23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Виховний захід до тижня біології "Юний анатом"

Про матеріал

Розробка буде актуальна під час проведення тижня біології в школі або ж як підсумковий урок з біології людини; дозволить розширити знання учнів про будову і процеси життєдіяльності людини; формувати вміння працювати в колективі, приймати спільні рішення; стимулювати інтерес до вивчення біології; розвивати інтуїцію, творчі здібності.

Перегляд файлу

«Юний анатом»

(інтелектуальна гра)

Мета: розширити знання учнів про будову і процеси життєдіяльності людини; формувати вміння працювати в колективі, приймати спільні рішення; стимулювати інтерес до вивчення біології; розвивати інтуїцію, творчі здібності.

 

Хід заходу

Добридень, шановні гості!

Доброю традицією в нашій школі стало проведення пізнавально-розважальних заходів. Сьогодні ми зібралися тут для того, щоб провести інтелектуальну гру «Юний анатом». Метою її є поглиблення знань з біології людини. Щоб розпочати гру, ми маємо запросити учасників. Давайте дружніми оплесками запросимо на сцену учасників гри.

 

(Команди виходять на сцену)

Гра є гра, і, як у кожній грі, є переможці і переможені. І не має значення, кому сьогодні більше поталанить. Головне, щоб у цьому залі панувала атмосфера доброти, взаємопідтримки. Хай усім вам щастить!

 

І. Представлення команд.

Видатний вітчизняний хірург-кардіолог. (М. Амосов)

«Амосовці»

Видатний вітчизняний офтальмолог. (В. Філатов)

«Філатовці»

 

ІІ. Жеребкування

Структурно-функціональна одиниця живого організму? (Клітина)

 

ІІІ. Інтелектуальна гра

І конкурс «Аукціон понять»

Я називаю термін, а ваше за­вдання —дати йому визначення. За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу. Якщо команда не знає його або дає неточ­ну відповідь, то це може зробити ко­манда суперників і тим самим заро­бити собі додатковий бал.


І команда

Зуби – органи кісткового походження, які слугують для захоплення, відкушування та пережовування їжі.

Легені – парні органи повітряного дихання.

Тромбоцити – безбарвні кров’яні пластинки.

Серце – порожнистий конусоподібний м’язів орган, розміщений у грудній порожнині.

Нирки – парні органи видільної системи, розміщені в черевній порожнині на рівні попереку з обох боків хребта.

Суглоб – рухоме з’єднання кісток.

Нейрон  структурно-функціональна одиниця нервової системи.

ІІ команда

Язик – це рухливий м’язів орган, на слизовій оболонці якого містяться смакові рецептори.

Альвеоли – легеневі пухирці, через стінки яких відбувається газообмін.

Еритроцити – червоні кров’яні тільця.

Артерії – судини, які несуть кров від серця до органів.

Нефрон – структурно-функціональна одиниця нирок.

Череп – скелет голови.

Рефлекс   - відповідь організму на подразник.


 

 

 

ІІ конкурс «Далі, далі…»

Команди отримують по 15 запитань, для відповіді на кожне запитання відводиться по 2-3 секунди. За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу.

І команда

  1. Скільки основних тканин утворюють організм людини? (4)
  2. М’яз, що поділяє порожнину тіла людини на грудну і черевну. (Діафрагма)
  3. Біологічні каталізатори. (Ферменти)
  4. Скільки зубів в ротовій порожнині людини? (32)
  5. Найбільша залоза в організмі людини. (Печінка)
  6. Запалення червоподібного відростка сліпої кишки. (Апендицит)
  7. Скільки легень  в грудній порожнині людини? (2)
  8. Запалення легень. (Пневмонія)
  9. Червоні кров’яні тільця. (Еритроцити)
  10. Який клапан розташований між правим передсердям і правим шлуночком? (Тристулковий)
  11. Яку кількість крові перекачує серце людини за хвилину?  (5 л)
  12. Судини, які несуть кров  від органів до серця називаються … (Вени)
  13. Найменша кістка організму людини. (Стремінце)
  14. Рухоме з’єднання кісток. (Суглоб)
  15. Вихід зорового нерва від ока. (Сліпа пляма)

 

ІІ команда

  1. Скільки смакових зон виділяються на язиці? (4)
  2. Канал, через який сполучається барабанна порожнина з носоглоткою. (Євстахієва труба)
  3. Частина мозку людини, яку називають «вузлом життя». (Довгастий мозок)
  4. Найбільша кістка організму людини. (Стегнова кістка)
  5. Єдина рухома кістка черепа. (Нижня щелепа)
  6. Найдовший м’яз. (Кравецький)
  7. Органи черевної порожнини, що за своєю формою нагадують насінину квасолі. (Нирки)
  8. Найбільша артерія в організмі людини. (Аорта)
  9. Який клапан розташований між лівим передсердям і лівим шлуночком? (Двостулковий)
  10. Білі клітини крові. (Лейкоцити)
  11. Дихальна трубка, що побудована з хрящових напівкілець, з’єднаних між собою зв’язками. (Трахея)
  12. Запалення підшлункової залози. (Панкреатит)
  13. Скільки пар великих слинних залоз? (3)
  14. Вітаміни, які розчиняються в жирах. (Жиророзчинні)
  15. Найпоширеніша хвороба зубів. (Карієс)

 

ІІІ конкурс «Консультує лікар»

За описом симптомів, впізнати хворобу. За кожну правильну відповідь команди отримують по 1 балу.

І команда

  1. У хворого спостерігаються зміни основних функцій серця: автоматизму, проведення збудження та скоротливості, порушується серцевим ритм.

(Аритмія серця) 

  1. До лікарні прийшов хворий зі скаргами на часте рідке випорожнення з домішками слизу і крові, яке супроводжується болем. У хворого підвищена температура й озноб. Яке захворювання діагностується у хворого?

            (Дизентерія)

  1. У хворого спостерігається дертя в горлі, сухий кашель, який поєднується з відчуттям болі в зіві та за грудиною. Голос стає хриплим.

            (Трахеїт)

  1. У хворого кашель, частіше з виділенням слизового чи слизогнійного харкотиння, задишка, біль у грудях, підвищення температури, хрипи в легенях.

(Бронхіт)

  1. Хворий скаржиться на  часте та болісне сечовипускання, підвищення температури тіла, біль у поперековій ділянці, загальне нездужання.

ієлонефрит)

 

ІІ команда

  1. У хворого спостерігається гостре порушення мозкового кровообігу, розлади його функції. Одним із наслідків цієї хвороби є розрив кровоносних судин, що супроводжується крововиливами в мозок

(Інсульт) 

  1. До лікарні потрапила велика група туристів з гострим отруєнням. У всіх спостерігалася задуха, спазм дихальних шляхів, розширені зіниці, важке дихання. Більшість скаржилася на погіршення зору та сухість у горлі. З’ясувалося , що туристи їли червону рибу. Чи могла стати риба причиною хворобі? Якщо так, то якої?

            (Ботулізм)

  1. У хворого відчуття стискання горла, біль під час ковтання, підвищення температури, загальне нездужання.

(Ангіна)

  1. У хворого t -38-40°С, рясне потовиділення, кашель (спочатку сухий, а потім вологий), виділення харкотиння, кволість, млявість, запаморочення, задишка

(Пневмонія)

  1. У хворого спостерігаються такі симптоми: різкі болі при сечовипусканні,під час якого відбувається печія, свербіння; часті позиви до сечовипускання (іноді через кожні 5-10 хв), сеча набуває мутного забарвлення.

(Цистит)

 

ІV конкурс «103»

За малюнком, визначити загальний стан пацієнта, та надати йому ПМД. За кожну правильну відповідь команди отримують по 3 бали: 1- загальний стан; 2 – ПМД.

  1. Артеріальна кровотеча.
  2. Відкритий перелом.
  3. Карієс.
  4. Опік.
  5. Венозна кровотеча.
  6. Тепловий або сонячний удар.

 

 

V конкурс «Конкурсів капітанів - Підказка»

Правила гри: не можна називати зображення на малюнку, а тільки користуватися словами підказками; час виконання – 30 сек. Кожна картинка 2 бали.

І команда

  • Вимірювання тиску
  • Вухо
  • Грудна клітка
  • Гортань

ІІ команда

  • Вимірювання пульсу
  • Око
  • Таз
  • Шлунок

 

VІ конкурс «Темне лоша»

Правила конкурсу: до кожної команди буде задано по 2 запитання; учасники повинні відгадати про що йдеться мова; за вірну відповідь команда отримує 2 бали.

Завдання для І команди

1. Назвати предмет, в якому застосовується рідкий метал; використовується для вимірювання температури. (термометр ртутний)

2. Тут лежить предмет, на який багата морська капуста ламінарія; речовина, що є ньому необхідна для нормального функціонування щитовидної залози. (пляшечка з йодом)

 

 

Завдання для ІІ команди

1. Під час походу О. Македонського в Індію офіцери його армії не так часто хворіли на шлунково-кишкові захворювання, як солдати, бо метал на їх посуді був різним. Тут лежить предмет офіцерського посуду, з якого металу він виготовлений; використовуємо для розчинення цукру в чаї. (срібна ложка)

2. В ящику лежить річ, яку рекомендують використовувати під час ГРВІ; виготовляють з марлі. (марлева маска)

 

IV. Підведення підсумків. Нагородження переможців.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Сценарії
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку