Виховне заняття«Моє професійне самовизначення» (10 клас)

Про матеріал
Мета: вчитись пізнавати свій внутрішній світ, стимулювати прагнення до самореалізації, активної життєвої позиції, знайти своє місце в суспільстві.
Перегляд файлу

 

«Моє професійне самовизначення»(10 клас)

Мета:  вчитись пізнавати свій внутрішній світ, стимулювати прагнення до самореалізації, активної життєвої позиції, знайти своє місце в суспільстві.

Обладнання: мішень, пам’ятки, список мотивів, ватман, аркуші.
Хід уроку
І. Вступна частина

1.1 Привітання та оголошення теми
Скоро пролунає останній дзвоник. Ви закінчите10 клас, і маєте вже визначатись щодо свого професійного шляху.
Вибір професії до душі – складне і відповідальне завдання. Правильна відповідь на запитання « Ким бути? » допоможе вам знайти головну справу свого життя, мати задоволення від своєї праці та приносити користь людям та країні, де ви живете. Сьогодні ви спробуєте дати відповідь на запитання   «Чи готовий  я до вибору професії?».
ІІ.Основна частина

2.1 Вправа “ Змагання мотивів”

Мета:допомогти учасникам на практиці зрозуміти особливості свідомого             вибору професії.

  1.         Учасникам необхідно визначити головну причину, за якою обирається професія.
  2.         В роздаткових матеріалах (список мотивів)  обираємо переважаючий   мотив в кожній парі і записуємо номер переможця в колонці 1/8. Потім порівняємо мотиви-переможці і отримуємо 4 головних мотиви вибору професії. Потім влаштуємо півфінал і фінал. На завершення, визначимо три перших місця – три свої головні мотиви вибору професії.
  3.         Після виконання завдання необхідно провести опитування всіх учасників і визначити кожному свої два головних мотиви-переможця. Результати опитування відмітити на ватмані, на якому попередньо записані номери (від 1 до 16) мотивів. Таким чином, формується групова статистика.
  4.         Обговорення.   Подивитися на свої мотиви-переможці (перші три місця) і спробувати знайти 3-4 професії, які краще відповідають вашому набору мотивів. Записати ці професії в своїх робочих зошитах.
  5.         Учасників об’єднати у пари, в яких вони повинні обговорити свої рішення один з одним, допомогти збільшити список професій або рід діяльності, які краще підходять до мотивів.
Список мотивів


2.2 Вправа «Експеримент».

Учитель: А тепер давайте пограємо в гру «Влучити в ціль».Вам потрібнопаперовоюкулькоювлучити в десятку.(Учні по черзікидають кульку в мішень, не покидаючисвоїхмісць.)

А чибулопопередження, щокидати кульку можналише з одного місця? Не рухаючись? Не підходячиближче? Чипропонувалосязробититільки одну спробу?

Часто ми саміставимособінеіснуючиобмеження, після перших невдач  швидкозалишаємоспробидосягнутибажаного, а потімзвинувачуємо у свїх проблемах оточуючих.

Отже, недостатньомріяти, вартошукати шляхи для досягненняпоставленої мети. Щедавньогрецькийфілософ Платон сказав: «Пізнай себе і виконуй справу!».

2.3 Вправа «Плановий відділ»

Учитель:     Зараз об’єднаємось в 5 груп.  Кожна з груп спробує скласти план дій свого однолітка, який мріє в майбутньому стати:

Л-Л-   перукарем,

Л-Т-   інженером – техніком,

Л-З-   економістом,

Л-Х.О.-   журналістом.

(Презентація представниківкожноїгруписвоїхпрофесій). Обговорення :чи правильний план дій склала кожна група?

Вправа «Гра в лотерею «або «Рука долі» (8 хв).

Мета: показати учасникам на­слідки випадкового вибору професії; дати зрозуміти необхідність активних дій щодо вибору професії.

Обладнання: картки, авторучки, мішечок або скринька; додаток 2.

Інструкція учасникам:

Вам потрібно на маленьких ар­кушах паперу записати професію, або вид діяльності, якими ви хотіли б займатися протягом життя. Запи­шіть від 1 до 3. Потім ми перемішуємо всі картки і кожен ви­ймає випадково одну (як лотерей­ний квиток). Потім обговорюємо результати.

Обговорення:

Кожен учасник витягує із скриньки випадково одну картку з назвою професії. Тренер просить піднятися тих учасників групи, хто витягнув картки з професією, яку ж сам і оби­рав (записав на картці). Як правило, таких учасників небагато (1-2 лю­дини), а можливо, що взагалі таких людей не буде. Тренер просить групу підраху­вати відсоток тих, кому пощастило, кому доля подарувала щасливий ви­падок.

Рефлексія:

Хто (і скільки) з учнів отримали саме те, що бажали (записали)?

Кому (і скільком) пощастило, і вони отримали те, що не записали, але бажали б?

Хто (і скільки) незадоволений тим, що отримали?

Підведення підсумків:

Тренер: В даному випадку ми можемо зробити лише один висновок: «на долю надійся, але й сам не сиди». Потрібно більш свідомо підходити до вибору професії.

Правильний вибір професії дозволить повністю реалі­зувати потенціал людини, уникнути розчарувань і невпевненості в собі та в своєму майбутньому. Вибір вва­жається правильним коли:

- майбутня робота буде прино­сити радість, а не розчарування;

- людина володіє певними яко­стями, які необхідні для цієї роботи – інтелектуальними, фізичними, психологічними;

- професія користується попи­том на ринку праці.

Ці умови можна уявити у виг­ляді трьох концентрів – «хочу»,. «можу», «потрібно».

1. Бажання, можливості самої людини і запити ринку праці далекі один від одного. В даному випадку людина не стане професіоналом, а його праця на буде користуватися попитом.

2. Бажання. Можливості і запити ринку праці перетинаються, хоча і не співпадають. Можна прогнозу­вати більшу професійну успішність, ніж в першому випадку.

3. Всі фактори співпадають. Можна впевнено говорити про те, що людина буде отримувати задово­лення від своєї роботи, буде робити її краще, ніж інші і завжди буде ко­ристуватися попитом.

Все починається саме з «ХОЧУ». Бажання породжує мрію. Але ос­новним є перетворення мрії в ціль.

Завдання: Напишіть, що характерно для ваших Х-М-Т? Ким би ви хотіли стати, які ваші здібності, якості, які професії найбільш затребувані зараз?

Практика показує, що учням важко заповнити запропоновану схему. У зв'язку з цим ведучий  робить висновок про недостатність знань, умінь для вибору професії.

ІІІ. Заключна частина

3.1 Вправа «Формулапрофесійногопошуку»..

Завданнягрупам: скластиперелікпоступовихкроків, якіпотрібнозробитикожніймолодійлюдині, коли вона шукаєсвійпрофесійний шлях.

(Презентаціянаробок.Напрацюватиголовнийвисновок)

Отже, обираючипрофесію, треба:

  1. Ознайомитись з інформацією про світпрофесій, визначити ту , яка Вас цікавить.
  2. Вивчить себе, своїзацікавлення, здібності, нахили.
  3. З’ясувати, чинемає у вас медичнихпротипоказаньщодообраноїпрофесії.
  4. Довідайтесь,уякому з навчальнихзакладівможна набути обранупрофесію.
  5. З’ясуйте, чимаєобранапрофесія попит на ринку праці.

3.2 Пам’ятка випускнику

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.3 Підсумок
Людина – творець не лишесвоєїдолі, тому віддіїкожноїособистостізалежить доля країни. Кажуть, щовибірпрофесії – це друге народженнялюдини. Від того, наскількивірнови оберете свійжиттєвий шлях, залежить, яке місце в суспільствіви будете займати.

 

docx
Додано
16 січня 2020
Переглядів
979
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку