В розробці виховного плану визначені цілі та завдання виховної діяльності, надана психолого - педагогічна характеристика учнів, проведено аналіз виховної роботи, вивчено стан та ефективність виховного процесу в 11 класі за І семестр 2018/2019 навчального року.
ПОДОЛЯНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ
КУП’ЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Погоджено
ЗДВР_________ Коржова О.В.
________________2019 р.
План виховної роботи
класного керівника 11 класу
Подолянської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Калашнікової К.М.
на ІІ семестр
2018/2019 навчального року
Впровадження у виховну роботу класного керівника
ідей забезпечення прав, свобод та інтересів дітей
– стратегічний, загальнонаціональний пріоритет
Впровадження у виховну роботу класного керівника
ідей забезпечення прав, свобод та інтересів дітей,
формування свідомого громадянина, патріота України
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Суспільні доручення |
1 |
Іванова Карина Сергіївна |
Староста |
2. |
Пашкова Марина Сергіївна |
Культурно – масовий сектор |
3. |
Пономарьова Євгенія Сергіївна |
Спортивний сектор |
4. |
Свистунова Карина Русланівна |
Навчально – інформаційний сектор |
5. |
Сургай Дар’я Дмитрівна |
Заступник старости |
6. |
Ухін Валентин Ігорович |
Фінансово – трудовий сектор |
В 11 класі навчається 6 учнів. Серед них 5 дівчат і 1 юнак.
Клас вiкової норми.
У І семестрі 2018/2019 навчального року знання високого рівня показала Сургай Дар’я. Пономарьова Євгенія і Свистунова Карина мають знання достатнього рівня. В останньої - дев’ятки з української та англійської мови, хімії.
Іванова Карина, Пашкова Марина та Ухін Валентин мають оцінки від 4 до 11 балів.
Протягом першого семестру 2018/2019 навчального року Сургай Дар'я виборола ІІІ командне місце у районному турнірі з правознавства, ІІ командне місце у турнірі з біології, І командне місце у турнірі з географії, історії та економіки, ІІ особисте місце у конкурсі ораторського мистецтва, V місце в районній олімпіаді з української мови та літератури, ІV - з математики, І – з географії, ІІ – з історії, ІV – з економіки, ІІІ командне місце у ХІV Всеукраїнському турнірі юних географів у м. Полтава. Нагороджена грамотами.
Свистунова Карина виборола І командне місце у турнірі з географії, історії та економіки, ІІ – у турнірі з біології.
Найбільші проблеми в учнів 11 класу виникають при вивченні алгебри, геометрії, біології. Тільки Сургай Д., Свистунова К. та Пономарьова Є. мають достатній та високий рівень навченості з цих предметів. Через часті захворювання і пропуски уроків погіршили свої знання Іванова Карина, Пашкова Марина та Ухін Валентин.
Колектив класу дiяльний, активний.
За роки навчання учнівський колектив згуртувався. Підлітки ставляться один до одного з повагою, взаєморозумінням. Допомагають у навчанні, чергуванні. Між школярами немає вагомих суперечок, панує доброзичливість і культура поведінки. У класі діє кодекс честі.
Учні охоче беруть участь у громадському житті школи (Свято знань, День учителя, Свято осені, Новий рік та ін.), активно вболівають за колектив, прагнучи не відставати від діяльності інших класів.
Підлітки люблять спорт. Залюбки відвідують уроки фізичної культури, тренувальні заняття. Беруть участь у районних змаганнях з різних видів спорту.
Ухін Валентин – учасник районних змагань з волейболу (ІІ командне місце), регіональних змагань з волейболу (V командне місце).
Пономарьова Євгенія брала участь у районних змаганнях з легкої атлетики (2 командне місце), з волейболу (V командне місце). Іванова Карина – учасниця районних змагань з волейболу.
Учні люблять читати книжки, особливо фантастику та пригодницьку літературу, прагнуть до пізнання нового, досі їм не відомого. Охоче слухають повідомлення та переглядають відео на виховних годинах про аномальні явища, політичні події, історичний розвиток України, народні обряди та звичаї рідного краю.
Всі учні класу мають суспільні доручення, які виконують старанно. Діти охоче працюють, підтримуючи чистоту та порядок на шкільній території, в кабінеті. Батьки переймаються вихованням власних дітей. Відвідують класні та шкільні батьківські збори. Надають посильну допомогу при проведенні класних та шкільних заходів.
Головним проблемним завданням класного керівника у І семестрі 2018/2019 навчального року є підвищення ефективності створеної моделі учнівського самоврядування класу, спрямованої на розвиток в учнівської молоді лідерського потенціалу, громадянської активності, співпрацю класного керівника та активу учнівського самоврядування. Пріоритетом обраної виховної моделі є прагнення підготувати особистість підлітка до тих життєвих ситуацій, в яких йому доведеться діяти в майбутньому, доступними засобами, в контексті особистісно - орієнтованого навчання, допомогти перейти підлітку на якісно новий рівень розвитку, трансформувавшись в суб’єкта власної життєтворчості та життєдіяльності, здатного самотужки зайняти притаманне йому місце в людському суспільстві, долаючи всі можливі перепони, адаптуючись до умов, що змінюються.
Інтереси, потреби та творчу ініціативу учні мали змогу розвивати через роботу шкільного та класного самоврядування. Самоврядування у класі здійснюється через роботу секторів. Їх чотири: навчально – інформаційний, спортивний, фінансово – трудовий, культурно – масовий. Самоврядування дає можливість учням розкрити свої особистісні якості та риси характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: а саме: чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість. Крім того самоврядування дає простір для прояву організаторських здібностей та самостійності. Старостою у класі обрано Іванову Карину.
Навчально – інформаційний сектор очолює Свистунова Карина. Завдання сектора полягає в проведенні інформаційних п’ятихвилинок, оформленні екрану успішності, перевірці стану збереження підручників, виконанні домашніх завдань та допомозі учням, що її потребують.
Протягом І семестру сектором проведені такі заходи:
Культурно – масовий сектор очолює Пашкова Марина. Робота сектора полягає у підготовці та проведенні як класних виховних заходів, так і шкільних. Протягом І семестру сектором проведені такі заходи:
Фінансово – трудовий сектор очолює Ухін Валентин. Члени цього сектора організовують трудові десанти, благодійні ярмарки, генеральні прибирання тощо. Наприклад:
Роботу спортивного сектору очолює Пономарьова Євгенія. ЇЇ команда допомагає організовувати класні та шкільні спортивні заходи. Протягом І семестру 2018/2019 навчального року учні 11 класу брали участь у таких заходах:
З метою формування в учнів поняття єдності з природою, відповідальності за стан її збереження, залучення школярів до громадської діяльності, спрямованої на захист оточуючого середовища, знань про сучасні проблеми екології, розуміння кожним учнем найголовнішої проблеми людства – проблеми виживання з учнями проведені такі заходи:
З метою формування поняття та уявлення про важливість праці в житті людини, уявлення про типи професій, вміння й навички самообслуговуючої праці, поваги до людини праці, почуття відповідальності, вимогливості до себе, дисциплінованості, старанності, наполегливості, потреби до праці та поняття професійного самовизначення проведено такі заходи:
З метою формування основ національних та загальнолюдських цінностей, умінь та навичок підтримки й збереження міжособистісної злагоди, моральних якостей, розуміння особистих, родинних, громадянських цінностей, засвоєння сімейних, родинних та суспільних цінностей у класі пройшли наступні заходи:
Національно-патріотичне виховання є складовою загального виховного процесу учнів школи, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави. З урахуванням ситуації, яка зараз склалася на сході України, зусилля класного керівника 11 класу спрямовані на утвердження в Україні патріотизму, посилення моральної складової в загальній системі формування у молоді національної гідності, готовності до виконання громадянських та конституційних обов’язків, особистісних рис громадянина Української держави, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, набуття соціального досвіду, фізичної досконалості, художньо-естетичної, інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури, розвиток психологічних і професійних якостей.
Протягом І семестру 2018/2019 навчального року були проведені такі заходи:
Протягом семестру націлювалася робота на згуртування класного колективу. Залучався до цієї роботи шкільний психолог. Проводилося анкетування, індивідуальні бесіди. Але міцного, дружнього колективу у класі немає. Учні поступово втрачають інтерес до суспільних доручень, акцентуючи увагу на навчанні та підготовці до ЗНО.
Значна увага приділялася формуванню у школярів комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: це чесність, порядність, принциповість, дисциплінованість та працьовитість.
Троє учнів мають високий навчальний потенцiал i хорошi здiбностi до навчання. Це Сургай д., Свистунова К. та Пономарьова Є. Решта учнів класу навчається на середньому та достатньому рівні. Аналізуючи рівень навчальних досягнень з основних предметів, варто зазначити, що більшість учнів не повністю використовує свій інтелектуальний потенціал (через пропуски уроків, хворобу чи небажання викладатися стовідсотково), що і є основною причиною середнього та достатнього показника успішності.
Варто відзначити ставлення батьків до проблем та потреб шкільного життя їх дітей. Батьки учнів налаштовані досить позитивно і прагнуть зробити все від них залежне для комфортного перебування дітей у школі. Досить толерантно батьки реагують на критику поведінки їх дітей, прагнуть збагнути та усунути причини, що викликають подібну ситуацію. Систематично у телефонному режимі відбувається спілкування батьків з класним керівником, наслідком якого є корегування поведінки учнів та їх ставлення до навчання.
Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює зі шкільним комітетом та адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету в поповненні матеріально-технічної бази класу.
Цілеспрямовано проводилася робота з батьками. Протягом І семестру проведено чотири засідання батьківського комітету, загальношкільні та класні батьківські збори. Їх тематика:
Висновки
Виходячи з аналізу виховної роботи за І семестр, слід відзначити, що ще не вдалося поставити рівень успішності класу на належний рівень, більш широко використати досвід та уміння членів класного колективу у громадському житті школи. Однак діти мають значний інтелектуальний та творчий потенціал, який за оптимальних умов може розкритися і сприяти всебічному гармонійному розвитку учнівської спільноти загалом та кожної особистості окремо. Саме тому на ІІ семестр виховна робота у класі має бути спрямована на розкриття та реалізацію учнівської творчості в контексті формування відповідального ставлення до своїх обов’язків, продовжити роботу щодо виховання активної життєвої позиції та лідерських якостей через учнівське самоврядування в класі, сприяти тому, щоб зміст та форми колективної творчої діяльності допомагали кожному знайти себе, самовизначитися, обрати професію до душі.