Виховна робота " Волонтерство-шлях до громадянського суспільства"

Про матеріал

Волонтерство в школі стало важливою формою роботи для більш тісного зв'язку з населенням села. Воно спонукає до залучення учнів до громадських справ на засадах особистої зацікавленості. Таким чином, участь у волонтерській діяльності країни є важливою школою для волонтерів, у якій формуються і розвиваються якості інноваційної особистості.

Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Головне управління Дніпропетровської ОДА

Відділ освіти Васильківської РДА

Дебальцівський НВК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       З досвіду роботи

                                                      педагога- організатора

                                                      Майор Любові Григорівни

 

 

 

 

 

 

                                                       2017Р

 

                                          Анотація

 

 

 

Я, Майор  Любов Григорівна, закінчила Бердянський  педагогічний інститут в 1990р Маю 31 роки педагогічного стажу. Працюю педагогом- організатором , керівник  волонтерського загону «Воля».

 Волонтерський  рух поширений у багатьох країнах світу. Генеральною Асамблеєю ООН було проголошено 2001 рік  Міжнародним роком  волонтерів (МРВ) В основі   моєї педагогічної роботи з волонтерами стоїть виховання бажання активної участі школярів у житті людських спільнот. Це учить робити добровільний вибір , що виявляє особисті погляди на позиції, сприяє покращенню якості життя, особистому зростанню  та  поглибленню відчуття солідарності, вчить реалізувати основні людські потреби заради справедливості та миру у суспільстві. Організувавши волонтерський загін в нашій школі, ми виховуємо у волонтерів людські якості, як доброта , любов до людей, вміння слухати, розуміти проблеми  самотньої людини , здатність до співчуття., терпіння , порядність , толерантність, відповідальність , комунікабельність , організаторські здібності, обізнаність в економічній культурній ситуації держави.

 Мій досвід роботи з волонтерами свідчить , що волонтерство в школі стало важливою формою роботи  для більш тісного зв'язку  з населенням нашого села. Воно спонукає до залучення учнів до громадських справ на засадах особистої зацікавленості. Таким чином, участь у  волонтерській діяльності країни є важливою школою для волонтерів, у якій формуються і розвиваються якості інноваційної особистості.

 

 

 

 

 

 

 

 

 Працюючи в школі  ми ставимо перед учнями  мету – вчитись глибоко розуміти життя суспільства  . Це ми робимо для того  , щоб школярі усвідомили свою причетність  і роль у розвитку країни.

 Перш за все організувавши волонтерський загін на першому занятті з волонтерами я чітко поставила перед ними мету набуття нових знань і навиків, вдосконалення здібностей шляхом стимулювання , ініціативи., творчості людей , які при цьому  можуть бути творцями а не користувачами. На лекціях розповіла їм , що волонтери – це люди , які діють за велінням серця, безкорисливо і щиро готові надати посильну допомогу тим , хто її потребує. Вони не бояться труднощів , не очікують матеріальної винагороди за свою працю. Учні , які щойно  прийшли до нас в загін  зрозуміли , що вони можуть зробити багато для людей : Дати дружбу, допомогу, дати пораду, дарувати любов ; в той же час вони можуть отримати багато : нових друзів, нові знання, радість від спілкування.

 З самого початку роботи ми приділили багато уваги вивченню досвіду роботи районної волонтерської організації «Промінь» , розглянули історію її створення та положення про спеціалізовану службу «Школа волонтерів», яка організувалась Васильківським районним центром служб для молоді, визначила основні завдання «Школи волонтерів».

 В бесідах з волонтерами я розповіла їм , що 17 лютого 2003 року  за сприянням народного депутата Олександра Шевченка в районі створено нову громадську молодіжну організацію волонтерів . Було прийнято Статут  та обрано керівником її Данилюк Наталію Іванівну . Самою головною ціллю роботи цієї організації було пропагування здорового способу життя. Ми разом з членами волонтерського загону  переглянули альбом , де в фотоматеріалах  був освічений досвід роботи цієї організації. Це допомогло нам у виборі напрямків волонтерської роботи в школі і на селі, в постановці завдань та використанні різноманітних форм роботи .

 Робота волонтерського загону «Воля» побудована на трьох важливих напрямках роботи , а саме :

1.Екологічна робота в школі і на території нашого села та поза його межами , що являються одним із важливих завдань роботи  по проекту « Моє село – окраса України»

2.Надання соціальних послуг громадянам , які перебувають у  складних життєвих ситуаціях ( в зв'язку з інвалідністю, частковою втратою рухової активності, у зв'язку зі старістю чи станом здоров'я , багатодітністю чи малозабезпеченістю). Цей напрямок має широкий аспект діяльності, так як  пов'язаний із вітанням ветеранів, старожилів , одиноких людей із святами , ювілеями та Днем похилого віку. Він розроблений і проходить під

 девізом : «Несемо радість людям».Ми  відвідали старожилів і зібрали спогади про Голодомор 1932-33 років.

3.Надання соціальних послуг дітям та молоді , що перебувають у складній життєвій ситуації, попередження наркоманії, ВІЛ/СНІДу , куріння та алкоголізму . Ця робота проходить під девізом : «Ми за здоровий спосіб життя».

 Кожен напрямок роботи важливий. Робота планується згідно  програми  волонтерського загону «Воля», яка складена в перший рік  роботи з загоном. Ця програма включає декілька пунктів.

1.Мета і завдання волонтерської програми , куди входить забезпечення  комплексної теоретичної та практичної підготовки волонтерів до реалізації соціально - педагогічних програм шляхом створення та впровадження моделі соціально – педагогічного навчання в формі школи волонтерів. Поставлена мета програми включає низку таких завдань :

- розроблення та реалізація  методик волонтерської роботи;

- розробка планів підготовки волонтерів за різними напрямками;

2.Об'єкти  соціально – педагогічного впливу програми:

- учні старших класів школи;

- спонсори ( при необхідності);

- державні службовці;

- працівники соціальних служб для молоді;

- клієнти ;

Кожен  з об'єктів реалізації  цієї програми  залежно від  специфіки діяльності керується певними мотивами  і вимагає особливих змісту та форм роботи.

3.Види та  зміст соціально- педагогічної роботи :

1.Соціальна робота , попередження та  подолання негативних явищ у молодіжному середовищі.

2.Соціальна опіка і захист найменш  захищених категорій дітей та молоді, ветеранів, старожилів.

3.Екологічна робота на селі.

4.Права та обов'язки членів волонтерського загону:

Членами волонтерського загону можуть бути громадяни України, що досягли 12  років , визнають мету, завдання та напрямки діяльності загону. Члени волонтерського загону зобов'язані :

- старанно виконувати свої обов'язки та доручення;

- постійно брати участь у роботі загону.

 

5.Структура волонтерської роботи

Волонтерський загін діє в складі органу учнівського самоврядування навчального закладу. Вищим органом є збір членів волонтерського згону, який проводиться не рідше , ніж один раз у квартал. До компетенції збору волонтерського загону належить :

  • обрання голови загону;
  • прийом та виключення членів загону;
  • прийняття рішень щодо роботи загону за вказаний період.

 

До повноважень голови загону належить контроль за діяльність членів загону, організаційні питання щодо реалізації соціальних програм, підготовка інформації  про діяльність волонтерського загону.

 

6.Форми та методи роботи

Впроваджуючи в дію соціальне навчання слід використовувати в волонтерській роботі наступні методи :

1.Психологічні :

- діагностика психологічного стану волонтера на різних етапах процесу соціального навчання, внутрішніх якостей;

- корекція порушень психологічних функцій волонтерів, особливо волонтерів клієнтів;

- психотерапевтичні тренінги (успішності, розвиваючі, комунікативні, корегуючи, стимулюючі) з групою волонтерів на різних етапах соціального навчання з метою подолання у групі психічних стресів, кризових станів , між особистісних конфліктів

- психологічний підбір волонтерів до підготовки за тим , чи іншим напрямком соціальної роботи;

- консультування волонтера або групи волонтерів ;

- спостереження як метод подальшого корегування та виявлення пріоритетних завдань для розвитку особистісних якостей і навичок та сприйняття поліпшенню психологічного клімату у групі;

- тестування індивідуальне та групове з питань діагностики та розвитку можливостей волонтера або групи волонтерів;

- анкетування волонтерів  з метою  вивчення рівня підготовки волонтера , особистісних якостей;

- опитування волонтера або групи волонтерів з питань обізнаності рівня підготовки , ефективності навчання , корегування навчальних занять.

2.Педагогічні методи:

- методи формування свідомості

- методи організації соціально – педагогічної діяльності;

- методи стимулювання доцільної активності волонтерів ;

- методи заохочення та засудження діяльності ;

- методи самовиховання та самокорекції;

 

3 .Соціологічні методи:

- моніторинг;

- аналіз соціуму;

- соціометрія.

До найбільш типових роботи з волонтерами належать :

  • лекція як базовий метод при навчанні волонтерів;
  • бесіда на заняттях для волонтерів для більш плідної взаємодії  з групою, для закріплення матеріалу та вивчення нового  , для визначення настрою групи.

 

7.Контроль і звітність

Контролює роботу  волонтерського загону педагог організатор Дебальцівської СЗШ . Результати роботи розглядаються на зборі волонтерського загону школи , а також на зборі голів волонтерських загонів всіх навчальних закладів району один раз у рік.

 Екологічний напрямок роботи - головний напрямок не тільки волонтерів, але і  всієї школи. На протязі 4 років роботи члени волонтерського загону беруть активну участь в трудових рейдах по очистці села. Наш загін тісно співпрацює з Міністерством екології Шкільної республіки. В 2005-2006 роках  ми провели самий перший рейд по прибиранню території села. Волонтери провели важливу роботу по розповсюдженню листівок  серед жителів села з пропозицією поприбирати біля своїх осель. Під час трудового рейду волонтери працювали по вулиці Центральній, Набережній, Шевченка. Була організована допомога ветеранам , старожилам , та одиноким людям біля їх дворів.  В роботу через волонтерський загін були підключені спонсори , фермери фермерських господарств Паталаха В.М.  та Магала С.Г які виділили транспорт для перевезення сміття від дворів . . Два трудових рейди організували волонтери на території дитячого садка, вони повигрібали сухе листя, пообрізали сухі гілки, пообкопували дерева і кущі. Волонтери з глибоким розуміння краси оцінювали свою роботу , бачили плоди своєї праці. Восени 2006р було проведено трудовий рейд  по очистці вулиці Степової. Члени волонтерського загону навели порядок біля ветеранських подвір'їв, Самарі С.В, остарбайтера Бурлія М.П, ветеранів праці воєнних років Дернової Л.І, Корчевського І.П Корчевської А.І. за що отримали подяку через районну газету «Васильківський вісник» від остарбайтера Бурлія М.П.

 В квітні 2007 р нами було проведено трудовий рейд на Могилах комунарів. Пам'ять про цих людей , які боролися за  світле квітуче життя , завжди житиме в серцях всіх членів волонтерського загону. Важлива екологічна робота була проведена під час походу старшокласників до Червоної кручі. На місця воєнних подій Великої вітчизняної війни. Там волонтери прочистили посадки під час відпочинку на Червоній кручі на протязі 200 м. поприбирали біля могили загиблих воїнів.

 В 2014-2015 н.р волонтерський  загін «Воля» провів два трудових рейди по благоустрою соціального закладу ФАПу.

 Волонтерами 2015-2016 році проведено дві акції до Дня малих рік України «Збережемо чистоту малих рік України» ми поприбирали біля річки Вовчі , виготовили таблички з надписами «Не смітити» і розставили їх в містах відпочинку біля річки.

В 2015 р учні розповсюдили листівки на селі  для проведення акції «Листя без вогню» та провели роз’яснювальні  бесіди з жителями села «Для чого можна використовувати опале листя».

В 2014 році  було проведено інформ дайджест до Дня охорони  навколишнього середовища.

Україна чи не найстаріша країна світу . Люди, яким понад 60 років складають 21,8% ( 11,4 млн осіб) а до кінця 2010 року цей показник сягне 25%. В українській старості та самотності « жіноче обличчя»Настання ж «осені» в житті супроводжується погіршенням здоров'я , обмеження м фізичних можливостей літньої людини ( рухової активності , та здатності до самообслуговування) і зростанням потреб у сторонній допомозі. Ці тенденції не можуть залишати байдужими членів нашого волонтерського загону. Волонтери в свій план роботи обов'язково вносять акції вітання старожилів, ветеранів з ювілеями, вітання інвалідів дитинства. Так у 2006 році  була запланована акція – вітання з 80-річчям ветерана війни Самарі С.В. Захід проходив в приміщенні  Дебальцівської С/р . Учні приготували святковий  концерт, вітальне слово мали голова с/р Корінь М.М , голова районної ради ветеранів Прибір І.Г. та  вчитель пенсіонер Мірошниченко К.І. На святковому заході були представники телебачення та редактор районної газети «Васильківський вісник». Волонтери отримали подяку за привітання від ветерана. Ми запланували роботу  по наданню посильної допомоги старожилу  Корчевській А.І. Крім цього  привітали її з 90-річчям, побажали наснаги і здоров'я . До участі в святковому заході запросили сусідів та родичів старожила, які також принесли Анастасії Іванівні радість і задоволення.

Засуха Лідія Степанівна – ветеран праці воєнних років. Волонтери вітали жінку з 80-річчям. На святковий концерт були запрошені сусіди та родичі шановної жінки.

На протязі останніх років були проведені акції – вітання Бурлія М.П Головка М.Т з80-річчям. Волонтери привітали   з днем народження Добровольську М.Я Тимощенка К.П Куцу К.П та інших ветеранів.

В 2016р  члени волонтерського загону «Воля» привітали вчителя – пенсіонера Губрієнко І.У. , провели акцію «Даруймо тепло доброти» для інваліда дитинства Коваленко Тані та Федотова  Паші.

З сльозами радості дивилися на волонтерів 90- річна жінка Парьоха Антоніна Платонівна під час акції – вітання. Напередодні Міжнародного Дня похилого віку волонтери зібрали плоди шипшини і пригостили ними ветерана війни Головка М.Т та Парьоху А.П.

 Крім цієї виховної роботи  по привітанню , яка завжди на радість людям і тепло , учні  Дебальцівської школи відвідували старожилів Магалу О.М Берковську Г.В Корчевського І.П.Велику Н.І., збираючи матеріали по голодомору. Вони розповіли про ті далекі тяжкі роки страждання , згадуючи 1932-33 р та 1947р.

Волонтерський загін  провів збір спогадів , побувавши у 14 –и жителів нашого села. Учні провели і фольклорну експедицію , побувавши у Засухи Л.С. , яка розповіла казку «Івасик – телесик» Записувачем  була член волонтерського загону Бондарь Олена. Змагала О.М розповіла казку «Курочка –ряба» записувачем виступила Омельченко Роксолана.

На протязі цих 5 років ми вітали старожилів і ветеранів з 8-м Березня, Днем Захисника  Вітчизни, Днем похилого віку, готували  подарунки до Дня інваліда. Неодноразово були проведені акції по збору маловживаного взуття «Даруймо тепло доброти» для дітей Васильківського інтернату, малозабезпечених та багатодітних дітей.

Підтримуємо зв'язок  з районною соціальною службою молоді (РССМ), які також дали важливе завдання нашому загону по організації роботи по створенню дитячого будинку прийомного типу. Волонтери провели роз'яснювальну роботу  з жителями села, розповсюдили оголошення по цьому питанню і виготовили 2 стенда для школи і Дебальцівської с\р  під назвою «Прийомна сім'я» - це для вас в якому були роз'яснення  і права щодо прийомних батьків. На жаль ніхто не відгукнувся на нашу пропозицію , хоча була проведена широкомасштабна робота по цьому питанню, включаючи навіть і  роздачу і виготовлення буклетів серед жителів села.

Члени волонтерського загону «Воля» приймали активну роботу в розповсюдженні листівок випускникам школи для проведення акції «Подаруй вікно школі», на яку відкликнулись випускники минулих років, в нинішньому фермери Паталаха В.М Змагала С.Г і Нестор Г.В та інші.

Займаючись активною соціальною роботою волонтери сприяють більш збалансованому та соціальному розвитку села та допомагають долати стреси, незгоди. Адже, як сказав Коноруцій «Добро не залишається самотнім. У нього завжди знаходяться сусіди» Милосердя волонтерів – це єдина розрада для  самітніх людей похилого віку. Так важко бути старим та немічним, от й працювати з цією категорією людей ідуть волонтери – учні нашої Дебальцівської школи.

Вони завжди поспішають на допомогу стареньким і несуть їм радість життя. На чергових засіданнях ми вирішили звернути увагу на важливий принцип толерантності одну із характеристик будь - якого волонтера, розглянули декларацію принципів толерантності. Учні зрозуміли, що це основна риса характеру, яка повинна бути присутня кожному волонтеру, тому декілька занять по навчанню волонтерів я приділила розгляду статей Декларації принципів толерантності. Пояснила старшокласникам , що толерантність це повага, прийняття та правильне розуміння багатоманітності культур нашого світу . Це не тільки моральний обов'язок, а політична правова потреба, це зобов'язання сприяти утвердженню прав людини . Учні зрозуміли, що толерантність це не лише необхідна особистісна риса, а й принцип взаємин у суспільстві. І якщо розглядати її як рису характеру людини то учні більш усвідомлено зрозуміли це після проведення психологічного тесту. На кожну букву слова толерантність волонтери повинні були придумати рису характеру, яка б входила в склад цього поняття . На схемі це вигляділо так : Т — терпимий, тактовний

0 - оптиміст, обов'язковий

Л - люб'язний, людина з великої букви

Е - енергійний , емпатійний

Р - розсудливий, розумний

А - адекватний

Н - ненав'язливий

Т- товариський

Н - ненависний до зла і несправедливості

1 - інтелігентний

С - стриманий, совістливий

Т- турботливий

Ь- м'який до людей .

На занятті пояснила волонтерам історію створення цього поняття,

старшокласники зрозуміли, що толерантні люди однаково ставляться до

всіх людей, не ділять їх на чорних і білих . На одному з занять по

навчанню волонтерів , я провела психологічний тренінг в мікрогрупах по чотири - п'ять учнів , запропонувала зобразити на аркушах паперу емблему толерантності, В цій роботі переглянула багато допоміжної літератури , Вачкова «Основи технології групового тренінга», «На шляху до толерантної свідомості».

 Третім важливим напрямком нашої волонтерської роботи є боротьба «за здоровий спосіб життя»

 Адже найгостріша проблема сьогодення – наркотизація неповнолітніх. Наркоманія має чітку структуру. Передусім, це вживання першого наркотику- тютюну. В країні курить кожен п'ятий  п'ятикласник, майже половина восьмикласників і майже 60 випускників шкіл. Завданням нашої роботи по цьому напрямку було і є формування у підлітків – лідерів знань про шкідливість наркотичних речовин, наслідками руйнівного впливу яких стають погіршення і втрата здоров'я , моральна деградація. Дана робота націлена на усвідомлення молоддю ідеї небажаності будь якого експериментування з наркотичними речовинами . Ми розкриваємо причини впливання наркотичних речовин та показуєм негативні наслідки їх дії  на організм людини , впливу на сімейне та суспільне благополуччя.

 За час дії волонтерського загону   ми провели 2 тематичні дискотеки «не пали- будь переможцем» і дискотеку на тему «молодь за чисті легені» в будинку культури с.Дебальцеве.

 Старшокласники провели  інформаційний дайджест , де  учні дізналися  правду про куріння.

 Молодь послухала про те , що відбувається в організмі людини , коли вона курить, що таке  куріння, як куріння впливає  на фізичну форму і заняття спортом, статистичні дані захворювань, визваних курінням. Після  цього ми провели  акцію обміну цукерок на сигарети, яка закінчилась спаленням тих сигарет, які були обмінені на цукерки. Ця дискотека  була проведена 15 листопада 2006року  в міжнародний день відмови  від тютюнопаління.  Крім цього було проведено інформ – дайджест на чергових лінійках   на тему «Твоє  майбутнє у твоїх руках» , «Це має знати кожен» - по боротьбі з тютюнопалінням.

 На протязі  цих 5 років волонтерської роботи  був організований виступ членів волонтерського загону  на тему : « 1 березня – день боротьби з наркоманією і наркобізнесом», «Ми – проти пияцтва» , проведена вікторина «Твоє здоров'я – в твоїх руках» Кожного року проводимо  анкетування серед учнів 8-11 класів на тему «Що ти знаєш про табакокуріння» «Що тобі відомо про наркоманію» конкурс «Куріння – це шкідливо» , бесіди з старшокласниками  на тему : « Ми проти пияцтва» Волонтерською роботою охоплені не тільки учні а й батьки. На заняттях батьківського всеобучу я прочитала доповідь на тему «Наркоманія – життєва трагедія» в якій були вислухані  поради для батьків , щодо спільної  співпраці дорослих і дітей по боротьбі з наркоманією.

 Крім цього неодноразово  були   дані рекомендації  по боротьбі з ВІЛ- інфекцією і СНІДом Кожного року 1 грудня в школі ми проводимо  роботу по боротьбі з СНІДом. Матеріали інформаційних  дайджестів  «Зупинимо СНІД разом», конкурс малюнків на тему « Епідемія ВІЛ/ СНІДу  у світі» та інших були розглянуті на чергових лінійках, визначені переможці. На цей час проводжу  в практику  своєї волонтерської роботи проведення тренінгових занять серед молоді так провела психологічний  тренінг на тему «Що таке наркотичні речовини?» планується в майбутньому проведення тренінгів «Причини вживання підлітками наркотичних речовин» та « Наслідки вживання наркотичних речовин» Заняття складаю сама користуючись методиками видатних вітчизняних та зарубіжних авторів . На основі модуля «За життя без наркотиків». Нещодавно волонтерами проведено анкетування серед старшокласників по боротьбі з наркоманією і моніторингове дослідження цієї роботи. Анкетування досить поширена  робота серед волонтерів. І проводимо її кожного року,  тому що кожен рік  змінюється контингент молоді, у  дітей різні погляди на життя.

 Важливою формою роботи по боротьбі «За здоровий спосіб життя» є роздача буклетів та дидактичні ігри «Склади правильно».

 Крім  цього члени волонтерського загону «Воля»  організували зимові ігри розваги з дітьми барвінчатами, провели шкільну пошту зізнання до Дня святого Валентина. Учні займаються розповсюдженням  серед жителів села шкільної газети «Шкільний експрес»- органа учнівського самоврядування.

 Один раз на місяць проводжу заняття по навчанню волонтерів та засідання волонтерського загону, на яких складаються плани роботи та підводяться підсумки.

 . Клятвою волонтери обрали слова :
»Я волонтер

І йменням цим горжуся

Сьогодні і тепер за справу беруся»

Кожен рік волонтери старших класів ідуть навчатися в вищі учбові заклади , технікуми, училища, а на їх місце в волонтерську роботу вступають  нові енергійні активісти, яким не байдуже  життя суспільства, які хочуть мати можливість стати зіркою і відкрити для себе нову сторінку життя – шлях до громадянського суспільства.

 

 

 

 

 

 

 

ФОТОСЕСІЯ

ВОЛОНТЕРСЬКОЇ РОБОТИ

 

 

 

 

Екологічний напрямок  роботи волонтерів

 

 

 

 

 

 

 

Трудовий рейд на в.Центральній               «Волонтери прибирають біля могили

                                                                           на Червоній кручі

 

 

 

 

 

Очищення посадки на                                Розповсюдження повідомлень

Червоній кручі                                             про трудовий рейд на селі

 

 

 

 

 

        Екологічний  напрямок  роботи волонтерів

 

 

 

 

 

 

Прибирання  біля школи                             Акція «До чистих джерел»                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прибирання біля річки Вовчі                 Екологічний рейд волонтерів

 

 

                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Збір спогадів про Голодомор

 

 

 

 

 

                                                        Вітання остарбайтера Бурлія М.П

                                                                               з 80-річчям

 

 

 

 

 

Волонтери вітають з 85-річчям

Головка М Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Напрямок волонтерської

роботи за «Здоровий спосіб життя»

 

 

 

 

 

Акція спалення коробки з цигарками

 

 

 

 

                                                                    Інформ – дайджест на лінійці до

                                                                 Дня боротьби з наркоманією

 

 

 

 

 

 

Акція обміну цигарок на цукерки

«Не пали- будь переможцем»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Буклети для волонтерської роботи

серед жителів села Дебальцеве

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      ДОДАТКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 З курінням, як і з алкоголем, ти зіштовхуєшся скрізь. І ти думаєш, то в чому ж проблема? Нев­же куріння таке шкідливе і погане?

Що ж ти насправді знаєш про тютюн і куріння

Що таке сигарета і з чого складається тю-" тюновий  дим:

Сигарета — це добре подрібнені листки тютюну, загорнені в тонкий цигарковий папір.У тютюновому димі однієї сигарети міститься понад 4 000 різних хімічних сполук, багато з яких шкідливі для здоров'я. Деякі з цих речовин отруйні. 43 з них належать до речовин, що викликають рак.

До отруйних речовин у тютюні передусім нале­жить  НІКОТИН. Він міститься в листках тютюну. Потрапляючи в організм людини з тютюновим димом, нікотин діє як міцний швидкодіючий наркотик, викликаючи сильну залежність від куріння.

До речовин, що викликають рак, належить СМОЛА. Смола - це темна клейка речовина, що осідає в легенях.

У тютюновому димі також міститься ЧАДНИЙ ГАЗ. Ще у сигаретах  містяться

АЦЕТОН   (ним  звичайно  змивають  лак  для нігтів),

АМОНІЙ (його застосовують для чищення одя­гу в хімчистці),

БЕНЗИН (зазвичай це пальне, яким заправля­ють автомобілі, може викликати рак),

КАДМІЙ (найчастіше міститься в батарей­ках, може спричинити руйнування печінки, ни­рок і клітин мозку),

  • ФОРМАЛЬДЕГІД (використовується для бальза­мування тіл покійників, може викликати рак).

Що відбувається в організмі людини, коли вона курить.

Щойно людина закурює сигарету, нікотин через легені потрапляє у кров. І вже через 8 СЕКУНД починає впливати на головний мозок.

Нікотин спочатку збуджує, а потім гальмує процеси в нервовій системі.

  • Нікотин посилює серцебиття, звужує крово­носні КАДМІЙ (найчастіше міститься в батарей­ках, може спричинити руйнування печінки, ни­рок і клітин мозку),
  • ФОРМАЛЬДЕГІД (використовується для бальза­мування тіл покійників, може викликати рак).

Нікотин посилює серцебиття, звужує крово­носні судини і підвищує артеріальний тисксудини і підвищує артеріальний тиск .

 

Добова кількість серцевих скорочень у курця на 15000-20000 більша ніж у людини, яка не курить. До того ж, серце курця перекачує за день на 1500 літрів крові більше , ніж некурця. Таким чином  «СЕРЦЕ ПЕРЕВТОМЛЮЄТЬСЯ»  Це спричиняє хвороби серця і навіть смерть.

Разом із нікотином у легені потрапляє смола. Вона осідає на стінках легенів.

Не буде перебільшенням сказати, що курець «їсть смолу ложками». Якщо людина викурює пачку сигарет у день, за рік вона «з'їдає» 700 грамів смоли.

Разом із нікотином через легені в кров також проникає чадний газ. Цей газ зменшує надход­ження кисню в усі органи тіла. Через нестачу кис­ню м'язи тіла виснажуються, і виникає стан за­гальної втоми.

Вміст чадного газу в крові тих, хто курить, у 15 разів вищий, ніж у тих, хто не курить.

А чи знаєш ти, що від хвороб, пов'язаних із курінням, щороку помирає більше людей, ніж від СНІДу, алкоголю, наркотиків, автомобільних ка­тастроф, умисних убивств, самогубств і пожеж, разом узятих?

Що таке пасивне куріння?

Коли хтось курить, дим потрапляє не лише в легені курця, але й у легені всіх тих, хто перебу­ває поблизу, навіть якщо самі вони не курять.

Ти стаєш пасивним курцем, вдихаючи тютюно­вий дим, коли курять інші.

Ти можеш стати пасивним курцем, наприклад, у кав'ярні, де в повітрі в'ється сигаретний дим, або в компанії людей, коли хтось курить, або навіть у власному помешканні, якщо хтось із батьків курить у твоїй присутності.

Ф За даними досліджень, дружини курців частіше хворіють на серцево-судинні захворю­вання та бронхіальну астму й у середньому помирають на 4 роки раніше від жінок, чиї чоловіки не курять.

Ф У дітей, в родині яких курять, погіршується слух.

Ф Куріння батьків спричинює також руйнуван­ня зубів у дітей.

•ф Якщо вагітна жінка курить, дитина в її ут­робі теж є пасивним курцем. Дослідження свідчать: у вагітних жінок, які курять, малю­ки народжуються недоношеними і зі зниже­ною вагою. Пасивне куріння так само шкідливе для здоров'я, як і власне куріння. Можуть розвиватися хвороби дихальних шляхів,астма і навіть рак.

Як куріння впливає на фізичну форму і заняття спортом?

Якщо ти захоплюєшся спортом і якщо хочеш

зберегти гарну фізичну форму на довгі роки, тобі

обов'язково потрібно знати таке:

^ Куріння звужує кровоносні судини і збільшує навантаження на серце.

^ У курців виникає задишка втричі частіше, ніж в осіб, які не курять.

^ Куріння руйнує легені.

^ Воно також знижує рівень кисню в крові. Ки­сень є особливо необхідним для твоїх м'язів, коли ти займаєшся спортом і коли тобі потрібно долати важкі фізичні навантаження.

^ Курці бігають повільніше. Пробігти довгу дис­танцію за короткий час для них серйозна проб­лема.

СПРАВЖНІ СПОРТСМЕНИ НЕ КУРЯТЬ.

Правда про куріння

У розділі про алкоголь ми розповіли про те, що люди часто придумують виправдання своїй по­ведінці. Це, зокрема, стосується і куріння. Дуже часто такі виправдання - неправда. А ми хочемо, щоб ти знав/знала правду.

1. КУРИТИ І НЕ ЗАТЯГУВАТИСЯ - ТАК СА­МО ШКІДЛИВО ДЛЯ ЗДОРОВ'Я.

Деякі люди вірять, що коли курити не затягу­ючись, намагаючись не вдихати дим у легені, можна уникнути негативних наслідків куріння.

ПРАВДА ж така: навіть якщо просто три­маєш у руці запалену сигарету, то вже вди­хаєш тютюновий дим. Тому немає значення затягується людина чи ні - тютюновий дим однаково потрапляє в її легені.

2. СИГАРЕТИ З ФІЛЬТРОМ ТАК САМО ШКО­ДЯТЬ ЗДОРОВ'Ю.

Деякі вірять, що сигарети з фільтром безпечні для здоров'я.

ПРАВДА полягає в тому, що куріння будь-яких тютюнових виробів: сигарет з

фільтром і без фільтра, цигарок, трубок,уживання жувального тютюну — шкідливе для здоров'я. Дим будь-яких тютюновихвиробів містить як отруйні речовини, так і речовини, що викликають рак.

НЕ БУВАЄ БЕЗПЕЧНИХ СИГАРЕТ.

3. ЖУВАЛЬНИЙ ТЮТЮН, ЯК І СИГАРЕТИ, ШКІДЛИВИЙ ДЛЯ ЗДОРОВ'Я.

Дехто впевнений, що коли замість сигарет жу­вати тютюн, жодної шкоди для здоров'я не буде.

ПРАВДА полягає в тому, що жування тютюну так само шкідливе, як і куріння сигарет або будь-яких інших тютюнових виробів. У жувальному тютюні також містяться отруйні речовини і речовини, що викликають рак.

4. НАВІТЬ ПОМІРНО КУРИТИ - ШКІДЛИВО ДЛЯ ЗДОРОВ'Я.

Деякі вірять, що помірне куріння не шкодить здоров'ю.

ПРАВДА полягає в тому, що курити багато чи мало однаково шкідливо. Нікотин викликає звикання, щкіль­кох викурених сигарет. Нікотин, смоли і чад­ний газ потрапляють в організм разом о може розвинутися і після із ди­мом навіть однієї сигарети.

При першій спробі закурити може виникнути запаморочення, нудота І блювота.

Як куріння впливає на організм люди­ни, яка нещодавно почала курити

У тих, хто щойно почав курити:

  • одяг і волосся починають пахнути тютюном;
  • з'являється неприємний запах із рота;

 з'являються   плями   на   зубах,   змінюється
колір зубної емалі, зуби починають жовтіти;

 розвивається залежність від куріння.
Нещодавно вчені знайшли пояснення, чому в

людини розвивається залежність від тютюну. Справа в тому, що тютюновий дим руйнує баланс речовин у головному мозку. Тому прихильників сигарети весь час тягне курити, і саме через це їм стає важко облишити цю звичку.

КУРІННЯ - ЦЕ ТАКА РІЧ, КОЛИ

ЛЕГКО ПОТРАПИТИ В «КЛІТКУ».

Але важко з неї вибратися: залежність фор­мується швидко і непомітно. Почати курити знач­но легше, аніж припинити. Більшість курців шкодують, що колись уперше взяли до рук сига­рету. Дуже багато бажаючих кинути, але коли розвинулася залежність від куріння, це вже зро­бити непросто.

У курців-початківців з'являються проблеми, пов'язані з дихальними шляхами: запалення сли­зових оболонок рота і горла, важке дихання (за­дишка), кашель, може розвинутися астма або бронхіт.

У тих, хто нещодавно почав курити, виникає кисневе голодування, тому що чадний газ, попа-даючи через легені в кров, обмежує доступ кисню в усі частини тіла. Починає знижуватися імунітет.

Що відбувається в результаті тривалого куріння

Тривале куріння - це регулярне куріння сигарет та інших тютюнових виробів протягом тривалого часу.   Медичні   дослідження   показують:   тривале куріння значною мірою підвищує РИЗИК розвит­ку захворювань і спричиняє передчасну смерть. Тривале куріння веде до таких захворювань:

^ До хвороб дихальних шляхів і легенів, включа­ючи хронічний бронхіт, емфізему легенів, рак губи і горла, рак легенів.

Ризик померти від хронічного бронхіту або емфіземи легенів у курців у 5 разів вищий, аніж у тих, хто не курить.

Ризик померти від раку легенів у 23 рази ви­щий  у чоловіків-курців і  в  11   разів  вищий  у жінок-курців, ніж у людей, байдужих до куріння.

^ До серцево-судинних захворювань, включаючи  інфаркт і інсульт

Нікотин спричиняє підвищену ламкість і заку­порку судин. Від цього страждають судини серця і головного мозку. У результаті в людини може розвинутися інфаркт міокарда або інсульт.

Ризик померти від серцево-судинних захворю­вань удвічі вищий у курців, аніж у тих, хто не курить.

Ризик померти від інсульту в 1,5 раза вищий у курців, аніж у тих, хто не курить.

^ До хвороб системи травлення, включаючи ви­разку шлунку і дванадцятипалої кишки, рак підшлункової залози, а також рак нирок та се­чового міхура.

Ризик занедужати на рак нирок, сечового міху­ра і  підшлункової  залози  значно  вищий  серед курців, аніж серед осіб, байдужих до сигарет.

^ До зниження функції чоловічої репродуктивної системи й імпотенції.

Нікотин підвищує ламкість і закупорку судин. При цьому досить часто виникає звуження або повна закупорка судин статевого органу. У цьому випадку розвивається стійка імпотенція.

^ До ампутації ніг.

Під дією нікотину виникає порушення крово­обігу судин нижніх кінцівок. Ці зміни можуть викликати потребу ампутації ніг.

^ До раку молочної залози.

У тих дівчаток, які починають курити в підлітковому віці, ризик розвитку раку молочної залози стає на 70% вищим, аніж у їхніх ровес­ниць, які не курять.

Від усіх перерахованих вище хвороб можна по­мерти.

5. КУРІННЯ - ЦЕ НЕ ЗАСІБ ДЛЯ СХУД­НЕННЯ.

Деякі дівчата переконані: куріння — це кращий засіб для схуднення. Ті з них, які вже курять, але хотіли б кинути, хвилюються, що, кинувши ку­рити, вони наберуть вагу.

ПРАВДА полягає в тому, що нікотин пригнічує апетит, однак куріння не розв'язуєпроблему ваги. Чимало курців також мають надлишкову вагу. Проблема ваги може бути вирішена лише за допомогою правильного харчування. Можна, наприклад, перейти на низькокалорійну їжу вживати якнайбільше овочів і фруктів. Яблука та морква – ось найкращий засіб для підтримання нормальної ваги.

6. КУРИТИ - ЦЕ НЕ ОЗНАЧАЄ ПОДОБАТИ­СЯ ДІВЧАТАМ.

Деякі  хлопці-підлітки  вважають:   якщо  вони курять, то подобаються дівчатам.

ПРАВДА ж насправді така: для того, щоб справити враження на дівчат, не обов'язково починати курити. Багатьом дівчатам-підліткам не подобаються хлопці, які курять, тому що від них неприємно пахне. Ось що каже 14-річна Олена з Бородянки:«Йде собі, смалить, і вважає, що крутий.Краще б помився».

7. КУРИТИ - ЦЕ НЕ ОЗНАЧАЄ ВИГЛЯДАТИ ЕЛЕГАНТНО.

Деякі дівчата-підлітки вважають: якщо вони курять, то виглядають так само елегантно, як і ті красиві жінки, яких вони бачать із сигаретою в рекламі чи кінофільмах.

ПРАВДА полягає в тому, що тютюнові кампанії виділяють величезні гроші на

рекламу і кіно, щоб залучити якнайбільше покупців сигарет і заробити на цьому ще значніші суми. У своїй рекламі вони використовують красивих жінок, аби сигарети виглядали привабливими. Як правило, ці жінки курять тільки для реклами, зазвичай у повсякденному житті вони не курять, а бережуть здоров'я.

8. КИНУТИ КУРИТИ НЕЛЕГКО.

Деякі підлітки вірять, що немає нічого простішого, як припинити куріння.

Вонимірку­ють так: ось зараз трішки побавимося, сьогодні покуримо, завтра на

дискотеці покуримо, та ще післязавтра на святкуванні дня народження Сергія

покуримо, а потім і кинемо.

ПРАВДА полягає в тому, що коли людинакурить, у неї змінюється баланс речовин у головному мозку, внаслідок чого виникаєзалежність від куріння. Людина починає відчувати постійну тягу до куріння. Після цього кинути курити стає зовсім нелегко.

Що робити підлітку

ПЕРШЕ: потрібно знати всю правду про тютюн і куріння. Наша стаття допоможе тобі в цьому.

ДРУГЕ: потрібно також знати, що, незважаючи на рекламу сигарет, фільми і

серіали, у яких твої улюблені герої можуть курити, більшість підлітків, молодих

людей, дорослих і спортсменів не курять.

ТРЕТЄ: займися фізичними вправами, або улюбленим видом спорту, або спортивними тан­цями. Від цього потрійна користь:

  1. - користь для здоров'я;
  2. - чудово проводитимеш вільний час;
  3. — ти знайдеш друзів, з якими в тебе будуть
    спільні інтереси, наприклад, спорт.

ЧЕТВЕРТЕ: треба знайомитися з новими людьми і знаходити нових друзів, але при цьо­му слід залишатися вільним і незалежним від їхнього тиску. Не обов'язково курити «за ком­панію» лише тому, що твої друзі чи інші люди курять. Бо курити чи не курити — це твій вибір, а не твоїх друзів. Не вони вирішують за тебе, а ти сам маєш вирішувати. Не курити — це не оз­начає бути слабким, недосить дорослим або «білою вороною».

Якщо твій друг пропонує тобі закурити, а ти не хочеш, ти не повинен погоджуватися. Завжди можна відмовитися. Ось перелік можливих відмов, обери те, що тобі більше імпонує:

Ти можеш відповісти йому прямо: «Ні, я не хо­чу», або «Ні, мені неприємний запах сигарет, мені від нього погано».

Ти можеш запропонувати йому щось інше: «Да­вай краще займемося чимось іншим, наприклад, пограємо в футбол або зробимо ще щось».

Ти можеш змінити тему розмови, наприклад:

«Слухай, а я вчора по телевізору бачив ось таку передачу тощо».

Ти можеш пожартувати у відповідь, наприк­лад: «Я не димохід». А в Голландії підлітки ка­жуть: «Моя кішка померла від раку легень».

Ти можеш просто піти, посилаючись на якусь причину: «Мені треба йти. Я спізнююся на трену­вання», або назвати іншу причину.

Ти можеш послатися на родичів: «Я не хочу неприємностей із батьками».

Ти можеш спробувати уникнути ситуацій, коли тобі можуть запропонувати закурити. Якщо ба­чиш, що твої друзі збираються курити, просто не підходь до них у цей час.

Якщо ти відмовився, а на тебе продовжують тиснути і заявляють, наприклад, «Ти мені не то­вариш» або «Якби ти був мені другом, ти б курив зі мною», ти можеш відповісти:

- А якби ти був мені другом, ти б не змушував мене робити те, чого я не хочу, або

— Я не буду курити, але однаково залишуся твоїм другом.

Якщо тобі кажуть, наприклад: «Слабо закури­ти?» або «Ти слабак», можна запитати у відповідь:

  • А чи вистачить у тебе сил робити не так, як усі і не курити? або
  • А чи вистачить у тебе сил кинути курити? або
  • А тобі слабо не курити?

Не курити — це означає зробити вибір на користь здоров'я.

Справжні друзі повинні це розуміти і поважати твій вибір.

П'ЯТЕ: не витрачай гроші на «дим». Краще за­ощадь їх і витрать на що-небудь цікаве, наприк­лад, на модний одяг, або на нову комп'ютерну гру. або на черговий похід до Інтернет-клубу, або на дискотеку.

Якщо ти куриш по одній пачці сигарет за тиж­день, то за рік ти витрачаєш:

Якщо сигарети коштують до 2 грн за пачку — до 104 грн.

Якщо сигарети коштують до 3 грн за пачку -до 160 грн.

 

ШОСТЕ: не опинися у клітці з назвою «Тю­тюн». Куріння — це та клітка, куди

легко потрапити, але важко вибратися. І вже не ти, а сигаре­та керує тобою.

Пам'ятай, що нікотин є в будь-яких сигаретах, сигарах^і він спричиняє залежність.

Будь вільний від тютюну, розпоряджайся своїм життям сам і не дозволяй сигареті розпоряджати­ся ним.

СЬОМЕ: якщо ти вже час від часу куриш або робиш це постійно, настав час кидати курити. У цьому подвійна користь: 1 — величезна ко­ристь для здоров'я; 2-ти заощаджуєш купу грошей.

Ті, хто почав курити до 15 років, у 5 разів частіше помирають від раку, ніж ті, хто став кур­цем після 25 років.

Про користь некуріння

ІМІДЖ: у тебе красивий, здоровий вигляд. Від тебе - від твого волосся, одягу та з рота -приємно пахне. У тебе білі зуби і сяюча усмішка.

ЗДОРОВ'Я: ти здоровий, ніщо не підриває тво­го здоров'я. У тебе не підвищується тиск, твоє серце працює рівно, а не як перевантажений на­сос, що під впливом нікотину змушений перека­чувати більше крові. Твої легені чисті, на них не­має смоли. Смола не роз'їдає їх і не перетворює здорові клітини легенів на ракові. Ти не запро­шуєш рак у свої легені.

ГАРНІ СТОСУНКИ З ІНШИМИ: ти не свариш­ся зі своїми батьками через те, що вони знайшли в тебе сигарету. Ти, у буквальному розумінні, не отруюєш здоров'я ані собі, ані іншим.

СВОБОДА: ти вільний! Ти господар свого жит­тя, а не нікотин, не сигарета. Тобі не

потрібно безглуздо витрачати гроші на «дим», натомість ти можеш їх витрачати на

щось по-справжньому цінне і важливе. Ти обираєш здоров'я і красивий,

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Матеріал

зібрали члени

волонтерського загону «Воля»

Дебальцівського НВК

Каращук Оксана

Омельченко Роксолана

Бондар Олена

 

 

1. Назва : « Івасик - Телесик

2. Жанр : українська  народна казка

3. Текст .

Жив - був собі дід і баба. І був у них синок –Івасик Телесик. Він все ходив рибку ловить. Ловив  і говорив : «Ловись , рибко, то велика, то мала» Прийшла матуся до бережка. І гукає:» Івасику , мій синочку! Приплинь, приплинь до бережка. Принесла тобі їсти і пити і хороше походити» . Мати пішла додому . а зміючка підслухала.Прийшла до бережка  і загукала товстим голосом : « Івасику. мій снночку' приплинь, приплинь до бережка.. Принесла тобі їсти й пити і хороше походити».  А  Івасик каже : « Е ні, це не моєї мами голосок.  В моєї мами голосок тонесенький , гарнесенький».

Пішла зміючка до коваля , щоб зробив їй тоненький голос. Він не сходтів, а зміючка сказала : «Якщо не зробиш – я тебе з'їм»

Коваль злякався і зробив їй тоненький голос. Зміючка пішла до бережка і гукає «Івасику  синочку ! Телесику мій. Приплинь , приплинь до бережка. Я тобі принесла їсти й пити і весело походити» І приплив Івасик до бережка.  Вхопила зміючка у мішок його і понесла до Баби Яги. А Баба Яга говорить :» Ти посади його на лопату – та в піч, а я піду гостей позву». Зміючка говорить Івасику :»Сідай на лопату» А Івасик говорить : «Покажи як?» Зміючка сіла на лопату , а він її в піч – і закрив заслінку.

А він побіг і заліз на дерево. Летіли гуси – лебеді. Івасик почав гукати :

Гуси мої милі.   гуси мої любі

Візьміть мене, унесіть до мами.

Там їсти і пити і хороше походити

Ті гусенята йому відповіли : «' Ми не візьмемо . хай тебе задні візьмуть». А тут летіло мале гусенятко і саме було  воно заднє всіх. А Іваснк знову загукав :» Гусю- гусю . гусенятко ! Візьми мене на крилятко й понеси до моєї мами й тата. Воно підлетіло і каже :» Чіпляйся за шийку » І полетіли до маминої хати. Прилетіли у двір . Дивиться у віконечко . а дід з бабою пиріжки ділять «Це тобі, бабусю, пиріжок . а це мені». А Івасик - «А мені?» Вони зраділи. Прибігли . Драбинку підставили . зняли , накормили . І гусенятко нагодували , дали їсти й пити , а гусенятку крилечко підліпили. Ось і казочці кінець, а хто слухав молодець.

             Розповідач Засуха Лідія Степанівна

Вік 82 роки

Місце проживання: с. Дебальцеве Васильківського району

Дніпропетровської області

Записувач                    Бондарь Олена Володимирівна

Вік 11 років, уч. 6 класу

Місце проживання:   с.Дебальцеве  Васильківський район

Дніпропетровська область

 

 

 

 

 

1.Назва : Курочка-ряба

  1. Жанр : українська народна казка
  2. Текст.

Жив дід і баба. Була в них Курочка Ряба.   Знесла  крашанку . І  дід бив . бив -не розбив . І баба била , била - не розбила. А  мишка бігла  хвостиком зачепила, розбила. Дід плаче . баба плаче .  а курочка кудкудаче .: «Не плач , діду . Не плач , бабо . я тобі знесу не просту крашанку , а золоту»

Розповідач Магала Ольга Михайлівна

Вік 84 роки

Місце проживання     с.Дебальцеве . Васильківського району

Дніпропетровської області

Записувач Омельченко Роксолана Миколаївна

Вік 11 років .учениця 6 клас

Місце проживання    с.Дебальцеве . Васильківського району

Дніпропетровської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

День Червоного Хреста

Педагог – організатор

10 травня вся Україна відзначає День Червоного Хреста і Червоного півмісяця.

З червоним хрестом пов'язується  твердження високої моральності, гуманізму та миру.

Учень 1

Товариство Червоного Хреста - це масова добровільна організація , яка об'єднує 11 республіканських товариств . Цей рух пов'язаний з іменем хірурга Пирогова . Особливо мужньо і героїчно показали себе члени товариства в роки другої світової війни . Тисячі їх відмічені нагородами. 17 присвоєно звання Героя радянського Союзу 38 нагороджені міжнародним комітетом Червоного Хреста . Видається журнал «Советский красньй крест», література, посібники, кінофільми, через як: товариство проводить розшук родичів громадян за кордоном через національний Червоний Хрест  і Червоний півмісяць.

Учень2

Український Червоний хрест започаткував  свою діяльність . 18 квітня 1918року в Києві. На сучасному етапі  товариство Червоного хреста і Червоного півмісяця допомагає одиноким  літнім людям, ветеранам Великої та афганської війн  інвалідам проводить доброчинні  заходи . Товариство  веде благодійну роботу . відкриваючи лікарскі  харчові пункти для допомоги людям , які  потребують цього.

Учень З

Товариство Червоного хреста веде боротьбу з інфекційними захворюваннями, що передаються статевим шляхом І сифілісом, гонореєю . СНІДом та іншими Особливу увагу товариство приділяє профілактиці соціально небезпечних хвороб. Успішно пройшли програми  «Молодь Червоного Хреста проти ВІЛ – СНІДу»

Учень 4

У товаристві є окрема програма обслуговування самотніх, хворих . похилого віку. Почалася вона зі створення  в 1961 році патронажною

службою Червоного хреста.

Учень 5

Товариством Червоного хреста України ведеться робота з пропаганди безоплатного донорського руху серед населення. Ця робота пов'язана з

волонтерською роботою. При цих товариствах створені загони Милосердя до складу яких входять студенти та стапршокласники 

. Завдяки їх рухові в області ведеться акція в переддень Дня Червоного хреста «Тиждень добрих справ« . Триває залучення до волонтерського руху за принципом   «Діти – молодь – пенсіонерам» . Волонтери , товариства Червоного хреста поширюють серед нас відомості про історію і діяльність українського Червоного хреста»

Учень 6

Велику роботу веде товариство Червоного Хреста по підтримці постраждалим внаслідок Чотнобильсько: трагедії, потерпілих від стихійного лиха, аварій, катастроф.

Учень 1

І саме найбільше вражає допомога Чегвоно хреста по розшуку рідних, які загубилися в роки війни. Проходять роки  і люди   зустрічаються з рідними

дякуючи цьому товариству . Адже це так добре , це так чуйно, це так милосердно.

Учень 8

Товариство Червоного хреста співробітничає з Обласним органом охорони здоров'я, будинком санітарного просвіту , районним донорськими радами, первинними організаціями Товариства Чегвоного хреста і Червоного півмісяця.

Педагог - організатор

Діяльність цього товариства гуманна . милосердна,чесна, оптимістична .Ми повинні всіляко підтримувати  цю організацію своїми волонтерськими діями , проводячи шефську  роботу  над ветеранами,. старожилами , вдовами ,при досягненні повноліття ставати українськими донорами, які зможуть врятувати своєю кров'ю потерпілих від аварій, катастроф. Ми можемо проводити профілактичну робоу по боротьбі з інфекційними хворобами , що передаються статевим шляхом та по боротьбі з соціальними хворобами . Розповсюдження інформаційних повідомлень серед населення , проведення інформаційних дайджестів, розміщення реклами по боротьбі з небезпечними хворобами приводить до спільної праці з товариством Червоного хреста і Червоного півмісяця України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добровольська Марія Яківна

23 жовтня 1926року с.Дебальцеве, вул.Шевченка 34, Васильківський район,

Дніпропетровська область

В 1933 році проживала в с.Дебальцеве Васильківського району

Дніпропетровської області

Свідчення

- Я добре пам'ятаю 1933 рік - рік голодомору. В цей рік в селі Дебальцеве в школі годували голодуючих дітей дошкільного і шкільного віку. Рішенням правління колгоспу «Червоний маяк» було вирішено виділяти продукти в допомогу голодним дітям .Це були крупи кукурудзяні, пшеничні і інші. Таке рішення було прийняте і затверджене під керівництвом Півторацького Сергія Яремовича . Поварами були Бондаренко Марія Григорівна, Євка Віра Кузьмівна, Білова Наталія Василівна .

Колгосп давав продукти харчування, а ці люди своєю невтомною працею рятували життя голодуючих дітей.

25.09.2015р

Свідок Марія Яківна Добровольська засвідчує , що з її слів записано вірно , дає згоду на публікацію

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Свідчення зібрано   :

Любов Григорівна Майор - 27.06. 1961 р.н., педагог -організатор, вчитель історії Дебальцівського НВК, керівник волонтерського загону «Воля»

Роксолана Миколаївна Омельченко - 06.07.2005р.н. учениця 6 класу Дебальцівського НВК, член волонтерського загону «Воля».

Оксана Леонідовна Каращук - 21.09.2006р.н. учениця 6 класу Дебальцівського НВК , член волонтерьского загону «Воля»

Контактний телефон   (056 ) 996623

 

 

 

 

 

 

 


 

народився 20 березня І919р в селі Українське Васильківського району. Ветеран праці воєнних років Нагороджений медалями

«50 років Перемоги» «60 років Перемоги»

 

 

 

 

 

 

 

 

СПОГАДИ

про голодомор    1932- 1933 років

«Я добре пам'ятаю роки голодомору. У нас у сім'ї було 7 чоловік : тато, мама і 5 дітей. Сім'я велика , а їсти нічого. Тільки й надія була на овочі з городу: гарбуз, буряк, картопля . У кого були ці овочі вважалися багатими. Мама варила нам гарбузову кашу на воді, дякуючи їй ми вижили. Часто ходили в річку рибалити, раків печерили. Рибу ловили «ругелею». А були дні, коли в хаті пусто - нічого їсти, крім води.

Тоді ми йшли до річки , брали граблі   і ними витягали з річки ракушки, їх «м'ясо»   вживали як страву. Мама говорила , що корисні ліпеники з трави, щавеля, А нам хоч би що було їсти. Що не дадуть - все смачне .

А ще згадую, що я працював сторожем на огороді в колгоспі. Там вирощували редиску, буряк, помідори. Але додому я не міг нічого взяти, дуже суворо за це карали.

В селі померла молода дівчина Оля Манько , всі плакати за нею. Померли мої сусіди Цебенко Петро , сім'я Шевцових,сім'я Левченко.

Голод - це дуже страшенна трагедія людська. Страшно дивитися , люди голодні, діти їсти просять , пухнуть від голоду і помирають».

Спогади зі слів очевидця Івана Федоровича Юнаша, який пережив голодомор 1932-1933 років.

Записали члени волонтерського загону «Воля» 19.03.2009р.

 

1 Березня - День боротьби з наркоманією І наркобізнесом

Вчитель      1 березня вся Україна відзначає День боротьби з наркоманією і наркобізнесом. Чи не найболючішою проблемою стає наркоманія. Зовсім недавно нам здавалося, що ця проблема чужоземна, не наша , нас вона о о мине, а сталося так, що наркоманія — це чума XXI століття , вона стає розвагою сучасного молодого покоління.

Учень 1      Що таке наркоманія ? Наркоманія - це захворювання під час якого психічний і фізичний стан людини, її самопочуття і настрій цілком залежать від наявності наркотику в організмі. За його відсутності розвивається абстинент ний синдром - тяжкий стан , який супроводжується с> домами, сильним болем . Це стан відміни наркотиків.

Учень 2      Що таке наркотики? Наркотики - це речовини , які викликають токсичне отруєння, психологічну і фізичну залежність організму. Вживання наркотиків створює загрозу для здоров'я людини, суспільства, призводить ло скоєння правопорушень. До наркотичних речовин відносять алкоголь , опіати, седативи , кокаїн , кофеїн, галюциногени , тютюн ; легкі речовини ( аерозолі, клей). Головна ознака наркотичних речовин - наявність визначеного або психоруйнівного ефекту .

Учень З       У чому виявляється дія наркотичних речовин на людський організм і психіку? При вживанні наркотиків люди ризикують отримати ВІЛ інфекцію, тому що цей вірус передається через кров, при кілька разовому використанні того самого шприца різними людьми. Людина яка вживає наркотики, не контролює свою поведінку. наркотики дуже сильно впливають на головний мозок та нервову систему. Під їх дією нервові клітини просто згорають. Різко знижуються захисні функції організму. Багато разове проколювання вен призводить до утворення в сл дішах тромбів і рубців потрапляючи до серця тромби можуть спричинити СМЕРТЬ . Мікроби з нестерильної голки потрапляючи до кровообігу можуть призвести до абсцесу мозку і до СМЕРТІ.

Учень 4      У жінок які вживають наркотики під час вагітності, народжуються мертві або с певними вадами діти. Дефекти цих дітей : клишоногість, відсутність кінцівок, розщеплене піднебіння ( заяча губа), недорозвиненість внутрішніх органів, уживання дурманних токсичних речовин може спричинити пригнічення функції дихання, порушення серцевої діяльності, як наслідок непритомність і навіть СМЕРТЬ .

Учень 5      Вживання дурманних речовин може спричинити функції дихання, порушення серцевої діяльності як наслідок непритомність і СМЕРТЬ. Наркомани у ЗО - 40 років ( якщо вони доживають до цього віку ) виглядають і почувають як 70- 80 річні.

 

Учень 6      Наркотики страшні тим . шо навіть одноразове їх уживання може призвести до наркотичної залежності. Відомі випадки коли перші експерименти проби наркотиків закінчуватися СМЕРТЮ.

Учень 7       Отже, необхідно чітко усвідомити

1 .Наркотики набагато небезпечні для підлітків ніж для дорослих —

наркотична залежність у них може виникати вже через кілька тижнів . за

незначного передозування наркотичних речовин виникають тяжкі порушення

діяльності організму . які можуть закінчитися СМЕРТЮ через зупинку серця

чи дихання.

2. Між наркоманією і куріння є дуже тісніш зв'язок : серед наркоманів 85%

тих, хто курив чи курить.

3.Схильність до наркотичної залежності властива людям різною мірою,

однак визначити її заздатегідь практично неможливо. Тому єдиною

гарантією може бути лише категорична відмова від спроб уживання

наркотичних засобів.

Учень 8      За останні роки кількість тих. хто вживає наркотики подвоїлась. З 90 тисяч зареєстрованих наркоманів - 80 ° о становить молодь віком до 28 років , більше 6 тисяч - неповнолітні   СМЕРТНІСТЬ серед цих осіб зросла у 40 разів. Наркотики - це життєва трагедія. Невже ти підлітку проміняєш радість повноцінного і здорового життя на блукання і прикріш кінець у світі наркотичних примар . Найголовніше - вміти сказати Ш . коли тобі пропонують спробувати наркотик   Не бійся виглядати «Білою вороною» у компанії - це є твоє життя, і саме ти виріпт. оп свою долю.

Вчитель      Обирайте свій життєвий шлях самі, але пам'ятайте наркоманами не народжуються , ними стають. Життя кожної людини - це стежина встелена різнобарвними пелюстками, стежина зі світлими і темними тонами, і справді, кожне життя дається нам дивовижною квіткою . яка вранці вмивається росою, зустрічаючи новий день, ніжно простягаю р>тки -пелюстки до сонця , щоб захистило його від > сього злого І недоброго, а ввечері тихо і сумовито складає свою голівку до матері Землі, сподіваючись наступного дня побачити цей світ ше кращим. Стежина життя ... це по ній кожен має пройти гідно . Ате якою вона буде ? Цього ніхто не знає, ате кожен може докласти максимум зусиль щоб іти не терном а рута м'ятою .

Вірш «Дай мені сили Боже»

Пісня « Одна калина»

Вчитель завершуючи нашу зустріч - розмову , хочу подякувати всім учасникам за допомогу7 .1 на останок хочу процитувати слова нашого великого пращура Володимира Мономаха : «На світанні побачивши сонце, з радістю прославте день новий і скажіть : Господи дай мені літа до літа, щоб я честю і добром виправдав життя своє».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
26 січня 2018
Переглядів
1710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку