Виховний захід до 85-річчя до Дня народження Василя Симоненка «Україно! Ти для мене диво!»
Обладнання: проектор, портрет В.Симоненка,відеоролик «Гра долі В.Симоненка», маршрутні листи,фарби,пензлики, кросенс.
Форма проведення: квест
Завдання на випередження : ознайомитися з життєвим та творчим шляхом В. Симоненка, вивчити одну з поезій напам'ять
Хід заходу
До участі в квесті запрошені учні 7-х класів. Захід відбувається в актовому залі
Ведучий 1.
Свій шлях у всіх колись кінчається,
І майже кожному до ніг кладуть вінки.
Одні жили, помруть і забуваються,
А інші, пам’ять залишають на віки.
На їх могилах виростають бур’яни і квіти,
Бо тіло тлінне та душа жива,
І для народу вічно будуть жити –
Їх пам'ять, совість і палкі слова.
Ведучий 2. Доброго дня! Раді вітати вас на нашому заході. Сьогодні ми зустрілися з вами, щоб згадати людину, про яку пам'ять залишатиметься завжди – поета, журналіста, вірного сина нашої неньки-України – Василя Симоненка.
Запрошуємо вас зануритися в чарівний світ української літератури, потрапити у часи життя Василя Симоненка, згадати все, що знали про поета і відкрити для себе щось нове.
(перегляд відео «Гра долі В.Симоненка»https://www.youtube.com/watch?v=knb7HxfM1-M )
Ведучий 1 .Готуючись до заходу, ви вже ознайомилися з життям і творчістю Василя Симоненка і зараз ми перевіримо, як команди підготувалися до квесту. Але спочатку привітаємо наше вельмишановне журі. (Знайомство з представниками журі)
Першим завданням для команд буде презентувати назву і девіз.
(Учні презентують свої команди)
І команда «Витязі»
Девіз: «Можна все на світі вибирати, сину,
Вибрати не можна тільки Батьківщину!»
ІІ команда «Лицарі»
Девіз: «Україно! Доки жити буду,
Доти відкриватиму тебе!»
Учитель. Які влучні назви обрали наші команди! Бо Василь Симоненко був гордістю свого покоління, сучасники назвали його «витязем» і «лицарем» - почеснішого звання не може здобути Поет і Людина…
Зараз ви отримаєте маршрутний лист, у якому будуть позначені станції з завданнями. Кожне правильно виконане завдання оцінюється у 5 балів. Тож бажаємо успіху нашим командам. Проявіть себе якнайкраще і заробіть максимальну кількість балів на кожній станції.
Станція 1. Поетична
Розглянути зашифровані слова з вірша В.Симоненка, прочитати уривок та вказати назву
Команда 1.
(Ключ:Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу,
Виростуть з тобою приспані тривоги«Лебеді материнства»)
Команда 2.
(Ключ:Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні. «Ти знаєш, що ти – людина…»)
Станція 2. Літературознавча
Заповнити паспорт письменника
Прізвище, ім я , по батькові
|
|
Місценародження
|
|
Псевдонім
|
|
Професія
|
|
Авторськісимволи
|
|
Станція 3.Логічна
Установити смислові зв'язки між ілюстраціями (кросенс)
1-2 В. Симоненко -Україна. В Симоненко народився в Україні. На прохання розповісти про себе, В. Симоненко відповідав: « Я – українець. Оце і вся моя біографія»
2-3 Україна –золота медаль. Все своє недовге життя В .Симоненко прожив на Україні, навчався в школі, яку закінчив з золотою медаллю .
3-6 Золота медаль – барометр. Отримавши відмінні знання, В. Симоненко, немов барометр, відчував «погоду майбутнього людства»
6-9 Барометр – лебеді. «Кирпатий барометр» та «Лебеді материнства»- відомі твори поета.
9 -8 Лебеді – серце. Образи – символи, запозичені з фольклору: лебеді, як символ вірності, серце – любов до матері і Вітчизни
8-7 Серце -Т.Г. Шевченко. В. Симоненко узяв до серця увесь біль землі своєї і, як Т. Шевченко, перелив все те у поезію. В. Симоненко вважав себе послідовником Т. Шевченка.
7-4 Т. Шевченко – корабель. Т. Шевченко, як і В. Симоненко бачив у майбутньому вільні простори, вільний вітер, вільних людей.
4 -1 Корабель – В. Симоненко. Мрійник В. Симоненко бачив у майбутньому вільні простори, вільний вітер, вільних людей, що напинають вільні вітрила – наше з вами сьогодення.
По хресту:
2-5 Україна – ліра. Україна - співуча лірична країна.
5-8 Ліра (поезія)-серце. Слова письменника полонили душу і серце кожного українця
4-5 Корабель -ліра «Кораблі! Шикуйтесь до походу! Мрійництво! Жаго моя! Живи! В океані рідного народу Відкривай духовні острови!»
5-6 Ліра- барометр. Поезія – барометр суспільного настрою.
Станція 4 Цифрова
Розшифруйте QR-код і дізнайтесь відповіді на питання
Який композитор поклав музику на поезію «Лебеді материнства»
(ключ: Анатолій Пашкевич)
Як називався щоденник В.Симоненка?
(ключ: «Окрайці думок» )
Станція 5. Музична
Прослухайте мелодію і скажіть, до якого твору Симоненка, на вашу думку, написана ця музика А.Пашкевича
https://www.minus.lviv.ua/minus/artist/Народна/rec/19245/
Ключ: «Лебеді материнства»
Станція 5 . Художня
Якби ви були художниками, то які б кольори використали б у поезії «Лебеді материнства» (фарби, ватман)
Станція 6. Декламаційна
Домашнє завдання – виразно прочитати напам'ять один із віршів поета.
Учитель. Вітаю! С завданнями ви успішно впорались. Наш квест завершено. Ми з вами ще раз перегорнули сторінки «витязямолодої української поезії». Людини короткої, але яскравої, як спалах долі.Творчість В.Симоненка стала мовби часткою нашого буття, часткою повітря, яким ми дихаємо.
А зараз надаємо слово журі.
(нагородження переможців)
Додаток 1
Маршрутнийлист
Команда 1
Станції
|
|
Художня |
|
Цифрова |
|
Музична |
|
Декламаційна |
|
Логічна |
|
Літературознавча |
|
Поетична |
|
Команда 2
Станції |
|
Музична |
|
Декламаційна |
|
Художня |
|
Цифрова |
|
Поетична |
|
Логічна |
|
Літературознавча |
|
Додаток 2
Додаток 3