Виховна година: "Здоровий спосіб життя".

Про матеріал
Запам’ятайте, любі діти! Здоров’я бережіть доки малі. І мудрими ідіть по цій землі. Хай кожен з вас запам’ятає: Що без здоров’я – щастя не буває!
Перегляд файлу

Новопразька спеціальна загальноосвітня школа – інтернат I-IIст.

 

 

 

 

Виховна година :

«Здоров’я дитини- багатство родини.»

 

                                                                   Підготувала : Ніжніченко М.П. D:\фото\IMG_20180215_182140.jpg

Мета. Розширювати поняття учнів про здоровий спосіб життя. Розвивати вміння розрізняти добрі і погані звички і передбачати наслідки, які вони ведуть за собою, щоб бути здоровим і життєрадісним; виробляти навички правильної поведінки. Виховувати принциповість,  повагу до себе, бажання підтримувати традиції здорового способу життя в сім’ї.

Матеріал до виховного заняття. Плакати з малюнками позитивної і негативної поведінки людей. Ноутбук,  презентація слайдів ,,Шкідливість наркоманії, куріння , алкоголю та інших шкідливих звичок, картки, малюнки.

Хід заходу

I.Організаційний момент.

1. Емоційне  налаштування  учнів.

Встаньте діти, ви рівненько

 Посміхніться всі гарненько.

 

Прохання:

 Не просто слухати, а чути,

 Не просто відповідати, а міркувати.

 Дружно і плідно працювати.

 

Усі люди відрізняються один від одного, кожен із нас унікальний, має свій колір очей і волосся, характер, настрій.

- Хочу дізнатися, який у вас настрій?

Посміхніться самі до себе, до мене, подаруйте посмішку один одному. За виразом обличчя бачу, що у вас усе гаразд, і ваш настрій можна зобразити так :  (задоволення).

  Я дуже хотіла б, щоб гарний настрій не залишав вас упродовж усієї виховної години.

                  Запам’ятайте, любі діти!

                  Здоров’я бережіть доки малі.

                  І мудрими ідіть по цій землі.

                  Хай кожен з вас запам’ятає:

                  Що без здоров’я – щастя не буває!

 

Вихователь. Сьогодні у нас дуже цікава тема про здоровий спосіб життя. Хто як розуміє дану тему? Як пояснити — здоровий спосіб життя? (Відповіді учнів). Здоровий спосіб життя людина веде тоді, коли вона не має поганих звичок, які шкодять її здоров’ю. А які це, діти, погані звички, які шкодять здоров’ю людини? (Відповіді учнів). Правильно, це вживання алкоголю, який веде до сп’яніння. А в такому стані людина може захворіти, потрапити в аварію, тому що у неї порушується увага, вона тоді не спроможна аналізувати ситуацію і свої вчинки, власну поведінку, тому в стані алкогольного сп’яніння вона може, навіть, скоїти злочин, що часто і трапляється в житті. Алкоголь діє на функції головного мозку, людина стає дратівливою, не завжди розуміє, що робить, втрачає пам’ять, увагу, мислення. Часто людина на другий день не пам’ятає, що вона говорила, що робила, де і з ким була. Окрім того алкоголь негативно діє і на всі життєвоважливі людські органи, руйнує їх, завдає шкоди здоров’ю. А особливо піддається страшному руйнуванню дитячий організм, який ще не окріп, а тільки розвивається і йому потрібне правильне харчування, правильний спосіб життя, щоб бути здоровим. Тому дітям категорично забороняється вживати спиртні напої, навіть пробувати їх. А чому ж люди їх вживають? (Відповіді учнів). Спочатку людина легко хмеліє і все їй здається веселим і смішним, тому вона вже не зупиняється, щоб продовжити цей веселий і райдужний стан, але цей стан швидко переходить в інший, далі вона стає агресивною, злою, настрій у неї погіршується. Вона продовжує пити, щоб знову повернути радість, а радість уже не повертається, тільки росте агресія. А вийти з такого стану людина сама іноді неспроможна. Тому в кінці людина так п’яніє, що не може підвестися, її тіло відмовляється слухатися і вона втрачає рівновагу і свій розум. Діти, ви колись бачили п’яну людину, яка не може йти, а падає і падає? (Відповіді учнів). Вам подобаються такі люди?(Відповіді учнів). Ні, а тому ніколи не тягніться до чарки, тому що кожного, хто почне пити, спіткає така сама доля. І не думайте, що ви будете кращим, ніж той, хто лежить у калюжі. Він також колись був дитиною, юнаком і думав, що з ним такого лиха не трапиться, але ж ось — трапився і тепер він не може бути нормальною людиною. А чому це так? (Відповіді учнів). Якщо людина часто вживає алкогольні напої, це приводить організм до хвороби, тобто — до звикання. Організм хворий і він вимагає нової порції алкоголю. Це так само непереборно, як вам іноді хочеться їсти, коли ви не їли цілий день. Щоб ви не робили, чим би не займались, а коли ви голодні, то ні про що більше не можете думати, тільки про їжу. І що ви робите в такому випадку? (Відповіді учнів). Правильно, ви біжите на кухню, щоб попоїсти. А коли людина звикає до алкоголю, то їй постійно хочеться випити горілки чи вина і вона не може зупинитися, щоб не робила, а її тягне до горілки і все. Ось такий стан приводить людину до загибелі. Вона дуже хвора і з цього стану сама не може вийти, бо хворі в неї не тільки всі органи, але й голова, якою вона вже неспроможна мислити.

Робота з плакатами, малюнками. « Шкідливі звички.»

D:\фото\IMG_20180215_182352.jpg

 

- Діти, а що означає бути здоровим?  Яку людину можна назвати здоровою?

(Бути здоровим - значить бути веселим, життєрадісним, з надією зустрічати новий день, відчувати себе по-справжньому щасливим).

(Записування відповідей на дошці.)

 

 

(Людина весела, здорова, нічого не болить, добре працює, вчиться, грає в різні ігри …)

- Діти, підніміть руку, хто жодного разу не хворів.

Нажаль таких серед вас немає. За своє недовге життя ви встигли перехворіти, а дехто навіть встиг нагородити себе хронічними, тобто постійними хворобами.

 Коли людина виконує якісь дії постійно, підсвідомо у неї виникає бажання або необхідність робити їх знову і знову – це і є звичка.

Звички бувають шкідливі і корисні. Найбільшу шкоду організму людини приносять такі звички: алкоголь, куріння, наркотики.(Розгляд плакату.)

 

D:\фото\IMG_20180215_182242.jpg

 

 

 Важливо їсти не тільки вдосталь, а й правильно. Наш організм повинен отримувати різноманітну їжу, насичену білками , жирами, вуглеводами, а також вітамінами і мінеральними речовинами.

 Доцільно приймати їжу 3-4 рази на день, в певні години.

 Корисно вживати продукти рослинного та тваринного походження і не зловживати такими продуктами як чіпси, тістечка, кури гриль, тому що вони насичені барвниками та хімікатами. Ми з’ясували, що здорова їжа повинна стати нашим головним другом.

 Не вживайте не якісні і шкідливі для організму продукти! .

 Учень.

Є ще інші шкідливі звички : дивитися довго телевізор, грати в комп’ютерні ігри, на мобільних телефонах, гризти нігті, читати лежачи та інші.

Фізкультхвилинка.

 Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

Робота з загадками.

Ношу їх багато років, 
А ліку їм не знаю. (Волосся). 
У вовні, а не вівця, 
Літо й зиму труситься. (Борода). 
Двоє лисенят завжди поруч сидять. (Вуха). 
Два ряди сорочок, а між ними фартушок. (Зуби, язик). 
На одному камені дві змії лежать. (Лоб, брови.) 
Сопе, хропе, часом чхає, 
Сюди – туди зазирає, 
На морозі замерзає, 
Бо одежини не має. (Ніс). 
У щуки зовсім їх немає, 
А білий гриб одну лиш має, 
Курчатко – дві; а що з трьома? 
Нехай кмітливий відгадає! 
А чорний жук їх має шість… 
Що це таке – хто відповість? (Ноги). 
Зверху гай, 
Під гаєм моргай, 
Під моргаєм сліпко, 
Під сліпком видко, 
Під видком нюхко, 
Під нюхком цапко. (Голова людини).
Було собі два брати 
І обидва Кіндрати, 
Через доріжку живуть, 
А один одного не бачать. (Очі). 
Своїх очей не маю, а іншим бачити допомагаю. (Окуляри). 
У двох матерів по п’ятеро синів, 
У кожного своє ім’я. (Пальці). 
Що то за штука день і ніч стука? (Серце). 
Солоне, а не сіль, біжить, а не річка, 
Блищить, а не золото. 
Коли б угадати та менш його знати! (Сльози). 
Стоїть погрібець, а в ньому два ряди яєць. (Зуби). 
Крутиться – вертиться, а в ополонку не впаде. (Язик).

- Прекрасно, діти - ви молодці.

Учениця

Та відразу зрозумій,
Що у світі гарне.
Відрізняти змалку вмій
Добре і погане.
А щоб усмішка цвіла
На твоєму личку,
Не роби нікому зла
І май гарні звички.
Ще здоровим в світ іди —
Це важливо дуже!
Без хвороб і без біди
Обійдися, друже!
Хто здоровеньким росте —
Дух здоровий має.
Пам’ятайте всі про те,
Хай усякий знає.Що горілка і табак(Який дехто любить).

Не сприя цьому ніяк —
Лиш здоров’я губить! D:\фото\IMG_20180215_183010.jpg

Вихователь. А тепер поговоримо про куріння, яке також — дуже шкідливе для людського організму. Діти, а хто з вас знає, чому куріння таке шкідливе? (Відповіді учнів). Куріння — це теж дуже шкідлива звичка, з якою важко боротися, коли людина її наживає. Так, як і від алкоголю, звичку куріння самому просто неможливо побороти, бо людина до неї звикає, а звичка, як каже народ — це друга натура. А шкідливе куріння для здоров’я тим, що від нього людина набуває багато хвороб, які важко вилікувати або й зовсім неможливо. Це — рак легенів, який найпоширеніший серед курців; це недостатній ріст і розвиток у людей, які в дитинстві почали курити; це хвороби центральної нервової системи, які не дають людині повністю розкрити свої здібності та обдарування. А для молодої людини, яке йде в життя, дуже важливо розкрити свої таланти, вибрати дорогу в житті серед тисячі доріг, які відкриваються перед нею після закінчення школи. А тій людині, яка почала з дитячих років курити, дуже важко мислити, вона не може зосередити свою увагу на чомусь одному, швидко втомлюється, у неї низька працездатність, вона частіше від інших хворіє, страждає хронічними хворобами. А хвора людина ніколи не має хорошого настрою, її все тривожить, дратує, втомлює. Вона рідко буває життєрадісною, веселою і щасливою. Хіба, діти, хвора людина може бути щасливою? (Відповіді учнів). У такої людини все написано на виду, на її фізичному розвитку. Недаремно народна мудрість каже: «Подивись на вид і не питай про здоров’я». Тому треба берегти своє здоров’я змалку, бо якщо його втратиш, то ніколи нічого назад не повернеш. Недаремно люди кажуть: «Бережи одяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий». І це дуже правильно народ підмітив, адже втраченого здоров’я неможливо повернути. Особливо, коли дитина втрачає його у віці, коли її організм росте і розвивається. А цигарки, до яких притягує дітей, як магнітом, роблять свою чорну справу. Вони калічать дитячий організм поступово, але незворотньо. І така дитина росте неповноцінною людиною, хворобливою, нещасною. Бо, як кажуть, є каяття, та немає вороття. Почав курити змалку, хотів показати себе дорослим, а от, коли став дорослим, та ростом не вийшов, здоров’ячко слабеньке, а там, дивись, і хвороби одна за одною чіпляються... Та й вік у курців короткий... Отож, і кинув курити, а здоров’я вже нема, бо його не повернеш, через те люди так і кажуть, що є каяття, та немає вороття. А щоб такого не сталося, то й починати курити не треба. Дивіться на тих людей, які ведуть здоровий спосіб життя і беріть з них приклад, а не з тих, хто нажив погані звички, а тепер бідкається, що немає здоров’я. А звідки ж йому взятися, коли змалку людина себе поступово знищувала і знищувала? Мало того... Цигарковий дим згубно впливає не тільки на тих, хто курить, але й негативно діє на здоров’я тих, хто знаходиться поруч і вдихає цей дим. Їхні легені так само страждають. А погляньте на тих, хто йде у цей світ без поганих звичок! Вони веселі і щасливі, влаштовані добре в житті, мають гарні професії, досягли успіхів. Вони самодостатні і щасливі. Хай усі навколо них вживають алкоголь, курять, а ці люди — ні. А навіщо? Вони знають, що може їх чекати завтра і цього не роблять, бо мають знання, власну гордість, свої принципи, від яких не відступаються, бо мають силу волі. От і ви будьте сильними. Хоч це і нелегко, але виробляйте в своєму характері отой невидимий, але твердий стержень, який ніхто не зламає, будьте сильними, незламними, майте завжди свою думку, відстоюйте своє — Я! І не підпадайте під негативний вплив тих хлопчиків та дівчаток, які хочуть вами верховодити, керувати. Вони не завжди бувають хорошими друзями, а частіше навпаки. Якщо важко вам протистояти їхньому натискові, то краще не дружіть з ними, відмовтеся від них, бо з ким поведешся, того й наберешся. Та й хто вони такі, щоб керувати вами? Будьте гордими і чесними самими з собою. Перед вами — весь світ! І від того, як ви себе поведете в ньому, таким буде і ваше життя в майбутньому. (

 

 

 

((D:\фото\IMG_20180215_182710.jpg

 Знання нашого народу про здоров'я відобразилися в усній народній творчості: прислів'ях і приказках. Давайте пригадаємо їх.

Я  починаю ,  а  ви  продовжуєте.

Було  б  здоровя,  все  інше    (наживеться).

Як  немає  сили,  то  й  світ     ( не  милий ).

Здоровя  маємо – не  дбаємо,  а  втративши  -    ( плачемо).

Здоровя  за гроші    ( не купиш).

Хворому  і  мед    (гіркий).

Бережи  одяг  доки  новий,  а  здоровя  -  доки   (молодий).

Здоровому  - завжди    ( здорово).

Вартість  здоровя  знає  той,  хто  …( його  втратив).

У  здоровому  тілі – завжди   … (здоровий  дух).

Вихователь. А зараз згадаймо ще одну з найбільших бід — це наркоманія. Страшна біда, яка захоплює дитину з першого разу і вже не відпускає ніколи. І дуже рідко кому вдається вирватися з її страшних обіймів, таких буває — один на тисячу. Наркотичний дурман захоплює не тільки тіло, але й душу, дитина втрачає розум, під дією наркотичного дурману, вона готова на найбезрозсудніші вчинки, бо не розуміє, що з нею коїться, часто готова йти в огонь і в воду, де й втрачає здоров’я, а дуже часто і саме життя. Наркотики негативно впливають на роботу головного мозку, спочатку дитині здається, що вона потрапляє в рай чи в країну задоволень, де все перед нею казкове в незвичайне, вона ніби під дією чарів, іноді здається, що вона смілива і відважна і воює з натовпом привидів чи загадкових створінь, іноді від певного виду наркотиків вона перебуває в стані ейфорії, збудження, веселощів і т. ін. Але все це омана, в цьому стані дитина неспроможна реагувати на зовнішні подразники, вона не бачить реальної картини життя, тому може потрапити під машину, може забратися на дах висотного будинку і звідти стрибнути, може впасти у воду і втопиться, може ув’язатися в бійку з людьми, адже вона нічого реального не помічає навколо себе, тому що перебуває під впливом тих картин, які пропливають у її збудженому, хворобливому мозку. А тому погляд у неї затуманений, вона дивиться і нічого не бачить, рухи уповільнені і непевні, бо в цей час перебуває в тому екзотичному видінні, яке викликають наркотики. Це дуже страшний стан, після якого наступає ще страшніше пробудження. Організм відразу звикає до такого стану і вимагає поповнення новою дозою, а якщо цього не зробити, то людину зводить судома, її долає страшний біль, весь організм корчиться, від жахливого болю страждає кожна клітинка тіла. Щоб позбутися цього болю, людина знову змушена вводити порцію наркотиків та щоразу більшу і більшу, бо попередня вже не допомагає. Виникає непереборна наркотична залежність, яку не в змозі подолати навіть найсильніша людина у світі. Тож незабаром приходить такий час, коли нова доза вбиває саму людину і вона вмирає. Смерть забирає наркоманів зовсім молодими, вона не чекає, доки дитина підросте і почне якось боротися проти страшного зла, часто наркомани доживають лише до 14—25 років, а довше ці люди і не живуть. Мало того, що вони вже не можуть обходитися без наркотиків більше кількох годин, то більшість з них заражають себе ще й іншими не менш небезпечними хворобами, які сьогодні не лікуються в світі, а це ще швидше приводить до їх фіналу. То скажіть, діти, знаючи все про наркотики, варто випробовувати їх на собі? (Відповіді учнів). Чи може краще відмовитись від цього страшного випробовування, яке закінчується так трагічно? Адже вам сьогодні розповідають всю правду про це лихо, щоб застерегти від неприємностей, від біди і зберегти ваше здоров’я і саме життя.

Людина приходить у світ для добра, вона повинна виконати на землі свою місію, зробити якусь корисну добру справу, адже це її покликання. А замість того, деякі люди ось так гублять своє власне життя, а також життя своїх рідних і близьких людей. Ви, діти, з кожним днем ростете, мужнієте, пізнаєте світ, йдете в життя. А воно таке прекрасне, світ такий цікавий, красивий і захоплюючий, у ньому так багато ще непізнаного, то ж вам відкривати у ньому все нове, долати неприступні вершини, йти до нових горизонтів. А тому ви повинні рости здоровими, сміливими і мужніми. Вам треба будувати нове життя, захищати свою країну, свою родину, трудитись, щоб добре і забезпечено жити в майбутньому. Тільки здорова фізично, морально стійка людина може сьогодні бути успішною і щасливою.

Підсумок виховної години.

Здоров'я родини - здоров'я дитини.

В цю істину вкладено глибокий зміст.

Здорова родина - здорова дитина.

У цих двох поняттях прокладено міст.

Хай міст цей єднає батьків і дітей,

Щоб правильно й радісно жити,

Іти по життю із девізом в руках:

«Здоров'я потрібно цінити».

- Пам’ятайте діти :

Усе в житті піде чудово,

Якщо будеш ти здоровим :

І духовно, і фізично,      

Будеш людям симпатичним.

Тож розумного навчайся,  

А шкідливого цурайся.

Будь веселим і кмітливим,

Будь здоровим і щасливим!

- Швидко сплинув час,

я діти дуже вдячна вам за роботу.

Будьте здорові!     

 Якщо  хочеш  бути  здоровим,

 Правило  запам’ятай :

 Турботу  про  своє  здоровя    

  На  лікарів  не  перекладай.

 Лікарі  лікують  хворих,

  А  здоровя  вони  не  творять.

  Людина  повинна  бути  сама

  Дисциплінована  і  вольова.

 

                

 

 

docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
22 лютого 2019
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку