План виховної роботи на ІІ півріччя для 10 класу
№ |
Назва заходу |
Мета заходу |
Напрям виховання |
Опис заходу |
Січень |
||||
1 |
«Рівність як основа основ» (канікулярний час)
|
Формування толерантності міжетнічних стосунків, руйнування упереджень, пробудження почуття поваги до Людини в цілому. |
Громадянське виховання, Моральне виховання, Естетичне виховання. |
Перегляд кінострічки, заснованої на реальних подіях «Список Шиндлера»; Обговорення кінострічки + вивчення понять «ксенофобія», «расизм», «упередження» + розгляд особливостей міжнаціональних взаємовідносин;
Список кінострічок, рекомендованих для перегляду: *Життя прекрасне (1997, Італія); *Піаніст (2002, Польща); *Дружина доглядача зоопарку (2017, США); *Невидима сторона (2009, США); *Клуб письменників свободи (2007); *Прислуга (2011).
За бажанням написати есе зі своїм враженням та роздумами про фільм, який сподобався. |
2 |
«Крижана грація» (канікулярний час) |
Ознайомлення з фігурним катання, емоційне розвантаження, новий досвід, згуртованість колективу. |
Фізичне виховання, Естетичне виховання. |
Майстер-клас із фігурного катання. На клас 2 вчителя з фігурного катання + їх учні. Захід здійснюється на відносинах реклами школи фігурного катання. Перегляд кількох танцювальних номерів від учнів та керівників спортивного закладу. |
3 |
«Її здоров’я в твоїх руках» |
Формування поваги до навколишнього середовища, ознайомлення із заходами захисту охорони природи, визначення власних можливостей щодо захисту навколишнього середовища. |
Екологічне виховання |
Лекція на тему «Захист навколишнього середовища»; Огляд статистики забруднення»; Перегляд відеороликів про забруднені місця України, Мумбаї, Бангладеш т.і.; Обговорення. *Рекомендація д/ф «ДОМ» |
4 |
«Скарбниця майстра» - програміст |
Ознайомлення із світом професій, формування поваги до праці. |
Трудове виховання |
Лекція-бесіда із запрошеним на зустріч програмістом, який ознайомлює учнів із специфікою роботи, можливим працевлаштуванням, ділиться секретами і т.і. «Скарбниця майстра» – це цикл ознайомлення із різноманітним світом професій. Він складається з: перегляд коротких ознайомчих відео з роботою майстрів, запрошення майстрів до школи з міні-лекцією, відвідання безпосередньо робочих місць тих чи інших професій. |
Лютий |
||||
5 |
«Мова тіла»
|
Ознайомлення з танцем, емоційне розвантаження, новий досвід, згуртованість колективу. |
Фізичне виховання, Естетичне виховання |
Майстер-клас з танцю, вибраному голосуванням учнів класу (вальс, квікстеп, бугі-вугі, сальса, хіп-хоп, джаз-фанк). Захід здійснюється на відносинах реклами школи танцю. Перегляд кількох танцювальних номерів.
|
6 |
Гра «Критичне мислення»
|
Формування критичного мислення, вміння аналізувати та перевіряти інформацію. |
Розумове виховання |
Кожному учню видається пакет (2-3) статті і провокативна фраза. Задача – проаналізувати данні, швидко перевірити інформацію, сформулювати власну думку, представити свою інформацію класу. |
7 |
«Скарбниця майстра» - повар |
Ознайомлення із світом професій, формування поваги до праці. |
Трудове виховання |
Екскурсія на хлібзавод. |
8 |
«Колись було так» |
Формування пам’яті та поваги до традицій свого народу. |
Громадянське виховання |
Відтворення традицій та звичаїв українського народу – групи по 5 чоловік: весільний обряд, пасхальний, вечорниці, масляна, купала, Різдво; |
Березень |
||||
9 |
«Історія навколо нас» - м. Біла Церква |
Знайомство з історією своєї країни, формування допитливості та любові до подорожей. |
Громадянське виховання |
Комплекс подорожей до міст та містечок, що мають історичне минуле, яке вплинуло на розвиток України. (Вибір міст здійснюється шляхом прорахунку кошторису і зголосування із батьками учнів) |
10 |
«Питати не соромлюсь» |
Статеве просвітлення, досягнення вільного ведення бесіди на такі теми. |
Статеве виховання |
Лекція на тему статевого просвітлення (біологія, фізіологія, інфекції, контрацепція, психологічні аспекти між статевих взаємовідносин + питання, відповіді на які б хотіли дізнатись учні (Для цього на початку навчального семестру у класі була встановлена анонімна скринька, куди учні могли кинути питання, на які б вони хотіли знати відповіді або теми, з якими хотіли б ознайомитись) |
11 |
«Скарбниця майстра» - шахтер |
Ознайомлення із світом професій, формування поваги до праці. |
Трудове виховання |
Екскурсія «Криворізькі кар’єри» |
12 |
«Історія навколо нас» - Берестечко |
Знайомство з історією своєї країни, формування допитливості та любові до подорожей. |
Громадянське виховання |
Комплекс подорожей до міст та містечок, що мають історичне минуле, яке вплинуло на розвиток України.
|
Квітень |
||||
13 |
«Історія навколо нас» - Полтава |
Знайомство з історією своєї країни, формування допитливості та любові до подорожей. |
Громадянське виховання |
Комплекс подорожей до міст та містечок, що мають історичне минуле, яке вплинуло на розвиток України.
|
14 |
«Зеленого має бути більше!» |
Формування поваги до природи, до роботи з рослинним світом. |
Екологічне виховання |
Висадження дерев у парковій місцевості. За домовленістю із зеленим господарством – виділена ділянка у парку і саджанці дерев, які саджають учні + можна встановити іменні таблички поруч з висадженими деревцями.
|
15 |
«Скарбниця майстра» - психолог |
Ознайомлення із світом професій, формування поваги до праці. |
Трудове виховання |
Лекція-бесіда із запрошеним психологом. |
16 |
День здоров’я |
Фізичний розвиток |
Фізичне виховання |
День здоров’я у парку з велосипедами, роликами, гіробордами, рухливими іграми, змаганнями, тощо. |
Травень |
||||
17. |
«Є те, що з пам’яті не стерти» |
Сформувати повагу до минулого, зберегти пам’ять, визначити цінність мирного життя. |
Громадянське виховання, Моральне виховання |
Перегляд кінострічки «Офіцери» + розповіді про своїх рідних-ветеранів + покладання квітів невідомому солдату. Рекомендація кінострічка «З міркувань совісті» + есе за бажанням.
|
18 |
«Скарбниця майстра» - лікар |
Ознайомлення із світом професій, формування поваги до праці. |
Трудове виховання |
Зустріч із сімейним лікарем, який ознайомлює зі специфікою навчання, роботи і т.і. |
19 |
«Заримована душа» |
Долучення учнів до світу творчості, формування вільного самопочуття шляхом виступу перед аудиторію, отримання естетичного задоволення, згуртованість колективу. |
Естетичне виховання, Розумове виховання. |
Пікнік – поетичні читання. На галявині під деревами на шкільному подвір’ї розміститись колом на килимках. За чаєм (соком) та печивом учні та класний керівник (та інші бажаючі) читають свого улюбленого вірша. Учні заздалегідь отримують завдання подумати над своїм улюбленим твором, або знайти його, готують (бажано на пам’ять) та декламують. |
20 |
Ти знаєш, що ти людина?
|
Визначення головного призначення людини на землі, її позитивні та негативні сторони, досягнення розуміння того, що всі ми різні. |
Моральне виховання
|
Дискусія на задану тему з подальшим її розвитком за чухонок питань, що підіймаються в процесі. |
Варіанти
Моральне виховання - дискусії на тему «Цензура в нашому житті»; «Немає нічого страшнішого за..»; «Це має владу над людиною» (залежності);
Естетичне виховання - дискусія «Мода: прекрасне vs. потворне»; відвідування міської виставкової зали; відвідування концерту камерного (симфонічного) оркестру + ознайомлення з інструментами).
Екологічне виховання – похід в ботанічний сад (допомога при пікіруванні розсади квітів); «Виплекай свою квіточку» (на початку березня класом закупається маленькі саджанці фуксії у кількості учнів, кожен приносить маленький квітковий горщик. Висаджуються квіти, впродовж трьох місяців вони знаходяться на підвіконні в класі, кожен доглядає за своєю рослиною, спостерігає за її ростом і розвитком. Наприкінці травня всі рослинки починають квітнути. І естетично, і в єдності з природою);
Розумове виховання – гра «Кучеряві звивини» (загадки та головоломки);
Статеве виховання - Рольова гра «І все місцями помінялось» (як розуміють хлопці, що хочуть дівчата і як вони бачать хлопців, і навпаки. А тоді окремо хлопці, окремо дівчата розказують про те, як це насправді. Відбувається у колі);
Фізичне виховання – Скаут-похід.
Правове виховання - Групові підготовлені виступи з поясненнями: цивільні правопорушення, злочин, спадок, права та обов’язки громадянина.
P.S. можливо такий план здається надто утопічний і аж ніяк не під рамки середньостатистичної школи, але, на мою думку, якщо вчитель зацікавлений в тому, щоб учням було цікаво, і їм дійсно буде цікаво, то все вийде. Було б бажання, а шляхи втілення знайдуться.