Виховна " Природа - дім , який потрібно берегти"

Про матеріал
Поглибити і розширити знання людини про природу, про вплив людини, її поведінку на природу; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства. Розвивати пізнавальний інтерес до всього, що оточує нас. Виховувати бережне відношення до природи як до рідного дому, бажання зберегти планету для нащадків.
Перегляд файлу

Природа  - дім, який потрібно берегти

Мета  Поглибити і розширити знання людини про природу,  про вплив людини, її поведінку на природу; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні  багатства. Розвивати пізнавальний  інтерес до всього, що оточує нас. Виховувати  бережне відношення до природи як до рідного дому, бажання зберегти планету для нащадків.

 

 Вчитель     Добрий  день, діти! Сьогодні ми поговоримо з вами про нашу матінку природу, про те, що її треба берегти, любити і плекати, бо вона дуже багато дає людям корисного і ми повинні їй дякувати за це і  платити добром. Сьогодні ми уявно з вами помандруємо до… А куди ви здогадаєтесь, якщо відгадаєте ось таку загадку:

Влітку шубу одягає, восени її скидає,

Всім він затишок дарує,

Захистить і нагодує. ( ліс )

 

Вчитель         Так , звичайно, ми помандруємо до лісу.

 

А чим багатий ліс?

Які дерева ростуть у ньому?

 

Дидактична    гра « Екологічна піраміда»

 

Біла кора, тонкі віти - відгадайте її діти?

Сини в шапках, а батько – кучерявий.                  

 Влітку і взимку вбрання одне у нас, а можете зустріти нас на Новий рік у вас.

Стоїть красуня над водою,запишалася собою, то в білесеньких хустинках, то в червоних намистинках.(береза, дуб, ялини,калина)

Яку користь приносить ліс?

Що може загрожувати  лісу?

Чому може виникнути пожежа?

А чому не можна вирубувати ліси?

 

Недаремно люди говорять:

 

Нема ліпшої краси, ніж гаї та ліси.

Нема дерева -  посади,є дерево – бережи.

 

Всією душею всім своїм серденьком

Люблю тебе, рідний край, земленько рідненька,

І вас люблю,  гори ,ліси та гайочки,

І вас, ріки повноводні, маленькі струмочки.

Бо в тих ріках і струмочках –

Бачу тебе, рідний краю, дорога землице,

Ти мене годуєш як дитину,

Тому люблю тебе, земле, люблю Україну.

 

Слова прості є, ніж двічі два:

Земля, вода ,повітря і трава

Кущі і люди, звірі і птахи

Ми всі загинем, коли згинеш ти.

 

Я вірю: не мине ніколи,ні,

Усе чим дорожу і чим живу

Звертаюся до Всесвіту лишіть мені

Повітря, землю, воду і траву.

 

Вчитель      Всі ми з дитинства любимо природу.  Любимо мандрувати  лісами, полями,купатися в морі, в річці, ставках, милуватися квітами, спілкування з природою дозволяє стомленій людині відновити фізичні сили та душевну рівновагу. Природа джерело радості і життя. І от часто у вихідні дні сім’ями їдуть відпочивати на природу, де шумить ліс,де шепчуть трави,співають пташки. Набридло вдома все: і кухня, і сервант, і телевізор. Вдома ані вогнища розкласти, ані  пляшки шпурнути куди попало і стати не скрізь дозволено. Тільки до хати роззуйся, бо килим та доріжки. Там не сядь, бо диван дорогим ліжником  застелено,  там  не притулись, бо меблі поліровані, а на природі розкіш: бий, кидай ,

багаття розводь, ламай, рви, бо природа хоч і жива та німа все стерпить. Такі любителі природи поламають всі гілки,пооббивають ,жолуді, позбивають всі каштани, як грибів не відшукають, листя й хвою позгрібають, звалять дуба і ялину . Коли б зміг говорити ліс, оглянув би він свою крону і заплакав би від погрому і подумав би у голос:

Що зі мною іще буде, коли прийдуть сюди люди?

 

І лишили природі обламані  гілки

Зім’яту траву ( мов пройшлися слони )

Оставили  нечість, побили пляшки

«Цивілізовані »ці дикуни.

 

Є давня приказка в мого народу

Що має мораль нашій темі близьку

Хто може понівечить рідну природу

Той здатний понівечить душу людську.

 

Вчитель     Досліди вчених свідчать, що присутність навіть однієї людини на природі не проходить для лісу безслідно. Збір грибів, ягід, квітів знижує можливість  самовідтворення окремих рослин. Шум заважає тваринам нормально жити, розмножуватися, вирощувати потомство. Зламана гілка, зарубина на стовбурі , вирізаний ножем автограф стають причиною хвороби й загибелі дерева. Трава втоптується, ліс рідіє на очах.

          Саме таким любителям природи завдячує Червона книга появою на своїх сторінках все нових і нових видів представників тваринного і рослинного світу.

            У природі все прекрасне, гармонійне, взаємнопов’язане. Та без води немислиме життя ні людей, ні тварин, ні рослин. Прекрасна сама вода,образ чистоти, символ життя, першооснова всього живого на землі.

 

Біля гаю де вогонь калин

Гронами налитими багряниться

В килимі смарагдових  долин

Як сльоза  прозориться  криниця.

 

А в криниці голуба вода

Світиться глибинними вогнями

П’єш – і в серце сила молода

На добро вливається піснями.

 

Де б у світі я б не мандрував

Завжди прохолодою сріблиться

В пахощах густих калин і трав

Дзвонкова одстояна криниця.

 

Вчитель   На сучасному етапі життя на землі є проблема забезпечення людства прісною водою. Основна причина – забруднення її. Часто – густо люди є причиною забруднення води. Підприємства можуть викидати бруд, мастила, отруту в річки , моря. Таке ми можемо побачити і в наших ставках.

 

Рятуємо чисте повітря. Рятуємо воду.

В морях, океанах, малих і великих річках.

Рятуємо рідкісних птахів – не всі ще породи,

А ті,що зникають в полях, у лісах і морях.

 

Рятуємо злаки, а потім рятуємо  квіти

Рятуєм  світанки від кіптяви, гару й димів

Рятуємо тишу, щоб в тиші мовчати й радіти

 Рятуємо вулицю від голосних двигунів.

 

Рятуємо землю, а потім рятуємо небо.

Рятуємо поле безмежних нив.

Рятуємо ніжність…Від кого рятуєм?  Від себе.

Поки ще не пізно і можна хоч щось зберегти.

 

Все на землі все треба берегти:

І птаха, й звіра, і оту травинку

Не чванься тим, що цар природи ти

Бо врешті ти , лише його частинка.

                                                              

Так частка -  невелика і залежна

 Цю істину сприймай  беззастережно

І як береш, то треба віддавати,

 Коли й надалі хочеш царювати.

 

Вчитель       Природа -  надбання всього людства , тому її охорона – глобальна проблема, що не зникає і не має кордонів. Та найбільшою небезпекою для людства є гонка ядерної  зброї, якої на землі стільки, що можна 15 разів знищите все живе на землі. Випробування ядерної, біологічної та хімічної зброї призводить до забруднення, отруєння навколишнього середовища в світовому масштабі. Тому охорона природи  тісно пов’язана  з боротьбою за мир.

 

Щоб не жахало людство бомб виття,

Щоб атома приборкать сили згубні

Із нами всі народи волелюбні

Стають на варті миру і життя.

Щоб океанів ядерний прибій

Не вихлюпнув Землю з орбіти,

Між зорями щоб вічно голубіти

Землі – планеті нашій голубій.

 

Вчитель     У природи немає державних кордонів. Охорона природи вимагає спільних зусиль усіх народів і держав . Охороною природи займається ціла система Міжнародних організацій. Широку міжнародну популярність і схвалення дістала Червона книга. Держави, на території  яких є тварини і рослини занесені до Червоної книги, несуть відповідальність  перед  людством за їх збереження. Міжнародна конференція з питань охорони природи, яка відбулася в Стокгольмі в 1972 році, оголосила 5 червня Міжнародним днем  охорони природи навколишнього середовища.

 

П’яте червня  - день чудовий:

Щедрий  подих  літа

Благодатний шум діброви

Днина мила й світла.

 

П’яте червня – день врочистий

Захисту природи

Свято мирне, свято чисте,

Свято міжнародне.

 

П’яте червня – день тривоги

В двадцять першім віці.

День швидкої допомоги

І пташині й квітці.

 

Вчитель     26 квітня 1986 році сталася найбільша катастрофа сторіччя на четвертому енергоблоці Чорнобильської АЕС. Було собі місто Чорнобиль. Затишне, красиве, та біля нього побудували атомну станцію. І недогляділи, погано збудували,погано пильнували. Після аварії  багато земель України стали брудні. На них не можна сіяти, пасти худобу, на заражених землях не можна жити. Чорнобиль тепер велика рана України.

     Аварія на Чорнобильській АЕС , смертоносне полум’я. В ту ніч пожежники виконували свою роботу. Це був смртний бій, з якого хлопці вийшли переможцями. 28 чоловік затулили собою не тільки станцію, а й Європу. 6 зразу ж загинуло: Володимир Правик, Віктор Кибенко, Володимир Тищура,  Микола  Ващук, Василь Ігнатенко, Микола Титенок.  Вічна слава цім героям!

 

І раптом -  вибух,  полум’я   смертоносне

І  вмить здригнулась вся  планета

Відчули це повітря,небо і земля

У кожний дім постукала біда.

 

Не винен я, що все те сталось,

Що розкололась неба твердь,

Що в золотом покриту галузь

Ми атома впустили смерть.

 

Це не просто дивна випадковість.

Є у цьому логіка сумна :

Приспано обов’язок і совість

І розплата грянула страшна.

 

Видно як води Славутич несе

Є герої, хвороби і втрати.

І страшно подумати навіть про те,

Що все могло у нас попелом стати.

Я мовчу, а що мені казати?

Мені як всім хочеться жити й страшно вмирати.

 

За днями дні – минув  24 рік

За днями дні – четвертого немає

Нехай же лихо наше проминає

І в світі не повториться вовік.

 

Хай стане мир міцнішим у стократ,

Хай над землею чисте небо буде.

Чорнобиль – попередження – набат-

Його уроків людство не забуде.

Той хто любить паростки кленові,

Хто діброви молоді ростить.

Сам достоїш людської любові ,

Бо живе й працює – для століть!

 

Вчитель      Тож бережіть і любіть природу, діти!

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
1 грудня 2021
Переглядів
391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку