Виховний захід "День безпечного Інтернету"

Про матеріал
навчальна: сформувати навики безпеки під час роботи в Інтернеті розвивальна: розвинути логіку та мислення під час виконання завдань вихова: виховати правила етикету при спілкуванні в Інтернеті.
Перегляд файлу

ЛІЦЕЙ № 10 м. Ковеля

 

 

 

Відкритий показовий захід:

 

 

Вчитель інформатики

Оспічук Тетяна Василівна

 

 

Ковель – 2021


«ДЕНЬ БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕРНЕТУ»

МЕТА:

  • дослідити позитивні та негативні сторони Інтернету, переглянути Інтернет по новому;
  • розвинути здібності логічного мислення;
  • розвивати обізнаність учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;
  • мотивувати учнів для стримання поширення в Інтернеті особистої інформації;
  • сприяти творчої активності.

 

Хід заходу

Привітання

Доброго дня усім присутнім на нашому заході. Дорогі учні і ви привітайтесь із нашими гостями.

 Сьогодні ми із вами поговоримо про безпеку дітей в Інтернеті. У лютому цього року уже в котре відзначають День безпечного Інтернету завдяки ініціативі компанії «Microsoft  Україна». Ця організація є засновником веб-ресурсу «Он-ляндія – безпека дітей в Україні». Спочатку домовимось про декілька правил для успішної роботи:

  • Попрошу усі мобільні телефони перевести у режим без звуку;
  • Говорити все, що стосується даної теми
  • Слухати інших, поважати себе та інших;
  • Бути активними учасниками.

Для початку пропоную переглянути відео (Соціальний ролик «Безпека в Інтернеті»)

На сьогодні в Україні проблема безпеки дітей в Інтернеті постала особливо гостро. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється, і її переважну частину становлять діти та підлітки, які не усвідомлюють повністю загроз, що можуть чекати у віртуальному просторі.

Саме тому сьогоднішнє наш захід присвячений темі «ДЕНЬ БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕРНЕТУ». Спробуємо дослідити  позитивні і негативні наслідки Інтернету, сформулювати та засвоїти правила безпечної роботи в Інтернеті.

 

- Ви уже поділились на три команди, але вам потрібно отримати назву Ваших команд, тому прошу капітанів підійти до мене, та отримати конверти і вашими назвами. (учні отримують конверти з логотипами назв команд, складають картинки)

Отже ми отримали такі команди

  1. Віруси
  2. Безпека
  3. Браузери

(діти отримують значки та картки із назвою своєї команди)

Слідкувати за виконанням завдань буде наше активне журі

___________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

(журі отримують картки з оціненням команд)

1. Завдання «Привітання Капітанів»     1 бал 

- Отже перше завдання «Привітання капітанів». Кожен капітан команди повинен привітатись з учасниками інших команд без слів, за допомогою жестів, але при цьому привітання не повинні повторюватись. Це можуть бути обійми, жести, кивки головою і тому подібне.

А журі слідкують та оцінюють.

Капітан команди «Браузери» вітається із командою «Віруси»

Капітан команди «Віруси» вітається із командою «Безпека»

Капітан команди «Безпека» вітається із командою «Браузери»

 (журі спостеріають за виконанням завдань, та оцінюють учасників)

  1. Завдання «Хто більше?»      1 бал

Вашим завданням буде, за 2 хвилину написати якомога більш соціальних мереж.

Журі перевіряють записи учасників, та підраховують кількість.

Обговорення соціальних мереж:

Навіщо створюються соціальні мережі?

Скільки часу в день ви витрачаєте на них?

Скажіть що в житті може замінити нам соціальні мережі?

  1. Завдання «Що я знаю про Інтернет?»  

 по 1 балу за правильну відповідь

(Команди іднімають сигнальну картку, тоді говорять відповідь, якщо учасник викрикнув без сигналу, відповідь не зараховується)

  1. Комп’ютери,  з’єднані між собою (мережа)
  2. Програма для спілкування (чат)
  3. Електронна «книжка», де міститься різна інформація, що стосується одної теми (сайт)
  4. Як називають сторінки сайту (веб-сторінки)
  5. Як називаються програми для роботи з Інтернетом (браузери). Навести приклади.
  6. Особа, яка зламує та проникає у системи даних, не маючи на це дозволу (хакер)
  7. Програма, яка знаходить і знищує віруси (антивірусна програма)

Добре молодці

  1. Завдання «Так! Ні!» Правила безпеки в Інтернеті. 

  по 1 балу за правильну відповідь

Мені потрібно з кожної команди по одному учаснику. Отже я буду зачитувати вам запитання, а ви будете піднімати ту картку, яку вважаєте правильною, але пам’ятайте про свою відповідь, а не відповідь суперника, інші учасники мовчать та слідкують за своїми друзями, наших чарівних журі попрошу занотовувати правильні відповіді.

(Учасникам роздаються сигнальні картки «Так!» «Ні!» )

  1. НЕ ПОВІДОМЛЯЙ ПРО СЕБЕ І БАТЬКІВ ПРИВАТНУ ІНФОРМАЦІЮ. «Так!»
  2.  ЗАВЖДИ ВИСИЛАЙ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ СВОЄ ФОТО «Ні!»
  3. НЕ ВІР ВСЬОМУ, ЩО КАЖУТЬ ПРО СЕБЕ ВІРТУАЛЬНІ ЗНАЙОМІ «Так!»
  4. НЕ ОБМЕЖУЙ СВІЙ ЧАС РОБОТИ ТА ІГОР В ІНТЕРНЕТІ «Ні!»
  5. БАТЬКИ НІКОЛИ НЕ ПОВИННІ ЗНАТИ, ЧИМ ТИ ЗАЙМАЄШСЯ, КОЛИ СИДИШ БІЛЯ КОМП’ЮТЕРА. «Ні!»
  6. ЗАВЖДИ ОБРАЖАЙ ІНШИХ В ІНТЕРНЕТІ «Ні!»
  7. РОЗПОВСЮДЖУЙ СВІЙ ПАРОЛЬ ВІД СОЦІАЛЬНИХ СТОРІНОК УСІМ ОТОЧУЮЧИМ, У ТОМУ ЧИСЛІ І В ІНТЕРНЕТІ «Ні!»
  8. ЯКЩО ОПИНЯЄШСЯ В СКЛАДНІЙ СИТУАЦІЇ ПОГОВОРИ З БАТЬКАМИ «Так!»

 

  1. Завдання «Ребуси»

За правильну відповідь 1 бал

 

Учасники команд отримують картки з однаковими ребусами. На відгадування ребусів, ви отримуєте 5 хв. Яка команда справиться швидше отримає ще +1 бал.

 Ну що ж, успіхів!

 

 

БЕЗПЕКА

УВАЖНІСТЬ

ІНТЕРНЕТ

БРАУЗЕР

МЕРЕЖА

ХАКЕР

ПАРОЛЬ

АНТИВІРУС

«Загрози в Інтернеті»

 

Зараз прошу послухати які ж загрози бувають в інтернеті

(Перегляд презентації)

Клавіатурний шпигун – програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.

Хробаки – окремий вид шкідливих програм, головною задачею яких є розмноження серед комп’ютерів в мережі.

Адваре – рекламні модулі. Ці програми, мабуть найменш небезпечні з усіх шкідливих програм, але через дуже широку розповсюдженість і просто величезну зухвалість їх авторів в останній час вони стали досить неприємними. Задача рекламного модуля – показати вам рекламу. Це може відбуватись у різних проявах, наприклад у вас можуть самостійно відкриватись певні сторінки у браузері, які ви не відкривали – це будуть сайти з дивною рекламою або просто сайти, які ви не збирались відвідувати.

Дропери –це програми, які встановлюють троянські програми на комп’ютери користувачів.

Кібер-булінг. Одна із форм переслідування дітей та підлітків за допомогою інформаційних технологій. Для цього можуть створюватися сайти, на яких розміщуються матеріали, що компрометують дитину (фото, відеозйомки тощо). З метою кібер-булінгу використовуються сервіси миттєвих повідомлень, електронна пошта, соціальні мережі, ігрові та розважальні сайти, соціальні мережі, форуми та чати.

Спам -це масова розсилка реклами або іншого виду повідомлень особам, які не висловлювали бажання їх отримувати. Метою розповсюдження підроблених повідомлень є отримання від споживачів таких особистих відомостей: власного імені та імені користувача; номера телефону й адреси; пароля або PIN-коду; номера банківського рахунку.

Грифери. Інтернет-шахраї, які заважають учасникам он-лайн ігор спокійно грати. Вони періодично пошкоджують ігрових персонажів, блокують певні функції гри та викрадають як персонажів, так і їхнє віртуальне життя.

Фішинг – технологія Інтернет-шахрайства, розроблена з метою крадіжки конфіденційної інформації. Різновидами її є поштовий фішинг (отримання листа від «державної установи» або «банку» із вимогою повідомити особисті  дані) та он-лайн-фішинг (створення ідентичної копії відомих сайтів Інтернет-магазинів з метою обманювання покупців).

Он-лайн-хижаки «Хижаки» встановлюють контакт із дітьми шляхом розмов у чат-кімнатах, обміну миттєвими повідомленнями, електронною поштою. Багато підлітків користуються он-лайн-форумами підтримки ровесників з метою вирішення власних проблем. Хижаки шукають вразливих жертв. Вони виявляють по відношенню до вас увагу та турботу, пропонують подарунки.

 

  1. Завдання «З’єднай визначення»

 

  • Клавіатурний шпигун
  • Кібер-булінг
  • Дропери
  • Фішинг
  • Хробаки
  • Грифери
  • Адваре 

 

  • технологія Інтернет-шахрайства, розроблена з метою крадіжки конфіденційної інформації.
  • Інтернет-шахраї, які заважають учасникам он-лайн ігор спокійно грати.
  • Одна із форм переслідування дітей та підлітків за допомогою інформаційних технологій.
  • це програми, які встановлюють троянські програми на комп’ютери користувачів.
  • програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.
  • рекламні модулі.
  • окремий вид шкідливих програм, головною задачею яких є розмноження серед комп’ютерів в мережі.

 

Відповіді

  • Клавіатурний шпигун - програма, що відстежує введення користувачем паролів і пін-кодів.
  • Кібер-булінг Одна із форм переслідування дітей та підлітків за допомогою інформаційних технологій.
  • Дропери це програми, які встановлюють троянські програми на комп’ютери користувачів.
  • Фішинг технологія Інтернет-шахрайства, розроблена з метою крадіжки конфіденційної інформації.
  • Хробаки окремий вид шкідливих програм, головною задачею яких є розмноження серед комп’ютерів в мережі.
  • Грифери Інтернет-шахраї, які заважають учасникам он-лайн ігор спокійно грати.
  • Адваре  рекламні модулі.

 

  1. Завдання «Шифрувальник»

 

Знайдіть зашифровані слова

  • ВІРУС
  • БРАУЗЕР
  • БЕЗПЕКА
  • ІНТЕРНЕТ
  • СПАМ
  • АТАКА
  • АНТИВІРУС
  • САЙТ
  • ШПИГУН
  • ЗАГРОЗА
  • ПАРОЛЬ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підбиття підсумків

Доки підводяться підсумки, прошу послухати цікаві жарти

 

Спосіб швидкого розмороження холодильника: відмикаєш холодильник, заходиш до Інтернету трохи посидіти… і та-дам! — холодильник не лише розморозився, але й цілком висох.

***

Три фрази, що спричиняють паніку:
1. Це буде не боляче.
2. Я маю серйозно з тобою поговорити.
3. Неправильний логін чи пароль.

***

Вчителька 1 класу проводить урок.

- Діти скільки комп’ютерів ви бачите на столах?

-Один. (Вчителька заносить до класу ще один комп’ютер)

-А тепер?

-Два. (Знову захекана приносить ще один)

-А скільки тепер?

-Три.

- А якщо я два заберу скільки залишиться?

-Один.

Вчитель втомлено: - хууууу, а раніше з яблучками було якось простіше.

***

Два мужики розмовляють:
- Чому твій син так швидко росте, за вуха тягнеш, чи що?
- Ні, я просто монітор кожен місяць на 5 см піднімаю! 

***

Перше правило прибирання в квартирі: прибрати себе від комп’ютера.

 

 

  • Ну що ж, підсумки підвели, і ми можемо оголосити результати.

Прошу наше журі, оголосити результат.

_______________

_______________

­­­­­­­_______________

 

Заключне слово вчителя

 

Наше життя вирує все швидше та швидше. Інтернет уже зараз став невід’ємною його частиною. Цілком ймовірно, що у найближчому майбутньому Всесвітня мережа повністю замінить усі інші засоби зв’язку. Та давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Осіпчук Тетяна
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку