ВИХОВНИЙ ЗАХІД
Тема: «Добро починається з тебе»
Проведений вихователем групи продовженого дня
Цукило А.С.
Енергодар 2021
Тема: Добро починається з тебе
Мета: познайомити учнів із загальнолюдськими цінностями, моральними чеснотами; допомогти учням усвідомити, що чуйного, доброзичливого ставлення потребують усі; викликати негативне ставлення до байдужості; розвивати потребу робити добро у повсякденному житті, не чекаючи винагороду; виховувати патріотичні почуття; почуття милосердя, доброти.
Очікувані результати: виховати бажання підтримати ближнього у скрутну хвилину; сформувати в класі доброзичливі стосунки.
Найвродливіша музика душі - це доброта.
(Ромен Роллан)
Хід виховного заходу
І. Організаційний момент
Словничок
Добро.
1. Усе позитивне в житті людини, що відповідає її інтересам, бажанням, мріям, благо, позитив; протилежне – лихо, зло.
2. Добра, корисна справа, вчинок.
3. Задоволення, яке хто-небудь відчуває від певного становища, певних обставин.
4. Сукупність належних кому-небудь речей, предметів, цінностей; майно.
Доброта.
1.Чутливе ставлення до людей.
2.Привітність, ласка, прихильність.
Милосердя – добре, співчутливе, ставлення до когось.
ІІ. Оголошення теми і мети заходу
Сьогодні ми будемо вчитися бути добрими.
ІІІ. Основна частина
Вправа «Мозковий штурм»
Гра «Гарячий стілець»
- Як ви будете поводитися у таких випадках?
1. Бабуся захворіла, і я...
2. Впала сестричка і плаче, і я...
З. Маленький братик не може заснути, і я...
4. Мама втомлена прийшла з роботи, і я...
5. Наближається мамине свято, i я
6. Тато майструє шосе у майстерні, і я
7. Однокласник пiдвiв тебе, i я...
8. Друг робить зауваження, і я...
9. Товариш просить сказати неправду, і я…
10. Товариш просить дати списати домашнє завдання, і я…
- Діти чого ми навчилися, виконавши цю вправу?
Гра «Клубок чарівнихслів»
У кожного з дітей нитка. Вчительпропонуєнамотати на клубочок нитку ізчарівнихслів. Починаєвчитель.
–– Осьякийклубочокчарівнихслів ми отримати. Діти, дійсновідцихчарівнихслів наше життястає на краплинкурадіснішим. Отже:
Кажімобільшедобрихслів.Знайомим, рідним, друзям.
Зупинка «Найдобріша, найтурботливіша людина».
Бесіда про маму.
- А хто, як ви гадаєте, є найдобрішою та найтурботливішою людиною у родині? (Мама)
- Як вона піклується про вас?
- Як ви піклуєтесь про свою матусю. Як допомагаєте у домашніх справах?
Учитель. У вас на партах є паперові сердечка. Потрібно замалювати його різними кольорами: червоний – сім’я, жовтий - друзі, фіолетовий – школа, зелений – природа, блакитний – тварини. Частини зафарбованого можуть різнитися за розмірами.(Діти зафарбовують сердечка)
Зупинка «Дерево Доброти».
Діти, великих добрих справ ви ще не зможете зробити, але у світі є і невеличкі добрі справи, які ми зможемо виконати. Тож давайте пообіцяємо.
Вихователь прикріплює плоди на дерево.
Інтерактивнатехнологія «Сонечко добра»
На промінчикахнаписанідобрі і поганівчинки. Для добра ми будемовибиратитількидобрівчинки. І тоді наше сонечкозасяє і ми станемодобріші.
Зупинка «Дружба»
Учитель. Є різніцінності в житті. Та сильнішавідбурі, міцніша за сталь – дружба. Скільки б іграшок, книжок, розваг у вас не було, та без справжнього друга сумно й нецікаво. А кого можнаназватисправжнім другом?
— Мабуть того, хтодарує нам свою любов, допомагає в скрутнухвилину, з ким хочетьсяподілитися і радістю, і смутком, хтозавждивислухає і зрозуміє. З другом завждицікавопограти в захопливугру, прочитати книжку, поділитисятаємницею. Справжній друг є завждиміцною опорою для нас.
— На парті у вас є сонечко маленьке сонечко, з чарівними промінчиками доброти, напишіть імена тих, з ким ви б хотіли поділитись своїми чарівними промінчиками. Ці чарівніпромінчикидоброти,прямуютьвідвашогосерця.
— Притуліть «сонечко» до свогосерця, щобвоноувібралонайкращіпочуттялюбові і відірвіть промінчик і подаруйте.
І нехай завжди в нашомукласіпанують мир, дружба, злагода. Якщо ми весело і дружно долатимемонезгоди, радітимемоуспіхам кожного, то наше шкільнежиття буде цікавим і радісним.
V.Підсумок
- Що таке добро?
- Чи потрібно творити добро?
- Для кого ми можемо робити добро?
- Ви повинні пам’ятати: на все хороше, що для вас робиться людьми, треба відповідати теж добром, виявляти увагу, чуйність до дорослих, однолітків, та молодших і так само бути добрими до тварин та природи.