Тема: Здоров’я – найдорожчий скарб кожної людини
Мета: Ознайомити дітей з поняттями ,, здоров'я,, та ,,здоровий спосіб життя,,. Поглибити знання дітей про здоров’я, здоровий спосіб життя. Визначити залежність здоров’я людини від соціальних, кліматичних умов, зовнішніх чинників, впливу шкідливих звичок. Навчити обґрунтовувати необхідність дбайливого та бережливого ставлення до свого здоров’я. Сприяти формуванню навичок здорового способу.
Обладнання: заготовки слайдів, прислів'я та вірші записані на окремих листочках паперу, проектор, планшет
Хід заняття
Вступ. Вітаючись, ми, зазвичай, кажемо: «Здрастуйте!», «Доброго здоров’я!». Таким чином ми бажаємо одне одному здоров’я.
Ще у давнину казали: «Здоров’я — це нічого, але все без здоров’я — ніщо».
Як правило, людина, яка ніколи не хворіла, зовсім не береже свого здоров’я. Тіло безвідмовно служить нам, і ми навіть не уявляємо, що може бути якось інакше. (слайд 1)
- Що ж таке здоров’я? (слайд 2)
Здоров'я – це стан повного, фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад. Основною метою здоров'я є повноцінне життя та активне довголіття.
Вихователь.
У всі часи люди приділяли увагу своєму здоров’ю, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб та всілякі способи, за допомогою яких можна було зміцнити свій організм і залишатися бадьорими в продовж багатьох років.
Наші предки вважали, що хвороби людям приносять злі духи, так звані чорні сили (відьми, чаклуни).
Ще хвороби пов’язували з карою богів, рятуючись від якої люди намагалися задобрити їх дарами й жертвами. Серед своїх богів давні греки з особливою шаною ставилися до бога лікування Асклепія та його доньок — Гігіеї (богині здоров’я) та Панацеї (з грец. — всезцілителька). Перша вміла запобігати захворюванням (звідси назва галузі медицини, що розробляє й впроваджує методи запобігання захворюванням,— гігієна), а друга лікувала та зцілювала людей від усіх хвороб (звідси й вислів: «Панацея від усіх бід»).
Вихователь.
Уявлення нашого народу про здоров’я відображені в усній народній творчості, зокрема в прислів’ях та приказках.
Давайте їх озвучимо та проаналізуємо:
Здоров’я не купиш — його розум дарує.
Як немає сили, то й світ немилий.
Здоровому все здорово.
Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий.
Нема щастя без здоров’я.
Хвороб безліч, а здоров’я одне.
Бережіть здоров’я — його в крамниці не купиш.
Держи голову в холоді, а ноги в теплі — будеш жить вік на землі.
Здоров’я в порядку — дякуй зарядці.
Здоров’я маємо — не дбаємо, а втративши — плачемо.
Хто спортом займається, той сили набирається.
Рухайся більше — проживеш довше.
Здоров’я не купиш.
Держи ноги в теплі, голову в холоді, а живіт у голоді — не будеш хворіть, будеш довго жить.
Здоров’ю ціни немає.
Як дитина бігає і грається, так і їй здоров’я усміхається.
Вихователь. Яке із цих прислів’їв вам запам’яталося найбільше? І чому?
Вихователь. Здоров’я — запорука щастя й повноцінного життя. І навіть якщо ви почуваєтеся добре, усе одно слід пам’ятати про те, що про здоров’я потрібно дбати змалечку й повсякчас. (слайд 3)
Що денна турбота про збереження й зміцнення здоров’я є здоровим способом життя.
Здоровий спосіб життя (скорочено «ЗСЖ») — означає розумне використання свого життєвого потенціалу, а також дотримання науково обґрунтованих рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров'я та інших медичних організацій.
Чи будемо ми здорові — великою мірою залежить від нас самих. Це підтверджують і дослідження вчених: серед чинників, від яких залежить здоров’я людини, котра мешкає в цивілізованій країні в умовах миру, за відсутності природних катаклізмів (землетрусів, повеней, засух), приблизно 20 % припадає на економічні умови,
20 % — на спадковість і генетичні порушення,
10 % — на розвиток медицини та якість медичного обслуговування,
а близько 50 % припадає на спосіб життя людини, на її ставлення до власного життя.
Взагалі на організм людини дуже впливають фактори навколишнього середовища, що постійно змінюються
Отже, наше життя в наших руках.
Учені довели, що людині відпущено для життя на землі від 150 років і більше. А чому ж тоді ми живемо в кращому разі 70 і вже в 50—60 років маємо купу хвороб, які заробили через своє безвідповідальне ставлення до власного здоров’я, лінощі й небажання працювати над собою? (слайд 4)
Запитання:
Що найбільше впливає на зміцнення та збереження здоров’я?
Що виснажує здоров’я?
Які люди хворіють найчастіше?
Що треба робити, якщо хочеш бути здоровим?
Що таке здоровий спосіб життя?
Вправа «Шлях до здорового життя»
Діти розбирають та аналізують компоненти здорового способу життя і наводять приклади поведінки, які сприяють покращенню здоров’я.
— заняття фізичною культурою, зарядкою, туризмом;
— загартовування;
— правильний режим навчання та відпочинку;
— здорове харчування;
— відсутність шкідливих звичок;
— сприятливий психологічний клімат у стосунках із людьми; ( збереження психічного здоров'я)
— бережливе ставлення до природи;
— заняття улюбленою справою
Вихователь. У Японії та Китаї співчутливе ставлення до хворого зовсім не обов’язкове. Навпаки, хворобу там сприймають як показник слабкості не стільки тіла, скільки духу. Ось чому людина, яка часто хворіє, у них небажана в будь-якому колективі. Там із давніх-давен вважають, що сильні духом, а отже, здорові люди не повинні скаржитися на своє здоров’я.
За даними соціологічних досліджень, у світі стає дедалі більше свідомої молоді, яка скеровує себе на здоровий спосіб життя, тобто більш відповідально ставиться до свого здоров’я, адже саме воно і є тим ключем, який відчиняє двері до всіх можливостей — можливостей прагнути й досягати, омріювати й здійснювати, реалізовувати й розвивати себе.
Практична робота (слайд 5)
Якщо хочеш бути здоровим, то …
Якщо хочеш бути красивим, то …
Якщо хочеш бути розумним, то…
Закріплення знань дітей
Ігрова вправа «Так чи ні».
Вихователь. Збереженню здоров’я сприяє... (Діти встають і говорять «так» чи «ні».)
1) байдужість;
2) взаєморозуміння у сім'ї;
3) добра праця;
4) активний відпочинок;
5) ранкова зарядка;
6) ледачість;
7) паління;
8) чистота тіла;
9) раціональне харчування;
10) шкідливі звички;
11) неврівноваженість.
Гра - змагання «Хто швидше?»
Дітям потрібно скласти на швидкість приказки (слайд 6)
• В здоровому тілі - за гроші не купиш.
• Хворіють діти – дорожче золота.
• Бережи одежу знову, все здорово.
• Здоровому – а здоров’я з молоду.
• Здоров’я – хворіє нація.
• Здоров’я - здоровий дух.
Підсумок заняття(слайд 7)
Для того щоб підвести підсумок заняття, прошу вас відповісти на два легенькі запитання;
• Чому потрібно берегти здоров’я?
• Про що ми дізналися на виховній годині?
Бережіть здоров’я, зміцнюйте й примножуйте його. І пам’ятайте про те, що здоров’я — найцінніший скарб, і від вас залежить, чи зумієте ви зберегти його на довгі роки.
Додаток №1
Здоров'я – це стан повного, фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб чи фізичних вад. Основною метою здоров'я є повноцінне життя та активне довголіття.
Додаток №2
Здоров’я не купиш — його розум дарує.
Як немає сили, то й світ немилий.
Здоровому все здорово.
Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий.
Нема щастя без здоров’я.
Хвороб безліч, а здоров’я одне.
Бережіть здоров’я — його в крамниці не купиш.
Держи голову в холоді, а ноги в теплі — будеш жить вік на землі.
Здоров’я в порядку — дякуй зарядці.
Здоров’я маємо — не дбаємо, а втративши — плачемо.
Хто спортом займається, той сили набирається.
Рухайся більше — проживеш довше.
Здоров’я не купиш.
Держи ноги в теплі, голову в холоді, а живіт у голоді — не будеш хворіть, будеш довго жить.
Здоров’ю ціни немає.
Як дитина бігає і грається, так і їй здоров’я усміхається.
Додаток №3
Здоровий спосіб життя – це означає розумне використання свого життєвого потенціалу, а також дотримання науково обґрунтованих рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров'я та інших медичних організацій.
Додаток № 4
• В здоровому тілі - за гроші не купиш.
• Хворіють діти – дорожче золота.
• Бережи одежу знову, все здорово.
• Здоровому – а здоров’я з молоду.
• Здоров’я – хворіє нація.
• Здоров’я - здоровий дух.