Розвиток творчих здібностей

Про матеріал
Заняття з розвитку творчих здібностей молодших школярів, які складаються з декількох тем.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Заняття з розвитку творчих здібностей

 

 

 

 

 

 

Тема: Цей загадковий світ тварин

 

Мета: розвивати продуктивність та гнучкість мислення; спонукати дітей до активної творчої діяльності; виховувати любов до тварин .

Завдання:

  •                   працювати творчо, продуктивно;
  •                   бути активними;
  •                   вдосконалювати свої особисті  творчі якості.
  •                    

Обладнання:    олівці, папір, матеріали для роботи.

                         

Хід заняття:

 

1. Вправа   «На кого  схожий я?»

Мета: налаштування на роботу, розвиток навичок порівняння та співставлення.

- Для того, щоб ближче познайомитися і налаштуватися на роботу, я пропоную вам подумати  на яку тваринку ви схожі або хотіли би бути схожі  і чому, і  продовжити таку фразу: « Я схожий на …, тому що…»

2. Повідомлення теми і мети заняття.

- Я не випадково заговорила з вами про наших менших друзів – тварин. Саме про них йтиме мова на нашому занятті, яке має назву «Цей загадковий світ тварин». Завдання, які стоять перед нами:

  •                   працювати творчо, продуктивно;
  •                   бути активними;

     -    вдосконалювати свої особисті  творчі якості.

3. Вправа «Дресирований  ведмідь»

Мета: розвивати продуктивність та гнучкість мислення.

- Ви вмієте швидко думати? Візьми олівець і папір і поміркуй – навіщо тобі може знадобитися дресирований ведмідь? Може для того, щоб носити твій портфель чи охороняти дім?  У вас є три хвилини щоб придумати і записати якомога більше ідей. Не потрібно вибирати «хороші» і «погані», головне щоб їх було якомога більше. А зараз ви будете працювати в групах. Складіть спільний список, використовуючи ідеї всіх членів групи. Можете також спільними зусиллями доповнити ваш список.

4. Вправа « Що було би, якщо…»

Мета: розвиток творчих здібностей , розслаблення.

- Я хочу запропонувати вам цікаву гру. Зараз ви матимете змогу перетворитися в тваринку, ту, яку ви хочете. Виберіть для себе ким ви хочете бути. Ви – тваринка, яку ви вибрали, тому можете рухатися так, як вона, видавати ті ж звуки, поводитися так само. Для цього ви можете використовувати всю класну кімнату. Спробуйте відчути  задоволення, радість, спокій, адже ви робите те, що вам найбільше хочеться. Запам’ятайте ці приємні відчуття. Дякую вам і прошу повернутися на свої місця, взявши з собою приємні відчуття.

  1. Вправа «Неіснуюча тварина».

Мета: розвиток творчих здібностей учнів.

- я пропоную вам побути у ролі творців і створити в своїй уяві, а потім і на папері неіснуючу тварину, назвіть її неіснуючим ім’ям. Ви можете описати її, а можете і намалювати. На виконання цього завдання у вас є 15 хв.

6.   Вправа «Мені було…, тому що…»

Мета: підведення підсумків, рефлексія.

- На завершення заняття пропоную вам пригадати все, що ми сьогодні робити, згадати свої відчуття, думки, враження і продовжити фразу: «Мені було…, тому що…».

 

 

 

 

Тема: Творимо казку

 

Мета: розвивати творчі здібності учнів, продуктивність та   оригінальність    мислення; виховувати позитивне ставлення до своєї роботи та роботи товаришів.

Завдання:

  •                   працювати творчо, оригінально та продуктивно;
  •                   використовувати свої попередні знання, уміння і навички ;
  •                   бути активними
  •                   цінувати свою роботу та роботу товаришів.

Обладнання: демонстраційний та роздатковий матеріал:  карточки для поділу на групи та пари; чисті аркуші  паперу, ручки, прості та кольорові олівці.

 

Хід заняття

 

1. Вправа „Компліменти”

   Мета: налаштуватися на роботу, створення позитивної  атмосфери.

Діти стають в коло, беруться за руки. Дивлячись сусіду в очі, потрібно сказати йому кілька добрих слів, за щось похвалити його. Він, в  свою чергу, повинен подякувати і сказати комплімент своєму сусіду. Комплімент, як і подяка, мають бути оригінальними.

2. Повідомлення теми і мети заняття.

- Дорогі діти! Всі ви, без сумніву, дуже любите казки, знаєте їх дуже багато. Тема сьогоднішнього нашого заняття „Творимо казку”. Як ви зрозуміли, ми будемо, використовуючи свої знання, уміння і навички, творчість, оригінальність та продуктивність мислення , вчитися творити казку. Завдання, які стоять перед нами:

  •                   працювати творчо, оригінально та продуктивно;
  •                   використовувати свої попередні знання, уміння і навички ;
  •                   бути активними
  •                   цінувати свою роботу та роботу товаришів.

 3 Вправа „Малюнок в дві руки”

   Мета: розвивати вміння узгоджувати свої дії  в процесі виконання

             спільного завдання.

- Неможливо уявити казку без казкових героїв. Тому  завдання для вас – створити казкового героя. Для цього вам потрібно знайти собі пару. Візьміть будь ласка, зі стола по одній геометричній фігурі – дівчата – ромб, а хлопці – трикутник. Прочитайте уважно що там написано і попробуйте знайти собі пару. Ті, що знайшли собі пару, займайте столи. Кожен з вас повинен задумати казкового героя, якого він хотів би намалювати. Але малювати ви будете в парі, кожен свого героя по черзі. У вас має вийти один казковий герой, який матиме риси задуманих вами героїв. Дайте йому назву.

То ж бажаю вам успіху. На виконання цього завдання ви маєте п’ять хвилин.

4. Вправа на розслаблення „Подорож до Диво-острова”

-  Ви чудово впоралися з завданнями, втомилися, тому я пропоную вам розслабитися і відправитися в подорож. Сядьте зручно. Так , як вам добре. Заплющте очі. Ми з вами відправляємося в дивовижну подорож до чудового місця, яке знаходиться далеко в океані. Його назва – Диво-острів. Живуть тут різноманітні казкові герої. Відбуваються різноманітні дива. Побувавши тут, ви стали свідками багатьох див, зустріли героїв, які до цього часу існували лише у ваших мріях. Ви відчули захоплення, радість, піднесення. Але все хороше закінчується. Приходить час повертатися. Та з собою ви берете захоплюючі спогади   та  чудовий настрій.

5. Вправа „Диво-острів”.

    Мета: розвивати творчі здібності

- Наша мандрівка закінчилася. І я переконана, що всі ви хочете розповісти  про  вашу мандрівку до Диво-острова. Тому я пропоную вам створити казку „Диво-острів”. Героями цієї казки мають бути герої, яких ви і ваші товариші створили на сьогоднішньому занятті. 

6. Підведення підсумків. Вправа „Мікрофон

    Мета: підведення підсумків заняття, розвивати здатність до рефлексії.

- На завершення заняття пропоную вам виконати вправу „Мікрофон” .А журналістом у нас сьогодні буде ...

Запитання :

  •                   Що вам найбільше сподобалося?
  •                   Коли вам було найцікавіше?
  •                   Коли ви відчували труднощі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Школа моєї мрії

 

Мета: розвивати творчі здібності учнів, продуктивність та оригінальність    мислення,                 словниковий запас; виховувати позитивне ставлення до навчальної діяльності.

Завдання:

  •                   працювати творчо, оригінально та продуктивно;
  •                   використовувати свої попередні знання, уміння і навички ;
  •                   продукувати нові ідеї;
  •                   цінувати свою роботу та роботу товаришів.

Обладнання: демонстраційний та роздатковий матеріал,   карточки для 

                         поділу на групи та пари;

 чисті аркуші  паперу, ручки, прості та кольорові олівці.

 

 Хід заняття                                                                      

 

  1.               Вправа «Привітання»

Мета: створення позитивного настрою, налаштування на роботу

  •                   Будь-яка зустріч починається з привітання. Я пропоную вам також привітатися з кимось із своїх товаришів, сказати щось оригінальне, цікаве і приємне. Наступний вітається з кимось іншим, поки всі учасники не отримають слова привітання.

2. Повідомлення теми і мети заняття.

- Дорогі діти!  Тема нашого сьогоднішнього заняття цікава і близька кожному з нас. Ми поведемо мову про школу вашої мрії, можливо вона схожа на нашу школу, а можливо і інша.  Завдання, які стоять перед нами:

  •                   працювати творчо, оригінально та продуктивно;
  •                   використовувати свої попередні знання, уміння і навички ;
  •                   продукувати нові ідеї;
  •                   цінувати свою роботу та роботу товаришів.

 

  1.               Вправа «Кола на воді»

Мета: розвиток творчої уяви та розширення словникового запасу.

  •                   коли в воду кинеш камінь, від нього по воді ідуть кола. Так само і слово може наштовхнути на багато асоціацій, викликати різні порівняння, спогади, уявні образи. Сьогодні ми будемо працювати зі словом «школа».
  1.               Підберіть за 1 хв якомога більше слів на початкову букву. Підрахуйте результат.
  2.               Підберіть за 1 хв якомога більше слів, які б починалися на «ШК.».
  3.               Підберіть за 1 хв якомога більше рим до слова «школа».
  4.               Розмістіть  букви слова «школа» в стовпчик і запишіть слова на відповідну букву, які мають якесь відношення до школи. Можна поєднати ці слова в речення. А можна  скласти невелику розповідь з тими словами, які ви використали.
  1.               Вправа «Водоспад»

Мета: розслаблення, відпочинок.

  •                   Сядьте зручніше і закрийте очі. Два-три рази глибоко вдихніть і видихніть. Починаємо гру: «Уяви собі, що ти стоїш біля водоспаду. Але це не звичайний водоспад. Замість води в ньому вниз падає м’яке біле світло. Тепер уяви себе під цим водоспадом  і відчуй, як це прекрасне біле світло пробігає по твоїй голові, тече по твоїх плечах, потилиці і допомагає їм стати м’якими і розслабленими. Біле світло стікає з твоєї спини, і ти помічаєш, як в спині зникає напруга, а світло тече по твоїх грудях, по животу. Це дозволяє тобі відчувати себе дуже розслаблено і приємно. Хай світло тече також по твоїх руках, по долонях, пальцях, спускається до твоїх ніг. Цей дивний водоспад із білого світла обтікає все твоє тіло. Ти відчуваєш себе абсолютно спокійно та безтурботно, розслабляєшся та наповнюєшся свіжими силами…»

Тепер подякуй цьому водоспаду світла за те, що він тебе так чудово розслабив… Трохи потягнися, випрямися і розплющ очі.

 

  1.               Вправа «Школа моєї мрії» ( робота в групах»)

Мета: розвиток творчого мислення, вміння співпрацювати в групі.

  •                   Зараз я пропоную поділитися вам на групи. Кожна група отримує завдання: створити малюнок, твір на тему «Школа моєї мрії». Враховуйте думки всіх учасників групи. Працюйте дружно, продуктивно.

( По завершенні роботи   група презентує свої роботи).

Вправа «  Я хочу сказати тобі…»

Мета: підведення підсумків заняття

  •                   Всі ви сьогодні чудово працювали, тому я хочу, щоб ми подякували один одному за цікаву роботу.  Подумайте і скажіть слова подяки своєму товаришу справа, продовживши речення: «Я хочу сказати тобі…»

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Антонь Марина
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку