Комунальний заклад освіти
«Середня загальноосвітня школа № 91»
Дніпровської міської ради
Виховний захід
для учнів початкових класів
«Чарівна кімната»
Виконала: вчитель початкових класів
Столбцова Олена Миколаївна
Мета: познайомити дітей з бібліотекою, правилами поведінки в бібліотеці, спілкуванні з книгою та гігієною читання; практично ознайомити із поняттями «бібліотека», «бібліотекар», «читач» ; зв’язно висловлювати свою думку, розвивати пам`ять, мислення та уяву.
Обладнання: ноутбук чи комп’ютер з підключенням до мережі Інтернет, екран, проектор, колонки, мультимедійна презентація, книжкова виставка, наглядність
Хід заходу
Бібліотекар: Доброго дня, любі діти! Ми сьогодні поговоримо про чарівне місце. Адже саме тут відбуваються справжні дива.
«Як саме відбуваються справжні дива?» – запитаєте ви мене. А дуже просто: як тільки візьмете книжку в руки, відкриєте першу сторінку - вона почне розповідати історію. Тихенько поведе у незнайомий, цікавий, дивовижний, чудовий світ, познайомить з прекрасними людьми, відповість на безліч запитань.
Книга – друг і порадник.
Книга вчить, як на світі жить.
- А чому так кажуть, як ви вважаєте?
На базарі їх не купиш
На дорозі не знайдеш,
І не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш (Знання)
- А ви теж любите читати? Слухати?
- А що ви любите читати?
- Любите казки? Які?
- А як ви вважаєте, які книги є в бібліотеці? (казки, оповідання, вірші, газети, журнали та ін..)
- Як їх знайти в бібліотеці?
- Які правила поведінки в бібліотеці?
- Як читати правильно?
Про все це сьогодні ми дізнаємося.
І зараз я вам пропоную відкрити всі таємниці завдяки ось цій квітці бажання.
(Показує квітку)
Бібліотекар: Отже, секрет прихований за кожною пелюсточкою. І я вам пропоную відкрити кожну з них по черзі.
Тож пелюсточка перша. Перегляньте, будь ласка, один із уроків Тітоньки Сови, в якому вона розповість вам, що означають слова «бібліотека», «бібліотекар» та «читач», які сьогодні вже не один раз звучали під час нашої бесіди.
(Натискаємо на пелюстку №1, діти переглядають короткий відеоролик.)
Бібліотекар: Діти, ви переглянули відео, тож з легкістю зможете відповісти на мої запитання:
(відповідь дітей)
(відповідь дітей)
(відповідь дітей
Показ презентації (Слайд № 1-№ 7)
Бібліотекар: Молодці! Відкриваємо пелюсточку №2.
У світі існує дуже багато бібліотек, і всі вони дуже різні.
Слайд № 8-№ 10
Слайд № 11
Але їх можна об’єднати у декілька груп. Є бібліотеки, до яких ходять діти з усього міста чи певного району, вони називаються дитячими, або ж – бібліотеками для дітей.
Ті бібліотеки, що знаходяться у школах і відвідуються переважно учнями цієї ж школи, називаються шкільними.
Ті книги, що зберігаються у вас вдома, називають домашньою бібліотекою.
Наступна - пелюсточка №3.
Це - бібліотечний лабіринт.
Слайд № 12
Коли ви пройдете його, то знатимете правила поведінки у бібліотеці. Дайте відповіді на запитання та спробуйте подолати лабіринт, зробивши при цьому якомога менше помилок.
(Проведення міні-гри)
Запитання до лабіринту:
1. У читальній залі читаєш якомога тихіше і не заважаєш іншим.(так/ні)
2. Книгу яку прочитав, ставиш на поличку, там де є вільне місце. (так/ні)
3 .Коли зайшов у бібліотеку, треба обов’язково привітатися (так/ні)
4. Знаходячись у бібліотеці можна побігати і покричати. (так/ні)
5. Бібліотечну книжку треба повертати тоді, коли захочеться(так/ні,її треба повернути до встановленого бібліотекою строком.)
Пелюсточка №4 пропонує нам трохи перепочити. Підніміться, будь ласка, зі своїх стільців.
Фіхкультхвилинка
Трава низенька-низенька, ( Всі присіли)
Дерева високі-високі.(Піднімають руки вгору)
Вітер дерева колише-гойдає. (Махають руками)
То вліво, то вправо їх нахиляє (Нахил вправо, вліво)
Птах летить відлітає (Взмахи руками )
Дуб гілки свої нагинає (Нахил вперед)
Дощ танцює перед ним (Присідання в сторони, руки в боки)
Загримів над лісом грім (Діти тупотять ногами).
Отже, я буду читати віршика та показувати рухи, а ви повторюйте їх за мною:
Пелюсточка №5 та маленькі кошенята з мультфільму розкажуть вам, як треба поводитись з книжками. А ви дивіться уважно, адже не все, що робили кошенята, правильно. Тож після перегляду ви скажете мені, як можна поводитись з книжками, а як ні. Добре? Тож увага на екран!
(Перегляд мультфільму, після цього проводиться обговорення, під час якого виводяться основні правила поводження з книгою.)
Питання для обговорення
Чи можна малювати у книжках?
Чи можна виривати сторінки?
Чи можна брати книжки брудними руками?
Чи правильно зробили кошенята, коли розкидали всі книжки по кімнаті?
Де треба зберігати книжки?
Як треба піклуватися про них?
Діти, а зараз давайте спробуємо повторити, що ж любить книга.
Обкладинку –ТАК
Брудні руки – НІ
Закладку – ТАК
Турботу – ТАК
Бійку – НІ
Чисті руки – ТАК
Жити на книжковій полиці – ТАК
Валятися на підлозі – НІ
Малювання на сторінках – НІ
Виривання сторінок – НІ
Бережливе ставлення – ТАК
Слайд № 13
Запам’ятайте такі правила:
Пелюсточка №6
Діти, запам’ятайте, що дбайливе ставлення до книги, до підручників – ваш найперший і головний іспит. Але читаючи книжки, ви повинні подбати не лише про їхнє здоров’я, але й про своє.
- Отже, як правильно читати?
Давайте спробуємо самі це з’ясувати. Перед вами на екрані будуть з’являтися картинки з коментарями, на яких зображені діти під час читання. Вам треба розподілити їх у 2 колонки – правильно та неправильно. ( Бібліотекар по ходу гри коригує відповіді дітей, лише після правильної відповіді відправляє картинку на своє місце у відповідній колонці).
Слайд № 14-№15
Молодці, впевнена, що тепер ви будете читати правильно. Але ваше знайомство з чарівним місцем не закінчується, і Пелюсточка №7 запрошує вас до нашої шкільної бібліотеки.
Екскурсія до бібліотеки
Все ми в книзі знайдемо.
Кращої не знаємо,
Доброї і вірної подруги малят!
Книгу зрозумілую,
Чесну, добру, сміливу
І дівчатка, й хлопчики —
Хочуть всі читати.
Скільки книг на землі!
Є великі й малі.
Є легкі і важкі.
На полицях, у столі —
Наші друзі книжечки.
Ця кімната — книжкове містечко. Живуть у ньому книжки. Кожна книжечка має свій дім, а будинок — адресу. Вона написана на розподільнику. Ця адреса свідчить про те, що назва книжки починається на цю букву, або з такої літери розпочинається прізвище письменника. Наприклад, літера Н. Тут мешкають книжки, написані такими письменниками, як І. Нечуй-Левицький, М. Носов , В.Нестайко та інші.
А зараз познайомтеся з найголовнішою книгою — Підручником та книжковими виставками
Всі книжечки чекають на своїх читачів. До них приходять діти, такі, як і ви, кличуть до себе у гості. На тиждень, або на два. Книжечки радіють. Вони люблять мандрувати з школярами, знайомитися з новими читачами.
Бібліотекар. Бачите, як багато навколо вас полиць з книгами. Ставши читачем шкільної бібліотеки, цілий світ відкриєте для себе. А допоможе розібратися у ньому бібліотекар. Прошу запам’ятати правила користування бібліотекою.
1. Вибрані книги можна тримати вдома не більше 10-ти днів.
2. Всі книги обов'язково слід повертати до бібліотеки.
3. У бібліотеці є книги, які не видаються для читання додому, їх можна прочитати у читальному залі.
Запитання до учнів
1.Діти, як називається приміщення куди ви сьогодні завітали?
2. Хто живе у бібліотеці?
3. Як треба поводитися з книжками?
4. Які правила користування бібліотекою ви запам’ятали?
Ось і добігла до кінця наша зустріч, а на завершення хочу побажати вам бути активними читачами шкільної бібліотеки, берегти і любити книги та ніколи з ними не розлучатися.