Виховний захід для 3 класу на тему: "Майданчик "Дружба"

Про матеріал

Мета. поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, прищепити учням повагу до цінностей дружби; вчити дружити і толерантно ставитися до оточуючих; сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, терпимості й коректності в спілкуванні з друзями; навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слів «друг», «дружба», «доброта»; навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися і товаришувати; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати любов, повагу до друзів.

Перегляд файлу

ГРА – ПОДОРОЖ ПО КРАЇНІ ДОБРА

Стежина «Майданчик  «Дружба»

 

Мета.  поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, прищепити учням повагу до цінностей дружби; вчити дружити і толерантно ставитися до оточуючих; сприяти розвиткові критичного ставлення до себе і своїх особистих якостей, терпимості й коректності в спілкуванні з друзями; навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слів «друг», «дружба», «доброта»;  навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися і товаришувати; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати  любов, повагу  до друзів.

Обладнання. Презентація, чисті аркуші паперу та олівці у кожного учня, кросворд, епіграф, плакати, означення, беджі з картинками для груп,  картки з завданнями, прислів’я, пазли,  ватман з океаном, крапельки.

Очікувані результати.
• Формування понять: «дружба», «друг», «доброта».
• Оволодіння навичками колективної роботи; взаємодопомоги у вирішенні проблем. 

Форма проведення. Гра - тренінг

 

                                                                                        Учасники гри

                                                                                   

                              Учитель                             ПІДГОТОВЧА                                 Учні

                                                                        РОБОТА

                -  участь в організаційному                                                                            - організаційне засідання щодо                               

                    засіданні класу по                                                                                          підготовки до гри – тренінгу                                                

                   підготовці та проведенню гри-тренінгу;                                                    - оформлення плакатів

                -  розробка завдань та розподіл                                                                      - допомога в підготовці роздаткового

                   доручень;                                                                                                          матеріалу та наочності

                -  підготовка мультфільму «Кіт Леопольд»;                                                 

                -  створення презентації                                                                                  

 

                                                                          Форма проведення

  1. Вступна частина

Кросворд

ЗУПИНКИ ГРИ - ТРЕНІНГУ

д/з

бібліотекар

Список використаної літератури

2. Основна частина

2.1. Тренінг «Моя думка»:

- Мозковий  штурм

 

2.2. Ігрова вправа «Знайди  собі подібного»

2.3. Гра «Закінчи речення»

2.4. Читання і обговорення оповідання В.Сухомлинського «Наш папа видужав»:

- Гра «Мікрофон»

- «Асоціативний кущ»

2.5. Склади прислів’я

2.6. Пазли

2.7. Гра «Мій внесок у справу миру»

3. Підсумок гри - тренінгу

1 -2 група - зібрати якомога більше інформації і скласти визначення поняття «друг»

3 - 4 група – скласти пам’ятку правил дружби

 

Огляд літератури

« У світі дружби та миру»

 

                                                                           ГРА - ТРЕНІНГ


ХІД ГРИ - ПОДОРОЖІ

 

1. Вступна частина

(На дошці написано тему виховного заходу і епіграф до теми)

Хто не шукає дружби з ближнім, той сам собі заклятий ворог.

                                                                               Шота Руставелі

 

Діти, сьогодні у нас дуже цікава і серйозна тема гри подорожі, яка буде проходити у формі гри-тренінгу. А про що будемо говорити, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте кросворд (робота в парах, на партах картки з кросвордом).

 

В

Е

Д

М

І

Д

Ь

 

 

С

О

Р

О

К

А

 

 

 

 

К

У

Р

Ч

А

Т

А

 

 

Ї

Ж

А

К

 

 

 

 

 

 

Б

І

Л

К

А

 

С

О

В

А

 

 

 

 

 

  1.  Влітку медом ласував,
    Досхочу малини мав.
    А як впав глибокий сніг,
    Позіхнув і спати ліг.
    Бачив чи не бачив сни,
    А проспав аж до весни.
    (Ведмідь)
  2.  Біла латка,
    Чорна латка
    По дереву скаче.
    (Сорока)
  3.  Наче сонячні клубочки
    Хтось розсипав біля квочки.
    Хто це там пищіть, малята?
    Здогадалися?...
    (Курчата)
  4.  Котиться клубочок
    Зовсім без ниточок.
    Замість ниточок – 
    Триста колючок.
    (Їжак)
  5. Багряна шубка
    І розкішний хвостик.
    Ліс їй дари приносить:
    Осипають сосни шишки.
    Час уже збирать горішки.
    Клопотлива і метка,
    А в дупло несе грибка.      
    (Білка)
  6.  Уночі гуляє,
    А вдень спочиває,
    Має круглі очі,
    Бачить серед ночі.
    (Сова)
  •      Діти, яке слово ми одержали із  виділених букв? (відкривається напис на дошці - Дружба)

Сьогодні ми будемо обговорювати одну з найважливіших тем – тема дружби.

2. Основна частина

2. 1. Тренінг «Моя думка» 
З протилежних сторін класу висять два плакати: 
«Дружба у класі не потрібна." 
«Дружба у класі потрібна.» 
(Учням пропонується визначити свою позицію і стати біля того плакату, який відповідає їхній точці зору з цього питання.) 
Мозковий штурм "Вислови свою думку" 
«Дружба – це...". (Учасникам зустрічі пропонується відповісти на питання, що означає "дружба", навіщо вона потрібна людям? Усі відповіді записуються на плакаті. Ведучий резюмує і дає визначення поняттю "дружба", навіщо потрібна дружба людям?) 
Висновок 1.  ДРУЖБА - є одним із видів особистих відносин, індивідуально - вибіркова, вільна і заснована на взаємній симпатії. (на дошці)
Друзі допомагають один одному самовіддано, "не у службу, а у дружбу". 
Дружба - відносини, які тримаються на вірності, взаємодопомозі, відвертості й довірі. 
2. 2. Ігрова вправа "Знайди собі подібного". (розподіл дітей по групам)

Крок 1. Учасники стають в коло. Ведучий просить їх закрити ваших очі і не розмовляти один з одним. Ведучий прикріплює їм на спини маленькі малюнки (сонечко, хмаринка, квітка, серце і один малюнок грозові хмари). 
Крок 2. Ведучий дає завдання дітям: «знайти собі подібного» і зайняти свої місця за столами. Розмовляти при цьому не можна. 
Крок 3. Діти визначають, за який стіл вони сядуть. 
Крок 4. Ведучий звертає увагу дітей на те, що один учень залишився і задає йому запитання: "Як почуває себе той, хто залишився поодинці, без друзів?" (учню пропонується зайняти місце в тій групі, яку вибрав)

Питання для обговорення: 
1. З якими труднощами ви зіткнулися під час виконання цієї вправи? 
2. Ви могли б впоратися без допомоги та підтримки? 

3. Чи можете ви уявити людину ізольованою від інших?


Висновок 2. Щоб допомагати один одному, ми завжди повинні пам'ятати про усе добре, що в нас є, використовувати це у своєму житті, у своїх словах і вчинках, дарувати добро тим, хто поруч з нами (на дошці). Довіряти один одному.  Надавати допомогу і знати, що ви комусь потрібні. 

2.3. Гра «Закінчи речення»

-  Я попрошу кожного з вас доповнити незавершені речення. В кінці нашої зустрічі ми порівняємо, чи змінилася ваша думка на тему дружби. Цілком ймовірно, що ви відкриєте для себе щось нове, поглянете на свої відносини з друзями з іншого боку, відкриєте в цих відносинах щось нове… 
(Учасникам зустрічі роздаються картки з початком речення) 
• Друг це той, хто... 
• З другом я часто... 
• Приятель і друг не зовсім одне й те саме, бо... 
• З другом можна... 
• Я товаришую з… тому що... 
(Учасники заходу продовжують фрази. По закінченні роботи відкладають картки на край столу до кінця заходу).
 

  1.   Читання та обговорення оповідання В. Сухомлинського «Наш папа видужав».

     У маленької Каті велика радість – видужав її папа. Більше року він хворів, лежав у лікарні, переніс три операції. Мама і Катя горювали. Не раз, бувало, прокинеться Катя вночі і чує: мама плаче.

     А сьогодні батько вже на роботі. Здоровий і бадьорий.

     Зустріла дівчинка у дворі своїх однокласників – Петрика і Гришу – і поділилася радістю:

  • Наш папа видужав!

Хлопчики подивилися на Катю із здивуванням, повели плечима і, нічого не сказавши, побігли ганяти м’яч.

Катя пішла до дівчаток, що гралися в класики.

  • Наш папа видужав! – сказала вона.

Одна дівчинка із здивуванням запитала:

  • Ну і що ж?

Катя відчула, як до горла підкотилася грудка, дихати їй стало важко. Вона відійшла до самотнього дерева і заплакала.

  • Чому ти плачеш, Катю? – почула вона тихий, ласкавий голос Кості, мовчазного хлопчика, що сидів за самою останньою партою.

Катя підняла голову і, схлипуючи, відповіла:

  • Наш папа видужав.
  •      Як це добре! – зрадів Костя. – Біля нашого будинку в бору вже зацвіли проліски. Зайдемо після уроків до нас, нарвемо пролісків і понесемо вашому папі.

Радість засяяла в Катрусиних очах.

 

Бесіда за змістом тексту

- Чому радість засяяла в очах Катрусі?

- Як ви ставитесь до вчинку Кості?

- Чи можна Костю назвати другом?

 

  • Скажіть, будь ласка, кого можна назвати справжнім другом?

Відповіді дітей.

 

Гра «Мікрофон»

 Друг – це той, хто… . 

 

«Асоціативний кущ»  (на дошці)

                                                                        доброзичливий

                                                    щирий                               вірний

 

                                                чесний              друг             справедливий

 

                                                        чуйний                  добрий

тактовний

 

Висновок 3. Правильно.  Справжній друг завжди зрозуміє тебе, допоможе в біді, зрадіє твоїм успіхам, захистить, підтримає, зрозуміє ваші мрії, збереже ваші таємниці (на дошці).

 

  1.        Склади прислів’я

У кожної групи – конверт з прислів’ями з окремих слів. Потрібно зібрати прислів’я, пояснити їх).

Друга шукай, а знайдеш – тримай.
Без вірного друга велика туга.
Дружній череді і вовк не страшний.
Друзі пізнаються в біді.
З добрим дружи, а лихих стережись.

Один за одного стій, і виграєш бій.

 

2.6. Пазли

- А зараз я хочу, щоб ви повернулися один до одного, посміхнулися і…. не сварилися. Щоб закріпити дружні стосунки зберіть хутенько пазл, який приготував Кіт Леопольд (малюнки розрізані з мультфільму «Кіт Леопольд».)

( перегляд мультфільму про Кота Леопольда)

  •      Ми побачили кота Леопольда, який закликав до миру та дружби, це приклад доброти і безкорисливості.

 

2.7. Гра «Мій внесок у справу миру». 
(На дошці вивішується ватман із зображенням брудного океану. Дітям роздаються аркуші білого паперу у формі маленьких крапельок. Кожному пропонується написати свої побажання, що б він хотів би подарувати світу. Крапельки прикріплюються до зображення океану.) 
-  Наш океан став набагато чистішим, хоча ще залишилися темні плями. А це означає, що треба і надалі продовжувати дарувати світу добро і усе хороше. У Світі без миру, дружби і взаєморозуміння не прожити. Це повинен розуміти кожен і йти з цією думкою по життю. 
Потрібен мир – тобі й мені 
І всім на світі дітям! 
Не тільки вранці навесні 
Нехай нам сонце світить. 
Потрібен мир, трава в росі, 
Усміхнений нащадок. 
Потрібен мир усім-усім, 
Отриманий у спадок. 
• З другом можна... 
• Я товаришую з… тому що... 
 

3.  Підсумок гри - тренінгу

- Отже, підсумуємо нашу зустріч. 
- Як ви почували себе під час роботи? 
- Взаємодія в межах групи допомагала чи перешкоджала вам? 
- Що нового про дружбу і мир ви дізналися у процесі роботи? Чи змінилося ваше ставлення до тих записів, які ви зробили на початку виховної години? 
Пропоную знову дописати початі фрази: 
• Друг це той, хто... 
• Мир - це... 
• З другом я часто... 
• Приятель і друг не зовсім одне й те саме, бо... 
- А ще пам’ятайте , діти! Є така книга в Україні «Декларація прав дитини». У ній написано : «Ніхто не має право ображати іншу людину, принижувати її і жартувати з нею. Всі народжуються вільними і рівними».

Отже, мир і злагода перш за все починається в колективі.

«Давайте жити дружно!»

 

4. Домашнє завдання.

1 -2 група - зібрати якомога більше інформації і скласти визначення поняття «друг» (запитати родичів, знайо­мих, подивитися в тлумачному словнику тощо).

3 - 4 група – скласти пам’ятку правил дружби

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Коваль Т.П. «Вмій дружбою дорожити» // http://rzhyschiv-school1.edukit.kiev.ua
  2. Лакоцька О.В. Заняття-тренінг «Умій дружити» // http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/pochatkove-navchannya-ta-vixovannya/17185-zanyattya-trenng-qumj-druzhitiq.html
  3. Рябухіна Т.В. «Умій дружити » (тренінгові заняття для учнів початкових класів) // http://orgznz.at.ua/load/psikhologichna_sluzhba/umij_druzhiti/2-1-0-10
  4. https://www.youtube.com/

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Berenskaya Nastya
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
17 січня 2018
Переглядів
11655
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку