Заняття з розвитку творчих здібностей
Тема: Цей загадковий світ тварин
Мета: розвивати продуктивність та гнучкість мислення; спонукати дітей до активної творчої діяльності; виховувати любов до тварин .
Завдання:
Обладнання: олівці, папір, матеріали для роботи.
Хід заняття:
1. Вправа «На кого схожий я?»
Мета: налаштування на роботу, розвиток навичок порівняння та співставлення.
- Для того, щоб ближче познайомитися і налаштуватися на роботу, я пропоную вам подумати на яку тваринку ви схожі або хотіли би бути схожі і чому, і продовжити таку фразу: « Я схожий на …, тому що…»
2. Повідомлення теми і мети заняття.
- Я не випадково заговорила з вами про наших менших друзів – тварин. Саме про них йтиме мова на нашому занятті, яке має назву «Цей загадковий світ тварин». Завдання, які стоять перед нами:
- вдосконалювати свої особисті творчі якості.
3. Вправа «Дресирований ведмідь»
Мета: розвивати продуктивність та гнучкість мислення.
- Ви вмієте швидко думати? Візьми олівець і папір і поміркуй – навіщо тобі може знадобитися дресирований ведмідь? Може для того, щоб носити твій портфель чи охороняти дім? У вас є три хвилини щоб придумати і записати якомога більше ідей. Не потрібно вибирати «хороші» і «погані», головне щоб їх було якомога більше. А зараз ви будете працювати в групах. Складіть спільний список, використовуючи ідеї всіх членів групи. Можете також спільними зусиллями доповнити ваш список.
4. Вправа « Що було би, якщо…»
Мета: розвиток творчих здібностей , розслаблення.
- Я хочу запропонувати вам цікаву гру. Зараз ви матимете змогу перетворитися в тваринку, ту, яку ви хочете. Виберіть для себе ким ви хочете бути. Ви – тваринка, яку ви вибрали, тому можете рухатися так, як вона, видавати ті ж звуки, поводитися так само. Для цього ви можете використовувати всю класну кімнату. Спробуйте відчути задоволення, радість, спокій, адже ви робите те, що вам найбільше хочеться. Запам’ятайте ці приємні відчуття. Дякую вам і прошу повернутися на свої місця, взявши з собою приємні відчуття.
Мета: розвиток творчих здібностей учнів.
- я пропоную вам побути у ролі творців і створити в своїй уяві, а потім і на папері неіснуючу тварину, назвіть її неіснуючим ім’ям. Ви можете описати її, а можете і намалювати. На виконання цього завдання у вас є 15 хв.
6. Вправа «Мені було…, тому що…»
Мета: підведення підсумків, рефлексія.
- На завершення заняття пропоную вам пригадати все, що ми сьогодні робити, згадати свої відчуття, думки, враження і продовжити фразу: «Мені було…, тому що…».
Тема: Творимо казку
Мета: розвивати творчі здібності учнів, продуктивність та оригінальність мислення; виховувати позитивне ставлення до своєї роботи та роботи товаришів.
Завдання:
Обладнання: демонстраційний та роздатковий матеріал: карточки для поділу на групи та пари; чисті аркуші паперу, ручки, прості та кольорові олівці.
Хід заняття
1. Вправа „Компліменти”
Мета: налаштуватися на роботу, створення позитивної атмосфери.
Діти стають в коло, беруться за руки. Дивлячись сусіду в очі, потрібно сказати йому кілька добрих слів, за щось похвалити його. Він, в свою чергу, повинен подякувати і сказати комплімент своєму сусіду. Комплімент, як і подяка, мають бути оригінальними.
2. Повідомлення теми і мети заняття.
- Дорогі діти! Всі ви, без сумніву, дуже любите казки, знаєте їх дуже багато. Тема сьогоднішнього нашого заняття „Творимо казку”. Як ви зрозуміли, ми будемо, використовуючи свої знання, уміння і навички, творчість, оригінальність та продуктивність мислення , вчитися творити казку. Завдання, які стоять перед нами:
3 Вправа „Малюнок в дві руки”
Мета: розвивати вміння узгоджувати свої дії в процесі виконання
спільного завдання.
- Неможливо уявити казку без казкових героїв. Тому завдання для вас – створити казкового героя. Для цього вам потрібно знайти собі пару. Візьміть будь ласка, зі стола по одній геометричній фігурі – дівчата – ромб, а хлопці – трикутник. Прочитайте уважно що там написано і попробуйте знайти собі пару. Ті, що знайшли собі пару, займайте столи. Кожен з вас повинен задумати казкового героя, якого він хотів би намалювати. Але малювати ви будете в парі, кожен свого героя по черзі. У вас має вийти один казковий герой, який матиме риси задуманих вами героїв. Дайте йому назву.
То ж бажаю вам успіху. На виконання цього завдання ви маєте п’ять хвилин.
4. Вправа на розслаблення „Подорож до Диво-острова”
- Ви чудово впоралися з завданнями, втомилися, тому я пропоную вам розслабитися і відправитися в подорож. Сядьте зручно. Так , як вам добре. Заплющте очі. Ми з вами відправляємося в дивовижну подорож до чудового місця, яке знаходиться далеко в океані. Його назва – Диво-острів. Живуть тут різноманітні казкові герої. Відбуваються різноманітні дива. Побувавши тут, ви стали свідками багатьох див, зустріли героїв, які до цього часу існували лише у ваших мріях. Ви відчули захоплення, радість, піднесення. Але все хороше закінчується. Приходить час повертатися. Та з собою ви берете захоплюючі спогади та чудовий настрій.
5. Вправа „Диво-острів”.
Мета: розвивати творчі здібності
- Наша мандрівка закінчилася. І я переконана, що всі ви хочете розповісти про вашу мандрівку до Диво-острова. Тому я пропоную вам створити казку „Диво-острів”. Героями цієї казки мають бути герої, яких ви і ваші товариші створили на сьогоднішньому занятті.
6. Підведення підсумків. Вправа „Мікрофон”
Мета: підведення підсумків заняття, розвивати здатність до рефлексії.
- На завершення заняття пропоную вам виконати вправу „Мікрофон” .А журналістом у нас сьогодні буде ...
Запитання :
Тема: Школа моєї мрії
Мета: розвивати творчі здібності учнів, продуктивність та оригінальність мислення, словниковий запас; виховувати позитивне ставлення до навчальної діяльності.
Завдання:
Обладнання: демонстраційний та роздатковий матеріал, карточки для
поділу на групи та пари;
чисті аркуші паперу, ручки, прості та кольорові олівці.
Хід заняття
Мета: створення позитивного настрою, налаштування на роботу
2. Повідомлення теми і мети заняття.
- Дорогі діти! Тема нашого сьогоднішнього заняття цікава і близька кожному з нас. Ми поведемо мову про школу вашої мрії, можливо вона схожа на нашу школу, а можливо і інша. Завдання, які стоять перед нами:
Мета: розвиток творчої уяви та розширення словникового запасу.
Мета: розслаблення, відпочинок.
Тепер подякуй цьому водоспаду світла за те, що він тебе так чудово розслабив… Трохи потягнися, випрямися і розплющ очі.
Мета: розвиток творчого мислення, вміння співпрацювати в групі.
( По завершенні роботи група презентує свої роботи).
Вправа « Я хочу сказати тобі…»
Мета: підведення підсумків заняття