Виховна година «Здоров’я – найбільше багатство»

Про матеріал
Турбота про здоров’я – це найважливіша праця вчителя, Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра у свої сили.
Перегляд файлу

Квест " Елементи здоров'я "

Виховна година

«Здоров’я – найбільше багатство»

Мета: поглибити поняття про те, що для людини головне – це здоров'я. Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя.

Розширити знання дітей про особисту гігієну, виникнення різних хвороб. Формувати здоров’язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом; сприяти зміцненню здоров'я дітей, покращенню настрою.

Розвивати вміння берегти здоров'я, слідкувати за собою, дотримуватися правил безпечної поведінки.

Вчити учнів самостійно здобувати знання,

розвивати вміння презентувати результати особистої та спільної діяльності;               

Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.

Обладнання: картки, відео, презентація, ватман, олівці,прислів’я, клубочок.

Хід уроку

І. Запрошення на зустріч

  Грає мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.

Діти і вчитель встають у коло.

Картинки по запросу ілюстрація діти в колі

2.Створення позитивного настрою.

- Перед початком нашої плідної роботи ми скажемо один одному такі слова: 
 


                  Щоб нам разом працювати, 
                  Треба всім таке сказати: 
                  - Я уважний і серйозний, 
                  Хоч іще малого зросту. 
                  Зараз з силами зберусь, 
                  Я нічого не боюсь, 
                  Впевнений, кмітливий я 
                  Хочу отримати нові знання.


3.  Вправа «Чарівний клубочок»
      - Любі мої, візьміть у руки чарівний клубочок і розкажіть, які гарні звички ви маєте, що цікавого ви вмієте робити.


 


ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

    - Діти, уявіть собі, що ви заблукали в густому непрохідному лісі. І ось перед вами з’явилось три дороги, кожна може вивести з лісу за певних умов.

      Першою дорогою підеш — багатство знайдеш, а здоров’я втратиш.

      Другою дорогою підеш — половину багатства знайдеш, а половину здоров’я в   втратиш.

       Третьою дорогою підеш — багатства не знайдеш, проте здоров’я збережеш.

   - Зробіть свій вибір? Обґрунтуйте свою думку.

Висновок. Найкраще піти третьою дорогою, оскільки здоров’я — головне багатство людини.

Тож тема нашої виховної години :  «Здоров’янайбільше багатство»

ІІІ. Оголошення теми заняття. Бесіда

  1. Послухайте  вірш Лариси Шевчук.

Життя й здоров’я

 це безцінний дар.

Не забувай про це ніколи.

Ти спиш під зорями стожар,

Чи з друзями ідеш до школи,

Живеш ти в місті чи в селі,

Подумай, як життя прожити?

Ти слід залишиш на землі –

То треба гарний залишити.


- Які слова у цьому вірші найголовніші?

2.  Вправа « Прогнозування»

Продовжте речення: «Ця зустріч навчить мене...».

3. Гра «Розсипанка»

- Складіть із літер Д З О Р В’ О Я слово. (Здоров’я).

- Що таке здоров’я?

Робота у групах  «Розсипанка»

  •                 Зберіть розсипані склади i прочитайте приказку  .

Здо  скарб жит най у біль ро ший в'я ті
(Здоров'я -–  найбільший скарб у житті.)
Як ви розумієте ці слова?

Словник:  скарб.

– Поясніть значення слова «скарб». (Скарб – те, що має надзвичайну цінність, виняткові якості.)

- Чи можете ви сказати про себе: «Я здоровий»?

- Продовжимо бесіду вправою «Мікрофон». Свої відповіді починайте зі слів: «Я здоровий, тому що …».

  1. Здорова людина весела, щаслива.
  2. У здорової людини нічого не болить.
  3. Здорова людина має багато друзів.

Учитель. Отже, найцінніший скарб людини - це здоров'я.

Я хочу, щоб ви. мої любі друзі, були, насамперед, здоровими. І тому ми    сьогодні  поведемо мову про те, як потрібно берегти і зміцнювати своє здоров'я.

4. Прислів’я про здоров’я.

- А як ви думаєте, турбувалися наші предки про своє здоров'я?.. Звичайно ж, турбувалися. І це відбивається в народних прислів'ях і приказках. Прочитати ці прислів'я ви зможете, виконавши завдання (в групах); зібрати прислів'я.

Усяке діло поправимо ... (якщо людина здорова ).

У здоровому тілі ... (здоровий дух).

Захворів живіт, ...(тримай порожнім рот).

Хто любить спорт, ... (здоровий і бадьорий).

Швидкого і спритного ... (хвороба не наздожене).

Без праці ...(ні відпочинку).

Землю сушить спека, ...(а людину - хвороба).

До слабкого і ...(хвороба пристає).

Справі час, ... (потісі - годину).

Попрацював - ... (відпочивай).

Здоровий будеш - ... (всього добудеш).

Хворий - лікуйся, ...(а здоровий - бережися).

А зараз пропоную всім вам зіграти в гру «Рима» і перевірити які  правила для збереження здоров’я  вам відомі
 


1. Щоб було усе в порядку,
Вранці робимо...(зарядку).
2.Свою ти силу покажи,
З водою кожен день... (дружи ).

3. Хай мило живе... (запашисте)
Та рушничок... (пухнастий)
Порошок... (зубний)
І гребінець... (густий).
4. Потрібні організмові продукти,
Дуже корисні овочі та... (фрукти).
5. Дітям, дорослим дуже потрібно
Дихати часто свіжим... (повітрям).


– Молодці! Скільки правил вам відомо! Тепер вже ніхто й ніколи не заважатиме вам бути здоровими. А я вам пропоную розгадати загадки.

6. Загадки .

1. Волосся зачесане певним чином. (Зачіска)
2. Чим більше миється, тим менше стає. (Мило)
3. Предмет особистої гігієни. (Люстерко)
4. Їстівні плоди дерев та кущів, що містять вітаміни. (Фрукти).
5. Збудники захворювань. (Мікроби)
6. Речовина для чищення зубів. (Паста)
7. Речовина для миття волосся. (Шампунь)
– Я дуже задоволена вами, вашими знаннями. А тепер невеличкий медогляд.
Всі дихайте.
Не дихайте.
Дуже добре.

Станьте прямо, усміхніться,
Один на одного подивіться,
Очима поморгайте,
Тихесенько сідайте.
Я оглядом задоволена, бо ніхто з дітей не хворий, всі веселі, всі здорові, далі вчитись всі готові..
 Щоб зберегти та зміцнити своє здоров'я, кожна людина повинна бути
озброєною знаннями, виконувати настанови та поради лікарів,дотримуватись
режиму дня, загартовуватись. Давайте перевіримо, чи знаєте ви правила
збереження та зміцнення здоров'я і пограємо у гру.

7.   Гра - кричалка «Корисно - шкідливо»

( Діти відповідають хором словами «корисно», « шкідливо» на запропонований вчителем варіант)


- Читати лежачи ...(шкідливо).
-Дивитися на яскраве світло ... (шкідливо).
-Промивати очі вранці ... (корисно).
-Дивитися близько телевізор ... (шкідливо).
-Оберігати очі від ударів ... (корисно).
-Вживати в їжу моркву, петрушку ...(корисно).
-Терти очі брудними руками ... (шкідливо).
-Займатися фізкультурою ... (корисно).

– Робити зарядку.
– Умиватися й чистити зуби.
– Смоктати пальці.
– Гризти нігті.
– Обтиратися вранці.
– Сутулитися за столом.
– Човгати ногами.

– Провітрювати приміщення.
 


 – Молодці, діти! А тепер – мої вам поради. Дотримуйтесь їх і обов'язково будете здоровими.
 


1. Щоб міцне здоров'я мати,
Треба добре – добре знати
Дітям правила прості,
А за змістом – золоті!
2. Щоб нічого не боліло,
Полюбити треба мило!
Часто й чисто руки мити
Та охайному ходити.
3. Щоб здорові зубки мати,
Слід про них щоденно дбати:
Чистить, ротик полоскати
І твердого не кусати.
4 Овочі та фрукти мити,
Щоб ніколи не хворіти.
Бо мікроби щохвилини
– Так і липнуть до людини!
5. Та й волосся причесати.
Щоб красивий вигляд мати.
А в кишені кожну днинку
Носову носи хустинку.
6. Щоб здоровим довго жити,
 Воду слід усім любити,
Мило, пасту, гребінець -
Будеш справжній молодець!


– Я знаю, що ви дуже любите казки. Тому пропоную вам пригадати українські казки. Ви згодні?
8. Гра «Пригадай казку»
– Пригадайте назви українських народних казок, герої яких сильні,
витривалі, мужні, сміливі. («Котигорошко», «Кирило Кожум'яка»)
– Роздивіться iлюстрацiї до цих казок i скажіть, з чого видно, що герої
мають здоров'я? (Вони високі, сильні, красиві, спортивні.).
– Подумайте, на кого з казкових героїв ви хотіли б бути схожими? Чому?
(Відповіді учнів.)

 9. Вправа-руханка.   «Щоб бути здоровим  робим так…»  


Щоб ніколи не хворіти,

Треба вправи нам робити.

Із –за парт швиденько встали,

Спинки гарно розрівняли,

На носочки піднялись

І до сонця потяглись.

Руки разом опустили

І швидесенько присіли.

Потім встали,руки в боки,

Всі красиво робим кроки

Назад – вперед прогнулись добре.

Не будем мати ми хвороби…

А тепер мерщій до справ,

Кожен вченим з нас щоб став

Прошу я усіх сідати,

Будем далі працювати.


10. Робота в групах. (Учні об’єднуються в групи згідно карток, на яких зазначено їх назви та виконують запропоновані завдання). Завдання виконують на ватмані.

«Фантазери». Опишіть і поясніть слово «здоров'я», яке воно.

( Гарний апетит, здорові зуби, веселий настрій, міцний сон тощо.))
здоров'я

 

«Психологи». Розмістити слова за порядком їхньої важливості у твоєму житті. (Великий будинок, гроші, любов, працьовитість, друзі, впевненість у собі, освіта, здоров’я, дружна сім’я, гарна зовнішність).


 «Мислителі».  Довести, які чинники і як впливають на здоров'я, людей?

« Поети» Вставити пропушені слова .

Головне — здоровим бути.
Це потрібно всім збагнути!

Усе в житті піде чудово,
Якщо будеш ти здоровим.

Не лінуйся працювати,
Якщо хочеш дужим стати!

Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається.

Ми є діти українські,
Хочем силу мати,
Щоб для рідної держави
Жити й працювати!

Учні разом з вчителем роблять висновки

V. Підсумок . Рефлексія «Дерево здоров'я» шаблон дерева без листьев: 11 тыс изображений найдено в Яндекс.Картинках |  Искусство декоративно подрезать ветви деревьев, Осенние поделки, Поделки к  дню отца

- Піклуватися про своє здоров'я має кожна людина. Головне - захотіти бути здоровим!

Задумайтесь про своє ставлення до свого здоров'я. Давайте висловимо в кольорі листочків, як ви тепер будете ставитися до свого здоров'я.

Зелений - Я буду намагатися вести здоровий спосіб життя.

Жовтий  - Я не впевнений у своєму виборі.

Червоний - Я байдужий до свого здоров'я.

- Ми з вами сьогодні добре попрацювали. Сподіваюся, що здоровий спосіб життя увійде у вас у звичку і не буде викликати труднощів.А починати треба кожен день з посмішки, тоді він буде, як свято.

 Ростіть здоровими, діти, щоб раділи ви світові, а світ радів вам!

Швидко спливають хвилини –

От і прощатись пора.

Я на прощання вам зичу

Щастя, здоров'я, добра.

Усі разом.  Здоров'я – це сила!

Здоров’я – це клас!

Хай буде здоров'я у вас і у нас!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ І РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ:

1. Закон України No2899-ІY " Про заходи щодо попередження та зменшення вживання  тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров"я населення".

2. Підхід життєвих ситуацій в профілактиці тютюнових проблем. Частина І.- Київ, 2000.

3. Проект державної цільової програми щодо зменшення шкідливого впливу тютюну на здоров"я населення України на 2008-2012 роки.

4. Бюлетень «Здоровий спосіб життя»

5. Журнал "Позакласний час" 7-8 2011р.

6. В.П.Пархотик Як зберегти здоров'я. Видавництво «Наукова література», 1997 р.

7. Інтернет – ресурси. Сайти виховних заходів

 

 


 

ЗАВДАННЯ ДЛЯ 2-ГО КЛАСУ - 16 Березня 2020 - Офіційний сайт Барбівської ЗОШ  I-II ст

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жук Анжела
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 грудня 2020
Переглядів
5234
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку