Тема. Безпечні канікули.
Мета: провести попереджувальні бесіди з учнями про їхню поведінку під час літніх канікул; формувати життєву компетентність; виховувати вміння організувати своє дозвілля, самостійність, дисциплінованість; розвинути вміння і навички правильної поведінки під час літніх канікул.
Обладнання: картки з малюнками стихійних лих, малюнки дорожніх знаків, кросворд, тест.
Форма проведення: бесіда
Клас: 4-А
Хід заняття
1. Організація класу до заняття
1.1. Привітання з класом
- Доброго дня діти.
1.2. Створення сприятливого психологічного комфорту
- Уявіть, що ви тримаєте у долонях сонце. Воно світле, тепле, яскраве. І ви, як квіти, набираєтесь енергії від сонечка. А тепер поверніться до сусіда по парті та подаруйте йому своє сонце, торкнувшись долоньками…
Тепло своїх долоньок
я тобі віддаю .
Заняття нове, цікаве
я з радістю почну.
1.3. Перевірка готовності учнів до заняття
- Для сьогоднішнього заняття нам знадобляться тільки ручки, все зайве приберіть.
2. Розкриття теми і мети заняття
2.1. Створення проблемної ситуації. Кросворд «Безпека»
- Любі діти, виховна година сьогодні незвичайна. На вас чекають багато завдань. Зараз ми попробуємо розгадати одне з них. На дошці є кросворд, нам потрібно його відгадати, щоб визначити ключове слово.
2.2. Повідомлення теми заняття
- Ви напевно вже здогадались яке тут ключове слово. Ключове слово безпека, так як до вас наближаються канікули, то тема нашого заняття «Безпечні канікули» .
3. Опрацювання теми заняття
3.1. Гра «Прибери з кімнати небезпечні речі»
- Зараз я вам роздам картинки, на яких зображена кімната з небезпечними предметами, ви будете працювати в парах і маєте назвіть ці предмети і вказати яку небезпеку вони несуть?
(Сірник, ножиці, оцет, голка, газовий балончик)
(Сірники шкідливі тим, що при неправильному користуванні ними може виникнути пожежа, а також при взаємодії із газовим балончиком може вибухнути; оцет - це все-таки кислота,і вона здатна дуже негативно впливати на слизові оболонки. При надмірному використанні можуть з’явитися серйозні опіки; з голкою без присутності батьків не варто користуватися, бо загубивши, її важко знайти, і якщо вона потрапить в тіло ,то за лічені хвилини може вбити людину)
3.2. Слухання казки «Пригоди розумного сірника».
- Зараз ви послухаєте казку про розумного сірника, зверніть увагу на те про, що розповідається в казці і що сталося з головним героєм.
ПРИГОДИ РОЗУМНОГО СІРНИКА
(Казка)
Жив-був у коробці сірничок на ім’я Спалах. «Може, я стану кому-небудь у пригоді», - подумав Спалах і викотився з коробки. Дорогою йому зустрівся Півник. Він вирішив взяти Спалаха із собою в гості до Мурки. Але Сірничок відмовився йти з Півником.
Потім з сірничком біля сухого хмизу захотіли погратися мишенята. Але вони не вміли обережно поводитися з сірниками, і Спалах не погодився товаришувати з ними.
Нарешті, сірничка знайшов маленький Івасик. Він знав, що сірники – не іграшки, і віддав його мамі. «Дуже добре, - сказала мама, - буде чим розпалити піч».
«Я знадобився!» - вигукнув радісно сірничок і спалахнув. Добре приносити користь.
3.2.1. Бесіда за змістом казки
- Отже, ви прослухали казку, а зараз дайте відповіді на запитання:
(101) А службу газу? (104)
- так правильно
3.2.2. Безпечна поведінка з електроприладами
- Також вогонь виникає з причин неправильного користування електрикою.
- Які електроприлади є у вас дома?(Комп’ютер, телевізор, пральна машина мікрохвильова, тощо )
- А чи знаєте ви, як правильно користуватись приладами?
- Тоді давайте зачитаємо Пам’ятку «Безпечна поведінка з електроприладами»
(один-два учні зачитують)
3.2.3. Гра «Можна – не можна».
- А зараз я перевірю як ви засвоїли правила, якщо ви згодні із твердженням – показуйте лайк, якщо не згодні – дизлайк.
- Гратися з включеними електроприладами.(д)
- Наближатися до обірваних дротів.(д)
- Вимикати світло, виходячи з будинку.(л)
- Включати всі прилади, що є в будинку одночасно.(д)
- Мокрими руками встромляти вилку в розетку.(д)
- Користуватися настільною лампою під час читання.(л)
- Витирати лампочку вологою ганчіркою.(д)
3.3. Похід до лісу
- Щоб прогулянка до лісу була безпечною і цікавою, вам потрібно знати правила «Безпечна прогулянка до лісу» , хто хоче зачитати їх? (один-двоє учнів зачитують її)
- Отже діти, ходити до лісу самому небезпечно.
*Фізкульхвилинка
- А зараз трішки відпочинемо, встаньте за парт
Шумить вітер, шумить ліс.
Тихо лісом ходить лис.
Заховався зайчик в кущ.
Із куща піднявся хрущ.
Не хитайте ви куща,
Не лякайте-но хруща.
Хай росте угору ліс,
Не чіпа хай зайця лис.
Тільки вітер: «Шу-шу-шу!».
Сядьте тихо, вас прошу.
3.4. Вірш Л.Коваль «На пляжі»
- Літом ви їдете на море, чи ідете на озеро або річку, щоб бути обережним там, послухайте цей вірш:
Хлопчині хвилі говорили:
«По світу довго ми ходили
І добре знаємо, що всюди
На пляжі люблять бути люди.
Та хоч яка була б там спека,
Виконуй правила безпеки.
Один купатись не ходи,
Бо так недовго до біди.
І плавай тільки не до втоми
Лише в місцях, тобі відомих.
На сонці довго не сиди,
Не пий холодної води.
І за буйки не запливай,
Ніколи човен не гойдай,
І не пірнай вниз головою:
Буває камінь під водою.
З товаришами чемно грай –
Їх не топи і не штовхай!
Про надувний матрац забудь!
Скрізь завжди обережним будь!
І стане радісним тоді
Твій відпочинок на воді.
3.4.1. Бесіда за прочитаним віршем
- Які правила поведінки на воді ви запам’ятали?(Плавати треба тільки у відомих тобі місцях, не запливати за буйки, не пити холодної води, не впірнати, гратися обережно).
3.6. Робота в парах «Природні лиха»
- Зараз я роздам вам ще одне завдання на парту, вам потрібно буде працювати в парах. Також вам потрібно буде відповісти на такі питання:
1. Яка надзвичайна ситуація зображена на вашому малюнку. Підпишіть.
2. Складіть три найважливіші поради, як діяти в такій ситуації.
- Зараз ми звіримо як ви виконали це завдання. Тож на дошці вивішені такі самі зображення як і у вас, вам потрібно підписати що це за надзвичайна ситуація.
- Тож хто хоче зачитати поради?
- Молоці, тепер я впевнена, ви знаєте, що робити внаслідок таких ситуації.
3.7. Гра «Впізнай дорожній знак»
- Я буду показувати вам малюнки із дорожніми знаками, а ви відгадаєте назви та поясните їх.
1. Доріжка для пішоходів
2. Пішохідний перехід
3. Пункт зупинки автобуса
4. Лікарня
5. Ресторан або їдальня
6. Аеропорт
7. Назва об’єкта(вулиці)
8. Покажчик відстані
9. Рух пішоходу заборонено
10. Світлофорне регулювання
- Молоці, а зараз давайте перейдемо до наступної гри.
3.8. Гра «Безпечна поведінка вдома і на вулиці»
- Я хочу перевірити, як ви поводитесь вдома і на вулиці у різних ситуаціях. Я зачитуватиму вам ситуацію, якщо я буду робити правильно - будете плескати в долоні, а якщо неправильно – схрестите руки. Приготувалися, починаємо.
(Зачитую)
- Я пішла з незнайомцем до його дому(х)
- До мене прийшли друзі, я відчинила їм двері(о)
- Я їду на велосипеді між машинами(х)
- Я пішла після школи гуляти з друзями і не повідомила про це батьків(х)
- Я знайшла на дорозі незнайомі мені ліки та віднесла їх у найближчу аптеку(о)
- Я ходжу в обідній час по сонцю, без головного убору(х)
- Незнайомець запропонував сісти до нього в машину, я відмовилась і зайшла в магазин.
- Які ви всі кмітливі та уважні.
3.9. Складання стін газети «Безпечні канікули»
- Тож діти у мене для вас є ще одне завдання, зараз ви складете самі свою пам’ятку, у кожного на парті є рядочки, вам потрібно подумати куди ці рядочки прикріпити, якщо ви вважаєте цей рядочок безпечним для вашого життя то прикріпіть його на цю частину ватману, якщо ж небезпечним то на цю(показую).
…………………………………………………………………………..
- Ось ми і склали власну пам’ятку, яку вам потрібно добре знати, на період канікул.
4. Підсумок заняття
4.1. Підсумкова бесіда. Гра «Так - Ні»
- Я буду зачитувати віршики, а ви відповідати «так-ні»
Якщо каже незнайомець:
«З’їж цукерок. Ой, смачні!»
Треба брати ці цукерки?
Кажемо рішуче: «_ні__»!
Якщо в місті заблукаєш,
Хто підкаже вийти як?
Міліціонер, можливо?
Нумо, кажемо всі: «_так__»!
Нас хоробрих і сміливих,
Струм не вдарить аж ніяк.
Можна лізти до розетки?
Кажемо всі разом: «_ні__»!
Сірники – це вам не жарти,
Ще загинеш у вогні!
Ними гратись небезпечно!
Правда це? Звичайно «_так__»!
Хтось чужий у двері дзвонить,
Каже: «Відчини мені!»
Але, як би він не звався,
Ти йому говориш: «_ні_»!
Хто сказав, що ртуть отруйна?
Знаю я, що це не так.
З нею можна і погратись.
Правда це? Звичайно, «_ні_»!
- Я рада, що ви знаєте як себе поводити в таких ситуаціях, а щоб ви ніколи це не забували, я вам подарую пам’ятки. До побачення!