виховний захід для старшокласників « Культурна спадщина»

Про матеріал

виховний захід « Культурна спадщина» направлений поглиблювати розуміння учнями ролі культури у житті людства; формувати в учнів активну громадянську позицію щодо охорони памяток культури, збереження культурної спадщини українського народу, всіх народів проживаючих на території України, ознайомити учнів із основним формами збереження культурної спадщини (бібліотеки, музеї, театри, галереї тощо), розвивати естетичну культуру учнів, їхню мистецьку ерудицію, формувати почуття патріотизму та поваги до культурної спадщини власного регіону.

Перегляд файлу

 

 

Захід

«Культурна спадщина»

                               Учитель  Горбань О. В.

 

 

 

Пирятин

Тема: виховний захід « Культурна спадщина»

Мета: поглиблювати розуміння учнями ролі культури у житті людства; формувати в учнів активну громадянську позицію щодо охорони памяток культури, збереження культурної спадщини українського народу, всіх народів проживаючих на території України, ознайомити учнів  із основним формами збереження культурної спадщини (бібліотеки, музеї, театри, галереї тощо), розвивати естетичну культуру учнів, їхню мистецьку ерудицію, формувати почуття патріотизму та поваги до культурної спадщини власного регіону.

Обладнання:

візуальний ряд, фрагментарна віртуальна екскурсія визначними художніми музеями світу. Візуальний ряд « Пам’ятки культури і мистецтва рідного краю», «Софіївський собор», «Книжкова графіка».  Технічні засоби навчання. Релаксаційна фонова музика.

                     Хід заходу

Культура це певна якість навколишнього світу, передана у спадок.

Андре Мальро

У розвитку людства виокремлюють три етапи: дикість, варварсто і цивілізація. Сутність культури не в рівні технічного прогресу, а в її духовному вимірі. Учені стверджують, що за сорок тисяч років людина біологічно не змінилася. Все, чим наш сучасник відрізняється від дикуна, а теперішнє суспільство від первісного, пов’язане з досягненням людини в царині культури. Саме слово «культура» походить із латинського «обробляти, вирощувати», поступово термін « культура» починає вживатись у значенні «виховання», «освіта», «розвиток».

 Кожна людина робить свій внесок у культуру суспільства, результати її трудової діяльності в будь-якій сфері мають культурне значення. Діяльність підхід до визначення культури дозволяє включити до сфери культури всі види людської діяльності: матеріальну і духовну.

Матеріальна культура охоплює всю сферу матеріально-виробничої діяльності людини та її результати: знаряддя праці, житло, предмети повсякденного вжитку, одяг, засоби транспорту та ін.. до духовної культури належить сфера інтелектуальної  та творчої діяльності та її результати,тобто наука. Мораль, виховання та освіта, право, філософія, мистецтво, фольклор,релігія. Культура повязана з людиною. І розгляд проблем культури неможливий без дослідження історії людського суспільства.

Сукупність культур різних народів складає світову культуру, побудовану на системі загальнолюдських цінностей. Кожна країна, кожен народ у світі з великою повагою ставляться до своєї культури. І це не дивно, адже вона збережена в найвизначніших пам’ятках, якими пишається народ і які складають основу його ментальності, історії, традицій.                                           Що таке художня культура? Це своєрідна історія людства, збережена в камені, мармурі, на полотні, в музиці, традиціях. Витоки різних видів мистецтва починаються в народній культурі. Для кожного з нас є найближчою культура власного народу. Адже в ній відображається його історія, традиції, філософія, моральні і духовні цінності. Функцію збереження культурних, зокрема мистецьких надбань людства виконують художні музеї та картинні галереї.

Художні музеї – заклади, колекції та експозиції яких відображають історію і сучасний стан образотворчого і декоративно-ужиткового мистецтва. (Віртуальна подорож по музеях України, Франції тощо).

Галерея (фр) – приміщення для експонування художніх творів, назва багатьох музеїв. (Віртуальна подорож дрезденською галереєю).

Бібліотека –культурно-освітній заклад, що організовує комплектування, зберігання, громадське використання видавничої писемної культури та друку і виконує інформаційну, освітню, методичну й видавничу функції. Відомі з 3 ст. до н. е. (Відеоряд книжкової графіки: мініатюри, ілюстрації).

У Київській Русі бібліотека з’явилася в 1037 р. у Києві при Софіївському соборі.(Відеоряд Софіївського собору).

Український народ як творець національної і співтворець світової культури за свою багатовікову історію накопичив величезні духовні багатства. Про це насамперед свідчать численні пам’ятки, що збереглися від цивілізацій, які існували на території України. Усі вони є свідками духовного зростання людини, її прагненн гармонії та досконалості. До мистецької скарбниці входить творча спадщина талановитих людей: архітекторів, письменників, майстрів образотворчого мистецтва, музикантів і композиторів, акторів театру і кіно тощо. Осередки народних промислів – своєрідні національні музеї, у яких українська народна спадшина не просто зберігається, а продовжує жити для майбутніх поколінь. (Візуальний перегляд «Пам’ятки культури і мистецтва рідного краю»).  Культурна спадщина України є невід’ємною частиною світового культурного надбання. Її збереження регулюється Конституцією України.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Налчаджі Сергій Олександрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Красоха Наталія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сав’яненко Марія Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 лютого 2018
Переглядів
932
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку