Конспект уроку буде цікавий корекційним педагогам та помічникам вчителя в інклюзивних класах. Розроблений відповідно вимог тренінгової технології та згідно програми з СПО для 9-х класів.
Урок-тренінг
з соціально-побутового орієнтування
у 9-му класі
на тему: «Прийом гостей»
Вчитель Н. В. Ященко
Мета: сприяти розширенню та закріпленню знань про правила прийому гостей та правила поведінки у гостях; навчати учнів складати текст запрошення, сервірувати стіл; сприяти корекції пам’яті, логічного мислення, зорового сприймання учнів; виховувати навички культури поведінки, роботи в тренінговій команді, естетичний смак.
№п/п
|
Частина |
Вправи |
Тривалість |
Обладнання |
І
ІІ
ІІІ
|
Вступна
Основна 1. Основи ефективного тренінгу
Заключна
|
1. Оголошення теми і мети уроку.
3.Вправа «Знайомство»
4.Прийняття правил роботи в групі
5.Вправа «Очікування»
1. Мозковий штурм «Яку людину називають гостинною?»
2. Міні-лекція «Правила прийому гостей»
3. Вправа «Запрошуємо на гостину»
4. Вправа «Правила для господаря»
5. Вправа «Ситуація»
6.Вправа «Сервірування столу»
7. Вправа «Виправ помилку»
1.Вправа «Оцінювання» |
1 хв.
1 хв.
1 хв.
2 хв.
2 хв.
5 хв.
5 хв.
8 хв.
8 хв.
5 хв.
4 хв.
3 хв. |
Ватман А1, маркер
Ватман А1, фломастери, заготовки у вигляді тарілок
Листівки, ручки
Коробка з-під цукерок фліпчарт
Коробка з-під цукерок фліпчарт
скатертина, чайний сервіз, прибори, серветки. скатертина, чайний сервіз, прибори, серветки.
Фліпчарт, ватман А1, маркер, серветки
|
ВСТУПНА ЧАСТИНА
ОСНОВНА ЧАСТИНА
На ватмані тренер пише запитання «З якої нагоди запрошують у гості?», всі відповід записуються на дошці, вчитель коментує.
Тема нашого уроку «Прийом гостей». І сьогодні на уроці ми познайомимося з правилами для господаря, навчимося сервірувати стіл до чаю, а також поговоримо про те, як потрібно поводитися в гостях.
Прийом гостей в своєму будинку — це не тільки задоволення, але і велика відповідальність, адже ви повинні все зробити так, щоб гості приємно провели час. Тому приймати гостей потрібно правильно. Як же це зробити?
Бути уважним - значить бачити всіх гостей, кожному приділяти увагу, вгадувати бажання гостей, виконувати їх по можливості, думати не тільки про те, чим пригостити, але і чим зайняти – придумати ігри та розваги. Продумати, щоб усім вистачило місця, не було тих людей, що посварилися.
Прийом гостей починається ще з запрошень. Залежно від виду урочистості, на яке ви запрошуєте, кожного гостя необхідно запросити особисто або ж, виславши йому запрошення поштою. Як правило, на маленькі сімейні свята в колі друзів гостей запрошують в усній формі при зустрічі або по телефону. На великі торжества найзручніше вручити гостям запрошення із зазначенням місця і часу проведення торжества, а також, при необхідності, вказавши потрібний вид одягу.
Запрошуючи гостей, необхідно пам'ятати, що запрошені повинні мати достатній запас часу на підготовку до торжества, адже кожен гість повинен вибрати подарунок господарям вечора, підібрати відповідний одяг. Як правило, на весілля або значний ювілей прийнято запрошувати за місяць до торжества, на домашні свята — не менше ніж за тиждень.
Зустріч гостей повинна відбуватися в піднесеному настрої, щоб уже з порога відчувалася особлива святкова атмосфера. Зустрічаючи гостей, ви повинні бути вже зачесаними, одягненими в святковий одяг. Запросіть гостей в дім, запропонуйте їм сісти. Якщо гість вручає Вам подарунок, прийміть його з щирою посмішкою, подякуйте.
Якщо не всі із запрошених гостей знайомі між собою, то завдання господарів будинку — познайомити всіх. До приходу гостей потрібно накрити святковий стіл, підготувати розваги цікаві для всіх присутніх. Не ввічливо прибирати зі столу посуд чи наводити лад в кімнаті, якщо гості ще не пішли. Коли гості йтимуть додому, подякуй за візит.
4.Вправа «Запрошуємо на гостину».
Учні діляться на дві групи. Їм пропонуються на вибір листівки-запрошення, на яких слід написати запрошення комусь із присутніх на те чи інше свято.
Вправа «Правила для господаря»
Учні діляться на дві групи. Одній з них пропонується розіграти сценку.
Події відбуваються в квартирі. Господиня захоплено зайнята своїми справами (фарбує лаком нігті). До «дверей» підходять гості з тортом і «дзвонять». Господиня відривається від своєї справи, йде відчиняти, при цьому на обличчі невдоволений вираз.)
Господиня. А, це ви!
Гості. (стоячи на порозі). Ти ж запрошувала нас сьогодні на чаювання. Ось ми й торт принесли.
Господиня. (невдоволено бере торт і ставить його в куток). Ну добре. Проходьте, тільки нічого не зачіпайте. А я піду переодягнуся та сходжу до магазину..
Учні по черзі зачитують правила для господаря, які записано на фліпчарті.
1.Зустрічай гостей в гарному вбранні.
2.Обов’язково пригости гостя.
4.Познайом гостей один з одним.
5.Запропонуй бесіду або гру, цікаву для всіх.
6.Подякуй гостям за візит.
4.Вправа «Ситуація»
Хлопчик чекав на маму, щоб привітати її з Днем народження. На столі торт і квіти. Раптом хтось різко почав голосно стукати в двері.
Гості. Привіт це ми! Ми вирішили прийти до тебе подивитись фільм.
(Проходять в кімнату, кидають куртки і шапки на диван.)
Гості. А це що? (Беруть в руки квіти і ломають).
Хлопчик. Це подарунок мамі.
Гості відкривають торт і куштують. Господар дивиться злякано, але нічого не говорить.
Учні по черзі зачитують правила для гостя, які записано на фліпчарті.
Учням пропонують роздивитися накритий до чаю стіл. Потім учні діляться на дві команди. Одна команда має накрити стіл по пам’яті, інша – з опорою на картку.
Перед учнями накритий стіл. Учням пропонується запам’ятати розташування предметів. Спочатку відвертаються дівчатка. Вчитель щось міняє в сервіровці. Дівчата повертаються і ставлять предмети на свої місця. Хлопчики виправляють помилки. Потім відвертаються хлопчики, дівчатка виправляють помилки.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА