Виховний захід "День танцю"

Про матеріал
Виховний захід "День танцю" дозволяє детально розглянути хореографічну спадщину, поринути у вир мистецтва, поглянути на його витоки та розвиток. До підготовки виховного заходу долучається вся школа, кожний клас вивчає танець (1-12 класи).
Перегляд файлу

 

Виховний захід «День танцю»

Підготувала:

вихователь Вигодського НРЦ

Воробець Ю. В.

Мета: ознайомити дітей з особливостями танцю та його історією розвитку; розвивати вміння аналізувати мистецькі твори, виділяти головне, обґрунтовувати свою точку зору, формувати пізнавальну активність; виховувати повагу до хореографічної спадщини, зацікавленість її творами й митцями.

Обладнання: костюми, вінки, віяло, книги, окуляри.

Хід заходу

Софія: Рада бачити всіх сьогодні в нашому залі.

Христина: Зібрались ми тут для того, щоб поринути в світ танцю.

Божена: Ми покажемо вам, який цей світ чудовий та захоплюючий.

Софія: Розповімо про те, як виник танець та як розвивався.

Христина: Сподіваємось ви не будете нудьгувати і відправляючись з нами у мандрівку, візьмете з собою торбинку, щоб наповнити її позитивом, радістю, щастям аж на цілий рік.

Божена: Тож ми починаємо нашу мандрівку.

Софія: Але як ми почнемо мандрувати, якщо ми не знаємо куди відправлятись і з чого починати?

Христина: А саме найголовніше, яким способом?

Божена: Я вже все придумала: відправлятись нам потрібно туди, де все починалось.

Христина: На початок! (крикнула, а дівчата на неї подивились здивовано) Тобто на початок зародження танцю.

Божена: Все правильно.

Софія: Ну це логічно, але як туди відправитись? Хоч сьогодні 21 століття,  я не думаю що є технологія яка б могла нас перенести у минуле, навіть у Китаї такої немає.

Божена: У Китаї немає, а в нас у школі є.

Христина: Цікаво у кого ж вона є!? (із сарказмом у голосі)

Божена: А подумайте, хто в нашій школі мандрує світами? Хто на одній перерві може бути в Парижі і пити чашечку кави в кафе з незнайомцем, а вже на іншій перерві, за бажанням, перенестись у Карпати і смакувати там духм’яним чаєм ?

Софія: Навіть незнаю, в нас таких немає.

Божена: Є, це наша бібліотекарка Алла Анатоліївна.

Христина: Що ти розказуєш, я коли приходжу на перерві, то вона завжди в бібліотеці і все щось пише, або читає, або видає книги учням.

Божена: Правильно. А бачили що в неї є дві пари окулярів? Одні звичайні, а інші переносять в інший світ коли вона читає книгу.

Софія: Так ось воно що? Але ж у нас немає таких окулярів.

Божена: Є, я позичила окуляри для нас трьох і в інструкції пише, що якщо одночасно одягнути три пари окулярів, то всі оточуючі теж побачать те, що бачимо і ми. (одягають одночасно окуляри).

Христина: Класно, я вже бачу якісь силуети. Нам напевно треба зосередитись на тому що ми хочемо побачити?

Божена: І так, і ні. Щоб попасти туди, куди ми хочемо нам потрібно розповісти коротку історію про те місце.

Софія: Можна я розпочну нашу подорож?

Христин на Божена: Так.

Софія: Як я розумію, нам треба перенестись на самий початок, тобто тоді коли люди почали танцювати. І почали вони танцювати ще в сиву давнину, ще тоді, коли не було мови якою ми спілкуємось, тоді, коли їхня мова це були жести, міміка, різні вигуки. Спочатку людство вкладало в танці свої уявлення і вірування — танець був обрядом. У танку людина просила у невідомих богів щасливого полювання, доброго врожаю, спасіння від хвороб.

Христина: Я здається зрозуміла куди нам треба відправлятись.

Божена: Я теж. Тож давайте вирушати. (бере інструкцію) Так, тут пише що треба загадати місце, нам одночасно зробити поворот. (загадують бажання, включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).

Танець «Дикарі».

(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)

Христина: (вимащена в попел) Мені так сподобалось, я б там ще побула.

Софія: Та ми бачимо що сподобалось, по тобі видно.

Христина: А що зі мною щось не так?

Божена: Так, ти вся в попелі.

Христина: Ааа… Я хотіла просто побути як вони.

Софія: Дуже схожа (з усмішкою).

Божена: А давайте дальше продовжимо нашу екскурсію.

Христина: Я не проти, куди відправимось тепер?

Софія: Ну як куди? Далі, по порядку в історію.

Божена: Я навіть знаю куди.

Христина: То відкривай книгу і вирушаємо.

Софія: Так, тільки ти повитирайся бо ще хтось налякається.

Христина: Ага. Давай Божена читай, а я повитираюсь.

Божена: (відкриває книгу) З кожним роком танцювальне мистецтво все більше розвивалось. Хороводи що водили біля вогню, поклоняючись Богам, сильно не змінились, але набули чіткіших рис. Ні один з європейських народів, крім слов’ян, не засвоїв хороводів і не зберіг їх у своєму народному мистецтві. І ніхто з слов’янських народів не розвинув хороводних забав так широко і різноманітно, як наш український народ.

Виконуючи хороводи, наші дохристиянські предки мали на меті прогнати зиму, накликати добрий урожай і започаткувати сезон сватання і весіль, а також відзначити проводи хлопців-вояків у похід, що звичайно мав місце на весні (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс)

Танець «Веснянка»

(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)

Божена: (з вінком на голові)  Цей танець припав мені до душі, я ніби відчула прихід весни.

Христина: Так, мені теж так здалось. Ти ще й сувенір собі на пам’ять прихопила? (гортає книгу).

Божена: Він такий красивий, я не могла стриматись.

Софія: Так-так, гарний, але я пропоную продовжити нашу подорож і я навіть знаю куди ми відправимось далі.

Христина: А я навіть знайшла потрібну сторінку, слухайте: взагалі всі середньовічні танці умовно можна поділити на дві великі групи: придворні та народні. Зрозуміло придворні танці значно більш вишукані та манерні, адже їх танцювали не прості селяни, а всілякі шляхетні лицарі та благородні дами, князі та княгині, королівські особи та інші VIP персони середньовічних часів. Середньовічні придворні танці ставали все вишуканішими та манернішими і врешті перетворились на бальні танці. Взагалі таке явище як бал, було придумане у Франції ще в глибоке середньовіччя, а перший бал був проведений у 1385 році на честь одруження французького короля Карла шостого. Бал – це не просто звичайні танці, бал – це урочиста подія, яка супроводжується не менш урочистою музикою, танцями, та строгим етикетом і правилами поведінки (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).

Танець «Гавот»

(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)

Христина: Цей час в історії просто неперевершений, які танці, які плаття, які манери. Думаю я відправлюсь туди ще раз.

Софія: (з вієром у руці) Ой, не кажи. Це напевно мрія кожної дівчини.

Божена: Ооо… Я бачу і ти собі сувенір прихопила (з усмішкою і читає книгу).

Софія: Звичайно, я теж хочу мати щось на пам’ять.

Христина: Цікаво, що нас чекає по переду?

Софія: Думаю, щось не менш захопливе.

Божена: Здається я знайшла щось цікаве, слухайте: Балет - вид театрального мистецтва, він зародився  в Італії, в епоху відродження, де всі свята супроводжувалися веселими танцями, у міру того як росла його популярність і удосконалювалася техніка виконання, поширювався по всій Європі, а в подальшому завоював також Північну і Південну Америку, Азію і Австралію. Але класичного вигляду балет набув у Франції. Король Людовік 14-тий видав указ про заснування академії Королівського танцю. Танець існує вже багато тисячоліть (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).

Танець «Балет»

(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)

Христина: Який витончений танець! (із захопленням)

Софія: Так, і мені здається що його танцювати дуже важко, це ж на самісіньких пальчиках.

Божена: Я взагалі чула, що не всі хто вчиться балету змалку стає справжньою балериною.

Христина: Тому, що балет вимагає працьовитості, не кожний може віддавати свій вільний час танцю.(гортає книгу)

Софія: Щось мені здається, що балет в Україні в давнину не танцювали.

Христина: Звичайно що не танцювали, це вже в наш час можна зустріти багато шкіл балетного танцю.

Божена: На Україні танцівники своїми рухами розповідали про події, ось послухайте: В сюжетних танцях засобами на­родної хореографії відображаються конкретні явища з навколишнього життя і природи. Назва танцю визна­чається його змістом. В загальній композиції танців цьо­го типу, тобто у послідовності танцю­вальних фігур, ясно видно логічний і чіткий розвиток сюжетної лінії.

Щодо тематики сюжетні танці можна розподілити на групи, де основною темою є: праця, народна героїка, народний побут , окремі явища природи і зобра­ження виробничих знарядь селянина в дії, звичаї птахів і тварин (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).

Танець «Косарі»

(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)

Софія: Мені здалось, що я потрапила на поле з пшеницею і спостерігаю за роботою юнаків. (читає книгу)

Божена: Це є основною метою сюжетних танців, так і задумано.

Христина: А я б хотіла подивитись на танець, який танцювали на Західній Україні.

Софія: Я знайшла деякі відомості про розвиток танців на Західній Україні.

Божена: Читай.

Софія: В Західній Україні здавна на фоні інших виділилося три великі етнографічні групи населення: гуцули, бойки та лемки. Ці народи проживають в окремих локальних районах, які розміщені відносно близько один від одного та межують один з одним. Найбільша з них - це гуцули, які проживають в основному у Прикарпатті(Івано- Франківська область), у невеликій зоні Закарпаття(Рахівський район) та на Буковині (Чернівецька область). Танці прикарпатських гуцулів менш за все зазнали впливу танцювальних культур інших країн, бо цей район здебільшого не є прикордонним (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).

Танець «Гуцулка»

(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)

Божена: Який жвавий танець, я не могла стриматись, щоб не підтанцьовувати.

Христина: Та ми бачили (з усмішкою).

Софія: Я взагалі думала, що ти підеш з ними танцювати.

Христина: Або залишишся там.

Божена: Якщо чесно, я і сама так подумала. (гортає книгу)

Христина: А знаєте який танець я б хотіла побачити?

Софія: Який?

Христина: Танець справжніх козаків.

Софія: І я б не проти поглянути.

Божена: (читає з книги) Тоді слухайте: Козачок. Походження назви цього танцю пов'язане з життям воїнів-козаків. Його побутування, як свідчать різні джерела, відноситься до далекого минулого. У козачку, широко застосовується змагання між окремими виконавцями і навіть групами. Загальна композиція має давні традиції щодо послідовності чергування окремих фігур і їх повторень. Оптимізм, радість, нестримні веселощі — ці риси вдачі українського юнацтва стали основою емоційного змісту численних мелодій козачків (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).

Танець «Козачок»

(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)

Софія: Справжній козацький танець. Ви бачили як вони рухи виконують?

Божена: Так, в мене так не вийде.

Христина: Ви уявляєте, скільки часу потрібно і сил щоб виконати такі трюки?

Софія: Багато напевно.

Божена: Звичайно.

Христина: В козаків такий дивний одяг, такі широкі штани!

Софія: Це не штани, це шаровари, їх в давнину козаки одягали для того, щоб приховати свої рухи, під час бою, від противника. Чим ширші шаровари, тим краще.

Божена: Цікаво, а в інших народів теж такі гарні і цікаві костюми?

Христина: Я думаю, що так. В кожного народу свої звичаї та обряди. Костюми теж мають якусь свою історію.

Софія: А давайте ми відправимось в якусь країну і подивимось, як там танцювали.

Божена: Давайте, а куди відправимось?

Христина: Я б хотіла побувати в Індії.

Софія: Ооо… Чудова країна, тоді давайте відправлятись, знайди Христина якісь відомості про Індійські танці.

Христина: Хвилинку (шукає в телефоні). Знайшла, слухайте: Танці в Індії охоплюють широкий спектр форм танцю, починаючи від стародавніх класичних або релігійних народних танців до сучасних стилів.

Три найвідоміших індійські божества, Шива, Калі і Крішна, як правило, представлені в танці. Існують сотні індійських народних танців, таких як Бгангра, Бігу, Самбалпура, Чхау і Гарба, а також інші танці представлені на регіональних фестивалях. Індія пропонує багато форм класичних індійських танців, кожна з яких може бути простежена у різних частинах країни. Показ індійських танцювальних стилів в індійських фільмах ознайомив із індійськими танцями світову аудиторію.

(включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс та вертаються назад)

Христина: Ми що вже прибули?

Софія: Ні звичайно, ми чомусь повернулись знову в школу.

Христина: Може це через те що відомості прочитали ми з телефона, а не книги?

Божена: Не думаю.

Софія: Може стався збій в окулярах, спробуємо ще раз?

Божена: Давайте я краще інструкцію почитаю(читає інструкцію), а ось в чому справа. Тут пише що більше чотирьох раз подорожувати неможна, бо буде збій.

Христина:  То що нам робити?

Божена: Я думаю потрібний перерив.

Софія: Або реклама.

Христина: Так реклама, саме те що треба.

Сценка «На фітнесі»

Христина: Як думаєте, можна вже подорожувати?

Божена: Давайте попробуємо.

Софія: Так, на три чотири одягаєм окуляри і переносимось в Індію.

Христина: Добре.

Софія: Три чотири (всі одягають окуляри і крутяться зі сцени під музику-переміщення).

Танець «Індійський»

(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)

Софія: Розумію тепер, чому моя бабуся любить Індійські фільми, їх не можливо не любити.

Христина: І не тільки твоя бабуся, я інколи з своєю переглядала фільми мені завжди подобалось, а бути так близько і бачити як танцюють це просто клас.

Божена: Гарний танець і костюм неперевершений, а знаєте в яку країну я б хотіла потрапити?

Софія: В яку? (гортає книгу)

Божена: В Іспанію і поглянути хоч одним оком на те, як там танцюють.

Христина: Тобі пощастило, сьогодні здійсняться всі твої мрії. Ми хоч уже можемо відправлятись у подорож.

Божена: Класно, я не можу дочекатись.

Софія: Я знайшла відомості. Іспанські танці оригінальні й дуже виразні. Жіночий танець граціозний, жвавий; чоловікам в танці властиві різкість, сила, темперамент. Народні іспанські танці мають своєрідний колорит і манеру виконання, в залежності від місцевості, де вони виникли. Для північних провінцій Іспанії найбільш характерні масові танці, які мають різноманітні танцювальні фігури та рисунки: різні підскоки, обертання і т. д.

У Басконії збереглися войовничі танці, а стримана запальність кастільських танців до цього часу приваблює любителів хореографії. У Каталонії популярні героїчні танці, а на півдні Андалузії такі, як фанданго, болеро, сегідилья. Для цієї області, крім масових танців характерні також сольні, що мають різноманітні вистукування ніг, плавні ковзні кроки. Рухи рук м’які та пластичні (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).

Танець «Іспанський»

(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)

Божена: Вав, який класний танець, це просто супер. Я ні на хвилинку не пожалкувала, що вибрала саме цю країну.

Христина: Так. І танець дуже незвичний. Мені теж сподобалось.

Софія: Ну що кривити душею, мені теж сильно сподобалось і я в захваті.

Божена: Я одного разу побачила відео про Іспанію і мріяла туди потрапити. Дівчата, дуже вам дякую, ви допомогли мені здійснити мою мрію, я ніколи цього не забуду.

Христина: Немає за що, ви ж і мою мрію здійснили і я теж вам дякую.

Божена: Нема за що.

Софія: Ви свою мрію здійснили, а я ні.

Христина: Ну то ми і твою мрію здійснимо.

Софія: Та я не проти, просто незнаю  куди б мені хотілось відправитись. Виходить в мене мрії немає.

Божена: Я думаю, ти просто добре не подумала і не пригадала який танець тобі подобається або епоха. Ти на хвилинку закрий очі і подумай а ми небудемо мішати.

Софія: Добре (закриває очі і думає). Я дещо пригадала: одного разу я бачила фільм де танцювали, я незнаю який це танець і що це за країна але мені сподобалось і я б ще раз хотіла подивитись.

Христина: Ти нам опиши той танець а ми попробуємо з Боженою загуглити і найти. (бере з Боженою телефон).

Софія: Добре. Ну, дівчата були одягнені у плаття червоні або чорні, або білі.

В них були буси довгі, яскравий макіяж, на голові пов’язка з гарною заколкою, а в декого навіть пір’я на голові. Хлопці в гарному елегантному костюмі і без піджака. А що найбільше мене вразило це те, що у всіх були сигарети як і в хлопців, так і в дівчат.

Христина: Ой, ти щось таке бачила, не здогадуюсь навіть який це може бути танець.

Божена: А фільм був в кольорових тонах чи чорно-білих?

Софія: У чорно білих.

Божена: А знаєш є такий стиль ретро, може цей танець якось з цим зв’язаний?

Софія: Та незнаю.

Христина: Я щось знайшла, але не знаю чи це те що нам треба, слухайте: Чарлсто́н — танець, названий на честь міста Чарлстон в Південній Кароліні. Музика, під яку виконували чарлстон, стала популярною у США після прем'єри на Бродвеї. Чарлстон став дуже популярним в широких інтернаціональних колах американського суспільства 1920-х, незважаючи на своє афроамериканське походження. У ті часи ці дівчата танцювали разом і поодинці. Танцювальний стиль чарлстон має кілька поширених назв, найбільш часто вживаються «Лінді чарлстон», «Савой чарлстон», «Чарлстон 30-х і 40-х», «Свінг чарлстон» (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).

Танець « Ретро»

(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)

Христина: Гарний танець. Мені сподобалось.

Софія: Так. Завжди мріяла побачити цей танець.

Божена: Ось бачиш і твоя мрія збулась.

Софія: І я дякую теж за те, що допомогли.

Христина: Можемо продовжувати нашу подорож.

Софія: Я знайшла в інтернеті дещо цікаве під назвою стиляги.

Божена: Мені здається, що це стиль одягу.

Софія: Так, але це не тільки стиль одягу ось послухайте: (читає з телефона) Стиляга – це людина, яка сповідує західні принципи свободи самовираження. Втім, приписування цій субкультурі бунтарської ідеології є помилковим. Молоді люди хотіли, щоб їм дозволили слухати ту музику, яка їм подобається, і танцювати так, як їм заманеться.  Головним заняттям стиляг були прогулянки і вечірки.

Христина: Це цікава інформація, але що вона має спільного із розвитком танцю?

Софія: З кожною новою епохою в історії розвивався і певний стиль танцю, в даному випаду це стиль танцю бугі-вугі, один з напрямів свінгу.

Божена: Я щось таке колись чула.

Софія: Цей стиль відомий багатьом.

Христина: Пропоную продовжити подорож і відправитись саме в цей час.

Софія: В такому разі слухайте: Такий швидкий і енергійний танець, як бугі-вугі навряд чи може залишити когось байдужим до себе. Він цілком заслужено вважається європейською інтерпретацією американського свінгу. На територію Старого Континенту цей танець прийшов разом з союзницькими американськими військами під час Другої Світової війни. На той час великі танцювальні зали поступово відходили в минуле. Їхнє місце займали невеликі клуби з обмеженим простором для танцюючих. Великі музичні колективи поступово витіснялися невеликими бендами, яким в основному виконували рок- н- рольну музику. Зрозуміло, трансформувався і сам танець. У Європі танець бугі -вугі став компактнішим - у ньому партнер і партнерка танцювали, розташувавшись близько один до одного (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).

Танець «Бугі-вугі»

(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)

Божена: Нещодавно в газеті, я прочитала оголошення про те, що набирається група дітей на бальні танці.

Христина: І ти, напевно, пішла записуватись на танці?

Божена: Звичайно і знаєте що мене запитали там?

Софія: Що? (шукає в телефоні).

Божена: Яка програма мені подобається більше, стандартна чи латиноамериканська.

Христина: І що ти відповіла?

Божена: Що обидві програми подобаються, а коли прийшла додому то в інтернеті знайшла це (читає з телефона): Бальні танці — різновид парних танців, упорядкованих та кодифікованих для спортивних змагань. Спортивні танці визнаються Міжнародним олімпійським комітетом як кандидат в олімпійські види спорту. Міжнародні змагання з бальних танців поділяються на дві програми: стандартну і латиноамериканську, до кожної з яких входять по п'ять танців. Вальс, віденський вальс, фокстрот, квікстеп та танго до стандартної програми, самба, румба, ча-ча-ча, пасодобль та джайв до латиноамериканської програми. У різні часи на балах танцювали різні танці, чимало з яких в наш час відносять до історичних: менует, кадриль, полонез, па-де-гра, мазурку тощо. Сучасні бальні танці почали складатися на початку 20 століття.

Христина: З двох програм мені саме найбільше сподобалась назва стилю - джайв.

Божена: Ну то давай відправимось туди хоч уже.

Софія:  Я розповім вам дещо про джайв. Джайв   бальний танець, розроблений в Англії під впливом американського свінгу. Джайв є різновидом свінгу зі швидкими та вільними рухами. Сучасний джайв та свінг відрізняються один від одного, хоча більшість рухів та їх стиль схожі.У сучасних спортивних бальних танцях джайв є одним з п'яти танців латиноамериканської програми (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс)

Танець «Джайв»

(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)

Христина: Знаєте, який найпопулярніший танець нашого століття?

Божена: Який?

Христина: Хіп-хоп.

Божена: Ааа… точно.

Софія: Але він і складний, велику кількість рухів треба запам’ятати.

Христина: Я дещо прочитаю про цей стиль танцю. Хіп-Хоп танець - це об'єднана назва, що об'єднує термін багатьох танцювальних стилів або напрямів. Хіп-хоп танець - в широкому розумінні це все що танцюють під музику хіп-хоп. Різноманітність стилів і напрямків музики хіп-хоп не дозволяють виділити конкретно танець хіп-хоп, правильніше буде називати «танець у стилі хіп-хоп»
Характерна риса хіп-хоп культури запозичення і слідом еволюції музики йшли експерименти і в області хореографії (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).

Танець «Хіп-хоп»

(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)

Софія: Класний танець, я б хотіла навчитись його танцювати.

Христина: І я теж.

Божена: Як ви думаєте, чи можна ці сучасні рухи виконувати під пісню українських виконавців?

Софія: Я знаю що можна і нам не потрібно подорожувати вже.

Христина: А чому?

Софія: Тому що, дівчата в нашій школі вже так зробили і готові показати те, що в них вийшло.

Божена: То давайте подивимось.

(Дівчата просто виходять і просто вертаються)

Танець «Сонце нам сяє»

Божена: Гарний вийшов танець.

Христина: Так.

Софія: Дівчата, мої окуляри вже розрядились і не зможуть переносити мене в минуле.

Божена: І не тільки твої.

Христина: Тож виходить, що ми сьогодні завершили наші подорожі.

Софія: Так і я дуже багато дізналась нового для себе.

Божена: Як і кожний тут присутній.

Христина: Надіюсь кожний із вас наповнив свою торбинку позитивом, радістю на цілий рік. Успіхів вам у всьому, до нових зустрічей.

Пісня Тіни Кароль «Україна – це ти»

(всі учасники виходять із кульками і кидають в зал).

1

 

docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
3257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку