Виховна справа «Поведінка у школі». Мета: Закріплювати і розширювати знання учнів про правила поведінки у школі. Розвивати вміння застосовувати набуті знання практично. Виховувати свідому дисципліну, бажання виконувати правила і поводити себе зразково. Обладнання: герой-іграшка, ромашка, зелені і червоні карточки для гри.
ПЛАН-КОНСПЕКТ ВИХОВНОЇ СПРАВИ
Тема заняття: Поведінка у школі
Мета. Закріплювати і розширювати знання учнів про правила поведінки у школі. Розвивати вміння застосовувати набуті знання практично. Виховувати свідому дисципліну, бажання виконувати правила і поводити себе зразково.
Обладнання: герой-іграшка, ромашка, зелені і червоні карточки для гри.
Хід виховної справи
І. Організаційний момент
- Доброго дня діти!
Щоб виховна справа була наче казка,
Щоб чогось навчила вона вас,
Слухайте мене уважно,
І не гайте марно час.
-Сьогодні на виховну справу до нас завітав ведмедик-Клаптик. Він буде спостерігати за вами впродовж виховної години
ІІ. Основна частина.
Тож сядьте рівненько, покладіть руки на парту, і слухайте мене уважно.
Отож, тема нашої виховної справи: « Правила для учнів». Давайте повторимо всі хором –«Правила для учнів».
Ти проживаєш в суспільстві людському,
Є порядки свої і закони у ньому,
Правил багато, на все це зважай,
Найголовніше, себе поважай.
-Що означає,діти,себе поважати, як ви це розумієте?
Себе поважати-це означає поводитися так, щоб із тебе брали приклад усі інші, щоб твоя поведінка викликала повагу і захоплення, а не осуд. Тоді люди будуть до тебе ставитися з повагою. А для цього треба знати правила поведінки і їх виконувати завжди і всюди. Правил існує багато, але коли ти з ними ознайомишся, то зрозумієш, що майже всі ти виконуєш, бо мама з татом вдома, а вчителі у школі вимагають одного і тогож- правильної поведінки, щоб ти привчився змалку до порядку, а далі буде все просто. Тому відразу звернемося до цих правил.
Щоб краще їх запам’ятати , нам допоможе квіточка-ромашка, але вона потребує вашої допомоги-прикріпити пелюстки, бо був сильний вітерець і розкидав їх. Допоможемо,діти, квіточці?( Так….)
Отож, я буду зачитувати вам правило, ми його будемо обговорювати,після того хтось буде виходити до дошки,і прикріплювати пелюсточку з правилом.
Отож, 1.На уроки приходь вчасно, ніколи не запізнюйся.
2. Поводься чемно, вітайся з учнями, вчителями,працівниками школи, батьками.
3. На уроці не розмовляй, уважно слухай пояснення вчителя і відповіді учнів.
4.Не вигукуй, а підніми руку, коли, хочеш про щось сказати чи спитати.
5. На перерві не бігай, не кричи, а грайся з друзями в ігри. Не бийся і не штовхайся.
6. У роздягальні охайно вішай свої речі і не розкидай одяг дітей.
7.Бережи власне і шкільне майно, не псуй парти, стільці, стіни, двері-це твій дім.
8.Не псуй книжок-вони тобі дають знання.
9. Тримай у порядку своє робоче місце. Дотримуйся чистоти в класі, в школі.
10. В їдальні дотримуйся порядку і тиші, прибирай за собою посуд.
11.Правильно користуйся туалетом, поважай працю дорослих.
12.Не сідай на підвіконня і не залазь на вікно.
13.не принось у школу сторонніх предметів, які можуть бути причинною травматизму.
14.Не бігай по сходах, не влаштовуй на них забав, не з’їжджай з перил.
15.Старанно і наполегливо вчись, багато читай.
Ось ми і допомогли ромашці зібрати пелюсточки. Гарна ромашка вийшла, діти?
Ведмедик-Клаптик слідкує за вашою роботою і працьовитістю.
Бачу, ви вже трішки стомилися, і тому, щоб відпочити проведемо фізкультхвилинку. Перегляд фізкультхвилинки.
- Тепер наш Клаптик підготував для вас гру, яка називається « Мовчанка».( У вас на парті лежать карточки: зелені і червоні. Я буду зачитувати вам ситуації, якщо ви вважаєте, що вчинок правильний, то підніміть зелену карточку, а якщо неправильний- червону). Отож:
1. Учень запізнився на урок. Зайшов до класу, не привітався з вчителем, і без дозволу сів за парту. Чи правильно вчинив хлопчик?( Ні….)
2. У Оленки поганий настрій. Вона непривітна іде по коридору, зустрівши вчителя, опустила очі і не привіталась. Чи правильно зробила Оленка?(Ні…..)
3. Наталка, пообідавши в їдальні, занесла посуд і подякувала кухареві за смачний обід.( так..)
4. Сергійко, захотівши похвалитись перед однокласниками, своїм подарунком на день народження приніс до школи ніжю Чи правильно зробив хлопчик?( Ні…)
- Молодці, ви всі були дуже активними.
- Діти, що лежить у вас на партах?
- Як назвати все це одним словом?
-А для чого ви носите його до школи?
- Коли воно може зашкодити вашому здоров’ю?
- Запам’ятайте- ніколи не біжіть по класу чи по коридору з ручкою, олівцем, лінійкою, циркулем чи косинцем – це дуже небезпечно, ти можеш впасти і поранити себе або когось іншого.
З.Не писати на сторінках, не загинати куточків.
7.Підклеювати розірвану книжку.
Зараз час для загадок прийшов.
1. Тоненьке, кругленьке,
Серце чорненьке.
Хто на слід його погляне,
Той думку його вгадає.
( Олівець)
2. Чорний Іван, дерев’яний капкан, де носом проведе, там помітку прокладе.
( Олівець)
3. Худорлява і вертлява,
На папір біжить у справах,
Букви й знаки залишає,-
У пеналі спочиває.
( Ручка)
4. В ньому ми вчимось писати,
Віднімати, додавати,
Одягається в клітинку,
Чи в лінійчасту кофтинку.
( Зошит)
5. Порахує сантиметри,
А як треба- міліметри,
Рівно лінії проводить,
З олівцем за ручку ходить.
( Лінійка)
6. Виводить букви і слова
Усім потрібна штучка
В руці виблискує здаля
Зручна учнівська…
( Ручка )
Білі, чорні та бузкові;
Жовті й сині на кінці
Це звичайно…
( Олівці )
8.Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда
Що і ще забув я взяти
Щоб пейзаж намалювати?
( Фарби )
9.У портфелі є хатина –
Ручки там живуть, резинка,
Клей, лінійка, кутники –
Школярів помічники
( Пенал )
10.Цю з підручниками скриню
Я щодня ношу на спині
Як до школи прибігаю
То тоді її знімаю
( Портфель )
ІІІ. Заключна частина.
Ти проживаєш в суспільстві людському,
Без людей ти не зміг би прожить.
І хоч правил багато є в ньому,
Ти всі правила мусиш завчить,
Щоб поводитись гарно і чемно,
Та й здоров’я, й життя зберегти,
З тим, хто правила знає, приємно
Спілкуватись і разом іти.