Виховний захід "Бути людиною на Землі"

Про матеріал
Виховний захід допоможе учням та студентам з'ясувати сутність поняття «толерантність»,, вміння слухати,, показати, що важливим у стосунках між людьми є вміння спілкуватися,, встановлювати стосунки на доброзичливій, толерантній основі.
Перегляд файлу

Мета: Дидактична  допомогти студентам з'ясувати сутність поняття «толерантність», вміння слухати, показати, що важливим у стосунках між людьми є вміння спілкуватися, встановлювати стосунки на доброзичливій, толерантній основі.

Розвиваюча критичне мислення, вміння аналізувати матеріал, працювати у групах

Виховна почуття колективізму, солідарності, терпимості до оточуючих

 

Обладнання: Комп’ютер, проектор, планшет, презентація, тестові завдання,  паперова квітка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст  виховного заходу

 

Етапи заняття, питання і  зміст

Форми і

методи

 1

                                    2

       3

І

Тема нашого заняття — Бути людиною на Землі. Що означає це поняття? Чи завжди ми в житті толерантні до інших людей? Які якості має толерантна людина і як їх виховати в собі? На ці та багато інших запитань нам доведеться сьогодні відповісти.

Толерантність — це визнання поваги до інших людей, уміння жити разом з іншими людьми.

 Вступне слово викладача

 

 

 

 

Перегляд презентації

ІІ

Творча робота «Квітка». Викладач запрошує до дошки студенів, (на дошці закріплена квітка) і просить учнів написати на її пелюстках синоніми до слова «толерантність»:

(мудрість, чуйність, відповідальність, взаєморозуміння, терпимість, об'єктивність, повага, доброзичливість, людяність)

Відповіді студентів

ІІІ

 

 

Кожна людина неповторна. Світ тому і цікавий, що ми всі різні. Сьогодні гостро постає питання про нехтування учнями та молоддю загальнолюдськими цінностями, порушення особистих прав людини, нетолерантне ставлення дітей одне до одного. Сьогодні дуже важливо зрозуміти необхідність толерантності в суспільстві. Давайте пригадаємо про деякі трагічні для всього людства події. 65 років минуло з дня трагедії в Бабиному Яру в Києві, коли за один день було розстріляно 35 тисяч жінок, дітей і чоловіків тільки за те, що вони народилися представниками єврейської національності. У 2002р. 11 вересня пролунали вибухи в США. Тоді тисячі людей втратили життя тільки тому, що комусь не подобалися американський спосіб життя та політика американського уряду. На жаль, крім таких найжахливіших прикладів нетерпимості, які люди виявляють одне до одного, ми можемо часто стикатися з її проявами у своєму власному житті.

Вправа «Чим ми схожі?» Викладач пропонує учням знайти спільні риси з товаришем – сусідом по парті. (Наприклад: у нас з тобою однаковий колір волосся, або ми схожі тим, що живемо у селі, або ми одного росту, цікавимося квітами).

       Іноді риси характеру товариша або подруги вас нервують, іноді, навпаки, вам допомагають прийняти певне рішення. І незважаючи на відмінності у характерах, ви є друзями, вам цікаво разом. Тому ж терпимість потрібно проявляти до всіх. Давайте перевіримо, чи терпимі ми, чи потрібно нам виховувати в собі цю якість.

Тестування «Чи терпимі ми?». Вибери твердження, які відповідають твоїй поведінці.

  1. Ти не погоджуєшся з товаришем...

    а) Ти все ж таки слухаєш його.

    б) Ти не даєш йому говорити.

  2. У класі ти вже відповів...

              а) Ти даєш можливість відповісти іншим.

              б) Тобі хочеться відповісти ще.

  3. Товариш зрадив тебе...

              а) Ти намагаєшся з ним порозумітися.

    б) Ти помстишся йому.

(Якщо в усіх трьох випадках ти вибрав твердження «а», ти — терпима людина).

         1 ст - Ольга Скороходова (1911 — 1982). Народилася в Херсонській області. Сирота. У 5 років захворіла на менінгіт, втратила зір, потім слух. Харківський професор Соколянський забрав її з інтернату для сліпих. Він відтворив її мову; вона змогла закінчити середню школу в Харкові, згодом отримала вищу освіту. У 1961 році стала кандидатом педагогічних наук. Написала три книги: «Як я сприймаю оточуючий світ», «Як я уявляю оточуючий світ», «Як я розумію оточуючий світ».  Що можна сказати щодо вчинку професора?

          Розуміння толерантності в різних культурах неоднакове, оскільки залежить від історичного досвіду народів.

2 ст -   У англійців толерантність розуміють як готовність і здатність без протесту вислухати особу.  У французів – як певну свободу іншого, його думки, прагнення, політичних і релігійних поглядів.

3 ст - У іспанців  толерантність означає здатність визнавати відмінність ідеї інших людей.  У китайців бути толерантним – проявляти великодушність по відношенню до інших.

4 ст -  В арабському світі толерантність – прощення, терпимість, співчуття іншому.  А у персидському – ще й готовність до примирення.  В українців толерантність – це здатність терпіти щось або когось, бути стриманим, стійким.

Зараз толерантність розуміють як пошану і визнання рівності, відмову від домінування і насильства, визнання думки інших відповідно до своїх думок і поглядів. Отже, толерантність перш за все ставить за мету сприймання людей такими, якими вони є, і взаємодію з ними на основі згоди. Ми всі різні. Але потрібно бути терпимими (толерантними) одне до одного. Але чи означає толерантність терпимість до всього? Хіба можна терпіти, якщо хтось затіває бійку, ображає інших? Саме тут і існує межа. Ми маємо багато прав, але не маємо права порушувати права інших. Американський філософ Ф. Емерсон сказав: «Моя свобода розмахувати руками завершується там, де починається ніс мого сусіда.

 5 ст - Протягом останніх 5 тисяч років на планеті відбулося 14 тисяч воєн, у яких загинуло майже 5 млрд. чоловік. Після Другої світової війни у 70 країнах сталося 130 збройних конфліктів і «малих» війн, у яких загинуло 20 млн. чол. За всю історію свого існування людство жило в мирі лише 30 років. 

6 ст - Мир – це перша та необхідна умова для повноцінного дитинства. Немає більш несумісних понять, ніж війна та діти. І немає благороднішої мети у людства, ніж захистити дітей і всіх людей на Землі від воєн і конфліктів.

 Сьогодні ми з вами замислилися, що таке толерантність, як нам зробити наше життя кращим. І ми зрозуміли, що свобода кожного з нас ґрунтується на солідарності всіх. Ми живемо серед людей і повинні доброзичливіше ставитися одне до одного. Треба навчитися рахуватися з думками і вчинками інших, уміти зрозуміти людину і вибачити її, бути дружелюбними, не робити іншим такого, чого б ти не хотів для себе. А для цього необхідно викоренити зі своїх сердець зверхність, байдужість, упередженість. І тоді вас — щирих, добрих, сердечних — будуть усі любити і поважати, і світ стане кращим!    

Творча робота «Як навчитися толерантності». Викладач пропонує учням укласти правила «Як навчитися толерантності» - -  Не забувати, що всі люди різні, але всі вони рівні.

 - Не поспішати гніватись на людей або засуджувати їх: треба постаратися зрозуміти людину, розібратися в конкретному випадку.

 -  Поважати почуття людей, не ображати їх.

 - Взаємодіяти з іншими людьми, не підганяючи їх до своїх уявлень.

            Я хочу закінчити годину нашого спілкування словами німецького поета Гете: «Перед великим розумом я схиляю голову, перед великим серцем я стаю на коліна.

Розповідь викладача з елементами бесіди

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота зі студентами, наведення прикладів

 

 

Доповідь       викладача

 

 

 

 

 

Проведення   тестування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

обговорення

підсумків

 

 

розповіді студентів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обговорення відповідей студентів

 

 

 

Бесіда, пояснення,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

обговорення

пояснення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

відповіді  студентів,

Мозковий штурм

 

 

 

 

 

 

 

Заключне слово викладача

 

ІV

 

Питання на закріплення нового матеріалу

  1. Що таке толерантність?
  2. Назвати синоніми до слова  толерантність.
  3. Як розуміють толерантність в різних культурах?
  4. Які основні правила толерантності?

 

Мозковий штурм

 

Відповіді студентів

 

V

Підсумки години. Аналіз роботи студентів на занятті.

 

 

                                                                            

 

docx
Додано
11 січня 2023
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку