Виховний захід " Добре тому жити, хто вміє дружити"

Про матеріал
Захід спрямовано на ознайомлення учнів із сутністю понять «добро», «доброта», « дружба»; на уміння дітей цінувати добро; формувати вміння оцінювати власні вчинки та вчинки інших людей.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Виховна година

 « Добре тому жити,

хто вміє дружити»

 

Картинки по запросу малюнок добра

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добре  тому  жити, хто   вміє  дружити.

 

Мета. ознайомити учнів із сутністю понять «добро», «доброта», « дружба»; учити дітей цінувати добро; формувати вміння оцінювати власні вчинки та вчинки
інших людей, формулювати оціночні судження; розвивати вміння та навички
підтримання міжособистісної злагоди, а також вміння, які допомагають
запобігати виникненню конфліктів чи мирному їх урегулюванню; виховувати
любов і повагу один до одного, бажання творити добро.

Обладнання. Комп'ютер; клей-олівець; малюнки героїв мультфільмів; малюнки  рукавичок, чашок, шкарпеток; конверти зі словами-якостями: малюнки з дітьми; картки з прислів'ями, зображення дерев « Добро», « Зло», « Дерево очікувань», квіточки, аркуші паперу із правилами добра.

Хід уроку:

І. Вступна бесіда.

Станьте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько. 

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь «Добрий день!»

- Ось і промайнуло тепле  літо. Я  рада  вітати вас на нашому  першому занятті в цьому році. Ви відпочили, набрались сил  і готові до отримання нових знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань, натхнення, цікавих уроків, занять  та справжніх друзів поряд з вами.

     За  літо ви познайомилися з багатьма людьми. Сподіваюсь, що ви скучили за  своїми  друзями та однокласниками.

Керівник. Діти, утворіть коло. Заплющіть очі. Тепер візьміться за руки, потримайтесь деякий час. Давайте привітаємо один одного словами:

  •                   «Привіт, привіт, тобі, мій друже!
  •                     Я радий бачити тебе дуже.»

1. Руханка

В цьому класі друзі  всі.

( Тричі  плескають у долоні )

Я і ти, і ми, і ви.

( Тричі  плескають у долоні )

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день, тому, хто справа.

Ми –одна сім'я.

В цьому класі друзі  всі.

( Тричі  плескають у долоні )

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись, тому, хто справа.

Ми – одна сім'я.

Керівник. Як приємно, коли люди знайомляться, коли вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями. Я помітила, що всі посміхнулися, усім стало приємно і тепло. І справді, щира посмішка, добре слово і краплиночка тепла мають велику силу – силу любові і добра .

II. Актуалізація опорних знань

  1. Гра « Так чи  не так, я чи не я»

Усі  за  літо  відпочили?

А набралися  ви сили?

У школу всі  із вас хотіли?

А на сонці засмагали?

Хто улітку грався?

Ну, а хто  купався?

У  таборі хто із вас був?

А хто  букви  всі забув?

Хто з вас їздив до бабусі?

Хто допомагав матусі?

Хто книжку нову прочитав?

А хто лише в м’яча  ганяв?…

  • А  яке  сьогодні число, який місяць, рік?
  • Чим  особливий цей день для вас?
  1. Вправа « Очікування».

     На дошці ілюстрація дерева, у кожного учня аркуш, на якому він пише, що він чекає отримати у подальшому, чому хоче навчитися.

ІІІ. Оголошення теми і мети заняття.

 - Подолайте «Лабіринт» і прочитайте тему  сьогоднішнього першого уроку

 

  Д              ж              в

  о       т      и              м               ж

  б       о      т        о     і       у       и

  р       м     и,       т     є       р       т

  е      у             х           ↑ д       и.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Добре  тому жити, хто вміє  дружити. Так  говорить  народна українська мудрість.

1.  Мотивація навчальної діяльності.

     У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.

   Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім'ях.

   У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім'ї, нашій   країні. Сьогодні на занятті ми познайомимось із такими важливими якостями, як добро та доброта. А також з’ясуємо, чому вони мають таке велике значення для нас, спробуємо зрозуміти, як дарувати добро іншим, поговоримо про дружбу, про те, яким повинен   бути справжній друг.

   Скільки б іграшок, книжок, розваг  у  тебе  не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом  можна  поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе  цікавить, весело погратися.

2.Вправа «Мозковий штурм»

Керівник. А що містять у собі слова добро, доброта?

Добро – корисна справа, добрий учинок.

Доброта – чуйне, доброзичливе ставлення до людей.

Доброта – це слово, яке зігріває, огортає теплом душу, робить життя світлим і радісним

Що ж таке добро? Пояснення на дощці.

( Один з учнів  читає)

А зараз послухайте невеличку розповідь.

    В одній країні жили Добро і Зло. Добро намагалося зробити світ добрішим, щоб люди любили й одне одного, і братів наших менших. Добро приходило на допомогу без нагадувань і благань. Нікому не робило боляче ні словом, ні діями, ні думками. Але Добро не могло в одну мить перемогти Зло та його слуг: Жорстокість, Байдужість, Заздрість, Лінь, Підступність. Добро кожного ранку сіяло насіння доброти в дитячих серденьках. Чому в дитячих? А тому, що тільки в маленькому дитячому серці здатне прорости будь-яке насіння. Кожна насінина може розквітнути чарівною квіткою, зробивши серце дитини добрим, ласкавим, ніжним. А може, на жаль, зарости чорним колючим чортополохом зі злим, безжалісним серцем. Адже Зло теж не спить. Хоча воно й ліниве, і встає значно пізніше, усе ж устигає порозкидати зле насіння. Буває, ростуть в одному серці Добро і Зло, борючись одне з одним. Тому діти інколи роблять погані вчинки. Тоді все залежить від самої дитини: яке насіння захоче вона виплекати у своєму серці, те й проросте. 

( Керівник демонструє дерево « Добро» і « Зло».)

    Погляньте  на дошку.  Тут зображено дерево Добра і Зла. Але я не хотіла сама малювати квіточки, бо хочу, щоб ви вирішили, самі,  яке дерево ви заквітує. То ж давайте допоможемо Добру перемогти Зло, щоб у думках і серцях дітей ніколи не проросло чорне насіння. Ви обираєте  квіточку, яка вам до вподоби і називаєте добрий вчинок ви зробили або зробите найближчім часом.

Поки ви думаєте, діти розкажуть вірші.

  1. Що можу я на світі доброго зробити?

Природу можу, ліс, річки любити,

Кота і песика приблудного нагодувати,

І годівничку для птахів побудувати.

  1. Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу математику учити,

Писати вчитись і учити рідну мову,

Щоб грамотно вести мені розмову.

  1.  Що можу я на світі доброго зробити?

Я можу вдома прибирати й гарно шити,

Я можу радувати тата й маму,

Коли я роблю такі добрі справи.

  1. Я можу радувати дідуся й бабусю,

Як прийду в гості і привітно посміхнуся,

І защебечу, цим здоров’я їм додам,

Хоча у мене є багато інших справ.

  1. Що можу я найкраще у житті зробити?

Я можу все його іншим присвятити

Я буду Бога й ближнього любити

Тільки добро на світі буду я творити.

( Кожна дитина по черзі виходить й прикріплює квіточку)

IV Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

Керівник. Перший крок до доброти  - це добре слово. Недарма в народі говорять, що: «Лагідне слово і залізні двері відчиняє», «Одне приємне слово, наче сад зацвіте», «Мудре слово збережи, а погане – геть жени».

Добра людина – завжди ввічлива людина

  1. Гра «Доповни вірш».

А зараз я перевірю, чи знаєте ви слова ввічливості. Я читатиму вірш, а ви його доповніть потрібними словами.

Заходить Галя до кімнати,

Забула Галя, що сказати.

Стоїть, мовчить, анітелень,

Кажи, Галинко:…(«Добрий день»)

Якщо бажаєш висловити подяку ,

Промовити потрібно: …(«Дуже дякую»)

Коли мене сварять, я намагаюсь

Завжди казати чемно: …(«Вибачаюсь»)

І в Україні , і в Росії, і в Словаччині

Всі кажуть на прощання: …(«До побачення»)

 

Будь ласка, спасибі, будьте здорові, -

Слова необхідні і корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі, і дома,

Від мами, учителя, просто знайомих.

Тож раджу: частіше їх, друзі, вживайте,

Даруйте сміливіше радісний настрій.

І кожен свій день починайте зі слів:

…Доброго ранку, вітаю, привіт!

Керівник. Так само буває,  як кажуть, «тепло на душі, добре». А коли на душі буває добре? (Коли людина чує добре слово, коли для неї зроблена добра справа, коли вона сама робить іншим добро.)

  Дійсно, дорогі діти. В людському житті є речі, що ніби й не мають ваги, непомітні і виміряти їх неможливо. Але без них біднішим стає наше життя, сірими, безбарвними будні. Серед усіх людських чеснот доброта займає особливе місце.

Вдумайтесь: чого бажаємо, вітаючись? – Доброго дня, а значить добра.

Чим просимо Бога обдарувати когось? – Добрим здоров’ям.

Як звертаємось, прохаючи допомогти? – Люди добрі.   

Керівник. Діти, добро народжується в серці, а виявляється у вчинках.

2.Розв’язування проблемних завдань

Керівник. Говорити про поведінку інших легко, а як би ви вчинили в таких ситуаціях?

Ситуація 1. Дівчинка обурено скаржилась мамі: «У нас у дворі є такий поганий хлопчик – увесь час мене називає Валькою». «А ти як його називаєш?» - запитала мама – «Я його взагалі ніяк не називаю. Я йому просто кричу: «Ей,ти!»

Чи правильно вчинила дівчинка? (Дівчинка сама повинна звати хлопчика по імені , показуючи йому приклад.)

Ситуація 2 Хлопчик крикнув перехожому: «Скільки годин?»

  • Яких помилок припустився хлопчик? (1. Потрібно було не кричати, а говорити. 2. Хлопець забувся вжити слова ввічливості – «Скажіть будь ласка» 3. Правильно говорити «котра година»)

Керівник. Діти, турботливе та поважне ставлення людини, її доброта завжди приносять радість оточуючим.  І навпаки, грубість, черствість, байдужість до самопочуття людини, її долі – засуджуються дорослими та однолітками.

  Отже, будьте, діти, милосердними, говоріть теплі, щирі слова один одному, робіть добрі справи, здійснюйте гарні вчинки, і добро буде завжди у вашому домі, родині, а головне – у вашому серці!

3.Творча робота в групах. (Учні намалюють добро, добрий вчинок.)

Презентація робіт.

Керівник. Людина насправді може бути доброю, сердечною, милосердною тільки тоді, коли вона любить свою Батьківщину – свій рідний край.

Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт,

І верби над ставом, й калина

Моя Батьківщина – це мрії політ,

Це рідна моя Україна.

Тут ми народились, поряд друзі й  щаслива родина.

А які казкові світанки і чарівні вечори ,

Таких у всьому світі не знайти.

Люди добрі ,щедрі ще й невтомні трударі

Свій край кохають і завжди перемоги здобувають.

Любі діти, мужнійте, зростайте і свій рідний край й

 надалі прославляйте .

4.Фізхвилинка:

Ми крокуєм, ми крокуєм,

Ми країнами мандруєм

Ось побачили Карпати:

Як вершини нам дістати?

Заглядаємо в озерця-

Не торкнутися нам денця!

Далі ми йдемо поважно,

Шлях долати нам неважко.

Порівняйтесь, усміхніться,

Батьківщині  поклоніться

За щасливі дні в любові,

За пісні за колискові.

 Кругом себе обкрутіться

 Раз присядьте, два присядьте,

За столи тихенько сядьте.

5.Символи України

   Говорячи про нашу державу, ми не можемо не згадати про державні символи. Пригадаємо та відгадаємо їх.

Загадки ( Керівник демонструє малюнки до слів-відгадок)

По ньому ми живем із вами –

це основний закон держави.

(Конституція)

Знак держави головний –

всяк його повинен знати.

Воля, слава, сила в нім. –

То ж попробуй відгадати.

(Герб)

По радіо звучить щоденно

патріотична пісня,

що возвеличує Вкраїну

і прославля навічно.

Коли звучить він – всі встають,

до серця руку прикладають,

і вголос, й подумки співають,

і Україну прославляють.

( Гімн)

Синьо – жовте полотнище

гордо майорить.

Це – ознака сили й слави

Української держави.

Синє небо, жовте жито –

цю святиню знають

(Прапор)

-Як одним словом можна назвати всі ці слова –відгадки?

-Так, це державні символи України.

6.Гра «Чого я хочу для своєї країни»

  Ви - маленькі громадяни нашої країни. На вашу думку, що ви хочете, щоб було в нашій державі, або, що ви можете можете зробити доброго для  України?

Проведемо  гру, яка називається «Чого я хочу для своєї країни»

  •  Я починаю цю гру. Ось я хочу, щоб наша країна розквітала.
  • Я хочу, щоб люди не засмічували довкілля

 (Діти виходять по черзі  і приклеюють сердечко, говорячи)

  •  Я хочу, щоб була радість;
  • Я хочу, щоб було милосердя;
  • Я хочу, щоб було щастя;
  • Я хочу, щоб було добро;
  • Я хочу, щоб була дружба;
  • Я хочу, щоб була людяність;
  • Я хочу, щоб усі були здорові;
  • Я хочу, щоб в нашій країні була чесність;
  • Я хочу, щоб всі гарно вчитися;
  • Я хочу, щоб люди не засмічували довкілля

 

  Ви -  підростаюче покоління -  майбутнє нашої країни.  Ви діти не просто України, а  діти європейської родини. А  в родині повинні панувати мир і злагода, достаток  і радість та дружба. Чого я і вам всім бажаю.

  1. Гра « Знайти пару» (об'єдналка і руханка) 

Керівник. Дружба завжди виникає із взаємної симпатії. Наприклад, у малят така симпатія часто виявляється у бажанні поділитися солодощами. Ви також вмієте ділитись один з одним, а чи вмієте ви ділитися увагою і почуттями? Зараз взнаємо

   Для гри потрібні вирізані з паперу рукавички (І ряд),шкарпетки (ІІ ряд), чашки (ІІІ ряд). Кількість пар дорівнює кількості пар учасників гри.

  Роздані малюнки   з однаковим орнаментом, але не розфарбованим. Діти роз-ходяться по класу ( ряду ), відшукують свою "пару" і за допомогою трьох олівців різного кольору намагаються, як можна швидше, розфарбувати абсолютно однаково.

- Було легко чи важко виконувати цю роботу? Поясніть, чому?

-  Як треба було вчинити, щоб результат був більш успішним?

(Треба було спочатку обговорити, що будемо малювати, як малювати, тобто треба було дружно виконати завдання.)

 -  Коли люди дружать, вони  хочуть бути разом, вони цікавляться один одним, довіряють один одному, вміють домовлятися. Справжні друзі розуміють тебе і поважають твої інтереси і роблять все спільно. А чи є у вас справжній друг?

8. Гра « Який мій друг».

Діти обводять свою руку, посередині пишуть ім’я свого друга, а на пальчиках необхідно написати якості, якими він володіє.

Презентація робіт.

Висновки, щоб бути гарним другом, необхідно…

9. Творче завдання. Робота в групах «Давайте жити дружно». Учнів поділено на 4 групи, кожна група записує якості гарного друга.

- Розподіліться на  групи по 5 учнів. Дослідіть якості, що допомагають бути гарними друзями. Лідери груп презентують результати пошуку: « Щоб бути гарним другом необхідно…»

                    Щоб бути гарним другом необхідно…

1

2

3

4

5

6

 

10.Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас,

Промовляєте хором  враз:

«Це мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо

 і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

 Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто, граючи в футбол, у  вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає ? 

 Відповіли ви чудово.

11. Вікторина «Хто з ким дружить?»  Звучить пісня Фунтіка «Хорошо бродить по свету»

  - Діти, головна дружба  починається в родині. Саме в родині мами читають вам перші казки, розповіді про дружбу.

- Які казки та оповідання про дружбу ви вже прочитали? (Відповіді учнів.)

-Зараз ми проведемо вікторину. Вікторина «Хто з ким дружить?»

- Книг  про  дружбу багато. Читаючи ці книги, ви придбаєте собі  ще  й літературних друзів.

Перед вами різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?

Кумедний бурундук Чіп і ... (Дейл)

Добра Білосніжка і ... (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і ... (Порося)

Добрий Малюк і ... (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)

Які ви знаєте українські народні казки, в яких йдеться про дружбу, взаємодопомогу?

(  « Рукавичка», «Ріпка», «Котик і Півник», «Коза-дереза» )

- Я знаю, що ви інколи сваритеся, але як тільки в чиїхось очах промайне злість, покладіть йому на плечі руки, і добро розтопить злість. Я впевнена,  ви зрозуміли, що таке дружба і тепер зможете правильно дружити самі і навчите інших.

12.Рефлексія: гра «Так чи ні»

А зараз перевіримо, як ви засвоїли  добрі вчинки.

  • Бабусі хлопчик помагав,

На допомогу він мастак.

Він, діти, добрий хлопчик? (Так)

  • Тепер усі скажіть мені:

У сварці жити добре? (Ні)

  • А як немає забіяк?

Тоді усім прекрасно?(Так)

  • А як серця у всіх ясні,

То вам погано діти? (Ні)

  • Співає хлопчик гарно як!

А вам подобається? (Так)

  • А як обличчя всіх сумні,

Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)

  • Кричить, ламає все хлопчак,

Це теж погано діти? (Так)

  • Тоді іще скажіть мені:

Як діти б’ються гарно? (Ні)

  • Коли вам краще жити:

     Коли сміються діти?(Так)

Звичайно, краще в мирі

І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були,

В добрі і злагоді жили.

Керівник. На останок заняття хочу зачитати вам  вірш і ви допоможете  скласти правила доброти.

( Всі правила вивішуються на дошці)

Правила добра

Щоб доброю людиною стати,

Потрібно правила добра всім знати

Найперше з правил цих чудесних

Уміння бути добрим, чесним.

 А друге правило таке:

Шануй ти маму й тата,

Люби сестер, братів, людей,

Добро сам будеш мати.

 А третє правило просте:

Щоб мати серце золоте

Зла на людей ти не тримай,

Учителів не забувай.  

 Добро-це як казка, добро-це як свято

А зло-це бездушність й злиденність душі.

Тож будьмо багаті, і будьмо добріші,

І зло переможемо ми на Землі.

Творіть добро.

Вихованці виконують пісню « Веселка».

Вчитель: За легендою, коли народжується людина, Бог запалює на небі нову зірку й посилає дитині Ангела – охоронця. Уві сні Ангел цілує дитину тричі: в чоло – аби вона зростала розумною; в личко – щоб була красивою; в груди – аби здоров’я, любов та добро вселилися в її тіло, серце, душу. Тож нехай ніколи не гасне ваша зірочка доброти. Якщо всі ми будемо творити добро, то наша планета перетвориться в чарівний світ. То ж хай більше буде на землі добра, щастя і тих, хто поспішає його творити!

 

Звучить пісня « Я Бажаю Вам добра»

 

docx
Додано
30 липня 2019
Переглядів
1082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку