Виховний захід для учнів початкових класів «Чарівна кімната»

Про матеріал
Виховний захід для учнів початкових класів «Чарівна кімната» підійде для позакласного заходу з читання
Перегляд файлу

 

Комунальний заклад освіти

«Середня загальноосвітня школа  № 91»

Дніпровської міської ради

 

 

 

 

Виховний захід

для учнів початкових класів

«Чарівна кімната»

Счастливый студент мальчик с папками и ноутбуков — стоковое фото

 

 

                                       Виконала: вчитель початкових класів

Столбцова Олена Миколаївна

 

 

Мета: познайомити дітей з бібліотекою, правилами поведінки в бібліотеці,  спілкуванні  з  книгою та гігієною читання;  практично ознайомити із поняттями «бібліотека», «бібліотекар», «читач» ; зв’язно висловлювати свою думку, розвивати пам`ять, мислення та уяву.

 

Обладнання: ноутбук чи комп’ютер з підключенням до мережі Інтернет, екран, проектор, колонки, мультимедійна презентація, книжкова виставка, наглядність

 

Хід заходу

 

Бібліотекар: Доброго дня, любі діти! Ми сьогодні поговоримо про чарівне місце. Адже саме тут відбуваються справжні дива.

  • Як ви думаєте про яке?
  • А хто з вас уже був у бібліотеці?

«Як саме відбуваються справжні дива?» – запитаєте ви мене.  А дуже просто: як тільки візьмете книжку в руки, відкриєте першу сторінку - вона почне розповідати історію. Тихенько поведе у незнайомий, цікавий, дивовижний, чудовий світ, познайомить з прекрасними людьми, відповість на безліч запитань. 

Книга – друг і порадник.

Книга вчить, як на світі жить.

 - А чому так кажуть, як ви вважаєте?

На базарі їх не купиш

На дорозі не знайдеш,

І не зважиш на терезах,

І ціни не підбереш (Знання)

 

 - А ви теж любите читати? Слухати?

 - А що ви любите читати?

 - Любите казки? Які?

 - А як ви вважаєте, які книги є в бібліотеці? (казки, оповідання, вірші, газети, журнали та ін..)

 - Як їх знайти в бібліотеці?

 - Які правила поведінки в бібліотеці?

 - Як читати правильно?

Про все це сьогодні ми дізнаємося.

І зараз я вам пропоную відкрити всі таємниці завдяки ось цій квітці бажання.

(Показує квітку)

 

Бібліотекар: Отже, секрет прихований за кожною пелюсточкою. І я вам пропоную відкрити кожну з них по черзі. 

 

Тож пелюсточка перша. Перегляньте, будь ласка,  один із уроків Тітоньки Сови, в якому вона розповість вам, що означають слова «бібліотека», «бібліотекар»  та «читач», які сьогодні вже не один раз звучали під час нашої бесіди.

(Натискаємо на пелюстку №1, діти переглядають короткий відеоролик.)

Бібліотекар: Діти, ви переглянули відео, тож  з легкістю зможете відповісти на мої запитання:

  • Що таке бібліотека?

(відповідь дітей)

  • Хто такий бібліотекар?

(відповідь дітей)

  • Хто є читачем бібліотеки?

     (відповідь дітей

Показ презентації (Слайд № 1-№ 7)

         

 

          

 

 

  •           2,3,4- Бібліотека – це цілий комплекс підрозділів, що спільно працюють для того, щоб тут було завжди комфортно й цікаво читати, творити, проводити вільний час. Сьогодні ви дізнаєтесь лише про деякі з відділів бібліотеки. Отже, давай знайомитися.
  •           5.-Підрозділ бібліотеки, де видаються книги додому, називається абонементом
  •           6.-Література з читального залу додому не видається. Видання, представлені в бібліотеці в одному примірнику, можуть знадобитися читачам у будь-який час, тому користуватися ними можна тільки в читальному залі бібліотеки. Це можуть бути енциклопедії, словники, довідники, газети та журнали, цінні або рідкісні книжки. А в сучасних бібліотеках це ще й електронні книги (e-книги), які можна прочитати за допомогою спеціальних технічних пристроїв (e- рідерів).
  •           7.-Звичайно, всі книги не можна розмістити на абонементі та в читальному залі. Частина їх зберігається у спеціально обладнаному приміщенні бібліотеки, що називається книгосховищем. Вхід читачам у книгосховище не дозволяється. Але у виняткових випадках – читачам проводять екскурсію книгосховищем.

Бібліотекар: Молодці! Відкриваємо пелюсточку №2.

У світі існує дуже багато бібліотек, і всі вони дуже різні.

 

Слайд № 8-№ 10

               

Слайд № 11

Але їх можна об’єднати у декілька груп. Є бібліотеки, до яких ходять діти з усього міста чи певного району, вони називаються дитячими, або ж – бібліотеками для дітей.

Ті бібліотеки, що знаходяться у школах і відвідуються переважно учнями цієї ж школи, називаються шкільними.

  • А чи може бібліотека бути домашньою? (відповідь дітей)

Ті книги, що зберігаються у вас вдома, називають домашньою бібліотекою.

  • Діти, а в кого є домашня бібліотека? Які книжки там є?  (відповідь дітей)

 

Наступна - пелюсточка №3.

Це - бібліотечний лабіринт.

Слайд № 12

Коли ви пройдете його, то знатимете правила поведінки у бібліотеці. Дайте відповіді на запитання та спробуйте подолати лабіринт, зробивши при цьому якомога менше помилок.

(Проведення міні-гри)

 

Запитання до лабіринту:

1. У читальній залі читаєш якомога тихіше і не заважаєш іншим.(так/ні)

2. Книгу яку прочитав, ставиш на поличку, там де є вільне місце. (так/ні)

3 .Коли зайшов у бібліотеку, треба обов’язково привітатися (так/ні)

4. Знаходячись у бібліотеці можна побігати і покричати. (так/ні)

5. Бібліотечну книжку треба повертати тоді, коли захочеться(так/ні,її треба повернути до встановленого бібліотекою строком.)

 

Пелюсточка №4 пропонує нам трохи перепочити. Підніміться, будь ласка, зі своїх стільців.

 

Фіхкультхвилинка

Трава низенька-низенька, ( Всі присіли)

Дерева високі-високі.(Піднімають руки вгору)

Вітер дерева колише-гойдає. (Махають руками)

То вліво, то вправо їх нахиляє (Нахил вправо, вліво)

Птах летить відлітає (Взмахи руками )

Дуб гілки свої нагинає (Нахил вперед)

Дощ танцює перед ним (Присідання в сторони, руки в боки)

Загримів над лісом грім (Діти тупотять ногами).

 

Отже, я буду читати віршика та показувати рухи, а ви повторюйте їх за мною:

 

Пелюсточка №5 та маленькі кошенята з мультфільму розкажуть вам, як треба поводитись з книжками. А ви дивіться уважно, адже не все, що робили кошенята, правильно. Тож після перегляду ви скажете мені, як можна поводитись з книжками, а як ні. Добре? Тож увага на екран!

(Перегляд мультфільму, після цього проводиться обговорення, під час якого виводяться основні правила поводження з книгою.)

 

Питання для обговорення

Чи можна малювати у книжках?

Чи можна виривати сторінки?

Чи можна брати книжки брудними руками?

Чи правильно зробили кошенята, коли розкидали всі книжки по кімнаті?

Де треба зберігати книжки?

Як треба піклуватися про них?

 

Діти, а зараз давайте спробуємо повторити, що ж любить книга.

Обкладинку –ТАК

Брудні руки – НІ

Закладку – ТАК

Турботу – ТАК

Бійку – НІ

Чисті руки – ТАК

Жити на книжковій полиці – ТАК

Валятися на підлозі – НІ

Малювання на сторінках – НІ

Виривання сторінок – НІ

Бережливе ставлення – ТАК

Слайд № 13

Запам’ятайте такі правила:

  •   беріть книжку лише чистими руками;
  •   не перегинайте книжку – від цього випадають її сторінки;
  •   не кладіть у книгу олівці та інші предмети, щоб не рвалися обкладинки;
  •   не загинайте сторінки, а користуйтесь закладками;
  •   не читайте під час їди;
  •   щоб книжка була чистою і довго вам служила, обгорніть її.

Пелюсточка №6

Діти, запам’ятайте, що дбайливе ставлення до книги, до підручників – ваш найперший і головний іспит. Але читаючи книжки, ви повинні подбати не лише про їхнє здоров’я, але й про своє.

- Отже, як правильно читати?

Давайте спробуємо самі це з’ясувати. Перед вами на екрані будуть з’являтися картинки з коментарями, на яких зображені діти під час читання.  Вам треба розподілити їх у 2 колонки – правильно та неправильно. ( Бібліотекар по ходу гри коригує відповіді дітей, лише після правильної відповіді відправляє картинку на своє місце у відповідній  колонці). 

Слайд № 14-№15

Вправи для очей
Швидко покліпати
очима, заплющити очі
та порахувати до 5-ти.
Повторити 4-5 разів.
Міцно заплющити очі,
пор...

Молодці, впевнена, що тепер ви будете читати правильно. Але ваше знайомство з чарівним місцем не закінчується, і Пелюсточка №7  запрошує вас до нашої шкільної бібліотеки.

 

Екскурсія до бібліотеки

Все ми в книзі знайдемо.

Кращої не знаємо,

Доброї і вірної подруги малят!

Книгу зрозумілую,

Чесну, добру, сміливу

І дівчатка, й хлопчики —

Хочуть всі читати.

Скільки книг на землі!

Є великі й малі.

Є легкі і важкі.

На полицях, у столі —

Наші друзі книжечки.

Ця кімната — книжкове містечко. Живуть у ньому книжки. Кожна книжечка має свій дім, а будинок — адресу. Вона написана на розподільнику. Ця адреса свідчить про те, що назва книжки починається на цю букву, або з такої літери розпочинається прізвище письменника. Наприклад, літера Н. Тут мешкають  книжки,  написані такими  письменниками,  як І. Нечуй-Левицький, М. Носов , В.Нестайко та інші.

А зараз познайомтеся з найголовнішою книгою — Підручником та книжковими виставками

Всі книжечки чекають на своїх читачів. До них приходять діти, такі, як і ви, кличуть до себе у гості. На тиждень, або на два. Книжечки радіють. Вони люблять мандрувати з школярами, знайомитися з новими читачами.

Бібліотекар. Бачите, як багато навколо вас полиць з книгами. Ставши читачем шкільної бібліотеки, цілий світ відкриєте для себе. А допоможе розібратися у ньому бібліотекар. Прошу запам’ятати правила користування бібліотекою.

1. Вибрані книги можна тримати вдома не більше 10-ти днів.

2. Всі книги обов'язково слід повертати до бібліотеки.

3. У бібліотеці є книги, які не видаються для читання додому, їх можна прочитати у читальному залі.

Запитання до учнів

1.Діти, як називається приміщення куди ви сьогодні завітали?

2. Хто живе у бібліотеці?

3. Як треба поводитися з книжками?

4. Які правила користування бібліотекою ви запам’ятали?

Ось і добігла до кінця наша зустріч, а на завершення хочу побажати вам бути активними читачами шкільної бібліотеки, берегти і любити книги та ніколи з ними не розлучатися.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Долинская Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Panicherskaya Ludmila Anatoliivna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 березня 2021
Переглядів
3403
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку