Здоровим бути модно!
Мета: формувати знання дітей про значення здоров’я, прищепити гігієнічні навички, розуміння необхідності занять спортом, виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Хід заходу:
Вчитель: Уперше Всесвітній день здоров'я було відзначено 7 квітня 1950 року. Відтоді заходи, що проводяться щороку в цей день, дозволяють ще раз голосно нагадати всім і кожному, що здоров’я – це безцінний скарб.
(відкривається дошка і діти читають тему години спілкування)
Давайте поміркуємо, хто такі діти?
(Це маленькі хлопчики та дівчатка, які виростуть і стануть чоловіком та жінкою)
А що таке здоров’я?
(Це правильна, нормальна поведінка живого організму, самопочуття людини)
А як ви розумієте слово нація?
(Це люди, які розмовляють однією мовою, живуть на одній території)
Якщо буде здоровим кожен із нас, тобто не хворітиме, гарно себе почуватиме – буде здоровим увесь наш український народ.
(Відчиняються двері і до класу заходить Мікробчик (тато або мама)
Я – Мікробчик,
Я – хворобчик,
Я – до всіх чіпляюсь,
Замазур, ледачих,
Які спорт не люблять,
Дуже їх кохаю!
Я хвороби їм підкину:
Дифтерію, фарингіт,
І ангіну, і бронхіт.
Завжди весело мені,
Як хворіють діти.
Я – росту, міцнію,
Набираюсь сили
Як хворіють діти.
Без хвороби я страждаю,
Без ангіни – помираю.
Це для мене – жах!!!
(Заходить лікар Айболить зі своєю валізою. Мікробчик ховається)
Лікар Айболить. Діти, а сюди не заповзав Мікробчик?
Діти. Так. Він тут.
Лікар Айболить. А ви знаєте, що таке мікроб?
Діти. Так. Це збудник хвороби.
Лікар Айболить. Я давно вже полюю на цього Мікробчика. Він так підступно входить у довіру до дітей, а потім вони страждають складними хворобами. Я у своїй валізі маю те, чого він не любить, а точніше – чого боїться, від чого може загинути. Слухайте уважно:
Мию, мию без жалю,
Мию там, де брудно,
А купатись не люблю,
Бо від того худну…
Діти. Мило!
(Лікар Айболить відкриває валізу і дістає шматок мила.)
Мікробчик. Ай-ай-ай! Не треба! Що я вам зробив поганого? Я ж добрий!
Лікар Айболить. Так Мікробчику, ти добре вмієш обманювати дітей і заражати їх різними хворобами. Слухайте, діти, далі:
Ой, порізала пальчик Оленка,
І у друзів – стільки турбот:
І промити ранку гарненько,
І залити у ранку….
Діти. Йод!
(Лікар Айболить дістає із валізи йод. Мікробчик, зігнувшись, стогне, потихеньку пробирається до дверей.)
Лікар Айболить. Діти, подивіться на цього Мікробчика! Іще трішки – і ми його переможемо! Слухайте далі:
Хоч великі зуби маю,
Та нікого не кусаю.
Як мене ж хто вкусить,
То заплпкать мусить.
Я до цього звик,
Звуть мене - …
Діти. Часник!
( Мікробчик зникає за дверима.)
Лікар Айболить.(дістає часник) Діти, часник – це наш перший рятівник. Він не дає мікробам псувати не лише себе, а й усіх поруч. Якщо в квартирі є хворий, досить почистити 2 зубки часнику, подрібнити та поставити біля хворого. Через кілька днів він одужає. А що ще треба робити, аби бути здоровим?
Діти. Займатися спортом!
Лікар Айболить. Правильно! Отже, я вас дуже прошу, поговоріть про це зараз без мене, ось вам конвертики. А я піду слідом за Мікробчиком до інших класів, бо боюсь, що він там може прижитися.
(Лікар Айболить іде з класу, зібравши свої речі)
Вчитель. Подивимося, що нам залишив лікар Айболить. Відкрийте конвертики. У них лежать малюнки різних видів спорту, але розрізані навпіл. Їх треба правильно скласти у ціле.
Зараз ми попрацюємо в парах. Вашим завданням буде правильно скласти малюнок і назвати види спорту, зображені на них.
(На дошці вивішуються картинки)
Вчитель. А хто з вас займається спортом?
А зараз ми прочитаємо про одного хлопчика і його ставлення до фізкультури.
Г.Бойко « Про Юру і фізкультуру»
Щось із Юрою не те:
Щось наш Юра не росте…
Він такий у нас тоненький,
Хворобливий і худенький,
Мов заморене курча,-
Одноліткам до плеча…
Та чи знаєте ви те,
Чом наш Юра не росте?
Придивіться: він з дружками
Мчить по вулиці з книжками.
Звідкіля біжиш, ти, Юро?
Я тікаю з фізкультури!
Робота над змістом твору:
Який Юра?
А чому він такий?
Вчитель. Пригадаймо, як потрібно сидіти за партою? Чому?
Як ви гадаєте, чому деякі наші учні встигають вчитися в школі, відвідувати гуртки, почитати, погратися з друзями, подивитися телевізор….
Діти. Вони вміють правильно розподіляти свій час.
Вчитель. Тобто, дотримуються режиму дня. Він допомагає кожному багато встигнути і не втомитися. Дома ви разом з батьками складете свій режим дня. Він у кожного буде різний.
Вчитель. Чи запам’ятали ви, діти, що потрібно, аби бути здоровим?
Отже, якщо кожен з нас турбуватиметься про своє здоров’я, не хворітиме, то буде здорова і вся наша Україна!