Урок-тренінг з соціально-побутового орієнтування у 9-му класі на тему "Прийом гостей"

Про матеріал

Конспект уроку буде цікавий корекційним педагогам та помічникам вчителя в інклюзивних класах. Розроблений відповідно вимог тренінгової технології та згідно програми з СПО для 9-х класів.

Перегляд файлу

Урок-тренінг

з соціально-побутового орієнтування

у 9-му класі

на тему: «Прийом гостей»

 

G:\Новая папка (2)\урок-тренінг прийом гостей\DSC03075.JPG

Вчитель  Н. В. Ященко

 

 Мета:  сприяти розширенню та закріпленню знань про правила прийому гостей та правила поведінки у гостях;  навчати учнів складати текст запрошення,  сервірувати стіл;  сприяти корекції памяті, логічного мислення, зорового сприймання учнів; виховувати навички культури поведінки, роботи в тренінговій команді, естетичний смак.

 

 

 

№п/п

 

 

 

Частина

 

Вправи

 

Тривалість

 

Обладнання

І

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ

 

Вступна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Основна

1. Основи ефективного тренінгу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заключна

 

1. Оголошення теми і мети уроку.

 

3.Вправа «Знайомство»

 

4.Прийняття правил роботи в групі

 

5.Вправа «Очікування»

 

 

 

1. Мозковий штурм «Яку людину називають гостинною?»

 

2. Міні-лекція «Правила прийому гостей»

 

  3. Вправа «Запрошуємо на гостину»

 

4. Вправа «Правила для господаря»

 

  5. Вправа «Ситуація»

 

 

 

   6.Вправа «Сервірування столу»

 

   7. Вправа «Виправ помилку»

 

 

1.Вправа «Оцінювання»

 1 хв.

 

 

1 хв.

 

1 хв.

 

 

2 хв.

 

 

 

2 хв.

 

 

 

5 хв.

 

 

5 хв.

 

 

8 хв.

 

 

8 хв.

 

 

 

5 хв.

 

 

4 хв.

 

 

 

  3 хв.

 

 

 

 

 

Ватман А1, маркер

 

 

Ватман А1, фломастери,

заготовки у вигляді         тарілок

 

 

 

 

 

 

 

Листівки, ручки

 

 

Коробка з-під цукерок

фліпчарт

 

Коробка з-під цукерок

фліпчарт

 

 

скатертина, чайний сервіз, прибори, серветки.

скатертина, чайний сервіз, прибори, серветки.

 

Фліпчарт, ватман А1,  маркер, серветки

 

 

 

G:\Новая папка (2)\урок-тренінг прийом гостей\DSC03073.JPGВСТУПНА ЧАСТИНА

 

  • повідомлення учасникам теми тренінгу;  
  • знайомство «Моє улюблене свято».  
  • прийняття правил тренінгу. Правила записуються на листку фліпчарту і розташовуються на видному місці;

 

  • збір очікувань: учасникам роздаються стікери у вигляді тарілок, на яких вони пишуть, що вони чекають від заняття. Потім всі по черзі промовляють свої очікування і прикріплюють на фліпчарт.

 

ОСНОВНА ЧАСТИНА

 

  1. Мозковий штурм «З якої нагоди запрошують у гості?»

 

На ватмані тренер пише запитання «З якої нагоди запрошують у гості?»,  всі відповід записуються на дошці, вчитель коментує.

 

  1. Міні-лекція «Правила прийому гостей»

 

Тема нашого уроку «Прийом гостей».  І сьогодні на уроці ми познайомимося з правилами для господаря, навчимося сервірувати стіл до чаю, а також поговоримо про те, як потрібно поводитися в гостях.

Прийом гостей в своєму будинку — це не тільки задоволення, але і велика відповідальність, адже ви повинні все зробити так, щоб гості приємно провели час. Тому приймати гостей потрібно правильно. Як же це зробити?

Бути уважним - значить бачити всіх гостей, кожному приділяти увагу, вгадувати бажання гостей, виконувати їх по можливості, думати не тільки про те, чим пригостити, але і чим зайняти – придумати ігри та розваги. Продумати, щоб усім вистачило місця, не було тих людей, що посварилися.

Прийом гостей починається ще з запрошень. Залежно від виду урочистості, на яке ви запрошуєте, кожного гостя необхідно запросити особисто або ж, виславши йому запрошення поштою. Як правило, на маленькі сімейні свята в колі друзів гостей запрошують в усній формі при зустрічі або по телефону. На великі торжества найзручніше вручити гостям запрошення із зазначенням місця і часу проведення торжества, а також, при необхідності, вказавши потрібний вид одягу.

Запрошуючи гостей, необхідно пам'ятати, що запрошені повинні мати достатній запас часу на підготовку до торжества, адже кожен гість повинен вибрати подарунок господарям вечора, підібрати відповідний одяг. Як правило, на весілля або значний ювілей прийнято запрошувати за місяць до торжества, на домашні свята — не менше ніж за тиждень.

Зустріч гостей повинна відбуватися в піднесеному настрої, щоб уже з порога відчувалася особлива святкова атмосфера. Зустрічаючи гостей, ви повинні бути вже зачесаними, одягненими в святковий одяг. Запросіть гостей в дім, запропонуйте їм сісти. Якщо гість вручає Вам подарунок, прийміть його з щирою посмішкою, подякуйте.

Якщо не всі із запрошених гостей знайомі між собою, то завдання господарів будинку —  познайомити всіх.  До приходу гостей потрібно накрити святковий стіл, підготувати  розваги цікаві для всіх присутніх. Не ввічливо прибирати зі столу посуд чи наводити лад в кімнаті, якщо гості ще не пішли.  Коли гості йтимуть додому, подякуй за візит.         

 

 

 

 

4.Вправа «Запрошуємо на гостину».

 

G:\Новая папка (2)\урок-тренінг прийом гостей\DSC03079.JPGУчні діляться на дві групи. Їм пропонуються на вибір листівки-запрошення, на яких слід написати запрошення комусь із присутніх на те чи інше свято.

 

 

 

 

 

 

Вправа «Правила для господаря»

G:\Новая папка (2)\урок-тренінг прийом гостей\DSC03081.JPG

Учні діляться на дві групи. Одній з них пропонується розіграти сценку.

Події відбуваються в квартирі. Господиня захоплено зайнята своїми справами (фарбує лаком нігті). До «дверей» підходять гості з тортом і «дзвонять». Господиня відривається від своєї справи, йде відчиняти, при цьому на обличчі невдоволений вираз.)

 

Господиня. А, це ви!

Гості.  (стоячи на порозі). Ти ж запрошувала нас сьогодні на чаювання. Ось ми й торт принесли.

Господиня. (невдоволено бере торт і ставить його в куток). Ну добре. Проходьте, тільки нічого не зачіпайте.  А я піду переодягнуся та сходжу до магазину..

  • Яких помилок допустилася господиня?
  • Як у цій ситуації поступили б ви, як би були на місці гостей?

 

 Учні по черзі зачитують правила для господаря, які записано на фліпчарті.

 1.Зустрічай гостей в гарному вбранні.

2.Обовязково пригости гостя.

4.Познайом гостей один з одним.

5.Запропонуй бесіду або гру, цікаву для всіх.

6.Подякуй гостям за візит.

 

4.Вправа «Ситуація»

G:\Новая папка (2)\урок-тренінг прийом гостей\DSC03089.JPGХлопчик  чекав на маму, щоб привітати її з Днем народження. На столі торт і квіти. Раптом хтось різко почав голосно стукати в двері.

 

Гості. Привіт це ми! Ми вирішили прийти до тебе подивитись фільм.

(Проходять в кімнату, кидають куртки і шапки на диван.)

Гості.  А це що? (Беруть в  руки квіти і ломають).

Хлопчик. Це подарунок мамі.

Гості відкривають торт і куштують. Господар дивиться злякано, але нічого не говорить.

  • Чи вірно вчинили гості?
  • Чого не варто робити прийшовши в гості?

 

Учні по черзі зачитують правила для гостя, які записано на фліпчарті.

  1. Йдучи в гості, будь охайним і чистим.
  2. Приходь точно в призначений час.
  3. Приготуй подарунок.
  4.  Якщо хочеш щось подивитися, запитай про це господарів.
  5.  В гостях довго не засиджуйся.
  6. Йдучи додому, прощайся з усіма, а потім з господарями.

 

  1. Вправа «Сервірування столу»

G:\Новая папка (2)\урок-тренінг прийом гостей\DSC03091.JPG                                                                                                                    

 

 

 

 

Учням пропонують роздивитися накритий до чаю стіл. Потім учні діляться на дві команди. Одна команда має накрити стіл по памяті, інша – з опорою на картку.

 

 

 

 

 

 

 

G:\Новая папка (2)\урок-тренінг прийом гостей\DSC03097.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Вправа «Виправ помилку»

 

Перед учнями накритий стіл. Учням пропонується запам’ятати розташування предметів. Спочатку відвертаються дівчатка. Вчитель щось міняє в сервіровці. Дівчата повертаються і ставлять предмети на свої місця. Хлопчики виправляють помилки. Потім  відвертаються хлопчики, дівчатка виправляють помилки.

 

 

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  • підведення підсумків тренінгу (учасники по колу висловлюють власну    думку щодо власної роботи під час тренінгу);
  • виправдання очікувань від тренінгу – учасники вибирають серветки за кольором, що відповідає  їх очікуванням від тренінгу, і прикріплюють їх біля тарілок (зелені – сподобалось, жовті – не дуже, червоні – не сподобалось);
  • подяка учасникам за участь у тренінгу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Карєва Маргарита Вадимівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 січня 2018
Переглядів
2235
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку