Мета: виховання в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до історії Батьківщини та рідного краю, поглиблювати знання учнів про Україну, про видатних українців; вшанування народних звичаїв та свят, формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу; розвиток пізнавальної активності учнів. Мета: поглиблювати знання про Україну як частину Європи, зокрема її мову, культуру, історію, мистецтво, традиції; формувати почуття приналежності до європейської спільноти, розвивати полікультурну, соціальну компетентності учнів, творчі здібності учнів; пізнавальну активність; виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до рідної історії, культури, мистецтва; виховувати почуття патріотизму й національної свідомості, виховувати толерантне ставлення до соціокультурних надбань українського народу Обладнання: презентація гри «Пишаймось, бо ми українці!», ноутбук, ілюстрації, зображення державної символіки, картки для відповідей, ручки,музика,відео Тип уроку: інтелектуально-пізнавальна гра
Перший урок 5 клас
Тема уроку: «Розкажемо Європі про себе!»
Мета: виховання в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до історії Батьківщини та рідного краю, поглиблювати знання учнів про Україну, про видатних українців; вшанування народних звичаїв та свят, формувати переконання у нетлінності духовних скарбів народу; розвиток пізнавальної активності учнів.
Мета: поглиблювати знання про Україну як частину Європи, зокрема її мову, культуру, історію, мистецтво, традиції; формувати почуття приналежності до європейської спільноти, розвивати полікультурну, соціальну компетентності учнів, творчі здібності учнів; пізнавальну активність; виховувати в учнів почуття патріотизму, національної гідності, любові та поваги до рідної історії, культури, мистецтва; виховувати почуття патріотизму й національної свідомості, виховувати толерантне ставлення до соціокультурних надбань українського народу
Обладнання: презентація гри «Пишаймось, бо ми українці!», ноутбук, ілюстрації, зображення державної символіки, картки для відповідей, ручки,музика,відео
Тип уроку: інтелектуально-пізнавальна гра
Хід уроку
І.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
На початку заходу на екрані демонструється відео про Україну та красиві краєвиди країни, лунають українські пісні.
Учитель:
Добрий день! Дозвольте привітати вас із першим уроком вашого першого дня в новому навчальному році. Сьогодні для вас хвилюючий день, ви перейшли до 5 класу, стали зовсім дорослими. Тепер ви будете оволодівати знаннями в середній школі, впевнено крокуючи Країною Знань. Поруч із вами завжди буде ваш класний керівник.
Останній день канікул,
Мов свічка, догорів.
Готуйтеся до праці,
Маленькі школярі.
Ідіть завжди до школи
Веселі, не сумні,
Шукайте щастя, долі
В науці, у знанні.
Наука дасть вам силу
Дістатись до мети,
А також у потребі
комусь помогти.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІУЧНІВ
Учитель. Діти, зверніть, будь ласка, увагу на епіграф нашого сьогоднішнього заняття (зачитує). Василь Олійник присвятив ці рядки незалежності України, і нам треба пам’ятати, що шлях до волі був тернистим.
Україна – це наша земля, рідний край, наша країна з багатовіковою історією, мальовничою природою, чарівною піснею, талановитими людьми. Це велика європейська держава. Пишаймося, що ми – українці, пишаймося, що ми – доньки і сини нашої неньки-України!
(на дошці)
Ми – вільні люди!
Ми, неначе, квіти,
Що виростають в полі чи гаю.
Нам цілувати небеса і вітер,
І долю мати, як вони, свою.
І буде доля, наче цвіт калини,
В розповені невипитих щедрот,
Бо є держава наша – Україна,
І є її невтрачений народ.
В. Олійник
Перегляд відеоролика «27 причин любити Україну
ІІІ. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНА ГРА «ПИШАЙМОСЬ, БО МИ УКРАЇНЦІ!»
Учитель.
Ми пишаємося тим, що ми – українці!
Пропоную продовжити спілкування в уявній інтелектуальній кав’ярні «Патріот». Для вас підготовлені різноманітні форми діяльності, приховані за «чашками» (слайд 2). Виконуючи завдання, ми всі разом поглибимо свої знання про Україну, дізнаємось щось нове та усвідомимо, що наша країна має повне право називатися «європейською країною», адже нам є про що розказати.
Тема уроку
ІІІ. Робота в групах
Учитель.
– А зараз я пpопоную вам дуже цікаве завдання. Попрацюймо в групах.
Наш клас – це великa територія для твоpчості, отримання нових знань, дружньої поради та підтримки, ви об'єднаєтесь у 3 групи.
Перед початком відбувається жеребкування. Отримавши синього, жовтого та білого кольорів, діти поділяються на три команди.
1. ПРИЙОМ «Криптограма»
– Криптограма – це завдання, у якому за допомогою чисел зашифровано вислів. Щоб розгадати його, необхідно дати відповіді на питання – таким чином кожній літері відповідатиме число. Розставивши літери у відповідні клітинки, ми зможемо прочитати вислів відомої людини.
Кожна команда отримує по одній криптограмі. По завершенню роботи відкриваються вислови на слайді .
Цитати для криптограм (слайд ):
«Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя». (Сенека).
«Той, хто не любить своєї Батьківщини, нічого любити не може». (Байрон).
«В дитинстві відкриваєш материк, котрий зветься потім – Батьківщина». (Л. Костенко).
2. ПРИЙОМ «ДОМІНО» (знайдіть відповідності») (слайд 5)
– Учасники отримують окремі написи із назвами свят, дат.
Завдання – правильно поєднати написи.
Команди самостійно працюють над завданням. Після закінчення роботи на слайді відкриваються пари відповідностей:
1 вересня – День Знань;
14 жовтня – Покрова, День українського козацтва;
19 грудня - День Святого Миколая;
7 січня – Різдво ;
28 червня – День Конституції України;
23 серпня День Державного Прапора України
24 серпня – День Незалежності України;
3. Прийом «ТВОРЧА МАЙСТЕРНЯ »
Учитель. Ви - майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками звеличуйте її культуру, своїми досягненнями славте її.
Команди ваше завдання: підібрати слова до кожної букви слова Україна у вигляді «Акровіршу»
У- унікальна
К- красива
Р- родюча
А- актуальна
Ї- історична
Н- незалежна
А- аграрна
4. Прийом «ОМРІЯНИЙ ШЛЯХ»
Вчитель. Ми дуже часто чуємо з екранів наших телевізорів такі слова, як “Європа. Європейський союз. Майбутнє України.” Але що вони значать? Що таке Європа? Де вона знаходиться? (висловлювання дітей)
Учень
А що ж таке «Європа»? Хто підкаже?
Куди ж ми курс омріяний взяли?
Хто нас спрямує? Шлях легкий покаже?
Хто скаже: «Зупиніться! Вже прийшли!»?
Я вам скажу: іти не доведеться,
Бо в серці ми Європи споконвік!
Та, все ж, без нас усіх не обійдеться:
Без нас усіх і разом, і повік!
Європа – не лише частина світу,
То – цілий світ, в якому навіки
Всі люди миром впевненим зігріті…
Погляньте-но! Ось бачите зірки?...
Це – стяг Європи. Прапор миру й волі…
Його в нас відбирають на війні…(А. Ткаченко)
Учитель .
Саме з тебе, з нас починаєься Україна! Саме ми з вами робимо нашу державу відомою, європейською. Саме ми з вами можемо розповісти через соціальні мережі державам-сусідам про нашу унікальну країну, про її природні багатства, про мальовничі куточки, де поєднується колорит багатьох народів.
Сьогодні ми почнемо організацію подорожі «КОРАБЛЕМ СПОДІВАНЬ», яку продовжите відкривати ви для себе Україну з різних ракурсів . Але, щоб наш корабель швидше плив, потрібно виконати завдання.
На дошці зображений «КОРАБЕЛЬ СПОДІВАНЬ», у кожного на парті є картки-хвилі команди виконують завдання.
(синя)команда. Ваше завдання: написати на картках-хвилях свої прагнення і дії щодо кращого майбутнього України.( «Що я можу зробити, щоб Україна стала кращою?»)
(жовта)команда . Ваше завдання: написати на картках-вітрилах свої мрії,
( «Якою я хочу бачити Україну в майбутньому?»)
(зелена)команда . Ваше завдання: написати на картках-вітрилах свої побажання, ( «Якою я хочу бачити Україну в майбутньому?»)
Учитель. Діти, побажаємо нашому кораблику цікавої подорожі без перешкод країнами Європи.
Звучить пісня Тіни Кароль "Україна – це ти" .
ІV. Підбиття підсумків заняття
Подумайте і дайте відповідь, продовживши речення
Любов до мами і до тата, любов до рідних, любов до Батьківщини – це найсвітліші і найвищі почуття. Коли така любов є в серці, тоді людина добра, щедра, відважна. Ви – майбутнє України.
Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.
Національна гідність і патріотизм – це важливі якості особистості, що забезпечать відродження нашої держави, її міць та авторитет у світі.
Усі ви сьогодні були активними, кмітливими, спритними. Тож усі ми маємо об’єднатися в одну команду – українців, які багато знають про рідну країну, шанують її символи, завжди підтримують одне одного! Як заповідав великий Тарас, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і його мелодійну мову. Шануйте себе і свою гідність, і шановані будете іншими. Усі ми, громадяни України, не байдужі до долі своєї Батьківщини, маємо пам’ятати: саме в єдності наша сила!
– З любов’ю і повагою до Батьківщини ми гордо промовляємо:
«Я – українка, ти – українець, ми народились українцями!».
Учень .
Молюсь за тебе, Україно,
Молюсь за тебе кожен час,
бо ти у нас одна-єдина, -
Писав в своїх віршах Тарас.
Молюсь,- казав він, щоб у тебе
Не було між людьми війни,
Щоб завжди було чисте небо
На нашій стомленій землі.
Щоб завше у садку смерека
Весняним квітом під вікном цвіла
І прилітали з вирію лелеки,
Щоб гомін хвиль послухати Дніпра!
1