Розробка квесту «Моя Україна» для 5 – 6 класів
Мета: вчити працювати в команді, розвивати мислення, мовлення, пізнавальний інтерес дітей, виховувати повагу і інтерес до минулого і сьогодення нашого народу; розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються в Україні; формувати національну свідомість вихованців.
Обладнання: папір для записів, маршрутні листи, роздрукований матеріал, емблеми, грамоти, приз.
Правила гри(оголошує вчитель)
Квест проходитиме у формі змагань між двома командами. Для проходження пропонується сім станцій. Це «Люби і знай Україну», «Державна і народна символіка українців», «Скринька мудрості»,
«Бахмач – моє рідне місто», «Пісенна Україна», «Українопазл» та «Разом нас багато…». Під час проходження кожної станції, за кожну правильну відповідь та кожне правильно виконане завдання команда одержуватиме 1 бал та літеру.
Виконані завдання приносить на базу козак-листоноша (вдягнений у козацьку шапку та пояс) .
Щоб одержати перемогу, потрібно набрати для своєї команди найбільшу кількість балів під час проходження запропонованих станцій. Командам буде надано маршрутні листи. Після проходження кожної станції дається підказка, де знаходиться наступна станція.
Квест «Моя Україна» вважається закінченим тоді, коли гравці пройшли всі станції. Журі підводить підсумки, підраховуючи кількість одержаних командами балів, визначає команду-переможницю. Команди отримують грамоти, команда-переможниця – приз. Після закінчення квесту і підведення підсумків, вихователі класів з учнями аналізують результати гри.
Протягом гри потрібно:
Хід гри
А у подорож зібралися дві команди: «Українознавці» і «Мовознавці». Сьогодні наші команди покажуть, як вони люблять і знають нашу Вкраїну.
І станція «Українопазл» База. стара школа ІІ поверх
Командам потрібно скласти пазл-карту «Україна» .
За виконане завдання команди отримують літеру, 1 бал та наступну підказку локації.
(Людина, яка лікує душі)
ІІ станція «Люби і знай Україну» стара школа І поверх (психолог)
Запитання:
1. Середньовічна держава у Східній Європі зі столицею в Києві? (Київська Русь)
2. Як звали сестру Кия, Щека, Хорива? (Либідь)
3. Кого називали козаком? (Вільну, незалежну людину).
4. Хто стояв на чолі козацького війська? (Гетьман).
5. Про яку деталь козацького вбрання казали: «Широкі, як Чорне море». (Шаровари).
6. Коли відзначається День української писемності та мови?
(9 листопада).
7. Які імена українських гетьманів вам відомі? Назвати не менше трьох. (Богдан Хмельницький, Іван Мазепа, Павло Полуботок, Пилип Орлик, Дмитро Сагайдачний, Дмитро Вишневецький...).
8. Яку назву мала зачіска козаків? (Оселедець)
9. Коли було проголошено незалежність України? (24 серпня 1991 року)
10. Коли українці святкують День козацтва, а з 2015 року ще й День
захисника України? (14 жовтня)
(Вас накормлять, вас напоять, ще й цукерку продадуть)
ІІІ станція «Державна і народна символіка українців» (Їдальня)
Запитання:
(найголовніша людина в школі)
ІV станція «Скринька мудрості»
Завдання «Склади прислів’я». Командам потрібно скласти «розсипані» прислів’я, зачитати їх. Підказкою може бути колір паперу, на якому надруковані прислів’я. (Клей)
(Якщо хочеш розумним стати, потрібно багато книг читати. Щоб знайти всі книги ці, ми йдемо в ….)
V cтанція «…..(назва міста) – моє рідне місто»
Запитання:
(Майстерня іграшок та добрих справ) (кабінет труд.навчання)
VІ станція «Пісенна Україна»
Завдання
Одна з найвідоміших різдвяних пісень написана українським композитором Миколою Леонтовичем. (Щедрик)
(де початок – там кінець)
VІІ станція «Разом нас багато…»
Тімбілдінг.
Гори України
Основа – рівень моря, розташувати від нижчої до вищої гори.
г. Говерла 2061
г. Чорна 2022
г. Петрос 2020
г. Роман –Кош 1545
г. Ай – Петрі 1234
Підведення підсумків
Учитель.
Журі оголошує підсумки, називає переможця. Команди отримують грамоти, команда-переможниця отримує приз.
Грамоти
Найкращі «Українознавці»
Найкращі «Мовознавці»
Учитель. Сподіваюсь, що вам сподобалася наша гра. І була цікавою та корисною для Вас. Дякую командам за участь! До нових зустрічей!