Виховна справа для учнів 3 класу на тему
«Любов і злагода – основа сім’ї»
Вчителька початкових класів
Чернівецької ЗОШ №14
Л.Д. Цуркан
Мета: допомогти дітям усвідомити значення батьків, відчути вдячність і шану до них; розширювати поняття дітей про любов і злагоду в сім’ї; вчити дотримуватись родинних традицій для зміцнення любові та злагоди в сім’ях; розвивати зв’язне мовлення, зосередженість уваги, збагачувати словниковий запас; виховувати в дітей почуття любові, викликаної родинними зв’язками.
Хід заняття
Вчитель: Сьогодні ми проведемо виховну справу. А щоб створити атмосферу доброзичливості, злагоди, добра, пограємося в нашу гру «Подаруй добре слово».
Вчитель: Почнемо наше заняття з хорошим настроєм, бажаючи один одному добра.
Вчитель: Уявляєте, щоби провітрити клас, ми відчинили вікно і вітер розвіяв букви у нашій темі. Спробуймо відносити записані слова:
Б ю в л о і д о л г а з а – основа сім’ї.
3 2 5 1 4 6 5 2 1 3 4 7
Любов і злагода – основа сім’ї (запис у зошиті).
Вчитель: Готуючись до заняття, я знайшла цікаву народну пісню. Послухайте, які тут чудові слова:
«У мене батенько – ясний місяченько.
У мене матінка – ясна зіронька.
У мене батенько – яснеє сонечко.
У мене сестронька – ясная звіздонька.»
З народної пісні
Читання учнями, які гарно читають.
2 групи дітей визначають ознаки любові та злагоди в сім’ї.
Любов у сім’ї Ніжність Довіра Щирість Турбота |
Злагода у сім’ї Немає сварок Повага один до одного Розуміння один одного Сімейні традиції |
Вчитель: Ми трішки вагаємося у визначеннях лексичних значень слів «любов» і «злагода». У цьому нам допоможе ця мудра книжка – тлумачний словник.
Двоє дітей шукають значення слів у словнику і зачитують їх.
«Любов – почуття глибокої сердечної прихильності.
Злагода – мирні дружні стосунки.»
Вчитель: Давайте ще раз повернемося до нашої таблиці та перевіримо, чи правильно ми визначили ознаки любові і злагоди. Чи можна назвати родину, де є любов і злагода, щасливою? Чому?
Спробуйте побудувати прислів’я з двох частин:
Шануй батька й неньку, Все купиш, У дитини заболить пальчик, Яка брама – такий тин, Живуть між собою, Добрі діти – батькам вінець, |
лише мами і тата ні. буде скрізь гладенько. а в матері– серце. як риба з водою. який батько – такий син. а злі діти – кінець. |
А) Вступне слово про В. Сухомлинського.
Б) Завдання перед читанням
- Чи панує любов і злагода у цій родині?
В) Читання тексту учнями.
Г) Обговорення змісту твору.
- Хто був членами родини?
Кого найбільше любив Толя? Чому?
Продовжити побажання:
«Ваша родина буде щасливою, якщо…»
Вчитель: Якщо між членами родини будуть мирні та дружні стосунки, якщо любов і злагода пануватимуть у ній – то й жити будемо в добрі, теплі, спокої та щасті.
Спробуйте відтворити свої щасливі родини різними кольорами на крузі, поділеному на частини.