Ранкова зустріч "Подорож до хвойного лісу"

Про матеріал
Подорож до хвойного лісу. Мета. Поглибити й розширити знання дітей про хвойні дерева; вдосконалювати навички складання порівняльної характеристики хвойних дерев, вміння класифікувати, аналізувати; повторити дії над числами; формувати правильну морально-етичну оцінку людських учинків; підготувати учнів до дорослого життя, сприяти засвоєнню звички діяти за законами добра і краси; розвивати мислення, кмітливість, уважність; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

 

 

Рокитнянська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2012 рік

Тема. Подорож до хвойного лісу.

Мета. Поглибити  й розширити знання дітей про хвойні дерева; вдосконалювати навички складання порівняльної характеристики хвойних дерев, вміння класифікувати, аналізувати; повторити дії над числами;  формувати правильну морально-етичну оцінку людських учинків; підготувати учнів до дорослого життя, сприяти засвоєнню звички діяти за законами добра і краси; розвивати мислення, кмітливість, уважність; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.

Обладнання: «Загадкова скринька», гілка сосни, карточки для роботи в групах, медалі за виконану роботу, ілюстрації, маски до інсценізації, сигнальні картки.

План проведення.

1. Привітання.

2. Поліпшення настрою.

3. Обмін інформацією.

  • Погода на сьогодні.
  • Ранкові гості: пан Повторяйко і пан Запитайко.
  • Крісло автора. Захист проектів.

4. Робота в центрах.

5. Завдання на слідуючу ранкову зустріч.

 

Хід зустрічі

І. Організаційна хвилинка.

Діти стають в коло, беруться за руки і промовляють вірш.

Дружно в коло всі ставаймо!

День сьогодні починаймо

Із веселих, добрих слів,

Щоб смутніть ніхто не вмів.

ІІ. Привітання.

Діти вітаються до всіх присутніх.

Доброго ранку, сонечко!

   Доброго ранку, хмаринки!

Доброго ранку, пташки!

Доброго ранку, дерева!

Доброго ранку, земле!

Доброго ранку нам!

Доброго ранку Вам!

ІІІ. Поліпшення  настрою.

1.-  Сідайте зручненько на стільчики. Розпочнемо… (ранкову зустріч).

- Діти! А чого ви очікуєте від цієї зустрічі?

Діти проговорюють свої очікування.

- Я хочу: більше дізнатися, поспілкуватися, погратися, відпочити, покращити настрій, поспівати, розказати вірші, зустрітися з красою, покращити настрій, повторити вивчений матеріал.

- Розкажіть про свій настрій. Чи є в нашому класі похмурі личка?

- Чи не хочеться вам поділитися з нами, що зіпсувало ваш настрій? 

- Як же нам поліпшити настрій, щоб всім стало веселіше?

- Створити нам добрий настрій допоможуть компліменти, добрі слова, побажання.

Діти обмінюються компліментами.(Звучить мелодія до пісні «Усмішка».

2. Закріпимо все сказане нашим девізом.

У нас немає я.

У нас немає ти.

Ми єдиний клас.

Ми одна сім’я.

ІV. Обмін інформацією .

  1. Доповідає черговий учень:

- Доброго ранку! Сьогодні середа, 8 лютого, 2012 рік.

- Зранку температура була -15 градусів.

  Небо світле. Світить сонце.

  Вітер легенький.

  Опадів немає.

- Особи дня : Настя і Владик.

2. Особи дня розповідають чому місяць лютий лютим назвали.

а) Лютий – другий місяць року. Здається, лише вчора ми тішилися новорічними святами, а вже почався лютий – останній місяць зими. Хоч за своїм характером він конозистий, та однаково сонце повертає на весну – день збільшився майже на три години. Тому, як мудро підмічено в народі: «Лютий сніг весною пахне».

б) Вірш «Лютий».

Третій місяць зветься лютий,

А лютує він тому,

Що на світі довго бути

Не доводиться йому.

Хоче лютий, щоб на світі

Панувала вік зима.

Та поволі сонце гріти

Починає крадькома.

Довші дні, коротші ночі.

Гульк – уже й струмок тече!

Лютий враз як зарегоче,

Знов морозом припече.

  1. 15 лютого – Стрітення.

     Вдавнину це свято називали Зимобор, Громовиця. Саме 15 лютого зима зустрічається з весною. За повір’ям зі Стрітенням пов’язано чимало прислів’їв і прикмет.

Якою погода виявиться цього дня, така буде й весна:

- коли відлига надворі, то весна буде рання і тепла;

- пада сніг – дощова і тривала;

- хурделить – пізня та холодна;

- похмуро – ще будуть морози.

   Стежили за розміром бурульок:

  • Якщо увечері вони короткі – до весни випаде небагато снігу;
  • Довгі, то чекай рясну заметіль.

3. Хвилинка спостереження.

- Що ви побачили, помітили, що вас здивувало, коли ви йшли до школи сьогодні вранці?

3. Повідомлення теми ранкової зустрічі.

а)   Яку тему ми вивчали на уроці природознавства? (Рослини). Про що саме ми будемо сьогодні говорити підкаже «Загадкова скринька» (інтерактивний метод «Так – ні»).

    Аби дізнатися, що лежить у «Загадковій скриньці», діти називають предмет, який належить якійсь рослині, що може поміститися у скриньці. (Соснова гілка).

4. Слово надається панові Повторяйку.

- Якій рослині належіть цей предмет?

- До яких дерев відноситься сосна?

- Чому їх назвали хвойними?

- Що таке хвоя?

- Це багаторічна чи однорічна рослина?

5. Відгадування загадок пана Запитайка.

Голки в мене коротенькі

І колючі, хоч маленькі.

Всім знайомі ці гілки.

На них шишки – мов свічки.

                                   (Ялина.)

 

                        Хоч хвойні – це моя рідня.

                        На них лиш влітку схожа я.

                        Як тільки осінь настає –

                        Скидаю я вбрання своє. (Модрина.)

6. «Крісло автора».

а) Захист міні-проектів.

- До цієї зустрічі діти готовили міні-проекти на тему «Хвойні рослини». Кращі з них ми заслухаємо.

б) Авторські вірші про рослини?

в) Нагородження авторів медалями.

V. Групова робота.

1. Розподіл учнів на групи за картками – назвами хвойних дерев.

 «Модрини» - Науковий центр.              «Ялини» - Літературний центр.

 

 

 

 

 

 

 «Сосни» - Математичний центр.                       «Кедри» - Мовний центр.

                                                  

 

 

 

 

2.Хвилинка психологічного настрою.

Звучить музична композиція.

  - Тож давайте вирушимо у хвойний ліс. Здається, що дерева мовчазні і непорушні у своїй величній красі, але це тільки на перший погляд. Якщо уважно придивитися, прислухатися, вони розкриють нам свої таємниці.

Учні займають свої місця в центрах діяльності.

3.Робота в групах. Завдання  для роботи в групах.

 «Модрини» - Науковий центр.  

   Складання порівняльної характеристики хвойних дерев (сосни звичайної і модрини європейської).

     -  Використовуючи додаткову літературу і гербарій, заповніть «Картку дослідника», виділіть спільні і відмінні ознаки дерев.

 Модрина європейська

 

     

 

   Модрина  - це дерево не схоже на інших представників хвойних. Передусім тому, що воно не вічнозелене, а літньо-зелене і на зиму скидає хвою. дерево висотою 25-30 м, Щороку навесні модрина одягає нові світло-зелені шати. Листя на коротких пагонах, нерівної довжини, зібрані по 30-40 (рідше-по 60) в пучки. Шишки розкриваються тільки ранньою весною. Модрину на Україні часто висаджують у парках, садах і вздовж доріг.

 

Сосна звичайна

 

 

     Сосна звичайна росте в лісах. Це вічнозелене дерево. У сприятливих умовах сосни досягають ЗО—40-метрової ви­соти й живуть до 350—400 років. Укорочені пагони несуть дві хвоїнки 4,5-7 см завдовжки, що тримаються 3-5 років. Має шишки з горішками, які дозрівають на другий рік.

Картка дослідника

 

Сосна звичайна

Модрина європейська

Спільні ознаки

 

 

Відмінні ознаки

 

 

 

«Ялини» - Літературний центр.

- Переставити рядки, щоб вийшов вірш.

Посадили ми ялинку у дворі, 
Підросла вона на радість дітворі, 
Простягає нам засніжені гілки:

 Будем разом святкувати, малюки!

«Кедри» - Мовний центр.

-  Знайти зайве слово. Довести свою думку.

  • Дуб, калина, сосна, кедр.
  • Смерека, ялиця, бук, модрина.

-  Впізнати предмет за ознаками.

  • Зелена, колюча, смарагдова, струнка. (Ялинка).
  • Розлога, пухнаста, вічнозелена, висока. (Сосна).

«Сосни» - Математичний центр.

Гра «Шифрувальники».

Розшифрувати назву хвойного дерева.

30 : 6                       9                          + 36                                  : 9          = Л

49 : 7                       8  - 28 : 4 = Я

100 – 46                : 9      7 - 8 = Ц

4   6                       + 16    : 8                                    + 37 = И

7

9

42

34

7

 

 

 

 

 

(Ялиця).

 

 

4.Презентація робіт у центрах діяльності.

. Новини класу. План роботи.

План роботи написано на дошці.

  1. Презентація міні-проектів, складених віршів.
  2. Повторити вивчений матеріал про хвойні рослини.
  3. На слідуючу ранкову зустріч підготовити повідомлення про тварин, загадки, малюнки, вірші. Запис до груп діяльності у старости класу.

. Підсумок ранкової зустрічі.

  • Молодці! Ви сьогодні добре справилися із завданнями.
  • Ми повертаємося із лісу до нашого класу. А щоб запам’яталась ця зустріч не лише нам, заспіваймо пісеньку про ялинку.

ПІСНЯ ПРО ЯЛИНКУ

1.
У лісі, в лісі темному, 
Де ходить хитрий лис, 
Росла собі ялинонька 
І зайчик з нею ріс.

2.

Ой, снігу, снігу білого 
Насипала зима! 
Прибіг сховатись заїнько, 
Ялиноньки — нема.

3.

Ішов тим лісом Дід Мороз, 
Червоний в нього ніс. 
Він зайчика-стрибайчика 
У торбі нам приніс.

4.

Маленький сірий заїнько, 
Іди, іди до нас!
Дивись, твоя ялинонька 
Горить на весь палац!
І.Нехода

5.

На цьому ми прощаємось

з гостями у цей час.

Добра вам, щастя й злагоди

Бажає весь наш клас!

Спасибі що приїхали

І вислухали нас.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 грудня 2021
Переглядів
724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку