвороб, самі вкорочують собі життя через деякі шкідливі звички.
ІІ Основна частина
1.Бесіда .Які звички є шкідливими для здоров’я ?
(Відповіді дітей)
2 . «Що я знаю про шкідливі звички?»
Учитель.Що спонукає підлітка запалити цигарку?
3. Схема паління.
Паління
Відчуття спокою, Прагнення бути
впевненості у собі лідером
Бажання «не відставати» Прагнення здаватися
від друзів дорослим
Бажання виділитися Цікавість,прагнення
серед інших нових відчуттів
Тест
1.Шкідливі звички- це:
а)мити руки з милом перед тим , як сісти їсти ;
б)палити вживати алкоголь,та наркотики;
в)вранці та ввечері чистити зуби;
г) човгати ногами,смоктати пальці,гризти нігті;
2.Що відбувається з дитиною, яка вживає алкоголь:
а)вона швидше росте;
б)у неє покращується пам'ять;
в)вона погано вчиться
г)вона завдає неабиякої шкоди власному здоров'ю?
3. Які наслідки може викликати паління:
а)захворювання на рак легенів;
б) піднесення настрою;
в) зниження гостроти зору,слуху;
г)прискорення процесів дорослішення?
4.До чого призводить вживання наркотиків:
а) з'являється віртуальна можливість відвідати віртуальні світи;
б) виникає фізіологічна і психологічна залежність від отрути;
в) деградує мозок людини;
г)людина стає більш розкутою і товариською?
Виступи дітей
Учень .Нікотин сильна отрута,яка шкідливо впливає на нервову систему,дихальну,серцево –судинну й травну системи. Залежність від нікотину подібна до героїнової і кокаїнової .
Лікарі вважають , що нікотинової залежності навіть важче позбутись.У тютюні і тютюновому димі міститься 1200 шкідливих речовин.
Учень. У людини,яка вперше викурила цигарку,вже після перших затяжок виникає гостре отруєння:
Слинотеча,нудота,збліднення,прискорення пульсу,шум в вухах,підвищене потовиділення,задишка,тремтіння рук і ніг.
Учень. Нікотин і вуглекислий газ заважають постачанню кисню до тканин мозку. Людина постійно перебуває в пригніченому стані, втрачає сон, апетит .
Учень. Паління і заняття фізичними вправами несумісні! 20 цигарок, випалених протягом дня, змушують серце прцювати з навантаженням ,що дорівнює восьмигодинній їзді на велосипеді проти вітру.
Учень. Наслідком куріння може бути рак нирок, шлунка, печінки, стравоходу, підшлункової залози.
Більшість хірургів стверджують ,що нікотин є причиною такого захворювання , як гангрена ніг.
Вчитель.Зазвичай,у середньому і літньому віці палити не починають. Життєвий досвід,мудрість,що прийшла з роками,не дадуть зробити такої дурості. Це доля- безрозсудної юності. Тож не роби найбільшої в житті помилки!
ІІІ .Підсумок
Учитель. Отже, якщо ви остерігаєтесь тяжких захворювань, раджу вам , на привеликий жаль, у нас є такі учні : дотримуйтеся корисних порад для тих,хто кидає палити.
Пам'ятка « Щоб покинути палити»
- Змінити термінологію: « піду випалю цигарку» на « піду отруюсь»
- Не носи з собою сірники та запальнички
- Вживай жуйки або цукерки для приглушення бажання випалити цигарку
- Випивай склянку кислого соку на день
-Пам'ятай про те,що тютюнові компанії отримують величезні прибутки на шкоді твоєму здоров'ю .
- Поступово відмовляйся від паління,відкладаючи його «на потім»
- Пам'ятай ,здоров'я не можна купити ні за які кошти,воно дорожче золота!
На настуній виховній годині ,ми поговоримо про « злодія,який краде розум…»
Використано ресурси інтернету