Виховний захід "Дружба"

Про матеріал
Вчити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнен¬ня бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відпові¬дальності перед друзями; виховува¬ти чесність, щирість; збагачення словникового запасу учнів.
Перегляд файлу

 

«Дружба - найцінніший скарб»!

Епіграф: «Дерево міцне корінням, а людина друзями».

Мета: учити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнен­ня бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відпові­дальності перед друзями; виховува­ти чесність, щирість; збагачення словникового запасу учнів.

Хід заходу

І. Організаційний момент

Ось і продзвенів дзвінок, починаємо урок.

Добрий день діти, шановні гості.

  Діти, я рада вас всіх бачити. Сподіваюсь, ми отримаємо радість і задоволення від спілкування. А будь-яке спілкування, знайомство розпочинається з посмішки.

  Тож поверніться один до одного, подивіться один одному у вічі й подаруйте свої найприємніші, найщиріші посмішки.

 

ІІ. Оголошення та представлення теми

  Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина.

  Воно потрібне всім і дорослим і малим. Воно потрібне кожній людині, родині, класу, країні, всій планеті.

  Відгадайте.

Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?

 

 Ж

А

Р

Д

Б

У

4

6

2

1

5

3

 

Так, сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу. Про дружбу написано тисячі сторінок, сотні віршів, поем, романів. Говорять, що дружба потрібна людині тільки трішечки менше, ніж їжа та повітря.

Отже, тема нашої виховної години «Дружба - найцінніший скарб» - це, діти, не просто слова, це народна мудрість. Зверніть увагу на епіграф до нашої виховної години «Дерево міцне корінням, а людина друзями».

Як ви розумієте ці слова?

 

ІV. Слово вчителя про дружбу.

А чи знаєте, діти, що таке дружба?

Слайд

Дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив’язаності.

- А з чого ж починається дружба?: (із посмішки, із веселого настрою, із допомоги, з веселої гри, з чесності,з разом проведеного часу, з шкільної парти, із того, що товариш виручив мене із біди,  з разом проведеного часу, із спільних захоплень, із приємних розмов.)

 

 

А зараз давайте зіграємо в гру

Слайд       «Один до одного». Встаньте і підійдіть один до одного.

– Діти, потисніть один одному руку, привітайтесь один з одним ногою до ноги, носом до носа, лікоть до ліктя, плечем до плеча.

– Хто так може вітатись? Тільки друг. (Сідайте.)

  Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга. Саме тому кажуть «пліч-о-пліч.

   Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.

Вірш Коваль О.

ІІІ. Робота за темою виховного заходу

 

Слайд     Пропоную вам Вправу «Займи позицію»

(Мета. Вчитися висловлювати оцінні судження)

.- Скажіть Чи завжди ви погоджуєтеся з думкою товариша?

- А чи бувають випадки, коли ви думаєте інакше?

- А чи погодитесь ви з моїми думками? Якщо так, то піднімайте руку.

1. Друг – це той, з ким мені добре.

2.Мій друг дружить тільки зі мною.

3.Мій друг не може гратися з іншими, бо я ображуся.

4.Друг має бути сміливим і захищати мене.

5.Друг завжди робить те, що я хочу.

6.Друг завжди поруч зі мною.

7.Друзі ніколи не сваряться.

8.Друг завжди допоможе в біді.

9.Я не дружу з тими, хто негарний.

Слайд      (Вправа «Справжній друг. Який він?»

- Чи добре мати друзів? Чому? Чи з усіма ви хотіли б дружити?

- Якого друга ви хотіли б взяти із собою?

- Давайте спробуємо його створити?  У вас на партах є фігурка - силует людини. Напишіть на фігурках ті риси характеру, які б ви хотіли  бачити у своєму другові, назвіть їх по черзі та прикріпіть на дошку біля запису «Справжній друг» (завжди зрозуміє, веселий, вируче з біди, не насміхається, добрий, щедрий і т.д.)

 - Погляньте, який круг справжніх товаришів вийшов у нас. (Прочитать те що діти написали). А ще справжній друг…(прочитать що на слайді)

- А яких друзів потрібно остерігатися? (Хитрунів, брехунів, задавак, задирак, забіяк)

 

    А зараз давайте трохи помалюємо. У вас на парті лежить листок. Ваше завдання –  намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець. Спробуйте.

     Скажіть, вам легко було виконувати це завдання? Вдалося відтворити задумане? Мабуть не зовсім.

    Ось так і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння, головне вміти правильно вийти із неприємних ситуацій. 

 

 Тож давайте складемо план дій як помиритися та пригадаємо вірші-мирилки, які допомагають відновити дружбу .

1. Підійди до товариша, з яким посварився.

2. Щиро посміхнися.

3. Простягни праву руку товаришеві.

4. Промов мирилку.

5. Попроси вибачення, якщо завинив.

6. Пообіцяй більше не робити поганого.

У вас на партах є вірші-мирилки. Прочитайте їх. Можливо хтось з вас образив свого товариша і захоче  з ним помиритися? Якщо ні то давайте з вами просто повчимось миритися. Хто бажає?

Слайд    Вчитель.    Вибір   друга     дуже   важлива   справа. Справжній друг завжди: зрозуміє тебе; зрадіє твоїм успіхам; допоможе в біді.

- Ось зараз перевіримо, які риси повинні бути притаманні справжньому другові або подрузі.

 

Слайд      Гра Справжній друг

Зрозуміє тебе. Зрадіє твоїм успіхам. Пускає плітки. Допоможе у біді. Дасть добру пораду. Говорить неправду. Ображає товариша. Вітає з Днем народження. Нікого не ображає. З ним завжди весело. Захищає слабших.

  • Ми з’ясували яким має бути справжній друг.
  1. Інсценізація вірша
  • А тепер послухайте вірш «Справжні подруги.»

Інсценізація вірша

«Справжні подруги»

Третьокласниця Людмила вранці мамі заявила:

— Все, до школи я не йду,

я не стерплю цю біду.

Щастя скінчено моє,

адже в Рити джинси є.

І тепер зі мною Рита

Відмовляється дружити.

Мама: Ви ж були найкращі друзі.

Так, але сказала Рита,

Поки буду я ходити

Не у джинсах, а в спідниці,

Їй не хочеться дивиться,

Мамо, дружбу виручай,

Джинси і мені придбай. —

Мама спершу подивилась

На похнюплену Людмилу.

Потім мовила:  От, діла!

Ви ж справжні подруги! — й пішла.

Тепер скажіть і ви мені:

— Це справжні подруги чи ні?

- Чому ви так думаєте?

- Щоб ви порадили дівчаткам?

- Давайте згадаємо мирилку.

 

 

Вчитель.

- Перш ніж зробити зауваження товаришеві, треба по­думати, чи все ти робиш правильно сам.

- Коли кажеш: «У тебе брудні руки», подивися, чи чисті вони в тебе.

- Коли кажеш: «Не обманюй», запитай себе, чи ти ніде не схибив.

 

 

Слайд   Діти із давніх давен наш народ склав величезну кількість приказок і прислів’їв про дружбу.

Нових друзів наживай, а старих не забувай

  •   Сила птаха у крилах, а людини — у дружбі. (Якщо у птаха сильні крила, то він зможе високо літа­ти, а якщо в людини багато друзів, то їй все під силу, не страшні ніякі негаразди. Друзі завжди прийдуть на допомогу.)
  •   Дружні сороки орла заклюють. (Коли друзі разом, то вони здолають усі перешкоди.)
  •   Біда друзів випробовує. (Справжній друг — це той, хто поруч із тобою не лише в добрий час, а й у лиху годину.)
  •                                                                                                                                                                                                                                                                                            

Друг не той, хто медом маже, а хто правду каже. (Друг завжди скаже тобі правду в очі, незалежно від того, солодка вона чи гірка.)

  •                                                                                                                                                                                                                                                                                            

Дружба та братство – дорожче багатства.

  Молодці. А тепер послухайте притчу і визначте, яке із прислів’їв може стати її заголовком. 

 Слайд Притча про друзів

  Жив в одному селі багатий чоловік. Мав він ота­ру овець. Було їх стільки, скільки друзів мав цей чо­ловік.

  Одного ранку господар прийшов до хліва, щоб випустити овець пастися. Але він побачив, що його вівці зникли — вночі їх украли злодії. Чоловік запла­кав з горя. За одну ніч заможна сім'я перетворився на бідну.

  Ця сумна звістка дуже швидко облетіла всю око­лицю. Наступного ранку господар побачив хмару ку­ряви, яка з кожною хвилиною наближалася до ньо­го, все збільшуючись у розмірах. Крізь куряву чоло­вік розгледів своїх друзів. Кожен з них вів за собою маленьку отару овець. Відтоді худоби у чоловіка стало вдвічі більше, ніж було раніше.

  Виводячи свою отару на пасовисько, чоловік із вдячністю й радістю згадував про своїх друзів.

 

 

 

А тепер наші друзі розкажуть вірші про дружбу

 

 

  1. Вірші про дружбу(Діти розказують вірші)

 


1. Земля в барвистому суцвітті

У часі й просторі летить.

Ти не один живеш у світі,

Один би ти не зміг прожить.

 

 2. Давайте дружно жити,

Щоб легко всім було.

І кожного любити

Усім нести тепло.

 

3. Не кривдити нікого,

 Не бить, не ображать.

 Поганого нічого

Нікому не казать.

 

 5. Давайте жити в мирі

У злагоді й теплі.

 Слова хороші й щирі

Хай линуть на землі.

 

7. І ти , і я, й товариші,

І наші друзі всі по класу.

 Живім із сонечком в душі,

На ненависть не гаймо часу!

 

9. Не тратьмо часу на біду.

Це страшно, я скажу відразу.

 Живім, як пташечка в саду,

І не носім в душі образу.

 

11. Нехай усім нам сонце світить,

Любов в серцях палахкотить.

Тож будем в світі дружно жити(всі разом)

І разом з піснею дружить.


Діти, а скажіть, коли ми говоримо про дружбу, яке слово переважає «Я» чи «Ми»? (Прикріпляю до дошки слово «Ми»).

 

Кліп Нашого класу( Відео Дружба)

 

Кліп про тварин

 

 

Дорогі діти бажаю вам, щоб ви завжди були в оточенні друзів, як на цій виставці малюнків. Щоб поряд з вами завжди були справжні, надійні друзі.

Пам’ятайте, друг  не буде заздрити другові – він просто ділить успіх друга як свій особистий! Бо друзі завжди разом незалежно від відстані і умов життя! Друзі завжди разом, в хвилини біди і радості вони допоможуть один одному не зважаючи ні на що !!! Дотримуйтесь прислів’я: Один за всіх і всі за одного!

 

ІVX. Рефлексія.

- А зараз всі станьте в коло, закрийте очі. Нехай кожен візьме за руку свого сусіда і потримає її у своїй.

- Що можна сказати про руки, які вони? (Теплі, ніжні, лагідні, добрі, гладенькі...).

Невже можна образити людину, якщо у неї такі теплі, добрі руки? Тож, якщо хочеться образити кого-небудь із товаришів, згадайте про їхні добрі руки. Нехай руки допоможуть нам потоваришувати та здружитись ще більше.

Діти, тримаючись за руки по черзі скажіть, що вам сподобалось на сьогоднішньому занятті? Що найбільше запам’яталось? Може ви про щось нове дізнались? Або просто скажіть комплімент своєму сусідові.

 

Мені сподобалося, що ви були активні, висловлювали свої думки….

А потім говорять учні.

Вчитель. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом. Бережіть її, щоб ніякі проблеми чи негаразди не змогли її зломити. Дякую вам.

 

docx
Додано
6 жовтня 2022
Переглядів
548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку