Вчитель початкових класів
Борисівської ЗОШ I – III ст.
Народовська Л.П.
Виховний захід
« Академічна доброчесність»
Клас: 3 - 4
Мета: сформувати в учнів уявлення про доброчесність, за допомогою життєвих ситуацій ознайомити учнів із поняттями «доброчесність», «інтелектуальна власність», «крадіжка інтелектуальної власності»; пояснити, що вважається не доброчесною поведінкою у школі, обговорити наслідки (не)доброчесної поведінки; звернути увагу на можливі наслідки дотримання чи не дотримання принципів доброчесності, розробити правила чесної поведінки учнів класу.
Результати навчання:
Наприкінці заходу учні:
пояснюють, що означає бути доброчесним;
називають принципи доброчесності;
розповідають, чому потрібно цінувати «інтелектуальну власність».
Обладнання і матеріали:
Чистий зошит, зошити учнів, квітка з написами, надруковані і розрізані прислів’я, клей, папір формату А4 по кількості груп, текст оповідання Василя Сухомлинського «Як Павлик списав задачу», комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор.
Підготовка до заходу
Підготувати учнів до інсценування оповідання Василя Сухомлинського «Як Павлик списав задачу». Намалювати на дошці стовбур і гілки дерева. Вирізати листочки з кольорового паперу по одному для кожного учня. Написати на шести листочках квітки принципи доброчесності (чесність, відповідальність, справедливість, повага, мужність, довіра).
Хід заняття
Добрий день, дорогі друзі!
Добрий день!
На вас чекає гарний день.
Бачу, всі веселі і здорові
До заняття всі готові!
Запропонувати дітям узяти по одному листочку і прикріпити на дошку. Проте спочатку треба уважно подивитися, чи щось написано на ньому? Прочитати і постаратися пояснити, що воно означає. (Якщо учень не зміг пояснити значення слова, запитати клас або пояснити його).
Об’єднати учнів у групи і дати кожній групі «розрізане» прислів’я.
Завдання групам – зібрати його, прочитати і пояснити значення (за потреби пояснити значення самій). «Розрізане» прислів’я наклеїти на чисті аркуші.
Тому, хто нечесний у малому, не вірять у великому
Хто сіє чесноту, той пожне славу.
Здобудеш освіту — побачиш більше світу.
Як працюємо сьогодні, так житимемо завтра
Підготовлені учні інсценують оповідання.
Як Павлик списав задачу
Павлик прийшов до школи занепокоєний. Удома він довго сидів над задачею й не міг розв’язати. Тепер у нього одне було на думці: у кого списати задачу?
Прийшла Зіна. Вона добре розв’язувала задачі. Павлик спитав у неї:
— На скільки дій задача?
— На три, — відповіла дівчинка. — А хіба ти не розв’язав?
— Не вийшла... Дай, Зіно, списати...
— Ой, Павлику, чого ж ти сам не хочеш подумати? — сказала Зіна.
Вона дала йому свій зошит.
Павлик списав одну дію, другу, перейшов до третьої. У третій дії помітив у Зіни помилку: там, де треба було написати 23, Зіна написала 32.
У своєму зошиті Павлик написав правильно, а Зіні не сказав, що в неї помилка.
Учителька зібрала зошити для перевірки. Наступного дня вона сказала:
— У Павлика «відмінно». Молодець, Павлику, добре попрацював над задачею. А в тебе, Зіно, — «добре». Помилку зробила...
Зіна здивувалася. Вона глянула на Павлика. Павлик почервонів і похнюпився.
Василь Сухомлинський
Запитання для обговорення:
1) Порівняй себе з Павликом і Зіною. Чи доводилося Тобі списувати? Чи доводилося Тобі давати списувати?
2) Чи можна вважати, що Павлик виграв від того, що списав задачу?
3) Чому Павлик почервонів і похнюпився від погляду Зіни?
4) Уявімо, що після оголошення результатів, Зіна підняла руку та повідомила всім, що Павлик списав у неї задачу. Як буде почуватися Павлик? Що, на Твою думку, скаже з цього приводу вчителька?
Обмінятися враженнями про прочитаний твір.
Правила чесної поведінки учнів_у класі
Правило 1__________________________________________________________
Правило 2__________________________________________________________
Правило 3__________________________________________________________
Правило 4__________________________________________________________